- Liittynyt
- 25.11.2016
- Viestejä
- 2 238
Juuri tuolla asenteella liikkuvia kuskeja liikenne ei tarvitse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Juuri tuolla asenteella liikkuvia kuskeja liikenne ei tarvitse.
Nyt en ihan tiedä mistä puhut. Ei kaikille muille tienkäyttäjille pala punainen jos auto on kääntyvien kaistalla. Vain-kääntyville-kaista ei edellytä nuolivaloa. Mietin myös mitä siinä voittaa että ehdoin tahdoin ei juuri tietyissä tilanteissa käytä vilkkua. Eikö olisi helpompaa vain automaattisesti käyttää sitä vilkkua kun kääntyy? Itse en ainakaan aktiivisesti ajattele että käytänpä tässä ja tuossa vilkkua, mutta nyt en ainakaan tuossa tilanteessa. Aina kun kääntyy (tai muu vastaava toiminta), käyttää vilkkua. Aina liikenteessä mietin että onkohan tässä jäännettä jostain yläastejutuista, että se on sitten noloa kun käyttää vilkkua kun omassa näköpiirissä ei ole siitä välittömästi hyötyviä ihmisiä. Sitä ei kuitenkaan aina huomaa aivan kaikkia sataprosenttisesti, niin helpointa olisi vain käyttää sitä vilkkua. Mutta kai siinä jokin maksaa. Ei ole onneksi omassa lompakossani näkynyt, niin käytän jatkossakin.Minkä takia jonkun jolle palaa punainen valo pitäisi tietää, että joku on kääntymässä?
Ympyröissä on eroja, mutta jos nyt edes kytkee sen vilkun edellisen risteyksen kohdalla, niin muut voivat varautua että olet kääntymisaikeissa. Jos et kytke vilkkua niin muut olettava sinun jatkavan matkaa, hiljentävät vauhti , odottavat että menet ohi, sama seuraavan vilkuttoman kanssa jne.Etkö oikeasti ymmärrä mikä sen estää, suosittelen sinulle julkisia kulkuneuvoja, jos yksinkertainen asia on noin vaikea ymmärtää.
Toi vilkun käyttäminen nimenomaan mahdollistaa sen, ettei tarvitse laittaa liikennettä seis. Pulatunnus tuossa yllä taas hienosti selvitti sulle tän. Etkö vaan yksinkertaisesti ymmärrä? Laitetaan tähän alle vielä oikein lainausmerkkeihin:Ei se tarvitse myöskään sokeita nyhveröitä, mille pitää olla kaikki liike seis, että ne pääse eteenpäin.
Harmi että olet tuollaisella asenteella liikkeellä täällä keskusteluissa -- toivottavasti et myös liikenteessä, ja siellä vähän mukavemmalla tuulella. Vihaisuudesta ei yleensä seuraa hyvää, kun silloin turhautuu pienimmästäkin asiasta, ja reagointi voi olla ylitseampuvaa. Turvallisia kilometrejä sinulle joka tapauksessa, ja lupaan kyllä käyttää vilkkua ja pitää turvaväliä jatkossakin, että muilla olisi turvallisempaa ja helpompaa liikenteessä.Ei se tarvitse myöskään sokeita nyhveröitä, mille pitää olla kaikki liike seis, että ne pääse eteenpäin.
Eipä sillä ole mitään väliä kun ihan lainkin mukaan sitä vilkkua pitää käyttää kun kääntyy.Minkä takia jonkun jolle palaa punainen valo pitäisi tietää, että joku on kääntymässä?
Voi, ja tulee vilkuttaa jo paljon ennen liikenneympyrään saapumista, mikäli poistuu ensimmäisestä. Normaalit kääntymisen ja risteysajon säännöt pätee.Liikenneympyrässä on mahdotonta vilkuttaa "ajoissa" kun liittymät on noin 10 metrin välein.
Voi, ja tulee vilkuttaa jo paljon ennen liikenneympyrään saapumista, mikäli poistuu ensimmäisestä. Normaalit kääntymisen ja risteysajon säännöt pätee.
Alkuun heität olkiukon nopeusoletuksesta. Jos mainitsen erikseen että esimerkissä nopeus on 105 km/h, se on 105 km/h. Sakotusrajalla tai alinopeulla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.Okei, tämä nyt ainakin selventää tilannetta ainakin sen suhteen että jos hinkataan "alinopeutta", tosin teidän nopeus on kyllä ollut modernilla autolla lähes rajoituksen mukainen, mutta ei lähelläkään "sakotusrajaa"
a) ei riitä vaikka "ohittaa"
b) takana tulevalle on syytä tehdä tilaa
c) ei haittaa vaikka hetkellisesti tilaa tehdessä turvavälit eivät 100% täyty
Joustavuus tulee muiden huomioimisesta. Välit on vain yksi pieni asia siellä joukossa.Olet väärässä, joustavuus tulee oikeaoppisista väleistä edellä ajaviin.
