Listaan voi lisätä Suzuki Swiftin. Minun omalla ei nimittäin toivoakaan saada se hiemankin lyhyemmässä kiihdytysrampissa 120:iin (tai edes sataseen ylämäessä) vaikka kuinka antaisi joka vaihteella runtua punarajalle asti. Ongelma ei ole ettenkö uskaltaisi kiihdyttää, se vaan ei liikahda. Valmistaja ilmoittaa 0-100 kiihtyvyydeksi komiat 13,4 sek, jota en epäile hetkeäkään kun tehoja (tai lähinnä sen puutetta) 1,2-litraisessa vaparissa on mahtavat 94 heppaa. Siinä oppii muuten ennakoimaan aivan eri tavalla. No, ongelma hävinnee kun kohta saan Hayabusan taas liikenteeseen, sillä saa kortin hyllylle jo 2-vaihteella.
Aika lyhyt ramppi pitää olla, kun minä onnistuin Oulussa kuusamontien rampilta etelään päin kiihdyttämään sataseen 190D VM-85 Mercedes Benzillä, jossa oli joskus uutena ehkä 72 hevosvoimaa ja nelivaihteinen manuaali kyseessä. Piti tosin nojata ikkunaan, penkin pehmusteet kun olivat alta irti ja 500 000km ajettu alusta oli varmasti ihan loppu. Ramppia ei ollut silloin edes vielä uudistettu (pidennetty), että kyllähän tollanen 1.2-litrainen Swift kiihtyy varmasti paljon paremmin. Pitää vaan ajaa niihin rampin alun mutkiin vähän lujempaa. En ihan yskimättä niele tuota selitystä etteikö 94-heppanen swifti kiihtyisi