Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Niin ja samalainen systeemi on toisessa viiksessä vinkkaria varten. Sekin aika epäintuitiivinen.
 
Niin ja samalainen systeemi on toisessa viiksessä vinkkaria varten. Sekin aika epäintuitiivinen.

Ok, ehkä tuo jäi itellä koeajolla huomaamatta, kun ei ollut kertaakaan tarvetta käsin poistaa vilkkua käytöstä tai vaihtaa lennosta vilkutuksen suuntaa :) Mutta samaa mieltä kyllä, että on vähän typerä systeemi. Suunnitelmissa on ollut ostaa 2025 tai 2026 Lexus, kun tulee näitä uuden generaation sähkövehkeitä, mutta täytyy miettiä uudelleen jos siinä on huono vilkku :D
 
No uudemmissa Lexuksissa on palattu perinteisiin, että en tiedä mikä seikkailu tuo kokeilu oli. Veikkaan että asiakaspalautteen perusteella ei mennyt jatkoon.
 
Onko tässä ideana se, että mekaaninen rasite muuttuu digitaaliseksi vai onko tuolla järjestelmällä jotain muuta etua? Itse pidän mekaanisesta automatiikasta, eikä se ole koskaan toistaiseksi pettänyt.
Ainakin halvempi valmistaa.

Vihoviimeistä on ottaa viikset kokonaan pois, kuten joissakin uudemmissa Tesloissa. Vilkun käyttö ratin napeista esimerkiksi liikenneympyrässä vaatii jo ketteryyttä.
 
Jos haluat heti oikealle vilkutuksen jälkeen vilkuttaa vasemmalle sun pitää paina kaks kertaa viikseä alas päin, ensin lopettaaksesi oikean vilkun ja toisen että vasen vilkku kytkeytyy. Tosta syystä koitan maksimoida kaistavilkuttimen käyttöä niin paljon kuin mahdollista ettei tarvitse edes takaisin venkslata sitä viikseä. Kuten sanottua vammainen systeemi.

E: OT:ksi menee....
Toiminnallisuus synnyttää ärsyttäviä kuskeja. :-( No mitä auton valmistaja ei tekisi säästääkseen (toteutus varmaan sen takia tuollainen että halvempi)
 
Ainakin halvempi valmistaa.

Vihoviimeistä on ottaa viikset kokonaan pois, kuten joissakin uudemmissa Tesloissa. Vilkun käyttö ratin napeista esimerkiksi liikenneympyrässä vaatii jo ketteryyttä.

Kustannuksista en tiedä mutta halvemmissa Lexuksissa oli ihan perus viikset. CT ja UX siis.
 
Idea saattoi olla tehdä tosta yksinkertaisempi eli halvempi valmistaa. Vähemmän osia tuollaisessa varmaankin on verrattuna mekaaniseen systeemin. Toiminnot on sitten softalla tehty. Aika paljon nykyautoissa tälläistä, että markkinoidaan ostajille uutena ja hienona ominaisuutena, mutta todellisuudessa tarkoitus säästää valmistuksessa ja nostaa voittomarginaalia.
 
Joko voidaan keskustella ketjun aiheesta? Viimeset päivät täällä on jauhettu aivan täyttä paskaa (mulla ketju subissa). Ensin muutana sankari jauhaa 3 sivua perseessäroikkujan opettamisesta ja sen jälkeen jauhetaan vilkun toiminnasta automerkissä x sivun verran. En ole ajavaa vilkkukeppiä vielä nähnyt.

Asiaan. Mikähän ihmisiä vaivaa tossa Tampereen rantatunnelissa kun pitää ajaa koko tunnelin 3km pätkä vasuria toisen rinnalla? Tänäänkin tämmönen tulppa asialla ja 20 autoa perässä kihnuttamassa sen tasan 59kmh kun enempääkään ei uskalleta ajaa mutta kaistanvaihtokin on tuntematon käsite.
 
Joko voidaan keskustella ketjun aiheesta? Viimeset päivät täällä on jauhettu aivan täyttä paskaa (mulla ketju subissa). Ensin muutana sankari jauhaa 3 sivua perseessäroikkujan opettamisesta ja sen jälkeen jauhetaan vilkun toiminnasta automerkissä x sivun verran. En ole ajavaa vilkkukeppiä vielä nähnyt.

