Eilen tuli ajeltua Oulusta pohjoiseen, ja mystinen ilmiö nosti taas päätään. Mikähän siinä on, että ohituskaistaosuudella (tai motarilla) ajellaan tyytyväisenä kilometri-pari auton perässä, mutta kun takaa lähestyy auto joka olisi ohittamassa molemmat, pitääkin yhtäkkiä ohittaa se edellä ajava, jolloin se takaa tuleva, molempia ohittava, saa hypätä jarrulle? Eilen useampaan otteeseen kävi niin, että kaksi autoa ajaa peräkkäin, tasanopeudella, mutta kun olen juuri siinä molempia ohittamassa, taaempi auto keksii että nyt juuri tällä hetkellä pitääkin päästä siitä edessä olevasta autosta ohi. En siis pysty käsittämään tuollaista liikenneturvallisuuden vaarantamista. Jotenkin vielä ymmärtäisin jos tämä kuski olisi saavuttamassa sitä autoa, eikä haluta jarruttaa ja lähdetään ohi, mutta kun nykyään lähes poikkeuksetta ne lähtevät siitä hitaammasta nopeudesta kiihdyttämään ja itse joutuu polkemaan reilustikin jarrua että vältetään onnettomuus. Onkohan siinä jotain uhmaa, että miksei minulle kelpaa ajaa hänen valitsemaansa nopeutta, eikä suostuta siihen että joku ohittaa? Joo siitä toki on helppo polkaista tämän episodin jälkeen ohi, mutta aivan älytöntä touhua.
Toinen mitä sai taas todistaa oli motarille liittymisen ihanuudet. Edessäni tilaa, takanani tilaa, ajan vakionopeudensäätimellä, ja sieltä silti yritetään liittyä kylkeen. Mulkoillaan kun en väistä. Huoh.