- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 20 945
Jatkoin tuonne käyttövoima ketjuun
Sähkön verottoman hinnan osalta ei odoteta ihmeitä , sen luenteeseen kuuluu erittäin iso vaihtelu latauspisteissä vs polttoaineet. Tuotannon odotetaan kasvavan jatkossakin, ja ha autoliikenteen sähköistyminen muistivaraisesti taitaa olla yhden perinteisen automivoimalan luokkaa, ja meille tullut hiljan OL3. Nyt meiltä puuttuu itätuonti, mikä sitä häiriötä tuo, mutta tuotanto kapasiteetti lisääntynyt paljon, ja työnalla pohjoisia siirtolinjoja länteen, joka tuo meidän markkinoille sikäläistä kapastiteettia.Mitäs luulet että käy sähkön hinnalle jatkossa kun kysyntä rajusti kasvaa? Jostain mutta mistä sakotetaan.![]()
Polttoaineiden osalta odotetaan pumppuhintojen nousevan 2-3 kertaiseksi, ja seuraava sähkön keskihintaa isolla kertoimella, syynä se että ei ole näköpiirissä edullisia puhtaita vaihtoehtoja. Synteettiset taasen pohjaavat halpaan sähköön.
Jos on jotain faktaa, niin heruttelu on kivaa, muta kivaa olisi myös mennä suoraan perusteluihin, faktoihin. Jos kyse sähköuatosta joka suunniteltu moisiin akrtisiin keleihin, niin millaiset käyrät siinä on. Pystyn kyllä kuvitteleen mihin sitä energiaa saadaa hassattua, mutta mikä nyt esimerkissäsi on se juttu.Noi ABRP:n range/kulutusarviot on kyllä ihan silkkaa fantasiaa -40 asteen pakkaselle.
Toki etelen Suomi poika ei moisiin oloihin omalla autolla joudu, ja satunnainen lapinloma noihin kaadu.