Jos kuljettajan ajokyky ei riitä ajamaan suurinta sallittua nopeutta, niin tällaisen kuljettajan paikka ei ole ratin takana.
Pitääkö samalla rekat, matkailuautot ja - vaunut, traktorit ja muut hitaammat kulkuneuvot kieltää?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos kuljettajan ajokyky ei riitä ajamaan suurinta sallittua nopeutta, niin tällaisen kuljettajan paikka ei ole ratin takana.
Lue se alkuperäinen viesti? Vinkki: älä lisää siihen itse keksimiäsi juttuja.No kerro toki asiasi eri sanoin, jos jotain muuta tarkoitit.
No nuo ajoneuvot lähes säännöllisesti ajavat suurinta sallittua.Pitääkö samalla rekat, matkailuautot ja - vaunut, traktorit ja muut hitaammat kulkuneuvot kieltää?
Kokonaisuudessaan turvallisinta olisi, että se jonon eka joko a) ajaisi kuten muut tai b) päästäisi muut ohi jonon kerryttyä. Siis sen sijaan, että keskittyisi keksimään tekosyitä miksi juuri itsellä on oikeus olla se joustamaton paskiainen liikenteessä.
Matkamökeillä saa useimmiten ajaa satasta, mutta paljon niitä näkee ajettavan 80km/h. Ilmeisesti polttoaineen kulutus nousee jonkin verran nopeutta nostettaessa.No nuo ajoneuvot lähes säännöllisesti ajavat suurinta sallittua.
Matkamökeillä saa useimmiten ajaa satasta, mutta paljon niitä näkee ajettavan 80km/h. Ilmeisesti polttoaineen kulutus nousee jonkin verran nopeutta nostettaessa.
No nuo ajoneuvot lähes säännöllisesti ajavat suurinta sallittua.
Kylläpä kompastuit nolosti nyt.
Sitä et ymmärtänyt, että on aika iso ero siinä, jos ajoneuvon käyttötarkoitus ja lainsäädäntö vaatii muuta kuin kyltin osoittaman vauhdin, ja siinä, että nutaa täysin kyvykkäällä ajoneuvolla muuta liikennettä häiriten silkkaa omahyvyyttään.Rekat on rajoitettu ~90kmh ja traktori ei juuri kuuttakymmentä kovempaa mene edes alamäkeen. Satkun alueella ehkä vielä matkailuautot, käytännön syistä harvemmin nekään. Isojen vaunujen (matkailu/hevos) vetäjät ei eletyn elämän perusteella usein pysy edes siinä 80kmh kyydissä.
Vai oliko tämä sarkasmia jota en aamuun ymmärtänyt?
Unohtamatta autoja joilla 100-120kmh ei ole järkevää tai edes mahdollista. Juu ei missään tapauksessa kovin yleistä mutta kesäisin yleisempää että liikkeellä on autokantaa jotka eivät kulje 120kmh tai hädintuskin pystyvät 120kmh. Itsellä ollut omistuksessa 4-5 autoa ja tälläkin hetkellä 2kpl autoa joilla pääsee kyllä 120kmh mutta kierrokset ovat silloin niin tapissa ettei vanhan auton rääkkääminen vain ole järkevää. Noilla ajellessa saa onneksi hyvin paljon enemmän ymmärrystä mutta kyllä sitä välillä on jengillä töötti soinutja valot vilkkuneet aiempina vuosina. Nyt bensan hintojen nousun myötä tullut hiukan enemmän ymmärrystä kun en ajakaan motarilla 100kmh tai 120kmh.Rekat on rajoitettu ~90kmh ja traktori ei juuri kuuttakymmentä kovempaa mene edes alamäkeen. Satkun alueella ehkä vielä matkailuautot, käytännön syistä harvemmin nekään. Isojen vaunujen (matkailu/hevos) vetäjät ei eletyn elämän perusteella usein pysy edes siinä 80kmh kyydissä.
Vai oliko tämä sarkasmia jota en aamuun ymmärtänyt?
Aika moni näyttää selaavan kännykkää.Mitähän ihmiset tuolla auton ratissa oikein tekee?
