Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sää on sellainen, että nastattomilla renkailla pärjää (kitkat tai välikelin) => nastarenkaita ei saa käyttää.
Niin, miksi se pykälä sitten on kirjoitettu niin, että sitä pitää tulkita erikseen, eikä suoraan sanota, että "kun keli edellyttää talvirenkaita"?Itse ainakin tulkitsen tuon tieliikennelain kohdan niin, että jos sää tai keli edellyttää TALVIrenkaiden käyttöä.
Sinne ei ole tarkoitus kirjoittaa monisanaista tulkintaa, ne löytyy muualta ja myös mahdollistavat paremmin pitkässä juoksussa sopauttamisen muuttuviin tilanteisiin.Niin, miksi se pykälä sitten on kirjoitettu niin, että sitä pitää tulkita erikseen, eikä suoraan sanota, että "kun keli edellyttää talvirenkaita"?
Moni vaihto kesärenkaat, jos tarpeet reitit oli sellaisia ettei pitänyt liianisona riskinä. Mutta kuten sanoit tuo ikkuna jäi aika lyhyeksi ja jos vielä huomio se että pakkas ennustuksia oli jo tuossa ikkunassa ja näistä lumipyryistä oli ennustuksia jo päiviä sitten. Eli se ikkuna edellisen huononkelin ja pakkas, jopa lumi ennusteiden väliin jäi varsin lyhyeksi.Ja ennen kuin vedätte enempää herneitä nenään, niin palaan siihen mitä alunperin totesin: tuossa oli pari viikkoa jo ihan täysin kesäkelit, jolloin mitään perustetta nastojen käytölle ei ollut (pk-seudulla).
Alkukuusta viesti oli se että jos sille autolle ei tarvetta liukkailla, niin kesrenkaiden vaihtoa kannatta harkita.* Näyttää tosiaan siltä, että täällä pk-seudulla tuo talvinen keli kesti noin 12 tuntia, nyt on tiet enää pelkästään märät ja kesänakeillakin tuolla pääsee menemään kun käyttää järkeä.
Tiekameroiden mukaan siellä päin sataa lunta / räntää juuri nyt ja aamulla on pakkasta. Eli normaali etelän talvikeli. Kun käyttää järkeä, ei harjoittele vielä selviytymistä kesäkumeilla.Niin, miksi se pykälä sitten on kirjoitettu niin, että sitä pitää tulkita erikseen, eikä suoraan sanota, että "kun keli edellyttää talvirenkaita"?
Ja ennen kuin vedätte enempää herneitä nenään, niin palaan siihen mitä alunperin totesin: tuossa oli pari viikkoa jo ihan täysin kesäkelit, jolloin mitään perustetta nastojen käytölle ei ollut (pk-seudulla).
On täysin turhaa ja typerää tiestön sekä ilman paskomista rapsutella nastoilla tuollaisella kelillä vain siksi, että ehkä saattaa vielä ennen vappua tulla joku 12h* jakso jolloin on niin liukasta, ettei kesärenkailla pärjää. Tai jos tällaista turvallisuuden maksimoimista haluaa harrastaa, niin silloin kitkat on oikea valinta vaikka koko talveksi.
* Näyttää tosiaan siltä, että täällä pk-seudulla tuo talvinen keli kesti noin 12 tuntia, nyt on tiet enää pelkästään märät ja kesänakeillakin tuolla pääsee menemään kun käyttää järkeä.
Klaukkala on Nurmijärveä.
Uskomatonta typeryyttä ajatella, että pääkaupunkiseudun liikenne tapahtuu vain sinun pihatielläsi Espoossa. Renkaat valitaan huonoimman tilanteen mukaan, ei sinun pihatiesi.Klaukkala on Nurmijärveä.
Uskomatonta maalitolppien hivuttelua.
Tässä Espoossa kun katselee ulos niin lunta on enää nurmikoilla, kaikki pihatietkin ihan sulia.
