- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 235
Pullon kokoa ei määritelty, joten Ballantine's Finest 0,05l ajanee asian.joo viskipullo kelpaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pullon kokoa ei määritelty, joten Ballantine's Finest 0,05l ajanee asian.joo viskipullo kelpaa
Pullon kokoa ei määritelty, joten Ballantine's Finest 0,05l ajanee asian.
Itse ajelin just Nykin ja New Orleansin välillä pari viikkoa. Liikennehän tuolla periaatteessa toimii helkkarin hyvin, jos on mahdollisuus valita omat reittinsä ruuhkahuippujen ulkopuolelta. Muutamia paikallisia erikoisuuksia oli siellä täällä, missä kaahattiin ihan luupäinä ja meno oli kuin Suomesta, mutta pääasiassa todella kohteliasta ja jouhevaa liikennekäyttäytymistä. Ja jalankulkijoita, kuten muitakin tielläliikkujia huomioitiin hitosti paremmin kuin täällä. Esim kuusikaistaisella (yhteen suuntaan) kehätiellä sai turistinakin tietä vaikka kuinka myöhässä olisi ollut kaistanvaihtohommien kanssa. Sama juttu jos liikennevaloissa uhkaat jäädä väärälle kaistalle, niin vilkulla pääsi aina vaihtamaan.Nykissä tuli käytyä viime viikolla ja siellä taksin kyydissä näki melkoisia suorituksia kuskilta. Motarilla veti pientareen kautta ohituksia seisoviin jonoihin ja tunki aika kovalla nopeudella nippa nappa auton välisiin rakoihin töötti pohjassa ja lopussa lukkojarrutuksella ettei osunut edellä ajavan puskuriin. Täällä tommoinen suoritus olisi Iltalehdessä suoraan. Isossa maailmassa tuo solidaarisuus on vähän eri tasolla, ei siellä kukaan edes reagoinut mitenkään vihamielisesti tuomoseen meininkiin. Tööttiä käytetään kommunikointiin.
Lisättäköön vielä että taksikuskilla oli lähes koko aika puhelin korvalla. Katteli myös samalla tubevideoita omasta luurista. Silti matka otti midtowniin JFKlta puolisen toista tuntia.
Pimeällä, märällä on vaikeampia arvioida sitä etäisyyttä. Jos siis oletetaan että jossain "valtatiellä" ajellaan.Pimeällä ohittaminen on näemmä vaikeaa. Vastaan tuli kolmen auton mittainen possujuna, josta keskimmäinen kävi toisella kaistalla asti kurkkimassa tilaa. Jos olisi lähtenyt ohi tuolloin, olisi ehtinyt hyvin. Sen sijaan palasikin hetkeksi omalle kaistalleen keräämään rohkeutta, ja keksi aloittaa ohituksen kun etäisyyttä oli n. 200 metriä. Onneksi tielle mahtui kolme rinnakkain.
Seuraavan kerran kun tulee vastaan niin yrittäkääs katsoa onko kromiset vai mustat listat ikkunoiden yms ympärillä. 2020 ja vanhemmat olivat kromilla ja uudemmat mustaa ja niissä matrix ledit. Olisi kiinnostava tietää mikä noissa niin häikäisee kun itse en ole moista havainnut paitsi nykyisellä kipolla joka on niin matala että mikä tahansa auto häikäisee. Saati jos vastaan tulee tai takana ajaa joku maasturi tai paku jolloin ajelet sokeana.Oman kokemuksen perusteella ainakin kolmasosa tai puolet model kolmosista on tuollaisia eli valkoisia ja lähivalot häikäisee pahasti. Ärsyttää.
