Jos käytössä adaptiivinen jossa ei ole paukkuja maantienopeuksilla edes siinä minimi suositukseen, niin vaihtoehtona on se käsin ajaminen, tai siten siellä kontissa roikkuminen , jälkimmäinen vie sitä ajamisen vireyttä, haittaa muita, ja lisää jonossa sitä pumppaamista. Ja toki nostaa riskitasoja.
Toinen vaihtoehto on sitten käsin ottaa etäisyyttä, jos on hyvä vakkari niin se voi olla leppoisampi vaihtoehto. Jos hyvä käyttöliittymä niin voi se adaptiivinen olla myös käytössä.
Sama argumenttihan voitais sanoa vakkarista ylipäätään. "Vakkari on itselle turha, koska pidän nopeuden tasaisena itse". Niin vaan itsekin tykästyin adaptiiviseen, vaikka ensin naureskelin et mihin mä sitä tarviin. Ja enhän mä sitä tarvisekaan, mutta haluan. Mukavuuksia. Mut joo, tulkitsin sun alkuperäisen viestin vähän hassusti väärin.
Vakkareita on moneen lähtöön, osa on suunniltu yksinäiseen ajoon jolla yhden nopeuden pätkälle. Toinen äärilaita on sitten sellaisia joilla voi vetää vähän liioitellen pihasta Turkuun.