Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

U-lukolla kylkeen.
Ja tuon takia vinkuvia pyöräilijöitä ei oteta tosissaan. Ihan sama kuin luonnonsuojelu. Maalausten päälle ruuan heittäminen ei sitä luontoa pelasta vaan luo negatiivista imagoa koko suojelulle. Samalla logiikalla typerästi ajavilta pyöräilijöiltä pitäisi VÄHINTÄÄN puhkoa renkaat...
 
No nyt on ainakin kuvan perusteella mennyt useammalta autoilijalta pahasti vihkoon.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009156506.html

Uuden pyöräilybaanan pätkällä on useamman auton jono parkissa. Mikähän ihmeen torikokous tässä voi olla takana?
Kaivuri näkyy taustalla ja työssä käytettävää ajoneuvoa asfaltilla. No ei ehkä liitty.

Tuossa kiinnoistais se reitti miten tuonne tultu, ja kohdan lähihistoria. Paikoitellen puuttuu ne tutu merkit(* millä kuljettaja tunnistaa missä pitäisi mennä ja missä ei. Eli näyttää ihan toiselta mitä on. Ja jos ei ole parkkipirkon tai juristinverta niin virheen tekee, jonka seurauksena paikkaa näyttää entistä enemmän autoilijoiden paikalta.


(*
Siis sekä että

Edit:
Ilmeisesti tie osuus jossa aiemmin on voinut ajella autolla ja nyt vähän epäonnistunut muutoksen esille tuominen. ja jos väylällä autoja ja pysköityjä autoja, niin se näyttääkin kovasti sallitulta.

Ratkaisu toki sakottaminen, mutta jos pysäköinti valvonta ei ole puuttunut, niin ilmeisesti heidän mielestä pysäköinti salittu (ajamiseen ne ei taida puuttua), tai ei mene heidän tontille.
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on ainakin kuvan perusteella mennyt useammalta autoilijalta pahasti vihkoon.


Uuden pyöräilybaanan pätkällä on useamman auton jono parkissa. Mikähän ihmeen torikokous tässä voi olla takana?
Ilmeisesti väylän alkuun on laitettu "huoltoajo sallittu" -lisäkilpi, joka monen penan mielestä tarkoittaa samaa kuin "pysäköinti sallittu".
 
Ilmeisesti väylän alkuun on laitettu "huoltoajo sallittu" -lisäkilpi, joka monen penan mielestä tarkoittaa samaa kuin "pysäköinti sallittu".
En tunne paikkaa, mutta jossain autolehdessä vuosia sitten naureskeltiin pyörätie-merkin alle laitetulle lisäkilvelle "huoltoajo sallittu". Saa ajaa huoltoajoa (ja mitä tahansa muutakin ajoa) polkupyörällä :think:
 
"Keskinopeuskuskit"
Saman tien pätkällä nopeusrajoitus muuttuu muutamia kertoja. (ajosuunnasta riippuen) Ensin pitkä pätkä tavallista taajama-aluetta (50km/h), joka muuttuu 30km/h alueeksi. Tässä välin ajonopeuden hidastuessa perässä ajetaan melkein puskurissa kiinni.
30km/h-rajoitus päättyy ja jatkuu tavallisena taajamatienä 50km/h. Tässä välin perässä ajanut jää vallitsevaan ajonopeuteen kiihdyttäessä "kuin tikku paskaan". Myöhemmin rajoitus muuttuu 40km/h alueeksi ja sama aiemmin kauemmaksi jäänyt auto on taas kohta puskurissa kiinni. :confused:
 
"Keskinopeuskuskit"
Saman tien pätkällä nopeusrajoitus muuttuu muutamia kertoja. (ajosuunnasta riippuen) Ensin pitkä pätkä tavallista taajama-aluetta (50km/h), joka muuttuu 30km/h alueeksi. Tässä välin ajonopeuden hidastuessa perässä ajetaan melkein puskurissa kiinni.
30km/h-rajoitus päättyy ja jatkuu tavallisena taajamatienä 50km/h. Tässä välin perässä ajanut jää vallitsevaan ajonopeuteen kiihdyttäessä "kuin tikku paskaan". Myöhemmin rajoitus muuttuu 40km/h alueeksi ja sama aiemmin kauemmaksi jäänyt auto on taas kohta puskurissa kiinni. :confused:

= ei osata lukea liikennemerkkejä. Tätä näkee ihan joka päivä.

