poskiholisti
Team R&T
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 826
Tilannetta tällä kelillä ei kyllä helpota valoautomatiikka, joka jättää päiväsaikaan takavalot pimeäksi. Sumuvalon käyttökin on täysin tuntematonta osalle autoilijoista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eihän ne tarvii takavaloja siellä kun takana tuleva ajaa niin lähellä että ne loistavat valoittakin.Tilannetta tällä kelillä ei kyllä helpota valoautomatiikka, joka jättää päiväsaikaan takavalot pimeäksi. Sumuvalon käyttökin on täysin tuntematonta osalle autoilijoista.
Täällä on siis aivan karmea keli. En ainakaan itse muista, että olisi erityisesti eilen varoiteltu? "Nyt jätä auto kotia ja pidä etäpäivä!"
Jäätä ja sen päällä pöllyävää pakkaslunta. Tähän työmatkaliikenteen päälle vielä kaikki, jotka ovat menossa viikonlopunviettoon maalle/pohjoiseen, niin kauhulla odotan illan pimenemistä. Suorastaan säälittää.
Ei kyllä tuo oli huomattavan liukas. Näyttää että juu ihan jees ja kun yrität jarruttaa niin liukuu vaan. Kehätiet ja Turunväylä meni aamulla nätisti mutta siitä kun poikkesi kaksi ja kolminumeroisille teille niin ai saatana se pöllyävä lumi ja puuterilumi jään päällä. En muista ajaneeni noin rajuja alinopeuksia vain jotta näen missä tie on tai että auto vaan meinaa mennä mihin huvittaa jos ajat kovempaa. Lisähupia aiheuttivat nuo 40kmh 80kmh rajoituksella ajaneet (en liioittele nopeuseroa). Ai saakeli kun sieltä vaakatasossa tulevasta lumipöllystä tuleekin yhtäkkiä pimeällä perällä oleva auto x pahimmillaan 40kmh nopeuserolla eteen. VMP.Katsoin videoita. Normaali talvinen ajokeli. Ongelmana autoilijoiden haluttomuus sopeutua vallitseviin olosuhteisiin. Suomalaisen maantieliikenteen 3 suurinta ongelmaa: 1. turvaväli, 2. turvaväli, 3. turvaväli.
Lahdenväylän suurin ongelma on siinä, että se on vilkas ja siellä ei ole muuttuvia rajoituksia. 100 on ajettava, vaikka 80 on liikaa. Mutta merkin mukaan mennään.Lahdenväylällä vähän peltijumppaa. En ole ihan perillä kelistä tuolla päin, mutta poliisin mukaan ajo-olosuhteet ei ihan parhaasta päästä ole. Lahdenväylää yhtään tuntien siellä on vähintään Keravalle asti monella urku auki säässä kuin säässä ja turvavälit sitä luokkaa, ettei väliin mahdu seisomaan. Voi toki olla, että tässä on jokin muukin ollut takana. Onneksi tällä kertaa loukkaantuneita ei ilmeisesti ole kuin yksi. Onkohan joku täältä tuota väliä tänään ajanut?
Sää | Pelti rytisi Helsingin seudun väylillä: Valtaosa peräänajoja
Lahdenväylällä tapahtui perjantaina kymmenen auton ketjukolari aamupäivällä. Onnettomuus ruuhkautti liikennettä Lahteen päin.www.hs.fi
Jos on peruutuspeilien käyttö hallussa, ilman peruutuskameroita olevalla autolla on paljon turvallisempi peruuttaa ruutuun kuin poistua peruuttamalla ruudusta.Parkkiruutuunperuuttajat...
Kauppakeskus Sellon parkkihallissa jokainen väli on yksisuuntainen, joka toista ajetaan pohjoiseen ja joka toista etelään, ja parkkiruudut on vinot siten että niihin on helpompi ajaa etuperin.
No, tietysti joku sankari alkoi vekslaamaan autollaan siinä sitten 120 asteen käännöstä että saa pakitettua autonsa ruutuun (ei mennyt yhdellä peruutuksella vaan vaati edestakaista vekslausta). Lähtiessä sitten joko ajoi yksisuuntaista väärään suuntaan tai teki uuden 120 asteen vekslauskäännöksen.