Unohtamatta autoja joilla 100-120kmh ei ole järkevää tai edes mahdollista. Juu ei missään tapauksessa kovin yleistä mutta kesäisin yleisempää että liikkeellä on autokantaa jotka eivät kulje 120kmh tai hädintuskin pystyvät 120kmh. Itsellä ollut omistuksessa 4-5 autoa ja tälläkin hetkellä 2kpl autoa joilla pääsee kyllä 120kmh mutta kierrokset ovat silloin niin tapissa ettei vanhan auton rääkkääminen vain ole järkevää. Noilla ajellessa saa onneksi hyvin paljon enemmän ymmärrystä mutta kyllä sitä välillä on jengillä töötti soinutja valot vilkkuneet aiempina vuosina. Nyt bensan hintojen nousun myötä tullut hiukan enemmän ymmärrystä kun en ajakaan motarilla 100kmh tai 120kmh.
Sitä et ymmärtänyt, että on aika iso ero siinä, jos ajoneuvon käyttötarkoitus ja lainsäädäntö vaatii muuta kuin kyltin osoittaman vauhdin, ja siinä, että nutaa täysin kyvykkäällä ajoneuvolla muuta liikennettä häiriten silkkaa omahyvyyttään.
Sun vieressä bussi, takapuskurissa volvo ja silti se sitten pääsi sen "bussin" läpi koukkaamaan kahden kaistan kautta sun ohi Törppö ja torkku kohtas, syntyi vaaratilanne. Ei näin.
Turvallinen nopeus yleensä arvioidaan kovasti yläkanttiin.Rajoitukset on veivattu niin alas että käytännössä aina ja koko ajan voi vetää +10-20 päälle, joskus hyvin harvoin kelin takia ei viitsi rajoitusta lujempaa ajaa. Se että pitäisi ajaa rajoitusta hitaammin vaatii todella poikkeuksellista keliä kuten sellaista rankkasadetta että pyyhkijät ei ehdi vettä siirtämään ja motarilla ei näe edes kaistaviivoja ellei aja luokkaa 50km/h, sanomattakin on selvää että tälläinen poikkeustilanne on yleensä hyvin lyhytkestoinen.
Näissä autoketjuissa on opetettu vähän toisin, että se vaihtuu kun käännytään toiselle tielle, eli se erkanemiskaista, poistumis ramppi millä sitä kutsutkin on sitä samaa tietä, kunnes riesteys.Rinnakkaiset kaistat ovat samaa tietä. 80 alkaa, kun tie vaihtuu. Ramppi on oma tiensä. Missä kohtaa se alkaa, ei ole tarkkaan määritelty.
Lehdissä on opetettu varsin kirjavasti, mm että siitä missä se erkanemis merkki.Se määritellään sillä kaistojen eroamismerkillä, jotka on joka rampissa siinä kohtaa missä kaista eroaa päätiestä.
Asiassa ei ole mitään epäselvää, saa ajaa alle sallitun, mutta ainoat kenet oikeasti näen pysähtyvän tiensivuun ja päästävän jonon ohi on museoajoneuvot, muut vetää letkaa perässä rystyset valkoisena rattia puristaen ja huutaen "MINULLA ON OIKEUS!". Varsinkin karavaanarit on pahin syöpä kun ajavat kymmenen letkassa tappituntumalla, ylämäkeen mennään 60km/h ja alamäkeen satasta
En tiedä missäpäin liikkut, karavaanarit on toki silmiinpistäviä, kun osa ajaa pitkiä vetoja ja mielikuva pinnassa heti kun kaukaa sellaisen näkee. Aloin miettiin että koska sellainen on suoranaisesti tiensivuun väistänyt vain sen takia että muut pääsisi ohi, olen nähnyt, mutta taitaa olla ikaa. Tosin ei ne rakat ja bussitkaan väistä , vähän sellaista kalustoa että kynnys aika korkealla ja menevät kuitenkin sen verran lujaa ettei hyöty järisyttävä. Jos joku mikä väistää, niin tie kunnossa pito.
Museoautoista tiedä, moneen lähtöön, joista osa nautiskelee ajamisesta omaan tahtiinsa , väistää sitten jos pitää mottia jäähdytellä.
Jos on ajannut hitaammilla ajoneuvoilla, niin ei se väisätäminen ihan vaivatonta ole, ja jos keskarin, vilkuttelun, välinpitämättömyyden sijaan kiittäisi toisen viitseliäisyydestä, niin ehkä tekee myös toiste.