Esim. ajan päivittäin motarilla missä on vuoronperään 100 ja 120-alueita tietyön takia. Siellä sitten osa ei nää niitä 100-kylttejä ja osa taas 120-kylttejä. Siellä ohitellaan vuoronperään ja roikutaan persuuksissa jos kaistat tukossa. :lol:

EDIT: itse ajan adaptiivisella vakkarilla kaikki yli 100m matkat
 
Viimeksi muokattu:
"Keskinopeuskuskit"
Saman tien pätkällä nopeusrajoitus muuttuu muutamia kertoja. (ajosuunnasta riippuen) Ensin pitkä pätkä tavallista taajama-aluetta (50km/h), joka muuttuu 30km/h alueeksi. Tässä välin ajonopeuden hidastuessa perässä ajetaan melkein puskurissa kiinni.
30km/h-rajoitus päättyy ja jatkuu tavallisena taajamatienä 50km/h. Tässä välin perässä ajanut jää vallitsevaan ajonopeuteen kiihdyttäessä "kuin tikku paskaan". Myöhemmin rajoitus muuttuu 40km/h alueeksi ja sama aiemmin kauemmaksi jäänyt auto on taas kohta puskurissa kiinni. :confused:

Näiden kusipäiden seuraava aste on tasakaasukuljettajat joiden nopeus tämän lisäksi muuttuu maastonmuotojen ja vallitsevien tuuliolosuhteiden mukaan.
 
Moottoritie, 80 km/h rajoitus. Ei voi tapahtua mitään yllättävää, joten on pakko ajaa puolen sekunnin päässä edelläajavasta.

Tuossa paikassa tuohon aikaan ei kyllä 80 km/h ajeta ruuhkan takia millään. Veikkaan, että jonon perään on joku kalauttanut, kun alamäen liukkaus ja jonon paikka yllättänyt. Ja kolari välittynyt eteenpäin tiiviissä jonossa.
 
= ei osata lukea liikennemerkkejä. Tätä näkee ihan joka päivä.

Esim. ajan päivittäin motarilla missä on vuoronperään 100 ja 120-alueita tietyön takia. Siellä sitten osa ei nää niitä 100-kylttejä ja osa taas 120-kylttejä. Siellä ohitellaan vuoronperään ja roikutaan persuuksissa jos kaistat tukossa. :lol:

EDIT: itse ajan adaptiivisella vakkarilla kaikki yli 100m matkat
Onkohan siellä sitä hienoa uutta ja niin vaarallista asfalttia mitä esim. Hämeenlinnan ja Tampereen väliin on syntynyt. Sitten pitäs ajella 100kmh 10km pätkä vaikka sielä on tie ihan normaalissa kondiksessa. En yhtään ihmettele että jengi lasottaa surutta läpi. Jossei 120 vauhdissa vesikelillä pysy auto tiellä uudella asfaltilla niin lienee syytä vaihtaa pyörät...
 
Tuossa paikassa tuohon aikaan ei kyllä 80 km/h ajeta ruuhkan takia millään. Veikkaan, että jonon perään on joku kalauttanut, kun alamäen liukkaus ja jonon paikka yllättänyt. Ja kolari välittynyt eteenpäin tiiviissä jonossa.
Onnettomuuspaikkahan siis oli Helsingistä Espooseen päin, liikennevalojen jälkeen ja ylämäkeen.
 
Jossei 120 vauhdissa vesikelillä pysy auto tiellä uudella asfaltilla niin lienee syytä vaihtaa pyörät...
Ehkä kyse ei ole siitä pysyykö auto tiellä, vaan siitä että uusiasfaltti on vanhaa huomattavasti liukkaampi varsinkin märällä.
Lisäksi usein noihin on liittynyt ne tietyöt.

Voisi ajatella että pelkkä varoitusmerkki riittäisi, mutta kaikki kuskit ei muista autokoulunaikaisia oppeja, joten nopeusvalinta olisi kirjavaa. Tikkari rajoitus asettaa jonkin katon, ongelma tietenkin että osalta sekin menee ohi.

Virheitä sattuu, mutta edellä kuvaili heitä joilla ei kellot soi vaikka huomaavat muiden hiljentäneen, lisäksi toistavat samat virheet uudestaan.

Voi toki olla osa olla sellaisia jotka tekevät sen tahallaan, se tosin kuullostaa vieläkin pahemmalta. Renkaiden sijaan ehkä pitäisi laittaa kuski koulutukseen.
 
Onkohan siellä sitä hienoa uutta ja niin vaarallista asfalttia mitä esim. Hämeenlinnan ja Tampereen väliin on syntynyt. Sitten pitäs ajella 100kmh 10km pätkä vaikka sielä on tie ihan normaalissa kondiksessa. En yhtään ihmettele että jengi lasottaa surutta läpi. Jossei 120 vauhdissa vesikelillä pysy auto tiellä uudella asfaltilla niin lienee syytä vaihtaa pyörät...
Vesikelissä 120 km/h tunnissa uudella asfaltilla on ihan sopiva nopeus, kunhan turvaväli seuraavaan on sellaiset 6-7 sekuntia, siis vähintään. Normaali pysähtymismatka kuivalla tiellä 120 km/h nopeudesta on n. 60 metriä, vesikelillä 90 metriä ja uudella asfaltilla todennäköisesti sellaiset 200 metriä. Siis jos tie on vain märkä, eikä rengas nouse vesiliirtoon.
 
Joo, ainakin tiemerkinnät puuttuivat asvaltista, niin ei saanut ajaa sataakahtakymppiä.
 
