Kirjoittaja kertoi kaikessa rauhassa lähteneensä ohittamaan ja Volvon pikkuhiljaa pienellä nopeuserolla lähestyneen. Ja sen jälkeen parit vilkuttelut ja lopuksi pitkät päälle. Kauanko prosessiin meni, jaa-a? Ei se minusta nopealta kuulostanut. Ennemminkin juuri tasan rajoituksella ohi ja useasta kelvollisesta väistövälistä läpi tyyliseltä perussuoritukselta. Volvon pannu kuumentunut, kun pikkuvilkuttelulla (joka minusta on mulkkua touhua sinänsä) ei ole ymmärtänyt yskää.No joo ehkä vähän sekavaa tuo mun lainaus tohon, pahoittelut siitä. Mutta sitä nyt edelleen hain, että oletettavasti aika reippaasti siinä on muita ohiteltu. Tuo sinun "asiaan liittymätön" viesti tosiaan käsitteli ehkä enempi sitten näitä tulppia jotka nilluttaa sen 95kmh vasuria keräten jonoa. Näistä olen täysin samaa mieltä, että saavat väistää ihan ekaan rakoon mihin vaan pääsee eikä tommoselle nussuttamiselle ole mitään perusteita. Mutta se muuttaa tilannetta aika paljon jos vauhtia on rajotuksen verta tai vähän ylitse ja ohitettavaa riittää pienillä väleillä (eli väleillä joihin on vaikea mennä ilman että aiheuttaa jarrutteluita ja muuta sekaannusta + vaivaa itselle)
Motareilla kun tulpan takana ajamista olen seurannut, niin enemmistö odottaa ensin kohteliaan etäisyyden päässä toisen ohitusta, jos ensin ohittava on toiminut järkevästi. Varsinkin adaptiivisten vakkarien aikana ei ole edes syytä imeä kiinni/reagoida. Suoraan eteen hypänneeseen adaptiivinen tietysti reagoi hitaammin ja vasurille "unohtuneen" perään porukka hiipii pikkuhiljaa "vinkiksi".