Katson naftin raon johon saan autoni tungettua kunhan taempana oleva auto ei kiihdytä ja näytän vilkun varsin viimetingassa ettei ehdi kuroa sitä rakoa kiinni ja tuikkaan väliin. Paikoin ainoa keino vaihtaa kaistaa jos et halua odottaa pidempään että tulee joku joka tekee sitä tilaa. Tuokin tosin riippuu siitä millä autolla on liikenteessä. Nykyisellä saa helpommin tilaa kuin esim edellisellä kirkkaan oranssilla Teslalla sai ja hot hatchit jäivät joko Teslan ja MX-5:n välimaastoon tai olivat ulkonäöstä riippuen melkein yhtä vittumaisia kuin Tesla, tilaa ei vain haluttu antaa jos oli yhtään provokatiivisempi ulkomuoto.
Täysin samaa mieltä tuosta röyhkeyden lisääntymisestä. Suurin osa toki vieläkin ihan ok mutta ne pahimmat ovat vain pahentuneet.Nyt menee ihmetykseni puolelle, että ei aina vilkkua näytä käyttävän edes ns. "ammattikuskit". Ihme muoti vai mikä lie villitys.
Ja punaisia päin ajellaan entistä röyhkeämmin.
Valvonta puuttuu...
Aika usein se on taksi jos ajaminen on epämääräistä reilulla alinopeudella.Tässä parin vuoden sisään on tullut pari uutta ärsyttäjäryhmää, sähköautoilijat senttejä laskemassa ja jonoja vetämässä sekä mustat miehet takseissaan vailla liikennesääntöjen hallintaa tai ajo-osaamista...
Juttu on siinä määrin mielenkiintoinen, että otsikko eroaa sisällöstä. Jonossa kyllä uskon kännykkää suojatien nurkilla selattavan ahkerasti, mutta että ihan suojatien päälle. Ei tuossa niin lukenut (muualla kuin otsikossa)."Poliisi ällistyi: Liki 20 autoilijaa ajoi kännykkää selaten suojatielle"
HS Turku | Poliisi ällistyi: Liki 20 autoilijaa ajoi kännykkää selaten suojatielle
Lounais-Suomen poliisi kuvasi niin sanotun giljotiini-ilmiön Turun keskustan kadulla, jota pidetään yhtenä kaupungin vaarallisimmista.www.hs.fi
Saisi antaa kunnolla turpaan näille liikenteessä puhelinta tuijottaville, kunnon kusipäitä.
Olis kyllä kiva jos linkkien postaajat lukisivat linkkaamasan jutunJuttu on siinä määrin mielenkiintoinen, että otsikko eroaa sisällöstä. Jonossa kyllä uskon kännykkää suojatien nurkilla selattavan ahkerasti, mutta että ihan suojatien päälle. Ei tuossa niin lukenut (muualla kuin otsikossa).
HS.fi sanoi:Suurin osa poliisin edellisessä valvontaiskussaan kirjoittamista sakoista liittyi siihen, että kuljettaja selasi kännykkäänsä ajon aikana.
Se toki harmi että ajotaidottomien takia joudutaan rekentamaan massiivisia ratkaisuja.Tuo suojatie on kyllä kokonaisuudessaan väärässä paikassa ilman valoja, Siinä on ajokaistojen lisäksi vilkkaat bussipysäkit sotkemassa menoa. Varmaan olis alikulku tms. jos ei olisi suojellussa ympäristössä. Lisäksi kun ruuhkaisia risteyksiä on molempiin suuntiin, niin suurtorin alueella on aina jonoja, johon "giljotiini" pääsee helposti syntymään. Ainoa lohtu, että nopeudet ovat hyvin pieniä. 50 metriä molempiin suuntiin on valo-ohjattu suojatie, että kenties tuon ilkeäis ottaa pois (paitsi että Akademin rantaruotsalaiset vetäis herneen nenuun).
Googlen kartalla vilasin, niin jos en ihan sekoile, niin satametriä. Ehkä väärässä suojatiessä.50 metriä molempiin suuntiin on valo-ohjattu suojatie, että kenties tuon ilkeäis ottaa pois (paitsi että Akademin rantaruotsalaiset vetäis herneen nenuun).