Mites kun tulet ympyrään yksin, edessäsi kaistallasi ei ole ketään. Samaan aikaan ympyrään tulee tasainen virta autoja sen toisella puolella sijaitsevasta liittymästä. Osa niistä kääntyy sun kohdalla, osa ei. Eli johonkin väliin voisit vaikka mahtua. Mutta jos kukaan heistä ei käytä vilkkua, et pysty ennakoimaan, että mikä väli se ois. Jos kaikki käyttäisivät vilkkua oikein, saattaisit jopa sujahtaa kivasti johonkin väliin, kun huomaisit vilkun, ja tietäisit tilaa jäävän. Kun joku kaltaisesi idiootti ei käytä vilkkua, joudut yleensä hidastamaan ennakoiden sitä, että sieltä tultaisiin liittymäsi ohi, vaikka tilaa oiskin todellisuudessa ollut. Hidastaa ei ois tarvinnut, jos oltais noudatettu liikennesääntöjä ja käytetty vilkkua.Olet väärässä, joustavuus tulee oikeaoppisista väleistä edellä ajaviin.
Jos siihen liikenneympyrään tulee yksinään, ympyrässä vilkas liikenne, jos odotat siellä suojatien takana niin ois ihan kiva että kääntyvä vilkuttaisi ajoissa, siinä kerkiää varmistaa suojatien , ja ennen liikkeelle lähtöä että varmasti olet kääntymässä ja että seuraava sen verran kaukana että pääsee ympyrään turvallisesti.Olet väärässä, joustavuus tulee oikeaoppisista väleistä edellä ajaviin.
Sulle on tässä nyt kolme tienkäyttäjää vääntänyt yksinkertaista asiaa rautalangasta, etkä näytä tajuavan. Todisteet ei varsinaisesti oo mua vastaan vaan päinvastoin.Trolli vai älyllisesti vajaa? Sinä vaikutat jälkimmäiseltä, kun yksinkertaiset asiat on ylitsepääsemättömiä.
Jos tosiaan pidät vilkun käyttöä liikenneympyrästä poistuessa jotenkin mahdottomana, niin kyllä vilkun käyttö on sinulle ongelma. Aika selkeä juttu.Minulle tämä vilkun käyttö ei ole mikään ongelma, mutta aina se muutamalle osaamattomalle autoilijalle on.
Sulle on tässä nyt kolme tienkäyttäjää vääntänyt yksinkertaista asiaa rautalangasta, etkä näytä tajuavan. Todisteet ei varsinaisesti oo mua vastaan vaan päinvastoin.
Miksi et? Se tarttuu paremmin tavaksi kun käyttää aina. Ja voi olla monesti että joku pyöräilijä ym. jota et huomaa hyötyisi vilkutustiedosta. Mistä ihmeestä tiedät ettei kukaan varmasti katso?Enkä ole sanonut etten käyttäisi vilkkua, silloin jos ketään ei tule mistään suunnasta niin en käytä, kun on aivot päässä.
On se minulla ainakin, ei sitä tarvitse ajatella että sen tekee.Vilkku unohtuu tutkitusti silloin kun tehdään samaan aikaan jotain muuta, kun se autolla ajaminen, ei se ole mikään refleksi niin kuin hengittäminen.
Mitä helvettiä jauhat jostain "unohtumisesta"? Tässä on nyt kyse siitä, että sinä ehdoin tahdoin jätät vilkkua käyttämättä, koska luulet havainnoivasi ympäristöä niin täydellisesti, että voit olla täysin varma, että kukaan ei hyödy siitä, että käytät vilkkua kuten laki vaatii.Vilkku unohtuu tutkitusti silloin kun tehdään samaan aikaan jotain muuta, kun se autolla ajaminen, ei se ole mikään refleksi niin kuin hengittäminen.
Näitä aivoja ennenkin nähty. Muistan kun joku kirjoitti aikaan vilkuttavan jos poliisit näkyvissä.Enkä ole sanonut etten käyttäisi vilkkua, silloin jos ketään ei tule mistään suunnasta niin en käytä, kun on aivot päässä.
Vilkku unohtuu tutkitusti silloin kun tehdään samaan aikaan jotain muuta, kun se autolla ajaminen, ei se ole mikään refleksi niin kuin hengittäminen.
Vilkun käyttö ei tule ikinä mistään selkärangasta.
Okei, tämä nyt ainakin selventää tilannetta ainakin sen suhteen että jos hinkataan "alinopeutta", tosin teidän nopeus on kyllä ollut modernilla autolla lähes rajoituksen mukainen, mutta ei lähelläkään "sakotusrajaa"
a) ei riitä vaikka "ohittaa"
b) takana tulevalle on syytä tehdä tilaa
c) ei haittaa vaikka hetkellisesti tilaa tehdessä turvavälit eivät 100% täyty
Just näin, mutta jos välit on 100-200m niin foorumipoliisien mukaan siinä ei ole tarpeeksi tilaa.
Totta kai vilkun käyttö pitää tulla selkärangasta. Joudutko sinä erityisesti uhraamaan ajatusaikaa esimerkiksi kytkimen käytölle ja vaihteiden vaihtamiselle, jos manuaalivaihteisella joku vielä ajaa.