Kuinka typerä pitää ihmisen olla, että ei edes siitä parkkiruutujen vinoudesta tajua, että niihin on tarkoitus ajaa suoraan? Ja onko tässä taas joku typerä harha omasta ylivertaisuudesta, "MINÄ olen niin taitava kuski että osaan peruttaa ruutuun, niin tietyisti teen niin, vain nuo huonommat kuskit ajaa nokka edellä ruutuun".
On se silti parkkihallissa, yksisuuntaisella väylällä, vinoruutuun ajaessa aivokääpiön touhua alkaa sinne peruuttamaan. Joissakin paikoissa voi olla lähes tai täysin mahdotonta.Jos on peruutuspeilien käyttö hallussa, ilman peruutuskameroita olevalla autolla on paljon turvallisempi peruuttaa ruutuun kuin poistua peruuttamalla ruudusta.
Ruudusta pois peruuttaessa on iso kuollut kulma. Uskon ton tavan vähenevän kameroiden yleistyessä.
Ei tämä nyt päde 1 suuntaisella tiellä ja vinoparkilla.Jos on peruutuspeilien käyttö hallussa, ilman peruutuskameroita olevalla autolla on paljon turvallisempi peruuttaa ruutuun kuin poistua peruuttamalla ruudusta.
Ruudusta pois peruuttaessa on iso kuollut kulma. Uskon ton tavan vähenevän kameroiden yleistyessä.
Olen käynyt tuolla Sellon parkkihallissa, joka on muuten todella hyvä, verrattaessa esim. Hesan pahimpiin parkkiluoliin. Kyllä Sellossakin joutuu "sokkana" peruuttamaan, jos esim. vieressä on omaa autoa korkeampi auto. Mutta tosiaan noi on yksisuuntaisia ja vinoja, joten itse en ole juurikaan peruuttanut. Tosin joskus kyllä kun ei ole jonoja eli ei haittaa muita sekä ajanut läpi seuraavalle riville Noissa pitäisi käyttää harkintaa.On se silti parkkihallissa, yksisuuntaisella väylällä, vinoruutuun ajaessa aivokääpiön touhua alkaa sinne peruuttamaan. Joissakin paikoissa voi olla lähes tai täysin mahdotonta.
Osanottoni. Vain aika auttaa, viina vain pitkittää surua. Jos mahdollista niin kävele niin paljon kuin jaksat, auttaa nukkumaan. Muista että isälläsi ei ole enää maallisia murheita, ne ovat elon taakka ja niistä selviää.Mun isäni kuoli pari viikkoa sitten ja oon huomannut, että ärsyynnyn itse tällä hetkellä tosi helposti liikenteessä. Tunteet pinnassa. Lisäksi oon ainakin kertaalleen ajanut päin punaisia ajatuksissani.
Toisaalta tää havainto on auttanut ymmärtämään muita.
Olen joskus varmaankin juuri Sellon parkkihallissa peruuttanut ruutuun kuvailemallasi tavalla. Syynä tähän oli se, että parkkihalli oli todella täynnä ja ainoa vapaa ruutu oli jätetty erittäin kapeaksi (tästä syystä se varmaan olikin vapaana). Etuperin ajamalla autosta ei päässyt itse ulos blokkaamatta oikealla olevaan autoon kuskin paikalle kulkua. Peruuttamalla sain auton oikean kyljen kohti seuraavan auton oikeaa kylkeä ja pystyin peruuttamaan niin lähelle sitä autoa, että kaikkien kolmen auton kuskin paikalle pystyi kulkemaan kolistelematta ovia muihin autoihin.Parkkiruutuunperuuttajat...
Kauppakeskus Sellon parkkihallissa jokainen väli on yksisuuntainen, joka toista ajetaan pohjoiseen ja joka toista etelään, ja parkkiruudut on vinot siten että niihin on helpompi ajaa etuperin.