Koulutettujen ammattilaisten voisi olettaa ja niiltä voisi myös vaatia.Pääkaupunkiseudun kehillä rekat on oikeita kusipäitä, mutta tuolla maantiellä pitkänmatkan kuskit tuntuu osaavaan liikenteen pelisäännöt hyvin. Pitkänmatkan bussit harvoin on tientukkona ja muutenkin ammattiautoilijat osaa siellä kyllä ajaa muita huomioiden.
Koulutettujen ammattilaisten voisi olettaa ja niiltä voisi myös vaatia.
Jos jätetään kunnossapito ammattilaiset, niin en nyt muista törmänneeni rekkakuskiin joka olisi väistänyt jonon takia tiensivuun. Vaikka nykyään heillä säännöllinen koulutus, niin esim turvavälit on liianmonelle tuntematon käsite.
Muistelen että joku karavaanari on väistänyt jonon takia tiensivuun, voi toki olla ette muista syistä, mutta ainakin näytti siltä. Ohistukaista osuuksilla useampikin himmannut vauhtia, vastineeksi osa jatakannut sillä millä vehje kulkee.
Kaukoliikenteen bussikuskit on osittain myös koulutettu asiakaspalveluun ja se tosiaan näkyy myös liikenteessä, toki sekaan mahtuu kaikenlaista. Ja noissa ajoneuvoissa riittää kohtuudella vauhtia ja potkua maantienopeuksiin. Lähiliikenteen bussit, jos eksyneet isommalle tiellä, niin no...
Edit:
Kommentilla en odota sitä että rekat lähtisi väistämään pysäkeille, päinvastoin, vähemmän harmia jos eivät niin tee.
Juu jos ajelen itse hitaammilla peleillä niin aina kun tulee sopiva ohituspaikka niin himmaan vauhtia sen kympin pari että jengi pääsee ohi.Koulutettujen ammattilaisten voisi olettaa ja niiltä voisi myös vaatia.
Jos jätetään kunnossapito ammattilaiset, niin en nyt muista törmänneeni rekkakuskiin joka olisi väistänyt jonon takia tiensivuun. Vaikka nykyään heillä säännöllinen koulutus, niin esim turvavälit on liianmonelle tuntematon käsite.
Muistelen että joku karavaanari on väistänyt jonon takia tiensivuun, voi toki olla ette muista syistä, mutta ainakin näytti siltä. Ohistukaista osuuksilla useampikin himmannut vauhtia, vastineeksi osa jatakannut sillä millä vehje kulkee.
Kaukoliikenteen bussikuskit on osittain myös koulutettu asiakaspalveluun ja se tosiaan näkyy myös liikenteessä, toki sekaan mahtuu kaikenlaista. Ja noissa ajoneuvoissa riittää kohtuudella vauhtia ja potkua maantienopeuksiin. Lähiliikenteen bussit, jos eksyneet isommalle tiellä, niin no...
Edit:
Kommentilla en odota sitä että rekat lähtisi väistämään pysäkeille, päinvastoin, vähemmän harmia jos eivät niin tee.
Mitä ylinopeutta se on, jos pyydetään ajamaan rajoituksen mukaista nopeutta sen sijaan, että kaivetaan nenää -10 km/h Mut eihän nopeus ole edes tässä hommassa se pointti, vaan vähimmän haitan aiheuttaminen kanssa-autoilijoille. Jostain syystä osalla porukasta alkaa tässä kohtaa hakkaamaan rajoittimeen, kun eivät ymmärrä sääntöjenkin mukaan ajaen voivansa olla merkittävästi haitaksi liikenteen sujuvuudelle.Kenelläkään ei ole velvollisuutta ajaa ylinopeutta, jotta sinä saisit ajaa vapaasti 90 lasissa siinä 80 km/h alueella. Ja entä ne sun perässä tulevat 95 km/h ajavat sitten? Eikö pitäisi ajaa samantien 95 mittarissa, jotta hekin saisivat ajaa haluamaansa nopeutta ilman tientukkeita? Tai satkua ajavat?
Saa ne hitaammat kuskit ärsyttää, en mä sitä. Kyllä muakin välillä ärsyttää. Erityisesti silloin kun oon lähtenyt liian myöhään liikkeelle syystä tai toisesta. En vain allekirjoita, että nopeusrajoitusta (suurinta sallittua) noudattavilla kuljettajilla olis joku velvollisuus päästää ylinopeuta ajavat ohi.