Jos tuosta on hyvin kauan aikaa, ja poliisi ei ollut liikenteen spesiaali (kyllä sedät on kirjoittaneet lappuja ihan päin honkia), tai jotain muuta taustalla, ja muistikuvat ei tarkkoja. Lait ja ohjeetkin täsmentyneet.Takana ei tullut ketään muita kuin se poliisiauto. Ja sekin oli niin kaukana ettei siis todellakaan oltu tukkimassa sen kulkua.
Todennäköisesti nuo metrimäärät arvioin päin seiniä, kun näin vuosien jälkeen asiaa kertaan. Välit olivat niin pitkiä, että jos olisimme aina ohituksen jälkeen siirtyneet takaisin oikealle kaistalle, niin siinä olisi ehkä sen 20-30 sek ehtinyt ajella ennen kuin olisi pitänyt siirtyä takaisin vasemmalle kaistalle ohittamaan.
Eli mitään varsinaista jonoa siinä oikealla kaistalla ei todellakaan ollut.
Ja kaikille niille, jotka täällä väittävät, että sakko annettiin jostain muusta syystä: Me olimme siinä tilanteessa paikanpäällä ja tiedämme tasan tarkkaan mistä se sakko annettiin. On aika ylimielistä ja kusipäistä toimintaa tulla täysin ulkopuolisena väittämään että tiedätte paremmin mistä se sakko annettiin.
Tosin onhan se vähän outoa jos poliisi tulee jossain kaukaisuudessa perässä samanlailla ajaen ja sitten saa päähän ottaa teidät kiinni...
Valitettavasti jälkimmäiseen ryhmään kuuluu paljon ammattiautoilijoita.
mutta tääkin oli joku tapanuuhkija, koska heti vaihdon jälkeen kiihdytys seuraavan perseeseen kiinni.
Tämä tapanuuhkija on todennäköisesti huomannut, että kun menee perseeseen kiinni, niin se edelläajava väistää toiselle kaistalle. Näin ollen ei ole aikomustakaan lopettaa toimintaansa.
Näkee se sen perseessä roikkumisen nytkin muttei joko tyhmyyttään ymmärrä tai vittumaisuuttaan välitä. Vielä huolestuttavampaa jos kyseessä on ammattiautoilija jolla pitäisi edes vähän parempi käsitys olla liikenteestä kuin satunnaisella autoilijalla.Näkisi takana nuuhkijakin väreillä suoraan ajotapansa.
Näkee se sen perseessä roikkumisen nytkin muttei joko tyhmyyttään ymmärrä tai vittumaisuuttaan välitä. Vielä huolestuttavampaa jos kyseessä on ammattiautoilija jolla pitäisi edes vähän parempi käsitys olla liikenteestä kuin satunnaisella autoilijalla.
Oliko tämä sitten vihaus että perässäroikkujat pitäisi kouluttaa jättämällä väistäminen tekemättä? Ei varmastikaan edistä liikenteen sujuvuutta kokonaisuutena...
Oli. Ja lisäksi vielä pitäisi hiljentää nopeutta niin kauan että turvaväli ilmestyy. Toki tämä kaikki sillä oletuksella, että itse ei ole siinä vasemmalla kaistalla tukkimassa tietä alinopeudella.
Tämä on niitä tilanteita joissa kaksi idioottia löytää toisensa
Niinhän sen taitaa ollaTämä tapanuuhkija on todennäköisesti huomannut, että kun menee perseeseen kiinni, niin se edelläajava väistää toiselle kaistalle. Näin ollen ei ole aikomustakaan lopettaa toimintaansa.
Eikä tarvitse olla aina lammas, joka aina alistuu ja väistyy, kun joku röyhkeämpi idiootti tulee vaatimaan omaa tilaasi.
Tämä asenne onkin sitten askel kaikkeen joustamattomuuteen "minähän en oikeuksistani luovu", ja outoa vedota liikenneturvallisuuteen tilanteessa jossa turvallisinta olisi siirtyä pois jos mahdollisuus on, sen sijaan ollaan valmiita aloittamaan oma show ja mahdollisesti provosoimaan liikenteen vaarantajaa lisää.
Ihan kuin liikenne olisi joku kilpailu tai taistelu jossa pitää olla valmiina näyttämään sääntöjen rikkojalle että ei "alistu" ...
Itse ajan liikenteessä sen mukaan mitä laki sanoo, kotipoliisi on se kuka alkaa keksimään omia sääntöjä jotka oikeuttaa hänet rikkomaan lakia ja muiden tekemään hänelle tilaa siihen.Tämä on kyllä ihme kotipoliisien ja asianajajien foorumi. Ensin täällä osa itkee, että missään nimessä ei saa turhaan vaihtaa kaistaa, kun se vaarantaa liikennettä. Ja sitten perään tulee toiset kommentoimaan, että totta kai pitää tehdä ylimääräisiä kaistanvaihtoja ihan vain siksi, että joku ylimielinen kuski ajaa toisten perseessä kiinni