Tässä Espoossa kun katselee ulos niin lunta on enää nurmikoilla, kaikki pihatietkin ihan sulia.
Jos kirjoitan pk-seudusta, tarkoitan pk-seutua.Uskomatonta typeryyttä ajatella, että pääkaupunkiseudun liikenne tapahtuu vain sinun pihatielläsi Espoossa. Renkaat valitaan huonoimman tilanteen mukaan, ei sinun pihatiesi.
Huomenna kun on aamulla taas pakkasta, niin tilanne on kitkoilla heikompi kuin nastoilla, kun alla on paikoin sileää jäätä.
Edit. Klaukkala näkyy olevan Espoosta 25km päässä. Ehkä sielläpäin on pienemmät ympyrät, mutta ainakin täällä idässä käydään töissä kauempanakin kuin alle puolen tunnin ajomatkan päässä.
Älä rakentele olkiukkoja.Jatkatko edelleen tätä roskaa? Oletko oikeasti sitä mieltä, että jos tarvitsi tänään aikaisin autoa, niin aamu piti aloittaa vaihtamalla kesärenkaiden tilalle talvirenkaat ja nyt iltapäivällä sitten vaihdetaan takaisin kesärenkaat? Ja huomenna aamulla taas talvirenkaat ja iltapäivällä kesärenkaat takaisin? Sillä tuota tämä sinun jauhamisesi nimenomaan kirjaimellisesti tarkoittaa. Mietitkö edes yhtään pidemmälle mitä nuo sinun kommenttisi tarkoittavat?
Älä rakentele olkiukkoja.
Lumisadetta lauantain loppuun ja yöllä pakastuvaahan tuo on PÄÄkaupunkiseudullekin tuorein ennuste. Valitettavaa on, että jotkut autoilijat tekevät päätöksensä renkaista ja ajoon varustautumisestaan katsomalla mikä keli pihakadulla juuri sillä hetkellä sattuu olemaan. Ja vielä ovat sakottamassa niitä, keillä on jonkinlainen käsitys tulevista liikenneoloista.Jos kirjoitan pk-seudusta, tarkoitan pk-seutua.
Nyt jo aurinko pilkistelee, plussalla oleva tien pinta kuivuu kun pakastaa, ei jäädy. Huomenna on aamulla aika todennäköisesti ihan kuivat tiet.
Ei ole mikään pakko vekslata renkaita edes takaisin. Voi ajaa kitkoilla, varovasti kesärenkailla tai olla ajamatta.Se ei ole mikään olkiukko jos purkaa sinun sanomisesi siihen mitä se käytännössä tarkoittaa. Sinun ongelmasi on se, että heittelet tänne omia totuuksiasi ilman että edes itse ymmärrät mitä ne käytännössä tarkoittavat.
Olet tässä jo aika monen viestin verran jauhanut siitä, että nastarenkaita saisi käyttää vain ja ainoastaan niinä hetkinä, kun keli niitä edellyttää. Ja vielä vahvistit tätä tulkintaa heittämällä tuollaisia "tänään talvi kesti vain 12 tuntia". Eli käytännössä sanot, että vain noiden 12 tunnin aikana olisi sallittua käyttää nastarenkaita, mutta niiden ulkopuolella ei. Joten käytännössä jos autoilija tarvitsee autoa aamulla, päivällä ja illalla, niin sinun tulkintasi mukaan hänen pitäisi vaihdella nasta- ja kesärenkaiden välillä jatkuvasti vuorokauden aikana.
Jos et tuota tarkoita, niin tarkistapa sitten hieman noita asenteitasi ja kommenttejasi ja mieti vähän pidemmälle ennenkuin ulostat ne tänne foorumille.
Ei ole mikään pakko vekslata renkaita edes takaisin. Voi ajaa kitkoilla, varovasti kesärenkailla tai olla ajamatta.
En oikein jaksa väitellä sellaisen nimimerkin kanssa, jolle eriävät mielipiteet on roskaa ja ulostamista, joten tämä riittää, kiitos.