No, tietysti joku sankari alkoi vekslaamaan autollaan siinä sitten 120 asteen käännöstä että saa pakitettua autonsa ruutuun (ei mennyt yhdellä peruutuksella vaan vaati edestakaista vekslausta). Lähtiessä sitten joko ajoi yksisuuntaista väärään suuntaan tai teki uuden 120 asteen vekslauskäännöksen.
Kuinka typerä pitää ihmisen olla, että ei edes siitä parkkiruutujen vinoudesta tajua, että niihin on tarkoitus ajaa suoraan? Ja onko tässä taas joku typerä harha omasta ylivertaisuudesta, "MINÄ olen niin taitava kuski että osaan peruttaa ruutuun, niin tietysti teen niin, vain nuo huonommat kuskit ajaa nokka edellä ruutuun".
Kuinka typerä pitää ihmisen olla, että ei edes siitä parkkiruutujen vinoudesta tajua, että niihin on tarkoitus ajaa suoraan? Ja onko tässä taas joku typerä harha omasta ylivertaisuudesta, "MINÄ olen niin taitava kuski että osaan peruttaa ruutuun, niin tietysti teen niin, vain nuo huonommat kuskit ajaa nokka edellä ruutuun".
Onhan noita. Olikohan ihan tälläkin palstalla, jos jaksaisi historiaa kaivella, näitä kommentteja, missä suunnilleen haukutaan idiooteiksi kaikki, jotka ajavat keula edellä ruutuun.
Olen joskus varmaankin juuri Sellon parkkihallissa peruuttanut ruutuun kuvailemallasi tavalla. Syynä tähän oli se, että parkkihalli oli todella täynnä ja ainoa vapaa ruutu oli jätetty erittäin kapeaksi (tästä syystä se varmaan olikin vapaana). Etuperin ajamalla autosta ei päässyt itse ulos blokkaamatta oikealla olevaan autoon kuskin paikalle kulkua. Peruuttamalla sain auton oikean kyljen kohti seuraavan auton oikeaa kylkeä ja pystyin peruuttamaan niin lähelle sitä autoa, että kaikkien kolmen auton kuskin paikalle pystyi kulkemaan kolistelematta ovia muihin autoihin.
Tuossa tapauksessa autojen väliin jäi niin pieni rako (tasoa 20cm, peilit käännettynä mahtui kuitenkin kumpi vaan auto lähtemään ruudusta pois), ettei siinä ollut mitään mahdollisuuksia mennä oikean puolen ovia aukaisemaan, vaan auto piti ensin siirtää ajoväylälle. En yleensä noin pysäköi, mutta nyt vastasin vain ihmettelyyn siitä, miksi kukaan noin parkkaisi tuollaisessa paikassa ja sille oli selkeä syy.Tuollaisella tavalla saat saletisti oman autosi kyljen kolhittua, kun viereiseen autoon tulee viisilapsinen perhe ja jokainen mukula menee sisälle oikealta puolelta.
Tuota aiemmin kuvattua vinoon ruutuun peruuttelua en ihan ymmärrä, mutta tavallisiin ruutuihin tulee usein peruutettua. Riippuen paikasta. Ahtaissa parkkihalleissa se on usein helpompaa. Ja muutenkin omalle päälle monessa paikassa helpompaa monella tapaa. En käytä ikinä ostoskärryjä, joten se toki eroaa monista. Mikäli kokee että keula edellä parkkeeraaminen on helpompaa, niin totta kai toimii niin eikä siinä mitään.Itse en ymmärrä yhtään näitä ruutuun peruttelijoita.. Jos ruutuun peruttaa, niin eikö se ole helkutin hankalaa tunkea ostoskärryjen kanssa auton taakse ja lastata ostokset takaluukkuun.
Jos puhutaan kohtisuoraan olevista ruuduista, eikä näistä vinoista, niin niistä on kivempi lähteä keula edellä. Ruutuun peruuttaessa ei ole samalla tavalla poikittaisliikettä mitä varoa, kuin sieltä pois peruuttaessa. Ostoskärryjen ei tarvitse mahtua auton taakse, koska niitä ei tule lähes koskaan käytettyä.Itse en ymmärrä yhtään näitä ruutuun peruttelijoita.. Jos ruutuun peruttaa, niin eikö se ole helkutin hankalaa tunkea ostoskärryjen kanssa auton taakse ja lastata ostokset takaluukkuun.
