Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Minkä takia jonkun jolle palaa punainen valo pitäisi tietää, että joku on kääntymässä?
Nyt en ihan tiedä mistä puhut. Ei kaikille muille tienkäyttäjille pala punainen jos auto on kääntyvien kaistalla. Vain-kääntyville-kaista ei edellytä nuolivaloa. Mietin myös mitä siinä voittaa että ehdoin tahdoin ei juuri tietyissä tilanteissa käytä vilkkua. Eikö olisi helpompaa vain automaattisesti käyttää sitä vilkkua kun kääntyy? Itse en ainakaan aktiivisesti ajattele että käytänpä tässä ja tuossa vilkkua, mutta nyt en ainakaan tuossa tilanteessa. Aina kun kääntyy (tai muu vastaava toiminta), käyttää vilkkua. Aina liikenteessä mietin että onkohan tässä jäännettä jostain yläastejutuista, että se on sitten noloa kun käyttää vilkkua kun omassa näköpiirissä ei ole siitä välittömästi hyötyviä ihmisiä. Sitä ei kuitenkaan aina huomaa aivan kaikkia sataprosenttisesti, niin helpointa olisi vain käyttää sitä vilkkua. Mutta kai siinä jokin maksaa. Ei ole onneksi omassa lompakossani näkynyt, niin käytän jatkossakin. :)

En millään muotoa halua mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta vaikutat erikoisen ärsyyntyneeltä/aggressiiviselta nyt tässä keskustelussa. Saatan toki tulkita väärin, mutta pieni rauhoittuminen voisi tehdä hyvää?
 
Etkö oikeasti ymmärrä mikä sen estää, suosittelen sinulle julkisia kulkuneuvoja, jos yksinkertainen asia on noin vaikea ymmärtää.
Ympyröissä on eroja, mutta jos nyt edes kytkee sen vilkun edellisen risteyksen kohdalla, niin muut voivat varautua että olet kääntymisaikeissa. Jos et kytke vilkkua niin muut olettava sinun jatkavan matkaa, hiljentävät vauhti , odottavat että menet ohi, sama seuraavan vilkuttoman kanssa jne.

Jos näytät vilkulla kääntymis aikeen niin muut tietävät että ehkä käännyt seuraavasta risteyksestä, voivat varmistaa onko muuten vapaa pääsy risteykseen ja siinä sivussa varmistaa että varmasti käännyt, näin ehkä pääsevät pysähtymättä ympyrään.

Ilman vilkkua vilkkaassa liikenteessä ajavat suojatien ja sen jälkeen parkkeeravat ympyrän liittymään, odottamaan vapaata hetkeä. Myöhästyvät muutaman sekunnin jokaisen ilman vilkkua kääntyvän kohdalla, jos tahti joka toinen, niin siinä sitten odottelevat.


Vilkuttomat ympyräkuskit ovat tämän ketjun ehkä eniten ärsyttävä ryhmä.
 
Ei se tarvitse myöskään sokeita nyhveröitä, mille pitää olla kaikki liike seis, että ne pääse eteenpäin.
Suomessa on vaan ajamisen kulttuuri lastenkengissä.
 
Ei se tarvitse myöskään sokeita nyhveröitä, mille pitää olla kaikki liike seis, että ne pääse eteenpäin.
Toi vilkun käyttäminen nimenomaan mahdollistaa sen, ettei tarvitse laittaa liikennettä seis. Pulatunnus tuossa yllä taas hienosti selvitti sulle tän. Etkö vaan yksinkertaisesti ymmärrä? Laitetaan tähän alle vielä oikein lainausmerkkeihin:

"Ympyröissä on eroja, mutta jos nyt edes kytkee sen vilkun edellisen risteyksen kohdalla, niin muut voivat varautua että olet kääntymisaikeissa. Jos et kytke vilkkua niin muut olettava sinun jatkavan matkaa, hiljentävät vauhti , odottavat että menet ohi, sama seuraavan vilkuttoman kanssa jne."

Onko tässä jotain epäselvää?
 
Ei se tarvitse myöskään sokeita nyhveröitä, mille pitää olla kaikki liike seis, että ne pääse eteenpäin.
Harmi että olet tuollaisella asenteella liikkeellä täällä keskusteluissa -- toivottavasti et myös liikenteessä, ja siellä vähän mukavemmalla tuulella. Vihaisuudesta ei yleensä seuraa hyvää, kun silloin turhautuu pienimmästäkin asiasta, ja reagointi voi olla ylitseampuvaa. Turvallisia kilometrejä sinulle joka tapauksessa, ja lupaan kyllä käyttää vilkkua ja pitää turvaväliä jatkossakin, että muilla olisi turvallisempaa ja helpompaa liikenteessä.
 