Asiaan. Mikähän ihmisiä vaivaa tossa Tampereen rantatunnelissa kun pitää ajaa koko tunnelin 3km pätkä vasuria toisen rinnalla? Tänäänkin tämmönen tulppa asialla ja 20 autoa perässä kihnuttamassa sen tasan 59kmh kun enempääkään ei uskalleta ajaa mutta kaistanvaihtokin on tuntematon käsite.
Montako sivua tästä sopii keskustella? Ihmisiä vaivaa Tampereella aika monikin asia eikä pelkästään rantatunnelissa. Sen takia muutin pois sieltä.
 
Asiaan. Mikähän ihmisiä vaivaa tossa Tampereen rantatunnelissa kun pitää ajaa koko tunnelin 3km pätkä vasuria toisen rinnalla? Tänäänkin tämmönen tulppa asialla ja 20 autoa perässä kihnuttamassa sen tasan 59kmh kun enempääkään ei uskalleta ajaa mutta kaistanvaihtokin on tuntematon käsite.
Wiki
Tunnelissa on molempiin suuntiin kaksi ajokaistaa ja nopeusrajoitus on 60 km/h
 
Silti vilkun käyttö voi joskus jäädä tekemättä, minullakin vaikka mielestäni asenteeni on 100% kunnossa. En näe tätä ongelmana, kohinaa kokonaiskuvassa.

Mulla taas vilkku menee joskus päälle jopa 90 asteen mutkassa, etenkin jos on ns. etuajo-oikeutetulla ajouralla. Samoin automaationa mökillä metsäautoteiden risteyksissä eli tiellä, jolla ei välttämättä liiku autoja edes joka päivä.
 
Mulla taas vilkku menee joskus päälle jopa 90 asteen mutkassa, etenkin jos on ns. etuajo-oikeutetulla ajouralla. Samoin automaationa mökillä metsäautoteiden risteyksissä eli tiellä, jolla ei välttämättä liiku autoja edes joka päivä.
Itellä on niinkin kieroutunut maailmankuva että mielestäni vilkkua ei voi (about) koskaan käyttää liikaa. Jos ajaisi pelkästään jossain missä ei oikeasti ole ketään muita missään, niin mitäpä sillä tekee, mutta jos se vilkku voi viestittää muille ihmisille aikeistasi, ja se voi jopa auttaa heitä omissa ratkaisuissaan, niin sehän on aivan parasta. Naurattaa aina nää "voi paska ootpa lammas kun käytät vilkkua kun käännyt kotipihaan" -jutut. Noh, jos jonkun ego on niin huteralla pohjalla että se on tuollaisesta kiinni, niin onpas ikävää.
Itellä 99% tilanteista vilkku automaattisesti aina päällä, ja reilusti ajoissa, koska sillä kerrotaan AIKEESTA, eikä siitä mitä just nyt tehdään. Se jäljellejäävä 1% on niitä perämetsän keskellä olevia tilanteita joissa saatan puoli sekuntia miettiä että onko missään ketään että rasitanko relettä turhaan, mutta silti useimmiten vilkutan. Parempihan se olisi vaan aina vilkuttaa, koska siinä ei häviä ns. mitään. Eiku hetkinen -- joku voi ajatella että oletpa nolo, lammas, tai jotain muuta yläastejuttua. Onhan meitä moneen junaan.
 
Ku se pointti on ettei ole pykäliä ollenkaan vaan yksi oikea asento, eli keskiasento.


Kyllä vaan IS:n viiksessä tuntuu pieni pykälä, jonka yli on käännettävä, että vilkku jää päälle, vähän kääntämällä tulee kaistanvaihtovilkutus. Viiksi palaa aina saman tien takaisin keskelle.
 
Äsken lähti joku 40v mamma moottoritielle vastaantulijoiden ramppia pitkin. Ajeli sitä ennen noin 300m kaksikaistaisella keskikaistalla rajatulla sillalla vastaantulijoiden puolta useaa liikennemerkkiä vastaan väärin.

Vilkuttelin valoja ja tööttäilin - ei reaktiota. Lähes moottoritielle päästyään huomasi virheensä ja veti paniikissa rampin keskikaistalle täyttä laukkaa ja siihen jumiin. Oli niin vajaamielisen oloista suorittamista ja kun ei näkynyt mikään sen kummempi hätä olevan, en jäänyt siihen ihmettelemään kun autoa ei saanut mihinkään turvallisesti ilman että joku painaa 100 lasissa peräkontista sisään.

