EI tuon nopeuseron tarvitse kovin iso olla tasaista nopeutta ajaessa että tuntuu siltä että menet heittämällä ohi vs matelet ohi. Omassa vakkari pudottaa esim ylämäissä asetetun nopeuden alle 1-5kmh... se riittää siihen että tuntuu että matelet toista kohti vs pari kmh enemmän ajaessa (kuten oli vakkariin asetettu) ja menet mukavan sulavasti ohi.
Ensin käy niin että kaukaisuudessa näkyy pimeä perä, jos mennään tuolla 2km 5km/h nopeuserolla, niin siinä menee parikymmentä minuuttia että lähestytään turvaväliä., ehkä se vauhti kiihtyy, pariminuuttia täpinöissään suunnittelee ohitusta, mutta meitä on erilaisia, mutta tunne heittämällä ohi jos kaistanvaihdon jälkeenkin junnataan > minuutti että edes rinnalla. Toki jos mennään niillä harvoilla motareilla joissa jyrkempää kaarretta sisäkurvissa, niin kokemus voi olla huisa. Aivan taivaallnen, jos ohitettava napsauttaa vakkarista pois naksun pari.
Niinpä. Mutta tämä kansan suosikki Corolla tekee näin. En rehellisesti tiedä onko kyse viasta vai ominaisuudesta. Tämän hetkisten kommenttien ja huollon sanomisten mukaan kyse on ominaisuudesta.
Vakkarit ei ole niin tarkkoja että voisi ajella tarkasti rajoituksen mukaan, tai tarkasti sakotusrajalla. Mutta jos Corollan vakkari seilaa +/- 5kmh, niin lähenee jo käyttökelvotonta, yksinään ajellessa ehkä tilapäisesti.
Oletan että tässä nyt tarkoitetaan sitä että välillä oikeasti hyytyy sen -5km/h jolla mennään, ja sitten voi kerätä vauhtia ja mennään välillä se +5km/h ja että puhutaan automaatista. Se nyt ei ole tavatonta että vähän tahmee jos esim muuttuu ylämäeksi, niin muutaman km/h kykkää tilapäisesti, mutta hakee kuitekin sen asetetun, ilman kuljettajan toimia, ja se ihan monen auton ongelma että jyrkemissä alamäissä ryntäilee. , missä kuljettaja joutu jarrutteleen, ärysttävää,
Mutta jos jollain Laden motarilla joutuu laittaan -5km/h korkeimmasta halutusta, niin kieltäisen tuollaisen markkinoinnin vakkarina. Monella autolla ajaisi paremman "käsikaasulla":
Jos näen peilistä, että joku lähestyy reilulla nopeuserolla, niin aika pieneenkin väliin voi antaa tilaa.
"pieni väli" voi tarkoittaa tuossa yhteydessä satasen motari alueella 50 metristä pariinsataan metriin. Jälkimmäinen voi olla ok, mutta jos ensimmäinen, niin menee kyllä perseilyksi.