Jos puhutaan kohtisuoraan olevista ruuduista, eikä näistä vinoista, niin niistä on kivempi lähteä keula edellä. Ruutuun peruuttaessa ei ole samalla tavalla poikittaisliikettä mitä varoa, kuin sieltä pois peruuttaessa. Ostoskärryjen ei tarvitse mahtua auton taakse, koska niitä ei tule lähes koskaan käytettyä.
Itse peruutan mielummin ruutuun kuin sieltä pois. Ruutuun peruuttaminen on tietysti haastavampaa, mutta en silti koe sitä haastavana. Enemmän mua ärsyttää se, etten näe sitä mahdollisesti lähestyvää ajoneuvoa niin hyvin pois peruuttaessa. Se, kumpi tapa on absoluuttisesti haastavampaa tai yksinkertaisempaa ei ole mulle relevanttia. Välitän enemmän siitä näkyvyydestä.Kyllä minä väittäisin, että kokonaisuutena etuperin ruutuun ajaminen ja sieltä pois peruuttaminen ovat yksinkertaisempi toimenpide, kuin ruutuun peruuttaminen ja sieltä etuperin pois lähteminen. Se etuperin ajaminen molemmissa tapauksissa on käytännössä yhtä simppeliä, joten jätetään se huomiotta ja keskitytään peruuttamiseen:
Ruutuun peruuttaminen vaatii enemmän tarkkuutta kun pitää sihtailla auto just oikeaan kohtaan.
Kun taas ruudusta pois peruuttaminen onnistuu huomattavasti helpommin. Toki jos olet onnistunut ajamaan kahden pakun väliin, niin siinä tapauksessa ympäristön seuraaminen vaikeutuu. Mutta sekin ratkeaa jos autossa on kamerat.
Tähän, kun oppii (aluksi haastavaa monelle) peruuttamaan peilistä katsomalla, voi pelkäämättä laittaa auton 1-3cm päähään siitä parkissa olevasta autos eli jättää sille toiselle puolle sen max. tilan kääntämiseen. Mutta en mä uskallla etuperin noin lähelle oikeaan kulmaan mennä, joutuu kyllä poistuu autosta tarkistamaa, jos 5cm etäisyydelle koettaa. Nyt monessa autossa on kamerat, joten paranee tolta osin.Kyllä minä väittäisin, että kokonaisuutena etuperin ruutuun ajaminen ja sieltä pois peruuttaminen ovat yksinkertaisempi toimenpide, kuin ruutuun peruuttaminen ja sieltä etuperin pois lähteminen. Se etuperin ajaminen molemmissa tapauksissa on käytännössä yhtä simppeliä, joten jätetään se huomiotta ja keskitytään peruuttamiseen:
Ruutuun peruuttaminen vaatii enemmän tarkkuutta kun pitää sihtailla auto just oikeaan kohtaan.
Kun taas ruudusta pois peruuttaminen onnistuu huomattavasti helpommin. Toki jos olet onnistunut ajamaan kahden pakun väliin, niin siinä tapauksessa ympäristön seuraaminen vaikeutuu. Mutta sekin ratkeaa jos autossa on kamerat.
Ajoneuvoissa eroja, mutta jos ei pääse ns läpiajaan, niin seuraavana on ruutuun peruuttaminen, itse helppoudessa juju on siinä että näet ensi ruudun hyvin, onko riskitekijöitä, ja kun autossa edessä kääntyvät pyörät niin ruutuun sujahtaa ilman vekslaamisia, ja voi ahteeseenkin ajaa tarkemmin. Ja siellä vähemmän liikennettä.Kyllä minä väittäisin, että kokonaisuutena etuperin ruutuun ajaminen ja sieltä pois peruuttaminen ovat yksinkertaisempi toimenpide, kuin ruutuun peruuttaminen ja sieltä etuperin pois lähteminen. Se etuperin ajaminen molemmissa tapauksissa on käytännössä yhtä simppeliä, joten jätetään se huomiotta ja keskitytään peruuttamiseen:
Ruutuun peruuttaminen vaatii enemmän tarkkuutta kun pitää sihtailla auto just oikeaan kohtaan.
Kun taas ruudusta pois peruuttaminen onnistuu huomattavasti helpommin. Toki jos olet onnistunut ajamaan kahden pakun väliin, niin siinä tapauksessa ympäristön seuraaminen vaikeutuu. Mutta sekin ratkeaa jos autossa on kamerat.
Kyllä minä väittäisin, että kokonaisuutena etuperin ruutuun ajaminen ja sieltä pois peruuttaminen ovat yksinkertaisempi toimenpide, kuin ruutuun peruuttaminen ja sieltä etuperin pois lähteminen.
Onko etelässä normijuttu että 20cm jätetään taakse tilaa kun eteen parkkeerannut on vetänyt n. 5 sentin päähän etupuskurista? Sain veivata autoa joku 5 min että sovin lähtemään välistä pois. Eteen parkkeerannut vielä jätti keskemmäs niin että oma auto oli kunnolla pussissa. Kiitos huomaavaisuudesta.
Ex ammattikuskina sanoisin että kumpikin mainitsemasi tapa ei ole osoitus heikkolahjaisuudesta, vaan ammattitaidosta. Rekkakin on hidas peruuttaa parkkiin, mutta seuraavan kuskin on mukavampi lähteä töihin. Mahdollisimman kauas kaupan ovesta jättäen välttää laiskat ihmiset ja lapset, jotka kolhivat ovillaan toisten autoja. Ja erityisesti ärsyttää laiskat läskit, jotka pysäköivät kaupan ovien eteen ja palaavat kaljalaatikon kanssa. Sellaisista autoista otan likahanskalla tukea etten kaatuisi väistellessä.Etuperin ajaminen on nopea, useimmille helppo ja ennen kaikkea muita vähiten häiritsevä tapa. Mutta kaikille ei sekään tapa sovi.
Osalla motoriset taidot eivät vain yksinkertaisesti riitä ruudusta pois peruuttamiseen, ja siksi monesti mm. vakuutusyhtiöt ovat alkaneet kannustaa mediassa "heikkolahjaisempia" peruuttamaan ruutuun. Yleensäkin lehdissä on myös paljon rohkaisevia artikkeleita jossa korostetaan ettei ruutuun peruuttamista tarvitse hävetä. Jokin hanska-arvio on siitä, että jos vähääkään ihminen on riskikuski, peruuttamalla näille sattuu vähemmän vahinkoja.
Käytännössä moni heikommilla ajotaidolla varustettu myös vallitsee parkkialueen syrjäisemmän nurkan, joten ruuhkajonossa näitä peruuttavia ei onneksi paljoa näy. Kukin tavallaan, en jaksa paljoa näistä peruuttajista ärsyyntyä.
1) et voi tehdä mitään jos joku vaan päättää ajaa sinun takapuskuriin kun peruutat pois -> ilman kameraa todistamassa että olit 3 sec pysähtyneenä ennen osumaa niin maksaja olet sinä -> helppo tapa uusia rikkinäinen etupuskuri.Osalla motoriset taidot eivät vain yksinkertaisesti riitä ruudusta pois peruuttamiseen
Olen aina ajatellut, että porukka jättää autonsa keskelle kahta paikkaa huolimattomuuttaan, mutta näköjään ei. Autoja on niin monen pituisia, että moinen toiminta blokkaa kyllä ikävästi ihan väliin mahtuvankin auton pysäköinnin. Hieman eri pistää auto parkkiin jollain 3,5 metrin laatikolla 5 metrin farkkuvolvon sijaan.Itse jätän aina metrin raon seuraavaan autoon, jolloin on tilaa lähteä vaikka seuraava laittaisi autonsa ihan kiinni. Poikkeuksena jos kadun varressa on kahden auton välissä juuri sellainen tila, että siihen mahtuisi todella tiukasti kaksi autoa, niin ajan tahallani autoni siihen keskelle niin ettei eteen eikä taakse mahdu toista autoa. On nimittäin käynyt useamman kerran niin, että kun väliin on jäänyt sellainen juuri ja juuri auton mentävä rako, niin siihen tulee joku spede yrittämään ja kolhii samalla molemmilla puolilla olevien autojen puskurit.
Tämähän selittääkin sitten sen, miksei talvella meinaa parkkipaikkoja löytyä. Sitten kun siitä sun edestä lähtee se auto pois, niin siinä on kaksi autoa viemässä kolme paikkaa.Itse jätän aina metrin raon seuraavaan autoon, jolloin on tilaa lähteä vaikka seuraava laittaisi autonsa ihan kiinni. Poikkeuksena jos kadun varressa on kahden auton välissä juuri sellainen tila, että siihen mahtuisi todella tiukasti kaksi autoa, niin ajan tahallani autoni siihen keskelle niin ettei eteen eikä taakse mahdu toista autoa. On nimittäin käynyt useamman kerran niin, että kun väliin on jäänyt sellainen juuri ja juuri auton mentävä rako, niin siihen tulee joku spede yrittämään ja kolhii samalla molemmilla puolilla olevien autojen puskurit.
Olen aina ajatellut, että porukka jättää autonsa keskelle kahta paikkaa huolimattomuuttaan, mutta näköjään ei. Autoja on niin monen pituisia, että moinen toiminta blokkaa kyllä ikävästi ihan väliin mahtuvankin auton pysäköinnin. Hieman eri pistää auto parkkiin jollain 3,5 metrin laatikolla 5 metrin farkkuvolvon sijaan.
Tämähän selittääkin sitten sen, miksei talvella meinaa parkkipaikkoja löytyä. Sitten kun siitä sun edestä lähtee se auto pois, niin siinä on kaksi autoa viemässä kolme paikkaa.
Vahinko voi käydä ihan ruudun koosta riippumatta. Ei sitä tilaa pidä varata yhtään enempää kuin itse tarvitsee, paikat ovat muutenkin aina kortilla.Näinhän se on, mutta syytä niitä kusipäitä, jotka väkisin yrittävät parkkeerata taskuun, vaikka eivät osaa.
Vahinko voi käydä ihan ruudun koosta riippumatta. Ei sitä tilaa pidä varata yhtään enempää kuin itse tarvitsee, paikat ovat muutenkin aina kortilla.
Vähänkään vilkkaamassa paikassa edestä ja takaa on autot lähtenyt ja uudet tulleet tilalle ja ne voi taas ihan hyvin olla 10cm puskurista tai takaa lähtenyt 2 autoa ja joku survoo sun ja uuden taakse tulleen väliin ihan samanlaiseen koloon jota alunperin yritit "estää". Tuollainen ideologia toimii jossain hiljaisella asuinkadulla missä vaihtuvuus vähäistä, mutta siellä se on vieläkin kusipäisempää toimintaa koska vähästä paikoitustilasta 25% menetetään..Niin kauan kuin ruutuja ei ole näkyvillä, niin jokainen jättää siihen itse turvalliseksi katsomansa välin. Jos on vaikkapa 10 metrin väli ja oma auto on jo 5 metriä pitkä, niin aika tiukaksi siihen jää väli toiselle autolle. Silloin on turvallisinta ajaa keskelle ja jättää 2,5 metriä molemmille puolille.
Vähänkään vilkkaamassa paikassa edestä ja takaa on autot lähtenyt ja uudet tulleet tilalle ja ne voi taas ihan hyvin olla 10cm puskurista tai takaa lähtenyt 2 autoa ja joku survoo sun ja uuden taakse tulleen väliin ihan samanlaiseen koloon jota alunperin yritit "estää". Tuollainen ideologia toimii jossain hiljaisella asuinkadulla missä vaihtuvuus vähäistä, mutta siellä se on vieläkin kusipäisempää toimintaa koska vähästä paikoitustilasta 25% menetetään..