En tiedä kuinka tarkkaan pysähtymistä katsovat, mutta ihan kunnon rankkua autoilijalle.HS.fi sanoi:Auto ohittaa suojatien eteen pysähtyneen toisen auton samalla kun jalankulkija on ylittämässä suojatietä. Salon mukaan tällaisista tilanteista autoilijalta lähtee kortti saman tien hyllylle.
Ainakin Kaliforniassa jengi vetelee ns. rolling stopeja, ja melkoisilla vauhdeilla. Suomessa stoppeja ei viljellä aivan joka nurkalla, niin täällä niitä kunnioitetaan ehkä vähän paremmin. Itse olen aina se outolintu kun oikeasti pysähdyn niihin jenkkien stoppeihin.Ameriikan automaassa tuonkaltaiset ongelmat oli poikkeuksetta ratkaistu stop-merkeillä. Itseasiassa vähän paikkakunnasta riippuen kaikki liikenteen vaarapaikat oli ratkaistu stop-merkeillä. Eikä kukaan kitissyt tai ajellut niistä läpi.
Ameriikan automaassa tuonkaltaiset ongelmat oli poikkeuksetta ratkaistu stop-merkeillä. Itseasiassa vähän paikkakunnasta riippuen kaikki liikenteen vaarapaikat oli ratkaistu stop-merkeillä. Eikä kukaan kitissyt tai ajellut niistä läpi.
Ainakin Kaliforniassa jengi vetelee ns. rolling stopeja, ja melkoisilla vauhdeilla. Suomessa stoppeja ei viljellä aivan joka nurkalla, niin täällä niitä kunnioitetaan ehkä vähän paremmin. Itse olen aina se outolintu kun oikeasti pysähdyn niihin jenkkien stoppeihin.
Se on totta että kuljettaja kaipaa jotain rakenteita , pelkät merkit ja viivat ei riitä.Liiallinen stop-merkkien viljely johtaa merkin tehon menetykseen. Samoin kuten Suomessa turhien tietyönopeusrajoitusten.
Ei kyllä tuohon paikkaan. Se on täysin tukossa jo muutenkin ja vaihtoehtoisia reittejä ei ole (ja nekin vähät mitä löytyy on myös tukossa). En taida valehdella, jos sanon, että tärkeimpiä joukkoliikennereittejä myös.Tuohon voisi keksi esim kavennus, kunnon korotus, tolpat. Tehokas valvonta, pysäytys heti.
Jotain epätoivoista sarkasmia yritinEi kyllä tuohon paikkaan. Se on täysin tukossa jo muutenkin ja vaihtoehtoisia reittejä ei ole (ja nekin vähät mitä löytyy on myös tukossa). En taida valehdella, jos sanon, että tärkeimpiä joukkoliikennereittejä myös.
Tuo suojatie on kyllä kokonaisuudessaan väärässä paikassa ilman valoja, Siinä on ajokaistojen lisäksi vilkkaat bussipysäkit sotkemassa menoa. Varmaan olis alikulku tms. jos ei olisi suojellussa ympäristössä. Lisäksi kun ruuhkaisia risteyksiä on molempiin suuntiin, niin suurtorin alueella on aina jonoja, johon "giljotiini" pääsee helposti syntymään. Ainoa lohtu, että nopeudet ovat hyvin pieniä. 50 metriä molempiin suuntiin on valo-ohjattu suojatie, että kenties tuon ilkeäis ottaa pois (paitsi että Akademin rantaruotsalaiset vetäis herneen nenuun).
Jos noin vilkas niin tuo mieleen valojen tarpeen. Ajatukseni oli että siinä ei ole yleensä vilkasta, mutta välillä purskeita.Tästä olen kyllä jokseenkin täysin eri mieltä, alueen hyvin tuntevana (asunut monta vuotta vieressä).