No olipahan pois muun liikenteen tieltä.
 
Äsken lähti joku 40v mamma moottoritielle vastaantulijoiden ramppia pitkin. Ajeli sitä ennen noin 300m kaksikaistaisella keskikaistalla rajatulla sillalla vastaantulijoiden puolta useaa liikennemerkkiä vastaan väärin.

Vilkuttelin valoja ja tööttäilin - ei reaktiota. Lähes moottoritielle päästyään huomasi virheensä ja veti paniikissa rampin keskikaistalle täyttä laukkaa ja siihen jumiin. Oli niin vajaamielisen oloista suorittamista ja kun ei näkynyt mikään sen kummempi hätä olevan, en jäänyt siihen ihmettelemään kun autoa ei saanut mihinkään turvallisesti ilman että joku painaa 100 lasissa peräkontista sisään.

No olipahan pois muun liikenteen tieltä.

Mikset tuupannu ojaan?
 
No eikö kaikissa alle 15 vuotta vanhoissa autoissa vilkkuviiksi ole kaksitoiminen? "Pikkuvilkku" hennolla otteella, ja sitten se perinteinen toiminto, jossa viiksi jää pohjaan vilkuttamaan, kunnes ratti palauttaa vilkun pois päältä?

On ollut jo kymmeniä vuosia ihan yleinen, ei vain 15 vuotta.
 
On ollut jo kymmeniä vuosia ihan yleinen, ei vain 15 vuotta.
Ekassa autossa vuosimallia -89 tuo ei ollut speksattu ominaisuus, mutta herkällä kädellä viisarin sai toimimaan noin. Joskus rele veti ylimääräisiä lyöntejä, mutta siitä huolimatta pystyin paskalla kulkineellakin oppia hyviä käytöstapoja ilman haavereita.
 
Kyllä vaan IS:n viiksessä tuntuu pieni pykälä, jonka yli on käännettävä, että vilkku jää päälle, vähän kääntämällä tulee kaistanvaihtovilkutus. Viiksi palaa aina saman tien takaisin keskelle.

Juu onhan siinä tosiaan semmoinen haptinen palaute kun työntää vilkun perille asti muttei muuta alkuperäistä epäintuitiivisuutta.
 
Jatkoin tuonne autosuunnittelun kukkasiin

Ekassa autossa vuosimallia -89 tuo ei ollut speksattu ominaisuus, mutta herkällä kädellä viisarin sai toimimaan noin. Joskus rele veti ylimääräisiä lyöntejä, mutta siitä huolimatta pystyin paskalla kulkineellakin oppia hyviä käytöstapoja ilman haavereita.

2001 vuoden Volvo V70:ssä ei ollut.

Siis mitä noissa ei ole ollut ?

Siis perinteinen vilkunviiksi, jossa mekaaninenautomaatti palautus ?

Mutta onko nyt kyse jostain vanhasta kuluneesta ja sen takia vaikea vain vilauttaa vilkkua, vai onko tosiaan ollut niin että vilku ei välähdä ennekuin vetää ns lukituksen yli? (ja siis aikanaan kun ovat olleet myynnissä, vs että nyt ei enään toimi)
 
Onko muilla tullut vastaan näitä keiloja jotka ajaa ledikangen kanssa motarilla kanki päällä kokoajan? Pari on nyt näkynyt hiljan, ihan pokalla vetäävät vasuria ohi muista kanki päällä. Ja vastaan tulee toki kanssa porukkaa.
 
Enemmän näkyy keltaiset parkit päällä pimeässä ajavia. Ja monesti valkoiset angel eyesit parkkien kaverina. Positiivista kuitenkin, että niillä palaa myös takavalot :tup:
 
Eikös ne angel eyesit yleensä ole ne parkit. Tarkoitit varmaan näitä jonneja jotka ajelee angel eyesit ja sumarit päällä että auto on "siististi cool"
 
Ei ole itsellekään noita tullut kuin tuo pari, liekö joku uusi muoti laittaa kanki päälle tampereella ja sammuttaa helsingissä. Tuolla samaisella reissulla joku ajeli micralla täysin perse pimeänä säkkipimeässä vesisateessa, ei toiminut edes rekkarivalot. Olisi pitänyt varmaan soitella häkeen niin poliisit olisi päässeet kirjottelemaan päiväsakkoja.
 