Minusta peruuttaminen ruutuun on myös turvallisempi tapa ja kun sen oppii niin voi olla jopa nopeampi, kun lasketaan meno ruutuun ja poistuminen sieltä yhteen.Etuperin ajaminen on nopea, useimmille helppo ja ennen kaikkea muita vähiten häiritsevä tapa. Mutta kaikille ei sekään tapa sovi.
Osalla motoriset taidot eivät vain yksinkertaisesti riitä ruudusta pois peruuttamiseen, ja siksi monesti mm. vakuutusyhtiöt ovat alkaneet kannustaa mediassa "heikkolahjaisempia" peruuttamaan ruutuun. Yleensäkin lehdissä on myös paljon rohkaisevia artikkeleita jossa korostetaan ettei ruutuun peruuttamista tarvitse hävetä. Jokin hanska-arvio on siitä, että jos vähääkään ihminen on riskikuski, peruuttamalla näille sattuu vähemmän vahinkoja.
Käytännössä moni heikommilla ajotaidolla varustettu myös vallitsee parkkialueen syrjäisemmän nurkan, joten ruuhkajonossa näitä peruuttavia ei onneksi paljoa näy. Kukin tavallaan, en jaksa paljoa näistä peruuttajista ärsyyntyä.
Välillä kyllä epäilyttää tämä legenda muita kolhivista autoilijoista, tai ainakin niiden väitetty yleisyys. En ole vielä kertaakaan autolleni palatessa todennut, että siihen olisi kolhuja ilmestynyt kauppareissun aikana. Enkä myöskään ole niitä muille aiheuttanut, vaikka tykkään pysäköidä siihen ahtaaseenkin väliin.
Näin sähköautoilijana Sellossa on pakko peruuttaa osaan vinoista latausruuduista koska portin sijainti ja kaapelin mitta, toki et nyt eritellyt tarkemmin missä tämä tapahtui, mutta saattaa siihen ihan syykin olla miksi noin toimii. Tosin noihin kyseisiin paikkoihin kyllä pääsee ihan yhdellä käännöksellä pakittaen, jos vain sen hallitsee.Parkkiruutuunperuuttajat...
Kauppakeskus Sellon parkkihallissa jokainen väli on yksisuuntainen, joka toista ajetaan pohjoiseen ja joka toista etelään, ja parkkiruudut on vinot siten että niihin on helpompi ajaa etuperin.
No, tietysti joku sankari alkoi vekslaamaan autollaan siinä sitten 120 asteen käännöstä että saa pakitettua autonsa ruutuun (ei mennyt yhdellä peruutuksella vaan vaati edestakaista vekslausta). Lähtiessä sitten joko ajoi yksisuuntaista väärään suuntaan tai teki uuden 120 asteen vekslauskäännöksen.
Kuinka typerä pitää ihmisen olla, että ei edes siitä parkkiruutujen vinoudesta tajua, että niihin on tarkoitus ajaa suoraan? Ja onko tässä taas joku typerä harha omasta ylivertaisuudesta, "MINÄ olen niin taitava kuski että osaan peruttaa ruutuun, niin tietysti teen niin, vain nuo huonommat kuskit ajaa nokka edellä ruutuun".
Osan mielestä otsikon alle kuuluu kuskit jotka pysäköimällä vie useamman paikan, varsinkin jos kyse ei edes ole ajoneuvosta joka tarvitsee kaksipaikkaa.Niin kauan kuin ruutuja ei ole näkyvillä, niin jokainen jättää siihen itse turvalliseksi katsomansa välin. Jos on vaikkapa 10 metrin väli ja oma auto on jo 5 metriä pitkä, niin aika tiukaksi siihen jää väli toiselle autolle. Silloin on turvallisinta ajaa keskelle ja jättää 2,5 metriä molemmille puolille.
Lisäksi kun osa kuskeista on idiootteja, siis ihan oikeasti idiootteja. Olen minä nähnyt sellaisenkin, kun keski-ikäinen nainen yritti väkertää autoaan väliin, joka oli lyhyempi kuin auto Reilun minuutin se siinä yritti, kunnes kävin koputtamassa ikkunaan ja kertomassa että auto on yksinkertaisesti liian pitkä kyseiseen väliin