Normaali, hyvin näkyvä suojatie, pelkästään kävelyliikennettä, jossa kohonnut riski giljotiinille ainoastaan osaamattomien autoilijoiden osalta. Turun vilkkain katu saa aikaan sen, että aina tapahtuu.
Tuossa suojatie on hyvinkin tarpeellinen. Rannan puoleinen valo-ohjattu kevyen liikenteen ylitys on yleensä täysin tukossa kaikesta kevyestä liikenteestä, joten valo-ohjaamaton suojatie on paikallaan siirtämässä kävelyliikennettä sinne. Tuosta liikkuu läpi koko kaakkoisen Turun alueen kevyt liikenne keskustan suuntaan, koko yliopisto, sairaala, tiedekeskus ja päälle vielä Tuomiokirkon turistit ym.
Valot eivät toimisi, koska autoille ei olisi tilaa. Viereinen valo-ohjattu risteys ei juurikaan välitä kävelijöitä läpi.
Alikulkua ei voisi kovin halvalla tai helpolla rakentaa. Koko Turun suurin läpikulkutie jouduttaisiin sulkemaan. Haastavaa kun jäljelle jäisi vain yksi läpikulkutie.
Valvonnalla yleensä tyhmemmätkin oppii.
Mississippin itäpuolella noihin kyllä suhtauduttiin liikuttavan tunnollisesti. Etenkin tiheällä kaupunkialueella.Ainakin Kaliforniassa jengi vetelee ns. rolling stopeja, ja melkoisilla vauhdeilla. Suomessa stoppeja ei viljellä aivan joka nurkalla, niin täällä niitä kunnioitetaan ehkä vähän paremmin. Itse olen aina se outolintu kun oikeasti pysähdyn niihin jenkkien stoppeihin.
Taidat olla ÅA:n kavereita? Kyllä tuo suojatie on vaan tasan väärässä paikassa mistä tahansa muusta kuin ÅA:n näkökulmasta katsottuna. Joen viereistä suojatietä on mahdollista leventää niin paljon, että koko virta mahtuu siitä yli. Eihän se nykyäänkään ole kuin "vain" bussin levyinen. Varmaan sitä vähän levennettiin siinä kohtaa, kun tuomiokirkon liittymän liikenne loppui joskus 90/00 tienoilla.
Avaatko nyt vähän niitä reittejä ja liikennemääriä.Taidat tehdä itsestäsi vaan typerän tuollaisella arvailulla?
Valo-ohjatun risteyksen leventäminen voisi olla yksi vaihtoehto. Mutta siitä seuraa se, että kaikki ihmiset tunkevat yhteen ylityspaikkaan ja itse sinne vievät kadut tunkeutuvat. Nyt tuolle kolmannelle suojatielle on oikea tarve, ja sen ideakin on siinä, että kävelijöitä jaetaan kolmelle kulkuväylälle.
Ei, vaan tuosta vuosikymmenet liikkuneena mun on hankala hahmottaa, että tuo risteys olisi oikeasssa kohdassa kenellekään muulle kuin ÅA:n kulkijoille.Taidat tehdä itsestäsi vaan typerän tuollaisella arvailulla?
Näinhän sä väität, mutta kun tuo valoton suojatie johtaa käytännössä pussinperään. Ei tuo ole suoraviivaisen liikkumisen reitillä suurimmalle osalle porukasta.Valo-ohjatun risteyksen leventäminen voisi olla yksi vaihtoehto. Mutta siitä seuraa se, että kaikki ihmiset tunkevat yhteen ylityspaikkaan ja itse sinne vievät kadut tunkeutuvat. Nyt tuolle kolmannelle suojatielle on oikea tarve, ja sen ideakin on siinä, että kävelijöitä jaetaan kolmelle kulkuväylälle.
Valitettavasti uskomuksesi on virheellinen.Ei, vaan tuosta vuosikymmenet liikkuneena mun on hankala hahmottaa, että tuo risteys olisi oikeasssa kohdassa kenellekään muulle kuin ÅA:n kulkijoille.
