Solmukohdan läpi pääsee ihan yhtä monta autoa oli sitten yksi pitkä tai kaksi rinnakkaista jonoa vetoketjuna yhdistymässä. Suurin hyöty vetoketjusta on että voidaan puolittaa jonon pituus. Auttaa etenkin tilanteissa joissa jono olisi edeltävään risteykseen asti.
Totta tämäkin, kapeaa kohtaa lähestyttäessä jonotustavalla on paljonkin merkitystä homman selkeyteen ja sujuvuuteen, mutta ei se sitä yhden pullonkaulan välityskykyä miksikään muuta. Käytännössähän noissa kohdissa pidemmissä jonoissa siellä jonon perällä mennään töksähdellen, ja mitä lähemmäs itse tukkoa pääsee, sitä tasaisemmin jono etenee. Ja siellä jatkuvalla kaistalla jonottaessa nimenomaan tuo töksähtelevä meno rassaa hermoja.
Oikeasti toimiva vetoketju olisi noissa tasaisen etenemisen kannalta paras, mutta käytännössä sellaista ei ole missään tullut vastaan.