Minkä takia jonkun jolle palaa punainen valo pitäisi tietää, että joku on kääntymässä?
Eipä sillä ole mitään väliä kun ihan lainkin mukaan sitä vilkkua pitää käyttää kun kääntyy.

Uskomatonta laiskuutta jättää vilkuttamatta. Sen pitäisi tulla selkärangasta ilman että asiaa edes joutuu miettimään.
 
Olet väärässä, joustavuus tulee oikeaoppisista väleistä edellä ajaviin.
Sekä siitä että esim. 40-80 km/h alueilla laitetaan vilkku riittävän ajoissa päälle.
 
Okei, tämä nyt ainakin selventää tilannetta ainakin sen suhteen että jos hinkataan "alinopeutta", tosin teidän nopeus on kyllä ollut modernilla autolla lähes rajoituksen mukainen, mutta ei lähelläkään "sakotusrajaa"
a) ei riitä vaikka "ohittaa"
b) takana tulevalle on syytä tehdä tilaa
c) ei haittaa vaikka hetkellisesti tilaa tehdessä turvavälit eivät 100% täyty
Alkuun heität olkiukon nopeusoletuksesta. Jos mainitsen erikseen että esimerkissä nopeus on 105 km/h, se on 105 km/h. Sakotusrajalla tai alinopeulla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

a) riittää. ei käytetä itse keksittyjä sääntöjä
b) ehkä siinä tapauksessa että ajaa selvästi nopeusrajoituksen alle, mutta siinäkin tilanteessa se on lähinnä ylimäärinen kohteliaisuus. ei käytetä itse keksittyjä sääntöjä
c) haittaa. sinun ajatuksissasi ehkä ei, mutta se on eri asia. ei taaskaan käytetä itse keksittyjä sääntöjä
 
Huomautus - asiaton käytös, henkilökohtaisuudet
Olet väärässä, joustavuus tulee oikeaoppisista väleistä edellä ajaviin.
Mites kun tulet ympyrään yksin, edessäsi kaistallasi ei ole ketään. Samaan aikaan ympyrään tulee tasainen virta autoja sen toisella puolella sijaitsevasta liittymästä. Osa niistä kääntyy sun kohdalla, osa ei. Eli johonkin väliin voisit vaikka mahtua. Mutta jos kukaan heistä ei käytä vilkkua, et pysty ennakoimaan, että mikä väli se ois. Jos kaikki käyttäisivät vilkkua oikein, saattaisit jopa sujahtaa kivasti johonkin väliin, kun huomaisit vilkun, ja tietäisit tilaa jäävän. Kun joku kaltaisesi idiootti ei käytä vilkkua, joudut yleensä hidastamaan ennakoiden sitä, että sieltä tultaisiin liittymäsi ohi, vaikka tilaa oiskin todellisuudessa ollut. Hidastaa ei ois tarvinnut, jos oltais noudatettu liikennesääntöjä ja käytetty vilkkua.

Se on nimen omaan tässä sun asenne ja typerä käytös liikenteessä, jotka vähentää liikenteen sujuvuutta.

Epäselväksi jää vaan ootko trolli vai älyllisesti vajaa?
 
Asiaton käytös
Trolli vai älyllisesti vajaa? Sinä vaikutat jälkimmäiseltä, kun yksinkertaiset asiat on ylitsepääsemättömiä. :)
Peräkammarin perätuupparit ei osaa paljon muutakaan.
 
Olet väärässä, joustavuus tulee oikeaoppisista väleistä edellä ajaviin.
Jos siihen liikenneympyrään tulee yksinään, ympyrässä vilkas liikenne, jos odotat siellä suojatien takana niin ois ihan kiva että kääntyvä vilkuttaisi ajoissa, siinä kerkiää varmistaa suojatien , ja ennen liikkeelle lähtöä että varmasti olet kääntymässä ja että seuraava sen verran kaukana että pääsee ympyrään turvallisesti.

Jos kääntyvä ei vilkuta, niin siinä suojatienesstä havaitsee sen vasta sitten kun kääntyvä on poistumassa -> odotellaan seuraava vilkulla kääntyvää.