Näinhän sä väität, mutta kun tuo valoton suojatie johtaa käytännössä pussinperään. Ei tuo ole suoraviivaisen liikkumisen reitillä suurimmalle osalle porukasta.
Yleisötapahtumia varten sen on odotettu olevan, jolloin se voisi olla käytössä yleisötapahtumien aikaan, muuten suljettu.Valitettavasti uskomuksesi on virheellinen.
Kyseisellä torilla järjestetään ympäri vuoden yleisötapahtumia jotka tarvitsevat tuohon ylityspaikan. Siitä on myös kulku jokirantaan ja ravintoloihin. En tiedä mistä olet ÅAn keksinyt, ilmeisesti heillä on jotain tiloja läheisissä rakennuksissa?
Justiinsa muuten ajoin tuosta autolla. Ihan nornaali, erittäin hyvin ja kauas näkyvä suojatie. En ymmärrä miten tuo voi iheuttaa sulle vaikeuksia.
No kerros nyt kuka siitä jokirantaan kulkee? Sehän vaatii, että 99 % kulkijoista tekisi L-koukkauksen sen sijaan, että menisivät kirkon puolelta suoraviivaisesti. Yleisötapahtumien aikana tuo kulku suojatielle on muuten monesti blokattukin Lisäksi hyvin harva tapahtuma on molemmin puolin tietä järjestetty juuri sen takia, että tien ylitys on perseestä/ruuhkainen. Sä muka asunut sielläpäin ja et tiedä missä siinä on ÅA Katso kartasta, ei tartte ettiä viittä metriä ko. suojatiestä kauemmas.Valitettavasti uskomuksesi on virheellinen.
Kyseisellä torilla järjestetään ympäri vuoden yleisötapahtumia jotka tarvitsevat tuohon ylityspaikan. Siitä on myös kulku jokirantaan ja ravintoloihin. En tiedä mistä olet ÅAn keksinyt, ilmeisesti heillä on jotain tiloja läheisissä rakennuksissa?
Eihän tässä minusta ollut kyse vaan siitä, että suojatien paikka on typerä ja riskialtis kuten jutun videostakin näki. Siinä on jatkuvaa jonoa toisella kaistalla jolloin giljotiini pääsee helposti syntymään. Täysin turhaa riskinluontia, kun vaihtoehtoiset suojatiet ovat riittävän lähellä.Justiinsa muuten ajoin tuosta autolla. Ihan nornaali, erittäin hyvin ja kauas näkyvä suojatie. En ymmärrä miten tuo voi iheuttaa sulle vaikeuksia.
Jos mä näen että kaistanvaihtaja laittaa vilkun päälle niin en mä ala jarruttamaan sen takia, korkeintaan nostan jalan kaasulta ja jos ei siihen auton mentävään rakoon uskalla mennä niin niin jatkan matkaani. Jos pk-seudulla kaikki alkaisi jarruttelemaan ja antamaan tilaa metrittäin lisää niin tuolla ei liiku ketään, liikenne vaatii pelisilmää ja selviä ja nopeita päätöksiäTörmännyt nyt mielenkiintoiseen ilmiöön. Onko yleistä että viereisen kaistan kuskit jäävät ns. antamaan tilaa siihen takakontin vähän taakse viereiselle kaistalle jos vilkku on päällä sinne liittyäkseen? Kaupunkinopeuksissa. Kun tuntuu olevan kahdenlaisia kuskeja, niitä jotka ampaisevat takaa kaasu pohjassa sinne kaistalle minne meinaa liittyä ilman vilkkua, ja sitten näitä "ylikohteliaita", jotka ajavat varovasti ja antavat jopa tilaa jäämällä odottamaan. Tulee vain vähän hankala fiilis kun periaatteessa oletan että menevät ohi, ja sitten liittyisin normaalisti sellaiseen väliin mihin sopii menemään. Nämä kaahaajat aiheuttavat sen että liittymisessä pitää olla tarkkana, jotenkin epämukavaa liittyä sellaisen eteen joka jää hidastelemaan niin lähelle viereiselle kaistalle.