Ai niitä. Olen aina ihmetellyt, että miksi joku haluaa laittaa sellaisen esille kertomaan kaikille muille että on köyhä tai idiootti.
Aivan. Huuteletko kenties kehä3 sisäpuolelta?

Katellaan vaikka sitten näkemyksiä uudelleen kun olet tehnyt tuttavuutta hirven tai peuran kanssa jossain korvessa. Tommosella nimittäin pelastaa aika monta potentiaalista paukkua.

No kyllä se aikalailla köyhyydestä kertoo, jos pitää autoonsa virittää tuollainen vitosen pirkkavalo, kun ei ole varaa huolehtia että autossa olisi asianmukaiset valot.
Kerrohan muillekin mistä näitä asianmukaisia valoja sitten saa? Vinkinä niin yhessäkään autossa ei tule tehtaalta semmosia valoja jotka pieksisi 100-200w ledikangen.

Vai ymmärsitkö nyt ledikangen että se on oikeasti tommonen 10w spottivalo mitä joillakin on peruutusvalona?
 
Ai niitä. Olen aina ihmetellyt, että miksi joku haluaa laittaa sellaisen esille kertomaan kaikille muille että on köyhä tai idiootti.
Paljon fiksumpaa toitottaa se sosiaalisessa mediassa. Mutta vakavasti, lisävalot voi olla tarpeen varakkaallekkin, ja jos tarpeeseen asentaa niin kertoo fiksuudesta, hyvästä itsetunnosta, asettaa turvallisuuden esteettisyyden sosiaalisen negatiivisen paineen edelle.

Aivan. Huuteletko kenties kehä3 sisäpuolelta?

Katellaan vaikka sitten näkemyksiä uudelleen kun olet tehnyt tuttavuutta hirven tai peuran kanssa jossain korvessa. Tommosella nimittäin pelastaa aika monta potentiaalista paukkua.
Kun näitä alkoi valumaan pohjoisesta etelämmäksi, ei niinkään tarpeesta tai valittu tarve edellä, niin saivat kyllä negatiivista mainetta, tieliikenteessa turvallisuus hyödyt jäi monella saavuttamatta, haitat sai, jos asennettiin paremminkin työvaloiksi sopivia , kuin kaukovaloiksi. (*

Mutta samaa mieltä ehdottomasti siinä että kaikissa automalleissa ei ole "laadukkaita" kaukovaloja ja jos ajalee, lapin kainuun oloissa niin laatuun investointi voi olla järkevää, jos varkkaan itsetunto ei sitä kestä ja mielummin matelee, niin siinä sitten köröttelee.



(*
Valovoima edellä, ja kuviot siis enemmän työvaloksi sopivia, en siis tarkoita että joku työvaloja asentaisi.
 
Mutta samaa mieltä ehdottomasti siinä että kaikissa automalleissa ei ole "laadukkaita" kaukovaloja ja jos ajalee, lapin kainuun oloissa niin laatuun investointi voi olla järkevää, jos varkkaan itsetunto ei sitä kestä ja mielummin matelee, niin siinä sitten köröttelee.



(*
Valovoima edellä, ja kuviot siis enemmän työvaloksi sopivia, en siis tarkoita että joku työvaloja asentaisi.

Sanotaanko, että aika harvassa automallissa on kaukovalot lähelläkään tuommoisen perus hyvälaatuisen LED-palkin tuottamaan verrattuna. Jos auton kaukovalot riittävät keskimäärin 150m - 200m haarukkaan niin tuollainen 250 euron palkki tuottaa valoa jopa yli 500 metriin saakka.

Asentaisin heti, jos olisi tarvetta ajella jatkuvasti pimeillä teillä.
 
Joo, ei missään autossa ole sellaisia valoja, jotka vastaisivat tehokasta lisävalosettiä. Eikä se nyt varmaan olisi järkevääkään, kun ei kaikki sellaista tarvitse.
 
Jos katsoo vaikka TM:n valomittauksia, niin ei voi olettaa, että edes kalliissa autoissa olisi hyvät kaukovalot. Ihan turhia nämä kommentit, että "lisävalot ovat turhia, kun nykyautoissa on jo niin hyvät valot" tai "lisävalot pitäisi kieltää". Moni Kehä Kolmosen sisäpuolella asuva ei tajua, millaisissa olosuhteissa moni muu autoilija joutuu ajamaan. Ja että miten huonot oman auton kaukovalot lopulta ovatkin pimeässä syksyn tihkusateessa.

