Jos viitsisit lukea, niin huomaisit että olen jo kommentoinut tuota, että oikein tehtynä tuo on ihan ok ja hyvä homma.
Minä en kuvittele päässäni mitään skenaarioita, vaan minä kerron täällä sellaisia skenaarioita, mihin olen törmännyt tuolla ihan oikeassa elämässä. Nimenomaan tällainen ihan todellinen skenaario oli juuri se triggeri, joka sai minut kirjoittamaan tästä asiasta tähän ketjuun.
Jos nyt sivuutetaan tuo suurin ongelma, eli kääntyvien blokkaaminen, ja keskitytään tuohon suoraan menemiseen, niin se läpimenoaika nimenomaan huononee silloin, kun tätä himmailua valoihin tehdään turhan varovaisesti ja ennakoiden, jolloin käy niin että kun valot vaihtuvatkin vihreäksi, niin jonon pää on vielä 100 metrin päässä valoristeyksestä, jolloin iso osa vihreiden palamisajasta menee siihen, kun jono vasta kiihdyttelee kohti valoja.
Yritä nyt muistaa, että keskivertoautoilijalla ei ole kompetenssia arvioida, milloin pitää hiljentäminen aloittaa, että pääsee optimaalisella vauhdilla risteykseen juuri vihreiden vaihtuessa ilman että tarvitsee pysähtyä.