Ihan laskettu noista teihin piirretyistä valkoisista poikittaisista viivoista joita pitää kaksi näkyä kerrallaan.
Ok, kiitos.
Joskus maalittiin jotain merkkejä, yritin muistella/etsiä niin en löytänyt, onko heittää mistä voisi esim Googlen kartoista katsoa.
Suomessa valistettu tyypillisesti, joko taajaman ulkopuolella minimi suositus / ainakin 4 sekunttia (>60kmh?)
Ja toinen valituksessa esintyyvä ollut nyrkkisääntö, mittarilukama metreinä, joka jäisi vähän alle tuon 4s. no sekin olisi hurja saavutus.
Taajamassa minimi puolet. ja nuo siis hyvällä kelillä.
Ymmärtääkseni mitoituksen taustalla on se että ei ole peräänajon vaaraa, tulee ihan laista, tämän kai voi täyttää tilapäisesti pienemmälläkin välillä, mutta jatkuvana ne rektiajat pidempiä, ja turvälillä muitakin syitä, liikenteen sujuvuus, ajon helppous, havoinnoin muualle jne.
Eteen kaistaavaihtavan luonollisesti ottaa vastuun turvavälistä taakse, eikä sitä toisen puolesta voi tinkiä, sen jälkeen toki takanatulian vastuu pitää riittävänä.
Tuossa nyt ei välittynyt lainkaan häsläämistä tai leikkimistä, vaan realistinen kokemus omasta ajosta, mikä taasen viestisi perusteella sinulla vielä on kehittymässä. Jos tuntee olevansa moitteeton kuljettaja, ei kilometrejä ole ajettuna riittävästi.
Samaa mieltä, oli hyvin kypsän kuljettajan kirjoitus, kaikki tekee virheitä, hyvät kuskit yrittää ottaa opiksi ja välttää niiden toistamista. Kilometrit ei kaikille tuo tuota taitoa, ja osa voi matkanvarella taantua.