Ei se olekaan ylinopeutta se. Muakin välillä ärsyttää kun minä ja mahdollisesti jokunen muu takana haluttais ajaa edes sitä suurinta sallittua, mutta eipä sillä hitaammin liikkuvalla ole mitään velvoitetta nostaa nopeutta. Kivahan se tietty olis, niin saisin minäkin painaa haluamaani nopeutta.Mitä ylinopeutta se on, jos pyydetään ajamaan rajoituksen mukaista nopeutta sen sijaan, että kaivetaan nenää -10 km/h Mut eihän nopeus ole edes tässä hommassa se pointti, vaan vähimmän haitan aiheuttaminen kanssa-autoilijoille. Jostain syystä osalla porukasta alkaa tässä kohtaa hakkaamaan rajoittimeen, kun eivät ymmärrä sääntöjenkin mukaan ajaen voivansa olla merkittävästi haitaksi liikenteen sujuvuudelle.
Niin, vaihtoehdoksihan tarjottiin, että jos ei osaa/pysty/halua ajaa rajoituksen mukaan kuten muut, niin antaa sitten jonon kasvettua tilaa vaikka pysäkin kautta. Mutta tämähän ei tietysti missään nimessä käy...Ei se olekaan ylinopeutta se. Muakin välillä ärsyttää kun minä ja mahdollisesti jokunen muu takana haluttais ajaa edes sitä suurinta sallittua, mutta eipä sillä hitaammin liikkuvalla ole mitään velvoitetta nostaa nopeutta. Kivahan se tietty olis, niin saisin minäkin painaa haluamaani nopeutta.
Enkä pidä jokusen minuutin pidempää ajomatkaa merkittävänä haittana.
Aikamoista, indeed. Paria viime sivua ku lukee, ni kyllä täällä lynkataan hyvin maltillista alinopeutta ajavia omahyväisiksi kehareiksi ja maksiminopeusrajotuksen sijaan haluttaisiin, että jengi vetäis ylinopeutta.Aikamoista tekstiä, kun puhe oli siitä, että alinopeutta syystä tai syyttä ajavat saisivat paremmin ottaa huomioon muut autoilijat.
Joo, velvollisuudet on tosiaan ihan noudattaa niitä helvetin liikennesääntöjä. Otetaan vaikka vielä quote uusiks, kun ei sisälukutaitoa löydy:Yllä olevaan liittyen erityisesti muistutan, että kun on niitä oikeuksia niin täytyy muistaa myös ne velvollisuudet, Tieliikennelaki 729/2018 3 § Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.
Tästä on ihan kokemusta, että polisiit on tutun pysäyttäny ja kysellyt muun ohella juuri luokan 10km/h alinopeudesta. Tutun todettua, että ajaa omasta mielestään sopivalla tilannenopeudella, toivotti kyybelit peukun myötä hyvää päivänjatkoa.Se nopeusrajoituskyltti ei ole mikään pakkonopeusmäärite, se on MAKSIMInopeusrajoitus kyseiselle tienpätkälle. Sitä ei ole pakko ajaa. Poliisi kyllä puuttuu huomattavaa alinopeutta ajaviin niiden ollessa turvallisuusriski, mutta joku helvetin 10km/h ei sitä todellakaan ole.
Myönnän kyllä, että 70 km/h mittarissa kasikympin alueella on turhauttavaa ja olis tosi kiva jos annettaisiin tilaa. En vain koe sitä velvollisuudeksi, jotta minä saisin ajaa haluamaani nopeutta.Niin, vaihtoehdoksihan tarjottiin, että jos ei osaa/pysty/halua ajaa rajoituksen mukaan kuten muut, niin antaa sitten jonon kasvettua tilaa vaikka pysäkin kautta. Mutta tämähän ei tietysti missään nimessä käy...
Eli poliisikin on katsonut, että mitä helvettiä tuo "tuttu" puuhaa Sääntöjä osaa "tuttus" noudattaa, mutta velvollisuuksien puoleen on vielä vähän treenattavaa. Sun tarina ei valitettavasti kerro monenko auton letkaa "tuttus" sillä hetkellä veti, kun poliisisetä otti mukavaan "mitävittuasäpuuhaat" jutustelutuokioon.Tästä on ihan kokemusta, että polisiit on tutun pysäyttäny ja kysellyt muun ohella juuri luokan 10km/h alinopeudesta. Tutun todettua, että ajaa omasta mielestään sopivalla tilannenopeudella, toivotti kyybelit peukun myötä hyvää päivänjatkoa.