Itsellä on Skodassa jo ihan kohtuullisen hyvät ledipitkät. Silti sirolla ja huomaamattomalla 90€ paneelilla tuplasi valokeilan leveyden ja kantamaakin sai reilusti lisää. Ihan älyttömästi mukavampi ajella pimeitä korpiteitä ja hirvieläimet huomaa varmasti aikaisemmin.

Toki itseä ärsyttää kanssa-autoilijoissa se, että ostetaan tehokas lisävalo ja pitkiä käytetään samaan tapaan kuin pelkillä H4-hehkuilla. Tämän seurauksena vaihdetaan kohdatessa liian myöhään lyhyille, vaihdetaan juuri ennen kohtaamista lisävalo takaisin päälle ja sitten ajetaan myös liian lähellä perässä lisävalo loistaen.
 
En kiistä "palkin" hyötyjä, mutta tuntuu siltä että 80% käyttäjistä ei tajua kirkkauden ja runsaan hajavalon haittoja vastaantulijoille. Eli pientä ennakointia ja parempaa tarkkuutta niiden käyttöön tarvittaisiin.
Voi verrata vaikka rekkojen massiivisiin lisävalopattereihin, siellä yleensä kuskit ovat hereillä niitä käyttäessä.
 
En kiistä "palkin" hyötyjä, mutta tuntuu siltä että 80% käyttäjistä ei tajua kirkkauden ja runsaan hajavalon haittoja vastaantulijoille. Eli pientä ennakointia ja parempaa tarkkuutta niiden käyttöön tarvittaisiin.
Voi verrata vaikka rekkojen massiivisiin lisävalopattereihin, siellä yleensä kuskit ovat hereillä niitä käyttäessä.
Eipä tuo eroa perusvalojen häirinnästä juurikaan. Jatkuvasti tulee vastaan sokaisevia valoja, tai toispuoleisesti sokaisevia. Asennettu kulma päin persettä.
 
Jos katsoo vaikka TM:n valomittauksia, niin ei voi olettaa, että edes kalliissa autoissa olisi hyvät kaukovalot. Ihan turhia nämä kommentit, että "lisävalot ovat turhia, kun nykyautoissa on jo niin hyvät valot" tai "lisävalot pitäisi kieltää". Moni Kehä Kolmosen sisäpuolella asuva ei tajua, millaisissa olosuhteissa moni muu autoilija joutuu ajamaan. Ja että miten huonot oman auton kaukovalot lopulta ovatkin pimeässä syksyn tihkusateessa.

Itsellä on Skodassa jo ihan kohtuullisen hyvät ledipitkät. Silti sirolla ja huomaamattomalla 90€ paneelilla tuplasi valokeilan leveyden ja kantamaakin sai reilusti lisää. Ihan älyttömästi mukavampi ajella pimeitä korpiteitä ja hirvieläimet huomaa varmasti aikaisemmin.

Toki itseä ärsyttää kanssa-autoilijoissa se, että ostetaan tehokas lisävalo ja pitkiä käytetään samaan tapaan kuin pelkillä H4-hehkuilla. Tämän seurauksena vaihdetaan kohdatessa liian myöhään lyhyille, vaihdetaan juuri ennen kohtaamista lisävalo takaisin päälle ja sitten ajetaan myös liian lähellä perässä lisävalo loistaen.
Juurikin näin, onneksi suurin osa osaa käyttää noita asiallisesti. Lisävalon ainoa huono puoli on se tosiaan, että vastaantulijan huomioimiseksi tuon joutuu tiputtamaan aiemmin pois kuin normaalit pitkät.

Ja sitten ääritapaukset ajeleevat juuri motaria tuollainen päällä kokoajan.
En kiistä "palkin" hyötyjä, mutta tuntuu siltä että 80% käyttäjistä ei tajua kirkkauden ja runsaan hajavalon haittoja vastaantulijoille. Eli pientä ennakointia ja parempaa tarkkuutta niiden käyttöön tarvittaisiin.
Voi verrata vaikka rekkojen massiivisiin lisävalopattereihin, siellä yleensä kuskit ovat hereillä niitä käyttäessä.
Raskaan kuljettajilta saakin aika hyvän mallin noiden lisävalojen käytölle. Sieltä tulee myös välitön palaute jos unohtaa pitkät päälle tai on muuten häikäisevä kombinaatio.
 