Ihmettelen miten tällaisesta voi syntyä vääntöä, vaikka on ulkona takatalvi. Nastarenkailla voi vielä ajaa niin pitkään kun yöpakkaset hellittää.
Vag:lla on Skodalla RS malleja jotka ovat tehomalleja, mutta sieltä miedommasta päästä. Audilla RS taas on jo sitten varsin kova kulkine, VW:llä R on tuon Audin RS:n vastine.
Tehojen puolesta juu. Mutta itse miellän S:n GTi:n vastineeksi ja RS:t R:n vastineeksi.VW R vastaa Audin S-mallia (VW Golf R vs. Audi S3). Audin RS:t ovat sitten luokkaa kovempia menijöitä.
Kaikkein pahinta tuossa on se, että joku urpo kesänakeilla ajaa perseeseen punaisissa valoissa. En ole ikinä katsonut taustapeiliin niin paljon kuin tuolla lyhyellä reissulla tänään.Autoilu voi käydä yllättävän kalliiksi, että ei kannattais kesärenkailla lähteä liikenteeseen.Ja muistaa pitää pitkä väli. Harmittas varmaan kesärengas törppöilijän kanssa kolaroida.
Ei se absikaan sopivassa tilanteessa tajua auton liikkuvan, niin renkaat voi mennä lukkoon hitaassa vauhdissa. Varsinkaan vanhempien autojen systeemit.Juuri tänä päivänä onnistuin ärsyyntymään ihmisestä joka oli kesärenkailla liikenteessä. Lunta noin 10cm täällä itäisessä Suomessa.
Valutteli noin 10-20 asteen mäkeä alas renkaat lukossa, eli vanha Maxima. Olin perässä ja toivoin että ei valuisi risteykseen. Sai pysähtymään puoliksi risteykseen, vaimo jo vieressä kiroili miksi se ei paina tööttiä pohjaan kun valuu keskelle risteystä. Aikamoista menoa. Oli muuten sen verran vanha maxima ettei ollut absia, tai ei ainakaan toiminut. Oikea takarengas lukossa koko valumisen ajan.
Oli se jännää seurata hidastettuna, eli 30s aikana, kun toinen valuu alamäkeen. Saattoi sillä absi toimia koska muut renkaat ei lukittunut, oikea takarengas oli lukossa koko ajan.Ei se absikaan sopivassa tilanteessa tajua auton liikkuvan, niin renkaat voi mennä lukkoon hitaassa vauhdissa. Varsinkaan vanhempien autojen systeemit.
1. pitää paikkansa kokonaan ja 2. tavallaan osittain. Mutta miten se muuttaa edellä sanomaani? Niin kauan kun nastallisten talvirenkaiden käyttö on ylipäänsä sallittua, niitä pitää voida käyttää aina silloin kun talvirenkaiden käyttö on edes varmuussyistä perusteltua, eli esimerkiksi koko tähänastisen vuoden 2024 koko maassa. Koskien tätä vuotta tulkinta on sama jopa pääsakottaja Denniksen sanomana.Nastarenkaat ei edelleenkään ole ainoat mahdolliset talvirenkaat. Eikä auto ole ainoa mahdollinen tapa liikkua.
Tieliikennelaissa sanotaan
"Muunakin aikana nastarenkaita saa käyttää: [...] jos sää tai keli sitä edellyttää."
Sää on sellainen, että nastattomilla renkailla pärjää (kitkat tai välikelin) => nastarenkaita ei saa käyttää.
* Näyttää tosiaan siltä, että täällä pk-seudulla tuo talvinen keli kesti noin 12 tuntia, nyt on tiet enää pelkästään märät ja kesänakeillakin tuolla pääsee menemään kun käyttää järkeä.