Tilan antamista silloin kun aiheuttaa jonoutumista kutsutaan ihan kohteliaisuudeksi. Taisi olla 80-luvulla, kun karavaanareille tätä pysäkkitemppua opetettiin ihan TV:ssä urakalla. Silloin tietysti autojen kiihtyvyys ja tehot oli mitä oli, niin ohittaminen oli pääosin hankalampaa ja vaunujen nopeus seilasi mäkien mukaan.Myönnän kyllä, että 70 km/h mittarissa kasikympin alueella on turhauttavaa ja olis tosi kiva jos annettaisiin tilaa. En vain koe sitä velvollisuudeksi, jotta minä saisin ajaa haluamaani nopeutta.
Tämä. Se on maantiellä ohittajan ongelma milloin pääsee ohi, ei kenenkään tarvitse tien sivuun vetää tai vauhtiaan kiihdyttää, jos joku perässä on tyytymätön liikennevirran vauhtiin. Päinvastoin jos roikutaan perseessä niin laske vielä vähän vauhtia!Myönnän kyllä, että 70 km/h mittarissa kasikympin alueella on turhauttavaa ja olis tosi kiva jos annettaisiin tilaa. En vain koe sitä velvollisuudeksi, jotta minä saisin ajaa haluamaani nopeutta.
Poliisit pysäytti palaneen jarruvalon takia, vauhdista kysyminen tuli esiin sivuhuomiona. Tosiaan kehaisivat selityksen jälkeen, kun aika harvinaista on nykyään toi ihmisten kyky arvioida omaa tilannenopeuttaan. Perässä ei ollut minkäänlaista letkaa, kovempaa ajavat ohittivat ohituskaistan kautta, niin kuin asiaan kuuluu.Eli poliisikin on katsonut, että mitä helvettiä tuo "tuttu" puuhaa Sääntöjä osaa "tuttus" noudattaa, mutta velvollisuuksien puoleen on vielä vähän treenattavaa. Sun tarina ei valitettavasti kerro monenko auton letkaa "tuttus" sillä hetkellä veti, kun poliisisetä otti mukavaan "mitävittuasäpuuhaat" jutustelutuokioon.
Autossa jotain paskana ja ajaa hiljaa. Tuohan on nyt ihan itsestään selvä signaali poliiseille katsoa, onko kuskilla kaikki muumit laaksossa tai onko kuski nauttinut vähän vahvempaa tavaraa. Kun en ollut oikeasti varma, että onko "tuttu" tuttu vai sinä itse niin pistin lainausmerkit. Hyvin tuttu tuntuu "tutun" tarina olevanPoliisit pysäytti palaneen jarruvalon takia, vauhdista kysyminen tuli esiin sivuhuomiona. Tosiaan kehaisivat selityksen jälkeen, kun aika harvinaista on nykyään toi ihmisten kyky arvioida omaa tilannenopeuttaan. Perässä ei ollut minkäänlaista letkaa, kovempaa ajavat ohittivat ohituskaistan kautta, niin kuin asiaan kuuluu.
Mitä helvettiä sä ajat takaa tolla sulle tuntemattoman tapahtumankulun teorisoimisella ja tutun lainausmerkkailulla? Voisitko mennä paskapostaamaan vaikka räbään tai ylikselle.
Joko tämä Ilta-Sanomien juttu kaahariohittajasta videokuvan kera on ollut täällä? Joo, ohittaja teki väärin, mutta eipä ohitettukaan tainnut helpottaa ohittamista, kun videolla ohitettavan nopeus nousi koko ajan tasaisesti ylöspäin.
Peräkärryä kuljettanut Jarkko hätkähti, kun tumma Opel ohitti vaarallisesti – näin paljon aikaa säästyi
Jarkko oli lauantaina kasitiellä lähellä Vaasaa matkalla Merikaartoon, kun hämmentävän tarpeeton ohitus tallentui kojelautakameraan. Ylikomisario Petri Pahkin kommentoi Ilta-Sanomille, että kuskia voisi videon perusteella epäillä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. ”On joku tämmöinen asenne...www.is.fi
Tota, joo, poliisien työtehtäviin kuuluu satojen muiden tehtävien ohella valvoa myös autojen tieliikennekelpoisuutta. Tiensä päähän tulleet valot on aika yleinen asia, jonka takia ihmisiä pysäytellään, kun ei tule ihan helposti kuskille ilmi. Emmä tiedä mitä helvetin tekemistä sillä on joidenki muumilaaksojen kanssa...?Autossa jotain paskana ja ajaa hiljaa. Tuohan on nyt ihan itsestään selvä signaali poliiseille katsoa, onko kuskilla kaikki muumit laaksossa tai onko kuski nauttinut vähän vahvempaa tavaraa. Kun en ollut oikeasti varma, että onko "tuttu" tuttu vai sinä itse niin pistin lainausmerkit. Hyvin tuttu tuntuu "tutun" tarina olevan
Katso vaikka muutama jakso poliisit-sarjaa, niin ymmärrät miksi teidät pysäytettiin. Samasta syystähän porukka kanssa-autoilijoista soittelee myös häkeen, kun on epävarmaa menoa tai muuta häikkää.Tota, joo, poliisien työtehtäviin kuuluu satojen muiden tehtävien ohella valvoa myös autojen tieliikennekelpoisuutta. Tiensä päähän tulleet valot on aika yleinen asia, jonka takia ihmisiä pysäytellään, kun ei tule ihan helposti kuskille ilmi. Emmä tiedä mitä helvetin tekemistä sillä on joidenki muumilaaksojen kanssa...?
Ja joo, on ihan hyvinkin tuttu, kun istuin samassa autossa, tunnen jopa nimeltä. Mitähän lennokkaita johtopäätöksiä sä siitä voisit vielä vetää?
Mites olis, jos keskittyisit ihan asiaan?Onks kaikki ok? Räbä vielki hukassa?
Mitä helvettiä. Ei se pysäyttämisen syy ole ollut missään vaiheessa epäselvää ja olen sen viesteissäni tuonut ihan selkeästi esille. Voisitko jo vähä opetella sitä sisälukutaitoa?Katso vaikka muutama jakso poliisit-sarjaa, niin ymmärrät miksi teidät pysäytettiin. Samasta syystähän porukka kanssa-autoilijoista soittelee myös häkeen, kun on epävarmaa menoa tai muuta häikkää.
Mites olis, jos keskittyisit ihan asiaan?
Kyllähän tässä ohittaja valitsi ohitushetken huonosti, mutta ohitetun kommentit puhelimessa kertoo kyllä miten kartalla hän on liikenteestä.Joko tämä Ilta-Sanomien juttu kaahariohittajasta videokuvan kera on ollut täällä? Joo, ohittaja teki väärin, mutta eipä ohitettukaan tainnut helpottaa ohittamista, kun videolla ohitettavan nopeus nousi koko ajan tasaisesti ylöspäin.
Peräkärryä kuljettanut Jarkko hätkähti, kun tumma Opel ohitti vaarallisesti – näin paljon aikaa säästyi
Jarkko oli lauantaina kasitiellä lähellä Vaasaa matkalla Merikaartoon, kun hämmentävän tarpeeton ohitus tallentui kojelautakameraan. Ylikomisario Petri Pahkin kommentoi Ilta-Sanomille, että kuskia voisi videon perusteella epäillä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. ”On joku tämmöinen asenne...www.is.fi
Niin, auto pysäytettiin, kun valo oli rikki ja muutenkin epäilyttävän hiljaa mentiin. Perusstoppi, jolla napataan nappailleet ja muuten sekaisin olevat. Ei se poliisi ihan juttua haastaakseen siitä nopeudesta kysynyt. Ei se ole positiivinen asia, että tuttus herätti huomiota liikenteessä poikkeavasti käyttäytyvänä niin paljon, että pysäytettiin. Ainoa hyvä asia kertomuksessa oli ohituskaista.Mitä helvettiä. Ei se pysäyttämisen syy ole ollut missään vaiheessa epäselvää ja olen sen viesteissäni tuonut ihan selkeästi esille. Voisitko jo vähä opetella sitä sisälukutaitoa?