Käsittääkseni monissa uusissa autoissa (osassa tosin toimii päin persettä...)on jo ns. automaattiset pitkät. Niiden kanssa jos käyttää lisäpalkkia niin voi unohtaa että se palkkihan ei toimi samaan tapaan automaattisesti. Itse en käytä pitkiä juuri koskaan koska ajo on 90% kaupunkiseutua.
 
Käsittääkseni monissa uusissa autoissa (osassa tosin toimii päin persettä...)on jo ns. automaattiset pitkät. Niiden kanssa jos käyttää lisäpalkkia niin voi unohtaa että se palkkihan ei toimi samaan tapaan automaattisesti. Itse en käytä pitkiä juuri koskaan koska ajo on 90% kaupunkiseutua.
Kyllä se aikamoinen show on jos kytket lisävalon auton omien pitkien rinnalle järjestelmässä jossa on tosiaan käytössä nuo automaattiset pitkät. Erillisellä kytkimellähän tuo pitää tuommoisessa melkein laittaa. Vanhemmissa autoissa voi laittaa omien pitkien rinnalle ihan rauhassa kun niitä pitkiä operoidaan viiksestä.

Nuo automaattipitkät on tosiaan osassa autoja hyvinkin vammaisia, joku päivä juuri joku hiillosti takana tommoisten kanssa, sitten jonkun kuopan jälkeen se kytkeytyi pois ja tovin päästä jälleen päälle. Erittäin ärsyttävä keksintö jos eivät toimi kunnolla ja joutuu ajelemaan edellä. Firman touranissa oli tuollaiset muistaakseni, ikinä ei ole vastaantulijat ja rekkakuskit vilkutelleet valoja niin paljon kuin tuon vehkeen kanssa motarilla ajellessa.
 
Käsittääkseni monissa uusissa autoissa (osassa tosin toimii päin persettä...)on jo ns. automaattiset pitkät. Niiden kanssa jos käyttää lisäpalkkia niin voi unohtaa että se palkkihan ei toimi samaan tapaan automaattisesti. Itse en käytä pitkiä juuri koskaan koska ajo on 90% kaupunkiseutua.

Tarkoittanet matriisivaloja lisättynä apukaukovaloilla? Pirssissä on "perinteiset" ajovalot sekä automaattiset pitkät ja apukaukovalot ja kyllä apukaukovalot syttyvät/sammuvat ihan oikein pitkien kanssa
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tänään vaivasi mersukuskia... liityin päätielle rampilta kaistalle joka jatkuu jokusen kilometrin. Normaalisti jengi liittyy kaistalta siihen keskikaistalle joka on oikeanpuolisin kaista joka ei pääty n.40-60kmh, takaa 80kmh tulevien eteen. Itse kiihdytän aina tuolla päättyvällä kaistalla sinne maksimiin ja vaihdan kaistaa vasta sitten. Noh sama tänään ja kun vaihdan väljään väliin kahden auton väliin keksii takana tullut mersukuski lyödä heti pitkät päälle mielenosoituksena jostain. Ei tajua, ei saa liittyä hitaasti, ei saa liittyä täydellä vauhdilla eteen, ei saa ohittaakaan kai...
 
. Noh sama tänään ja kun vaihdan väljään väliin kahden auton väliin keksii takana tullut mersukuski lyödä heti pitkät päälle mielenosoituksena jostain. Ei tajua, ei saa liittyä hitaasti, ei saa liittyä täydellä vauhdilla eteen, ei saa ohittaakaan kai...
En tiedä mitä kongreettisesti oli "väljäväli"(*, mutta jos nyt jonoon pitää liittyä ja siellä joku pitää pientä turvaväliä että muuten asiallisesti liittyjä ärsyttää, niin onhan se sen pienin välin pitäjän oma vika.

Tietenkin jos tuossa olisi se tilanne että tuon takana oli tyhjää, niin silloin olisi se nyt vähän harkitsematonta väliin änkeä, ja silloin huomautuksesta otetaan opiksi. ja heilautus anteeksipyynnöksi.