Siinä ympyrässä on hyvin paljon tarkailtavia asioita, ei kannata ehdointahdoin vaikeuttaa muiden liikkumista.


Joo, ketjussa on nähty kirjoituksia, jotka käyttää vilkkua vain sen verran ettei sakkoja saa.
 
Minulle tämä vilkun käyttö ei ole mikään ongelma, mutta aina se muutamalle osaamattomalle autoilijalle on.
 
Sulle on tässä nyt kolme tienkäyttäjää vääntänyt yksinkertaista asiaa rautalangasta, etkä näytä tajuavan. Todisteet ei varsinaisesti oo mua vastaan vaan päinvastoin.

Enkä ole sanonut etten käyttäisi vilkkua, silloin jos ketään ei tule mistään suunnasta niin en käytä, kun on aivot päässä.
 
Enkä ole sanonut etten käyttäisi vilkkua, silloin jos ketään ei tule mistään suunnasta niin en käytä, kun on aivot päässä.
Miksi et? Se tarttuu paremmin tavaksi kun käyttää aina. Ja voi olla monesti että joku pyöräilijä ym. jota et huomaa hyötyisi vilkutustiedosta. Mistä ihmeestä tiedät ettei kukaan varmasti katso?
 
Sääntöjen osalta ei. Ne asiat tapahtuvat nopeammin kun ne tulevat selkärangasta eikä niin että miettii ensin kolme sekuntia jos jaksaisi vilkuttaa.
 
Vilkku unohtuu tutkitusti silloin kun tehdään samaan aikaan jotain muuta, kun se autolla ajaminen, ei se ole mikään refleksi niin kuin hengittäminen.
Vilkun käyttö ei tule ikinä mistään selkärangasta.
 
Vilkku unohtuu tutkitusti silloin kun tehdään samaan aikaan jotain muuta, kun se autolla ajaminen, ei se ole mikään refleksi niin kuin hengittäminen.
Mitä helvettiä jauhat jostain "unohtumisesta"? :D Tässä on nyt kyse siitä, että sinä ehdoin tahdoin jätät vilkkua käyttämättä, koska luulet havainnoivasi ympäristöä niin täydellisesti, että voit olla täysin varma, että kukaan ei hyödy siitä, että käytät vilkkua kuten laki vaatii.
 
Enkä ole sanonut etten käyttäisi vilkkua, silloin jos ketään ei tule mistään suunnasta niin en käytä, kun on aivot päässä.
Näitä aivoja ennenkin nähty. Muistan kun joku kirjoitti aikaan vilkuttavan jos poliisit näkyvissä.

Valoissa, risteyksissä, mm ympyröissä on niin paljon huomioitavaa että ei kannata uhrata resurrsseja siihen että voiko jättää villkun käyttämättä, lisäksi vähän noloa jos huomaa tarpeen liianmyöhään, tai jää kokoaan huomaamatta.
 
Asiaton käytös - keskustelun sotkeminen toistuvalla provosoinnilla ja henkilökohtaisuuksilla
Kannattaa tutustua aiheeseen enemmän, eikä nolata itseään id######## kommenteilla.
 
Ei siitä kannata harmistua että on huono kuski. Niitä on todella paljon liikenteessä joka päivä. Ja asioista on hyvä keskustella.
 
Vilkku unohtuu tutkitusti silloin kun tehdään samaan aikaan jotain muuta, kun se autolla ajaminen, ei se ole mikään refleksi niin kuin hengittäminen.
Vilkun käyttö ei tule ikinä mistään selkärangasta.

Totta kai vilkun käyttö pitää tulla selkärangasta. Joudutko sinä erityisesti uhraamaan ajatusaikaa esimerkiksi kytkimen käytölle ja vaihteiden vaihtamiselle, jos manuaalivaihteisella joku vielä ajaa.
 
Okei, tämä nyt ainakin selventää tilannetta ainakin sen suhteen että jos hinkataan "alinopeutta", tosin teidän nopeus on kyllä ollut modernilla autolla lähes rajoituksen mukainen, mutta ei lähelläkään "sakotusrajaa"
a) ei riitä vaikka "ohittaa"
b) takana tulevalle on syytä tehdä tilaa
c) ei haittaa vaikka hetkellisesti tilaa tehdessä turvavälit eivät 100% täyty

Just näin, mutta jos välit on 100-200m niin foorumipoliisien mukaan siinä ei ole tarpeeksi tilaa.

Takana ei tullut ketään muita kuin se poliisiauto. Ja sekin oli niin kaukana ettei siis todellakaan oltu tukkimassa sen kulkua.