Keskitys nyt vaan asiaan ja käytöstapoihin.Sä tässä oot viimiset x viestiä offtopic-röllänny jotain täysin takaloosteristas revittyä teoreemaa tapahtumasta, sen syistä tai ihmisten muumilaaksotasoista, vaikka et tiedä tapahtumista yhtään mitään. Sun käsittämättömän tason bullshit-heittelyt derailaa keskustelua ihan huolella. Ei oikeesti tuu mieleen pitää lättyä kiinni asioista, joista et ihan oikeasti tiedä?
Oishan se kivaa varmaan juu, jos annettaisiin tilaa. Mutta mikä siinä ohittamisessa on niin vaikeaa. Onko se siinä rahoitusyhtiön Riiossa, vai missä se ongelma on? Jos vastaantulevaa liikennettä on niin paljon, ettei ole ohituspaikkaa, niin taitaa tieosuudella olla muutenkin paljon liikennettä.Myönnän kyllä, että 70 km/h mittarissa kasikympin alueella on turhauttavaa ja olis tosi kiva jos annettaisiin tilaa. En vain koe sitä velvollisuudeksi, jotta minä saisin ajaa haluamaani nopeutta.
No, meitä on moneen junaan.Tämä. Se on maantiellä ohittajan ongelma milloin pääsee ohi, ei kenenkään tarvitse tien sivuun vetää tai vauhtiaan kiihdyttää, jos joku perässä on tyytymätön liikennevirran vauhtiin. Päinvastoin jos roikutaan perseessä niin laske vielä vähän vauhtia!
Eli lähdit muiden sekaan ajamaan rikkoituneella renkaalla kärrissä jossa painava lasti? Nyt ei ole kyllä mitään asiaa kommentoida muiden asenteita.No, meitä on moneen junaan.
Pari viikkoa sitten vedin henkilöautolla kärriä jossa oli 300kg:n moottorikelkka. Kärrin rengas sanoi sopimuksen irti kahden taajaman välillä ja vararengasta ei ollut, rengaskauppaan 30km matkaa. Käytin auton paikkapullon + kompressoria, silti vaan suhina kuului mutta joku paine siellä renkaassa pysyi.
En lähtenyt tuolla yhdistelmällä tien päälle sillä asenteella että määrään muiden vauhdin, ajoin 30km/h alle rajoituksen ja päästin jonon ohi jokaisella bussipysäkillä. Itse aiheutin "tulpan" liikennevirrassa ja minun kuuluu joustaa, en todellakaan oleta että tämä olisi muiden kuin minun ongelma?
Veikkaan että moni oli tyytyväinen tähän ratkaisuun? Saman pitäisi päteä muihinkin "rajoittuneilla" kyvyillä ajaviin, johtui vauhti sitten kalustosta tai kuskista.
Muiden huomioon ottaminen olisi suotavaa myös liikenteessä, ajoit miten tahansa.
Tuolla sinun asenteella on varmaan aika raskasta ajaa...
Kyllä, laitoin renkaaseen paikkavaahdon ja täytin sen kompuralla. Seurasin että paine pysyy jollain tavalla ennen ajoon lähtöä, tarkistin ja tarvittaessa lisäsin painetta tuolla siirtymällä. Miksi luulet että tuollainen setti on nykyisin lähes kaikissa autoissa? Aivan, koska ei ole vararengasta.Eli lähdit muiden sekaan ajamaan rikkoituneella renkaalla kärrissä jossa painava lasti? Nyt ei ole kyllä mitään asiaa kommentoida muiden asenteita.
Itse kerroit että vaan suhina kuului -> tässä kohtaa voi päätellä että tällä kertaa toimivuus tuli jo selväksi -> kärry parkkiin ja rengas auton kontissa mukaan korjattavaksi.Kyllä, laitoin renkaaseen paikkavaahdon ja täytin sen kompuralla. Seurasin että paine pysyy jollain tavalla ennen ajoon lähtöä, tarkistin ja tarvittaessa lisäsin painetta tuolla siirtymällä. Miksi luulet että tuollainen setti on nykyisin lähes kaikissa autoissa? Aivan, koska ei ole vararengasta.
Jos epäilet tuotteen toimivuutta niin ole yhteydessä auto/rengasvalmistajiin.
Ps. Ajoin 50km/h 60-80 alueella. Silti en ollut edes hitain, koska jonoa veti kaistalla seilaava vanhuksen ajama Toyota.
Tiedä sitten mikä asenne on tässä kohdin oikea?