(*
mutta jos kyse tiestä missä kiihdytyskaistat ja idea liittyä sekaan (lähinnä motari), eikä sellainen risteys missä odotetaan paikka mihin voidaan häiriöttä liitty.
 
En tiedä mitä kongreettisesti oli "väljäväli"(*, mutta jos nyt jonoon pitää liittyä ja siellä joku pitää pientä turvaväliä että muuten asiallisesti liittyjä ärsyttää, niin onhan se sen pienin välin pitäjän oma vika.

Tietenkin jos tuossa olisi se tilanne että tuon takana oli tyhjää, niin silloin olisi se nyt vähän harkitsematonta väliin änkeä, ja silloin huomautuksesta otetaan opiksi. ja heilautus anteeksipyynnöksi.


(*
mutta jos kyse tiestä missä kiihdytyskaistat ja idea liittyä sekaan (lähinnä motari), eikä sellainen risteys missä odotetaan paikka mihin voidaan häiriöttä liitty.
Olihan siellä tyhjää, mutta jos olen jo kelannut vauhtia enemmän kuin mersu koska mersu vaikutti päästävän jalan kaasulta odottaen että vedän katsomatta eteen, vedän reilulla turvavälillä olevaan väliin ja jatkan vasemmalle kaistalle heti katsottuani ettei vasemmalla kaistalla ole ketään tulossa ja jatkan alinopeutta kulkevan jonon ohittamista... mitä tein väärin?
 
Olihan siellä tyhjää,
No siitä varmaan vinkkas, en siitä ottaisi nokkiini, jos olisin arvioinut kiihdtyksen/paikan väärin ja eteen joutunut liittyyn. tulee mieleen että jotain sontaa sieltä lentänyt, esim kiveä. niin ehkä kiitos niistä.

vedän reilulla turvavälillä olevaan väliin
Joku tulkkaa tuo 4s väliksi, joku toinen reilusti piedemmäksi, ja kolmannelle se voi reilu olla vain parin sekunnin väli. + sitten mihin kohtaan tuossa välissä lähdetään tuleen.


Mutta ilmeisesti joku nelikaistainen tie, jossa liittymiskaista, mutta vähän nihkeet tilat sovitella vauhtia.



mitä tein väärin?
Tarinassa ensimmäisenä tulee mieleen esim se että jotain irtotavaraa lentänyt.

Hyvän kuskin merkki että miettii mitä virheitä tapahtunut, miten voi toimia paremmin seuraavalla kerralla.

Jos vähän yleistetään, jos on siellä ohituskaistalla ollur reilusti mersun edellä ja vilkkupäällä ajoisa, ruhallinen ennustetava kaistan vaihto ei niin reilun turvavälein, niin roskien rinnalla tulee mieleen se että takana olisi ollut tyhjää, eli pieni virharvio mihin tähtää.

jos lisää pitää keksiä mitävoisi olla, niin vilkkuntoimivuus tsekata, harvoin ne viallisia, mutta ei mahdoton.
 
Olihan siellä tyhjää, mutta jos olen jo kelannut vauhtia enemmän kuin mersu koska mersu vaikutti päästävän jalan kaasulta odottaen että vedän katsomatta eteen, vedän reilulla turvavälillä olevaan väliin ja jatkan vasemmalle kaistalle heti katsottuani ettei vasemmalla kaistalla ole ketään tulossa ja jatkan alinopeutta kulkevan jonon ohittamista... mitä tein väärin?
Kuulostaa potentiaalisesti fiksulta tavalta liittyä liikennevirtaan ja mersukuskilla vaan oli joku irrationaalinen ärsytyksen aihe, kuten vaikka se, että "ohitit jonon / etuilit" tai muuta hassua. En tiedä. Ehkä ajatteli, että miksi siihen väliin piti tunkea, kun takanakin oli tilaa? Juu tiedän, jatkoit vasurille, mutta ehkä mersukuskin silmin olit tunkenut siihen hänen hyvään turvaväliinsä ja protestoi sitä siinä hetkessä?

Noissa liittymissä kuppaillaan aina välillä jotenkin ihmeellisesti, joten minä ainakin tykkään, jos siellä liittyjien letkan kärjessä joku tekee aremmille homman helpommaksi hyödyntämällä pitkää kiihdytyskaistaa silloin, kun sen voi fiksusti tehdä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 874
Viestejä
4 665 551
Jäsenet
76 512
Uusin jäsen
pallomasa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom