Huomaa hyvin millaisella foorumilla keskustellaan autoista...
Enpä enää edes tiedä mitä millaisia autoja alunperin taivasteltiin paukkumodeista. Mutta itse olin käsittänyt että kyse oli näistä uudemmista bensaturboista, joita about 2010 vuoden jälkeen melkein joka valmistajalta löytyy. Näistä saa softalla joistain ihan hyvin tehoa. Sekä samalla nämä rätinät/paukkeet.
Hieman alkoi hymyilyttää kun puhe kääntyi johonkin 316 bemarin ja gti pösöihin, yms vastaaviin. Ei kai noilla aja kuin marginaali enää. Nykyään kun kattoo teinien kalustoa tiellä ja somessa, nii vehkeet on pääosin kalliimpaa mitä oli vaikka 15v sitten, kun nuo ylläolevat oli yleisemmin teinien raiskattavana.
PS. Nuo viridieselit ne vasta pahaa ääntä pitääkin jos putkea kunnolla muokattu ja ne saa paukkumaan myös. Sekä se pakokaasun haju vielä pahempi kuin kattittomassa bensavehkeessä, kun vedetty dpf:t ja katit pois. Onneksi alkavat syynäämään katsastuksessa tarkemmin noita. Sekä suurinosa vaan softalla tehtyjä, mutta huomaa sitä perässä ajaessa onko pöntöt tyhjät, vaikka olisi hiljainenkin menijä matkavauhdissa.
Taitaa nykyään olla suositumpia teinien rasseja nuo bemarin kutosdieselit. Voimaa saa halvalla ja kulutus pysyy kohtuullisena, yms.
Sekä tuo 0-100 on vähän huono mittari tehokkaammille autoille. Niin lyhyt rykäisy ja erot pieniä.
0-200 kertoo jo paremmin suorituskyvystä. Alle 10s alkaa olla ihan ripeä ja reilulla 400hp pääsee siihen.