Todennäköisesti nuo metrimäärät arvioin päin seiniä, kun näin vuosien jälkeen asiaa kertaan. Välit olivat niin pitkiä, että jos olisimme aina ohituksen jälkeen siirtyneet takaisin oikealle kaistalle, niin siinä olisi ehkä sen 20-30 sek ehtinyt ajella ennen kuin olisi pitänyt siirtyä takaisin vasemmalle kaistalle ohittamaan.

Eli mitään varsinaista jonoa siinä oikealla kaistalla ei todellakaan ollut.

Ja kaikille niille, jotka täällä väittävät, että sakko annettiin jostain muusta syystä: Me olimme siinä tilanteessa paikanpäällä ja tiedämme tasan tarkkaan mistä se sakko annettiin. On aika ylimielistä ja kusipäistä toimintaa tulla täysin ulkopuolisena väittämään että tiedätte paremmin mistä se sakko annettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Totta kai vilkun käyttö pitää tulla selkärangasta. Joudutko sinä erityisesti uhraamaan ajatusaikaa esimerkiksi kytkimen käytölle ja vaihteiden vaihtamiselle, jos manuaalivaihteisella joku vielä ajaa.

Useimmilla ei taida olla selkäranka ja aivot missään yhteydessä keskenään, kun se vilkunkäyttö ja ajaminen toisen takakontissa on niin haasteellista. :)
 
Takana ei tullut ketään muita kuin se poliisiauto. Ja sekin oli niin kaukana ettei siis todellakaan oltu tukkimassa sen kulkua.

Todennäköisesti nuo metrimäärät arvioin päin seiniä, kun näin vuosien jälkeen asiaa kertaan. Välit olivat niin pitkiä, että jos olisimme aina ohituksen jälkeen siirtyneet takaisin oikealle kaistalle, niin siinä olisi ehkä sen 20-30 sek ehtinyt ajella ennen kuin olisi pitänyt siirtyä takaisin vasemmalle kaistalle ohittamaan.

Eli mitään varsinaista jonoa siinä oikealla kaistalla ei todellakaan ollut.

Ja kaikille niille, jotka täällä väittävät, että sakko annettiin jostain muusta syystä: Me olimme siinä tilanteessa paikanpäällä ja tiedämme tasan tarkkaan mistä se sakko annettiin. On aika ylimielistä ja kusipäistä toimintaa tulla täysin ulkopuolisena väittämään että tiedätte paremmin mistä se sakko annettiin.
Jos tuosta on hyvin kauan aikaa, ja poliisi ei ollut liikenteen spesiaali (kyllä sedät on kirjoittaneet lappuja ihan päin honkia), tai jotain muuta taustalla, ja muistikuvat ei tarkkoja. Lait ja ohjeetkin täsmentyneet.

Tosin onhan se vähän outoa jos poliisi tulee jossain kaukaisuudessa perässä samanlailla ajaen ja sitten saa päähän ottaa teidät kiinni...


Mutta muistaa motarilla, kaistan vaihtaminen on riski, ja 20-30 sekunnin takia ei kannata tehdä kahta kaistan vaihtoa, jotkut tekee, ja onhan se vähän ärsyttävää.

Tilanne on sitten toinen, ohituskaisalla edessä tyhjää, ja takana tulee joku yksinäinen kiireellisempi, vaikka sitten poliisi pillit päällä, tai muuten kiireellisemmän näköisenä, niin hyvällä kelillä tuosta väistöstä muille haittaa.
 
Tosin onhan se vähän outoa jos poliisi tulee jossain kaukaisuudessa perässä samanlailla ajaen ja sitten saa päähän ottaa teidät kiinni...

Ei se ihan samanlailla tullut, vaan poliisiauto kävi aina ohituksen jälkeen oikeaoppisesti oikealla kaistalla.
 
Tiedän, että joillain on tollanen asenne ihan oikeasti, mutta vähän toi ettei hyviinkään selityksiin reagoitu lainkaan viittais trollaamiseen. Oli siellä joukossa kuitenkin yks ihan hyvä huomio

Valitettavasti jälkimmäiseen ryhmään kuuluu paljon ammattiautoilijoita.

Eniten ehkä hirvittää pienten turvavälien pitäminen isolla autolla. Toki aina ei näe sitä tilannetta mikä tähän on johtanut ja kysehän voi olla vaikka päinvastoin siitä, että ennakoinnin takia se väli on edelleen olemassa. Turvavälit nyt ärsyttää muutenkin.

Parin päivän takaa tuli mieleen taas yks kehän kontinnuuhkija. Ajoin ite vasenta kaistaa edellä ajavien mukaan, eli sellasta 80-90 haitaria kuten se kehällä usein menee. En tiedä kuvitteleeko osa, että ajan sitä letkaa hitaammin, koska mulla on vähän turvaväliä, vai mikä tarve mun kontissa on roikkua? Tää on mun heikkous liikenteessä, koska näissä tapauksissa herää mussakin se kusipäisyys ja tiputan ihan vittuillakseni nopeutta. Tällä kertaa olin jo pian vaihtamassa kaistaa, joten jäi perseilyt omalta osaltani suorittamatta, mutta tääkin oli joku tapanuuhkija, koska heti vaihdon jälkeen kiihdytys seuraavan perseeseen kiinni.
 
mutta tääkin oli joku tapanuuhkija, koska heti vaihdon jälkeen kiihdytys seuraavan perseeseen kiinni.

Tämä tapanuuhkija on todennäköisesti huomannut, että kun menee perseeseen kiinni, niin se edelläajava väistää toiselle kaistalle. Näin ollen ei ole aikomustakaan lopettaa toimintaansa.
 
Nykyautoissa kun on näitä tutkia, takaledinauhoja yms., niin joku valmistaja voisi tehdä ledinauhan reagoimaan takana tulevan etäisyyteen vaihtamalla väriä. Toki lainsäädäntö näissä voisi tulla vastaan, mutta käsittääkseni taaksepäin käytettävissä olevat värit ovat vähän vapaampia ja nykyleditekniikalla voitaisiin softalla ne soveltaa aina paikalliseen lainsäädäntöön.

Näkisi takana nuuhkijakin väreillä suoraan ajotapansa.
 
Tämä tapanuuhkija on todennäköisesti huomannut, että kun menee perseeseen kiinni, niin se edelläajava väistää toiselle kaistalle. Näin ollen ei ole aikomustakaan lopettaa toimintaansa.

Oliko tämä sitten vihaus että perässäroikkujat pitäisi kouluttaa jättämällä väistäminen tekemättä? :hmm: Ei varmastikaan edistä liikenteen sujuvuutta kokonaisuutena...
 
Näkisi takana nuuhkijakin väreillä suoraan ajotapansa.
Näkee se sen perseessä roikkumisen nytkin muttei joko tyhmyyttään ymmärrä tai vittumaisuuttaan välitä. Vielä huolestuttavampaa jos kyseessä on ammattiautoilija jolla pitäisi edes vähän parempi käsitys olla liikenteestä kuin satunnaisella autoilijalla.
 
Näkee se sen perseessä roikkumisen nytkin muttei joko tyhmyyttään ymmärrä tai vittumaisuuttaan välitä. Vielä huolestuttavampaa jos kyseessä on ammattiautoilija jolla pitäisi edes vähän parempi käsitys olla liikenteestä kuin satunnaisella autoilijalla.

Toki, mutta esim. taajamissa olevat kyltit jotka näyttävät nopeutta ja mutrunaamaa ylinopeudesta saavat kuitenkin osan kuskeista huomioimaan nopeutensa sillä hetkellä paremmin vaikka kuinka ylinopeus olisi esim. 30km/h alueella jatkuvaa.

Osalle tietty mikään ei auta, mutta noin yleisesti asiasta huomauttaminen auttaa ainakin osaan kuskeista ainakin sillä hetkellä jonkin aikaa. Tässä tarkoitan siis tuollaista ystävällistä huomautusta. Toisen kuskin "kouluttaminen" yleensä johtaa vaan isompaan perseilyyn yleisesti.
 
Oliko tämä sitten vihaus että perässäroikkujat pitäisi kouluttaa jättämällä väistäminen tekemättä? :hmm: Ei varmastikaan edistä liikenteen sujuvuutta kokonaisuutena...

Oli. Ja lisäksi vielä pitäisi hiljentää nopeutta niin kauan että turvaväli ilmestyy. Toki tämä kaikki sillä oletuksella, että itse ei ole siinä vasemmalla kaistalla tukkimassa tietä alinopeudella.
 
Tämä on niitä tilanteita joissa kaksi idioottia löytää toisensa :)

Ei kyse ole idiotismista, vaan liikenneturvallisuudesta. Jos toinen on perässä kiinni, niin on turvallisempaa ajaa hitaammin.