Vielä paremmin menisi jos sinne jättäisi isomman tilan kuin autonmentävän. Sujuvuutta ilman äkkipäätöksiä.Jos mä näen että kaistanvaihtaja laittaa vilkun päälle niin en mä ala jarruttamaan sen takia, korkeintaan nostan jalan kaasulta ja jos ei siihen auton mentävään rakoon uskalla mennä niin niin jatkan matkaani. Jos pk-seudulla kaikki alkaisi jarruttelemaan ja antamaan tilaa metrittäin lisää niin tuolla ei liiku ketään, liikenne vaatii pelisilmää ja selviä ja nopeita päätöksiä
Jos oikein ymmärsin, niin jos viereisellä kaistalla joku vilkuttaa kaistanvaihtoaikeissa eteeni, niin aikeen havaittua löysätään vauhtia.Törmännyt nyt mielenkiintoiseen ilmiöön. Onko yleistä että viereisen kaistan kuskit jäävät ns. antamaan tilaa siihen takakontin vähän taakse viereiselle kaistalle jos vilkku on päällä sinne liittyäkseen? Kaupunkinopeuksissa. Kun tuntuu olevan kahdenlaisia kuskeja, niitä jotka ampaisevat takaa kaasu pohjassa sinne kaistalle minne meinaa liittyä ilman vilkkua, ja sitten näitä "ylikohteliaita", jotka ajavat varovasti ja antavat jopa tilaa jäämällä odottamaan. Tulee vain vähän hankala fiilis kun periaatteessa oletan että menevät ohi, ja sitten liittyisin normaalisti sellaiseen väliin mihin sopii menemään. Nämä kaahaajat aiheuttavat sen että liittymisessä pitää olla tarkkana, jotenkin epämukavaa liittyä sellaisen eteen joka jää hidastelemaan niin lähelle viereiselle kaistalle.
Ehkä ovat heitä jotka ajavat välit kiinni jos joku käyttää vilkkua. no ehkä vain osaamattomuutta., niitä jotka ampaisevat takaa kaasu pohjassa sinne kaistalle minne meinaa liittyä ilman vilkkua
Ruuhkassa kun ajetaan niin en mä nyt jumalauta ala mitään kymmenien metrien väliä pitämään kaupunkinopeuksissaVielä paremmin menisi jos sinne jättäisi isomman tilan kuin autonmentävän. Sujuvuutta ilman äkkipäätöksiä.
Tuosta voi maalailla monenlaisia mielikuvia, mutta jos tarkoittaa että ajellaan toisen kontissa, hyvä jos edes kymmenenmetriä löytyy, ja ei mitään halua antaa sitä tilaa asiallisesti vilkulla kaistaa vaihtavalle, niin ehkä tuollainen tapa sopii otsikon alle.Ruuhkassa kun ajetaan niin en mä nyt jumalauta ala mitään kymmenien metrien väliä pitämään kaupunkinopeuksissa
Kunnon turvaväleillä meno tasaisempaa, ei tarvi jarruttaa, toki joutuu hiljentään mutta sitä vähemmän jos reakoi heti kun havaitsee kaistanvaihto aikeet., ja jonossa se pumppaus kasvaa sitä enemmän, mitä vähemmän asiallisia turvavälejä.Jos mä näen että kaistanvaihtaja laittaa vilkun päälle niin en mä ala jarruttamaan sen takia, korkeintaan nostan jalan kaasulta ja jos ei siihen auton mentävään rakoon uskalla mennä niin niin jatkan matkaani. Jos pk-seudulla kaikki alkaisi jarruttelemaan ja antamaan tilaa metrittäin lisää niin tuolla ei liiku ketään, liikenne vaatii pelisilmää ja selviä ja nopeita päätöksiä