@Dr. Who ajaa kehän vasenta kaistaa 92 km/h mittarissa, ajaen oikeaa kaistaa nopeammin.
Takaa tulee autoilija, joka vilkuttelee valoja, koska
@Dr. Who ei väistä häntä ja mahdollista entistä suuremmalla ylinopeudella ajamista.
Ja nyt joku lynkkaa siitä
@Dr. Who :n? Mitä. Vittua.
Mä en oo hänen kanssaan aina samaa mieltä asioista, mutta tässä hän ei tee mun mielestä mitään väärää. Itse poistun usein Vihdintien liittymästä, jota edeltää Hämeenlinnanväylän ja Kantsun liittymät idästä päin tullessa. Tuossa kohtaa liikenne usein puuroutuu hieman, joten mut voi kanssa lynkata siitä, että ajan vielä reilun kilsan ennen omaa liittymääni vasenta kaistaa.
Ja ne jotka tuntee Kehän turvavälit, niin siellä harvemmin on (edes lähellä) ruuhka-aikoja sellaisia välejä, joihin noin 90 km/h vauhdilla haluaisi edes mennä väistämään ketään (tai mikä ikinä onkaan se vasemman kaistan nopeus....ruuhka-aikoina ehkä 80, mutta se oikean kaistan nopeus on myös luultavasti laskenut, joten suhteellisesti puhutaan usein samansuuruisista eroista). Mä annan mielelläni tietä nopeammin kulkeville silloin, kun se on kohtuuden nimissä mahdollista. Tai jos oikea tai keskimmäinen kaista vetää kuta kuinkin omaa matkavauhtiani, niin siihen on hyvä vaihtaa köröttelemään vakkarilla. Mutta jos siellä nyt sattuu juuri se kilometri ennen liittymää olemaan joku väli mihin voisi mahtua käväisemään, niin millä perustein siihen pitäisi mennä? "Eihän se sun matkaa hirveästi hidasta"? Voisiko perustelu olla tämän suuntainen? Kuinka paljon se sitten hidastaa sitä suurempaa ylinopeutta ajavaa? Yhden yksilön etu versus toisen yksilön etu?
"Dr Whon tapaus on vain esimerkki ihmisistä, jotka ärsyttää"
Ymmärrän, että tää postaus sai padot aukeemaan, koska "vasen kaista" + "ohitus oikealta" + "valojen vilkuttelu" = "tilanteesta ja olosuhteista riippumatta kusipää liikenteenpilaaja". Joo kyllä se vasemman kaistan "blokkaaminen" ärsyttää, mutta olkaa ny jumalauta rehellisiä ittellenne. Ei se vasemman kaistan runkkari tee mitään lainvastaista ajaessaan nopeusrajoituksen mukaan. Älkää perustelko vitutustanne viittaamalla lakiin, joka ei edes edellytä toimimaan toisin. Se on teidän (ja okei, meidän monen) itsemme kokema kirjoittamaton sääntö, että vasen kaista on "ohituskaista". Perustelkaa mielipiteenne rehellisesti sillä, että se vituttaa ja estää teidän mahdollisuutenne ajaa ylinopeutta. Siellä saa vaikka kaikki kaistat vetää 80 km/h mittarissa, eikä mikään laki sano, että jonkun heistä pitäisi väistää, jotta SINÄ saat ajaa kovempaa. Kyllä mäkin niitä törppöjä kiroan, jotka matelee 82 mittarissa vasenta kaistaa, kun oikea vetää vain joku kaks kilsaa tunnissa hitaammin. Liikenne olisi jouhevampaa, jos minä voisin ajaa hieman nopeampaa ja käyttää sitä tyhjää baanaa, joka siinä edessä mahdollisesti siintää, mutta ei laki sitä edellä ajavaa autoilijaa edellytä minua väistämään.
Ja tässä tapauksessa kuitenkin mentiin 92 mittarissa 80:n alueella.