Taas tätä jauhantaa, että laki olisi väärässä ja sinä oikeassa.Älä enää viitsi tuota jauhaa. Kellä nastat on, niillä saa ja pitää ajaa tasan niin kauan, kuin on tarpeen. Yksikin kuolema joka johtuisi sinun tulkinnastasi, olisi turha. Tulkintasi ei perustu mihinkään, kyllä kesärenkailla voi hyvin ajaa läpi vuoden, olen ajanutkin. Enkö saa käyttää koskaan nastarenkaita?
Minähän olen oikeassa. "Kellä nastat on, niillä saa ja pitää ajaa tasan niin kauan, kuin on tarpeen" ja myös kaikkien onneksi poliisi käyttää järkeään asiassa, ettei sinunKAAN tarvitse pelätä sakkolappua kevään vaihtelevissa sääolosuhteissa. Missään tapauksessa lain tarkoitus ei ole se, että aamulla saa ajaa nastarenkailla töihin kun tie on jäässä ja vaihtaa nastattomat kotimatkalla, kun tie onkin vain märkä. (Vaikka sinun mielestäsi siinä rikotaan lakia, jos keli ei iltapäivällä edellytä talvirenkaita)Taas tätä jauhantaa, että laki olisi väärässä ja sinä oikeassa.
Laissa sanotaan näin:
"ajoneuvossa saa käyttää nastarenkaita marraskuun alusta maaliskuun loppuun. Muunakin aikana nastarenkaita saa käyttää:
--
5) kaikissa tässä momentissa tarkoitetuissa ajoneuvoissa, jos sää tai keli sitä edellyttää."
Eli, jos sää tai keli ei edellytä sitä, nastarenkaita ei saa käyttää marraskuu-maaliskuu välisen ajan ulkopuolella.
Etelässä oli viime viikolla huhtikuu ja sää tai keli ei edellyttänyt nastarenkaiden käyttöä eli viime viikolla nastarenkaiden käyttö etelässä oli kielletty. Nyt keli edellyttää talvirenkaiden käyttöä ja nastarenkaiden käyttö on siten ok.
Se ei muuta asian laillisuutta mihinkään suuntaan, jos poliisi ei valvo, puutu tai rankaise lainvastaisesta toiminnasta.
Se tarve loppui ennen viime viikkoa.Minähän olen oikeassa. "Kellä nastat on, niillä saa ja pitää ajaa tasan niin kauan, kuin on tarpeen" ja myös kaikkien onneksi poliisi käyttää järkeään asiassa, ettei sinunKAAN tarvitse pelätä sakkolappua kevään vaihtelevissa sääolosuhteissa. Missään tapauksessa lain tarkoitus ei ole se, että aamulla saa ajaa nastarenkailla töihin kun tie on jäässä ja vaihtaa nastattomat kotimatkalla, kun tie onkin vain märkä. (Vaikka sinun mielestäsi siinä rikotaan lakia, jos keli ei iltapäivällä edellytä talvirenkaita)
Käsittääkseni sekä etelässä että muualla Suomessa oli viime viikolla huhtikuu, on vieläkin, että siinä olet ihan oikeassa.
Ymmärrän kyllä, että joillekin ihmisille helpointa on noudattaa lakia kirjaimellisesti, välittämättä sen tarkoituksesta tai rengastapauksessa edes turvallisuudesta. Kunhan vain lakia noudatetaan niin mitään pahaa ei voi tapahtua? Elämä kyllä opettaa, että näin ei aina ole, ihmisellä saa ja pitää olla maalaisjärkeä.
Kun huomioidaan, että päätiet ovat paljaana suurimman osan talvesta, niin muutama viikko lisää nastoilla rouhimista ei teitä sen enempää tuhoa. Tietenkin optimi on, että voidessaan valita ajonsa ajankohdan ja tarvittaessa mennä muulla kuin omalla autolla, vaihtaa kesärenkaat silloin kuin se on järkevintä.
Selvä juttu, eipä minun tarvitse kuin lukea Dennis Pastersteinin ohje eiliseltä että älkää pitäkö kiirettä asian kanssa, poliisiautoissakin on vielä nastarenkaita. Linkki ylempänä tässä keskustelussaSe tarve loppui ennen viime viikkoa.
Nyt alkoi uusi tarve.
Ei niitä voi yhdistää.
Joillekin ihmisille tuntuu olevan aina tarve keksiä omia lakejaan ja levitellä niitä faktana ja juurtua näihin "näin on aina tehty" höpinöihin.
Mikäli viittasit tähän iltalehden artikkeliin, niin ainakaan minä en siitä tuollaista kehotusta löytänyt. Keksitkö siis taas jonkun oman ohjeistuksen ja väität poliisin sanoneen niin?Selvä juttu, eipä minun tarvitse kuin lukea Dennis Pastersteinin ohje eiliseltä että älkää pitäkö kiirettä asian kanssa, poliisiautoissakin on vielä nastarenkaita. Linkki ylempänä tässä keskustelussa
Noudata sinä lakia, minä rikon sitä tässä asiassa mielelläni.
Siinähän se on, kun ne nimenomaan voi ja pitää yhdistää. Muuten joutuisi mahdollisesti 1.4. alkaen vaihtamaan renkaita jopa useita kertoja yhden lyhyen matkan aikana. Ja ei, tätä ei voi kumota sillä ettei koske kitkoja. Nastalliset talvirenkaat ovat laillisia.Se tarve loppui ennen viime viikkoa.
Nyt alkoi uusi tarve.
Ei niitä voi yhdistää.
Laissa sanotaan, että nastarenkaat ovat huhtikuussa sallitut vain, jos sää tai keli sitä edellyttää.Siinähän se on, kun ne nimenomaan voi ja pitää yhdistää. Muuten joutuisi mahdollisesti 1.4. alkaen vaihtamaan renkaita jopa useita kertoja yhden lyhyen matkan aikana. Ja ei, tätä ei voi kumota sillä ettei koske kitkoja. Nastalliset talvirenkaat ovat laillisia.
Niin sanotaan. Tämä ei ole ristiriidassa sen kanssa, mitä edellä totesin. Lain hengen ja kirjaimen ero ei ole mikään uusi idea jonka juuri keksin vaan aika vakiintunut konsepti.Laissa sanotaan, että nastarenkaat ovat huhtikuussa sallitut vain, jos sää tai keli sitä edellyttää.
Varovaisuus/ennakointivelvoite kävelee yli muista pykälistä.Se tarve loppui ennen viime viikkoa.
Nyt alkoi uusi tarve.
Ei niitä voi yhdistää.
Joillekin ihmisille tuntuu olevan aina tarve keksiä omia lakejaan ja levitellä niitä faktana ja juurtua näihin "näin on aina tehty" höpinöihin.
Huomenta! Tässä olisi pääkaupunkiseudun kelikamerasta tuoreinta kuvaa. Pitääkö nyt vaihtaa talvikummit ja iltapäivällä kesänakit?Klaukkala on Nurmijärveä.
Uskomatonta maalitolppien hivuttelua.
Tässä Espoossa kun katselee ulos niin lunta on enää nurmikoilla, kaikki pihatietkin ihan sulia.
Nyt jo aurinko pilkistelee, plussalla oleva tien pinta kuivuu kun pakastaa, ei jäädy. Huomenna on aamulla aika todennäköisesti ihan kuivat tiet.
On kyllä käsittämätöntä miten joku edes kehtaa väittää että nastarenkaita ei saa enää käyttää!
Lukutaito hoi, saa ajaa nastoilla, olkaa hyvä vaan.On kyllä käsittämätöntä miten joku edes kehtaa väittää että nastarenkaita ei saa enää käyttää!
Kukaan meistä täällä ei ole täydellinen ja virheitä sattuu, mutta onhan tästä vastaan vänkääminen aivan idioottimaista ja eihän tuossa taustalla voi olla kuin joku ideologinen tarkoitus vain vihata nastarenkaita.
Surullinen tapaus
Toki nyt on ehkä pari päivää sellainen keli, että niiden käytöstä ei tarvitse sakottaa, mutta äkkiä tuo taas ensi viikolla jo muuttuu.
Lukutaito hoi, saa ajaa nastoilla, olkaa hyvä vaan.
Lukutaito hoi, tuollainenhan etelässä on juuri nyt tilanne. Eli pitääkö tänään iltapäivällä vaihtaa nastarenkaat pois, vaikka vähän yöllä lunta tulikin? Entäs tulevalla viikolla, kun on luvannut lunta ja räntää sekä yöpakkasia, mutta päivällä pärjää kesärenkailla?Ja laki on muotoiltu niin että nastallisia renkaita ei maaliskuun jälkeen käytännössä saa käyttää vaikka vähän lunta tulisikin.
Kysy oikeusministeriöstä, älä minulta.Lukutaito hoi, tuollainenhan etelässä on juuri nyt tilanne. Eli pitääkö tänään iltapäivällä vaihtaa nastarenkaat pois, vaikka vähän yöllä lunta tulikin? Entäs tulevalla viikolla, kun on luvannut lunta ja räntää sekä yöpakkasia, mutta päivällä pärjää kesärenkailla?
Kylläpä nostaa jotenkin tunteet pintaan tämä video, kun on itse tullut mottoritietä suhattua aika paljon. Ja ei, tunteet ei nouse Parkkipaten takia, vaan tuon uuvatin joka lähettelee iltalehteen ajonaikana kuvattuja videoita mitättömistä rikkeistä, ja toisaalta myös toimittajan ja asiantuntijan puolesta, jotka tuollaista paskaa julkaisevat, ja vielä tuomitsevat tuon Parkkipaeten tuossa, vaikka tosiasiassa tilanteessa on juurikin ruuhkatilanne, ja se ruuhka on tuo kuvaava pässinpää tarpeettomasti vasemmalla kaistalla.
Veikkaan että tilanne on vielä mennyt niin, että Pate on roikkunut ensin perässä tuossa vasemmalla kaistalla, mutta sitten kyllästynyt tien tukkoon ja Mika onkin siinä samalla löytänyt sen kaasupolkimensä, kun Pate on siirtynyt oiekalle kaistalle. Koska pitäähän sitä aikaa jotenkin vähä saada, että ehtii kaivaa kännykän taskusta.
Kaikkihan alkoi tästäKysy oikeusministeriöstä, älä minulta.
Vois kyllä jakaa sakkoja vielä tähän aikaan nastoilla ropistelijoille.
Helppo keino paikata budjettia.
Juuri tänä päivänä onnistuin ärsyyntymään ihmisestä joka oli kesärenkailla liikenteessä. Lunta noin 10cm täällä itäisessä Suomessa.
Autoilu voi käydä yllättävän kalliiksi, että ei kannattais kesärenkailla lähteä liikenteeseen.Ja muistaa pitää pitkä väli. Harmittas varmaan kesärengas törppöilijän kanssa kolaroida.
Lisäksi tuosta kesärenkailla ajoista napsahtaisi kyllä sakko, jos sattuu poliisi olemaan liikenteessä.
Huhtikuun aikana on ollut kellejä joilloin voi ajaa kesärenkailla, on ollut kelejä joilloin etelässäkin kesärenkaat ei ole riittävät.On täysin turhaa ja typerää tiestön sekä ilman paskomista rapsutella nastoilla tuollaisella kelillä vain siksi, että ehkä saattaa vielä ennen vappua tulla joku 12h* jakso jolloin on niin liukasta, ettei kesärenkailla pärjää. Tai jos tällaista turvallisuuden maksimoimista haluaa harrastaa, niin silloin kitkat on oikea valinta vaikka koko talveksi.
Etelässä on ollut kelejä joilloin osa autoilijoista on voinut vaihtaa turvallisesti kesärenkaat ja ajaa niillä, se on tarkoittanut sitä että sillä ajoneuvoilla ei ole voinut ajaa joka päivä, eikä kaikkialle.Se tarve loppui ennen viime viikkoa.