Eikä tarvitse olla aina lammas, joka aina alistuu ja väistyy, kun joku röyhkeämpi idiootti tulee vaatimaan omaa tilaasi.
 
Eikä tarvitse olla aina lammas, joka aina alistuu ja väistyy, kun joku röyhkeämpi idiootti tulee vaatimaan omaa tilaasi.

Tämä asenne onkin sitten askel kaikkeen joustamattomuuteen "minähän en oikeuksistani luovu", ja outoa vedota liikenneturvallisuuteen tilanteessa jossa turvallisinta olisi siirtyä pois jos mahdollisuus on, sen sijaan ollaan valmiita aloittamaan oma show ja mahdollisesti provosoimaan liikenteen vaarantajaa lisää.

Ihan kuin liikenne olisi joku kilpailu tai taistelu jossa pitää olla valmiina näyttämään sääntöjen rikkojalle että ei "alistu" ...
 
Nyt oli kyllä idioottimainen asuntoautokuski. Pitäisi hankkia kojelautakamera taaksekin.

Ajoin 80-rajoituksella vakkarilla 85kmh GPS-nopeutta ja asuntoauto liimautui aivan takapuskuriin kiinni. Turvaväliä ei ollut yhtään. Pienikin napakampi jarrutus, niin olisi tullut takalasista läpi. Tuli satasen alue ja edessä ajoi pari autoa selvästi hitaammin, niin hurautin ohi. Peileistä näin, kuinka asunto-auto hiillosti näitäkin autoja ja alamäen turvin lopulta pääsi ohi. Jatkoin 80-alueella vakkarilla ajoa ja sama asunto-auto tulee taas aivan perseeseen kiinni, sitten saa alamäessä vauhtia, ohittaa ja palaa kaistalle niin läheltä, että kura ja kivet lensi. Kameratolpilla jarruteltiin 60 km/h asti, ylämäkiin ei jaksanut pitää 85 vauhtia ja muutenkin ohituksien jälkeen kiire tuntui loppuneen täysin. Odotin innolla seuraavaksi tulevaa 100-rajoitusta ja ylämäkeen alkavaa ohituskaistaa, jossa olisi voinut heittää pienempää vaihdetta silmään ja painella reippaasti ohi, mutta tämä ehti kääntyä ennen sitä.

Kuskin asenne taitaa olla sitä luokkaa, että ajetaan jatkuvasti vain niin kovaa kuin asuntoauto kulkee, eikä välitetä turvaväleistä tai rajoituksista paskaakaan. Jos kaasu pohjassa alamäessä pääsee ohi, niin se tilaisuus hyödynnetään, vaikka seuraavassa ylämäessä tietää jäävänsä tukkeeksi.
 
Tämä asenne onkin sitten askel kaikkeen joustamattomuuteen "minähän en oikeuksistani luovu", ja outoa vedota liikenneturvallisuuteen tilanteessa jossa turvallisinta olisi siirtyä pois jos mahdollisuus on, sen sijaan ollaan valmiita aloittamaan oma show ja mahdollisesti provosoimaan liikenteen vaarantajaa lisää.

Ihan kuin liikenne olisi joku kilpailu tai taistelu jossa pitää olla valmiina näyttämään sääntöjen rikkojalle että ei "alistu" ...

Tämä on kyllä ihme kotipoliisien ja asianajajien foorumi. Ensin täällä osa itkee, että missään nimessä ei saa turhaan vaihtaa kaistaa, kun se vaarantaa liikennettä. Ja sitten perään tulee toiset kommentoimaan, että totta kai pitää tehdä ylimääräisiä kaistanvaihtoja ihan vain siksi, että joku ylimielinen kuski ajaa toisten perseessä kiinni :)
 
Tämä on kyllä ihme kotipoliisien ja asianajajien foorumi. Ensin täällä osa itkee, että missään nimessä ei saa turhaan vaihtaa kaistaa, kun se vaarantaa liikennettä. Ja sitten perään tulee toiset kommentoimaan, että totta kai pitää tehdä ylimääräisiä kaistanvaihtoja ihan vain siksi, että joku ylimielinen kuski ajaa toisten perseessä kiinni :)
Itse ajan liikenteessä sen mukaan mitä laki sanoo, kotipoliisi on se kuka alkaa keksimään omia sääntöjä jotka oikeuttaa hänet rikkomaan lakia ja muiden tekemään hänelle tilaa siihen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom