Rampilta tuli neljän(?) auton pussujana, joista kolmas kiilasi jo ihan eteen, neljäs tulossa kylkeen. Neljäs oli sen kolmennen kontissa, kiihdytyskaista päättyy, ja vaihtoi siihen kohtaan missä pösö. Ei, ei ollut pysähtymässä kiihdytyskaistan päähän ja tuskin sinne penkkaakaan ajamassa.
Sen seurauksena pösö kuski teki virheen, ei varmistanut että vasemmalla tilaa ja toinen perusvirhe liiannopea kaistanvaihto.
Jos kuvitellaan tilanne että havaitaan rampilta uhkaava vaara, huomio kiinittyy siihen miten tilanne etenee, ei voi kiihdyttää, ei voi hidastaa, luonollisesti vähän vilastaan mitä takana/vasemmalla. tilanne pahenee, eteesi kiilattu, seuraava näyttää tulevan kylkeen (ohituskaista päättyy, ei havaintoa että väistäisi), aika kova kuski saa olla että kylmäveristi antaa kolarin tulla. Videon perusteella se vasemmankaista auto tuli yllätyksenä.
Jos videoiden tarkoitus vihteen lisäksi tarjota oppimista.
- rampilla kunnon, siis kunnon turvaväli. (että voi sen paikan katsoa ja siihen itsensä sovittaa, videossa jono meni ihan sokkona yhteen väliin)
- rampilta/kiihdytyskaistal ei tungeta letkassa yhden autontilan mittaiseen väliin, (Videossa ekä pösön eteen, toka taakse jne)
- riihdytyskaistalta katsotaan se oma paikka ja tehdään aikeet näkyväksi (no nyt letka kyllä viesti
että täältä tullaan, väistäkää)
- Havaitaan riski paikat ja varaudutaan niihin ennakkoon (videossa mihin tilaa väistää)
- rauhalliset kaistanvaihdot (videossa se ehkä olisi estänyt tieltä suistumisen, joo joskus rauhallisuus ei riitä, mutta riski vs riski rauhallisuuden puolella)