Nyt alkoi uusi tarve.
Ei niitä voi yhdistää.
Joillekin ihmisille tuntuu olevan aina tarve keksiä omia lakejaan ja levitellä niitä faktana ja juurtua näihin "näin on aina tehty" höpinöihin.
Kylläpä nostaa jotenkin tunteet pintaan tämä video, kun on itse tullut mottoritietä suhattua aika paljon. Ja ei, tunteet ei nouse Parkkipaten takia, vaan tuon uuvatin joka lähettelee iltalehteen ajonaikana kuvattuja videoita mitättömistä rikkeistä, ja toisaalta myös toimittajan ja asiantuntijan puolesta, jotka tuollaista paskaa julkaisevat, ja vielä tuomitsevat tuon Parkkipaeten tuossa, vaikka tosiasiassa tilanteessa on juurikin ruuhkatilanne, ja se ruuhka on tuo kuvaava pässinpää tarpeettomasti vasemmalla kaistalla.
Veikkaan että tilanne on vielä mennyt niin, että Pate on roikkunut ensin perässä tuossa vasemmalla kaistalla, mutta sitten kyllästynyt tien tukkoon ja Mika onkin siinä samalla löytänyt sen kaasupolkimensä, kun Pate on siirtynyt oiekalle kaistalle. Koska pitäähän sitä aikaa jotenkin vähä saada, että ehtii kaivaa kännykän taskusta.
Mika ajoi moottoritiellä ylinopeutta, kun yhtäkkiä pysäköinninvalvoja kaahasi ohi oikealta – ”Onko niillä samat säännöt kuin poliiseilla?” (iltalehti.fi)
Mikalla oli itsellään nopeutta 130km/h, joten ohittavan auton nopeus lienee ollut 135-140km/h. Mikalla oli IL:n autotoimitukselle kysymys.
– Onko pysäköinninvalvojilla samat säännöt kuin poliisilla?
Mikä saa ajaa ylinopeutta, mika saa räplätä puhelinta ajon aikana, varsinkin jos ajaa ylinopeutta.Onko Mikalla samat säännöt kuin poliisilla, eli itse saa ajaa ylinopeutta?
Voisi kysyä myös miksi "Mika" ajaa vasenta kaistaa tuossa tilanteessa?
Ja omasta mielessä jos löhettää näitä videoita mediaan, pitäisi aina olla oikea koko nimi esillä, eikä mitään muutettuja nimiä. Varsinkin kun ei edes rekkaria sumenneta tai muuta.
Näyttää ihan perusmeiningiltä. Nollat taulussa syyttä vasuria ja herneet nenään kun joku kyllästyy ja menee ohi. Jos pate ei varta vasten vaihtanut oikealle ohitukseen, niin ei edes rikkonut muuta kuin nopeusääntöä (kuten kuvaajakin). Tyhmät ihmiset ketjun osastoa kuvata oma rike ja pistää lehteen.Onko Mikalla samat säännöt kuin poliisilla, eli itse saa ajaa ylinopeutta?
Voisi kysyä myös miksi "Mika" ajaa vasenta kaistaa tuossa tilanteessa?
Ja omasta mielessä jos löhettää näitä videoita mediaan, pitäisi aina olla oikea koko nimi esillä, eikä mitään muutettuja nimiä. Varsinkin kun ei edes rekkaria sumenneta tai muuta.
Mikä noin olisi, nastarenkaat olisi sallittu laissa kelistä riippumatta huhtikuun loppuun asti. Ei maaliskuun loppuun asti, niin kuin siellä nyt lukee. Joku syyhän sille on, että kuukaudet on rajattu tuolla tavalla.Kaikkihan alkoi tästä
Jos tiedetään että Suomessa voi vielä huhtikuussa sataa lunta niin eihän sitä nyt silloin voida sakkoja jakaa laillisista talvirenkaista, vain koska sua se sattuu ärsyttämään. Älyhoi!