Autoilijat jotka ei osaa väistämissääntöjä. Varsinkin pyöräilessä usein tuntuu että tarvitsisi melkein mennä istumaan maahan ettei autoilijat pysähdy. Kun tuntuu ettei riitä että jalka on maassa ja en halua vetää kamikazeja auton nokkaan.
 
Autoilijat jotka ei osaa väistämissääntöjä. Varsinkin pyöräilessä usein tuntuu että tarvitsisi melkein mennä istumaan maahan ettei autoilijat pysähdy. Kun tuntuu ettei riitä että jalka on maassa ja en halua vetää kamikazeja auton nokkaan.
Jalka maassa ei riitä jos auto ei ole väistämisvelvollinen. Taluttaminen riittää.
 
Mitähän tässä taas oikein tapahtui. Ajelin motaria vasemmalla kaistalla noin 120km/h satasen alueella. Ohitin kahta autoa kun samaan aikaan liittymästä tunki Teslan Model 3 hullun raivolla näiden kahden ohittamani auton väliin varmaan 130 lasissa. Tämän jälkeen ampui meikäläisen perään ja melkein saman tien vaihdoinkin kaistaa takaisin oikealle kun ohitus oli jo tehty. Sen jälkeen tesla hyökkää ohitseni, heilutteli jotain merkkejä ja pudisteli päätään, tämän jälkeen vaihtoi kaistaa eteeni ja alkoi ajamaan hitaammin kuin meikäläinen oli koko ajan ajanut. En jaksanut sitten lähteä ko. spedeä ohittamaan ja tiputin vakkarista vauhdin 115. Vähän aikaa siinä tarkkailin tilannetta ja lähdin ohittamaan niin sinne se jäi jonoon ajelemaan ihan rauhassa.

Tekisi mieli kysyä näiltä välillä sellaisella rennolla maalaismurteella että "mitähän isäntä vallan suunnitteleekaan".

En keksi oikein muuta syytä kuin että Teslakuskin mielestä varmaan ohitin väärin koska motarin oikeaa kaistaa ajavat eivät päässeet arvon herraa "väistämään".
Mistähän tuokin uskomus on syntynyt että siihen motarille saa liittyä laput silmillä mihin tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Vesikelissä 120 km/h tunnissa uudella asfaltilla on ihan sopiva nopeus, kunhan turvaväli seuraavaan on sellaiset 6-7 sekuntia, siis vähintään. Normaali pysähtymismatka kuivalla tiellä 120 km/h nopeudesta on n. 60 metriä, vesikelillä 90 metriä ja uudella asfaltilla todennäköisesti sellaiset 200 metriä. Siis jos tie on vain märkä, eikä rengas nouse vesiliirtoon.
Jep, onhan se uusi asfaltti liukkaampaa. Mutta ei se mitään ajokelvotonta ole 120 vauhdissa tosiaankaan.

Jos talvella saa ajaa peilijäällä 100kmh ja jarrutusmatkat lähenee puolta kilometriä niin eiköhän kesällä voi ajella ihan rauhaksiin 120 sillä uudellakin asfaltilla. Perseessäroikkuminen teettää ongelmia jokatapauksessa oli vauhti sitten mikä vaan.
 
Jep, onhan se uusi asfaltti liukkaampaa. Mutta ei se mitään ajokelvotonta ole 120 vauhdissa tosiaankaan.

Jos talvella saa ajaa peilijäällä 100kmh ja jarrutusmatkat lähenee puolta kilometriä niin eiköhän kesällä voi ajella ihan rauhaksiin 120 sillä uudellakin asfaltilla. Perseessäroikkuminen teettää ongelmia jokatapauksessa oli vauhti sitten mikä vaan.
Sanoisin että isoin ongelma on pätkät ja uus asfaltti.
 
Onkohan siellä sitä hienoa uutta ja niin vaarallista asfalttia mitä esim. Hämeenlinnan ja Tampereen väliin on syntynyt. Sitten pitäs ajella 100kmh 10km pätkä vaikka sielä on tie ihan normaalissa kondiksessa. En yhtään ihmettele että jengi lasottaa surutta läpi. Jossei 120 vauhdissa vesikelillä pysy auto tiellä uudella asfaltilla niin lienee syytä vaihtaa pyörät...
Tulee pirun kalliiksi vaihtaa pyörät joka kerta kun renkaat on kuluneet.
 
Ai että jos taluttaa niin silloin autoilijat ei pysähdy? Kannattaa lukea viestit kunnolla ennenkuin tulistuu pyöräilijöille.
Viesti mitä lainasin antoi itselle kuvan että pyöräilevä osapuoli odottaa saavansa tietä pysähtymällä pyörän päällä ollessaan ja laskiessa jalan maahan. Olenko ymmärtänyt väärin ja jos kyllä niin mitä mahdettiin tarkoittaa. Ja kuka tässä on tulistunut?
 
Viesti mitä lainasin antoi itselle kuvan että pyöräilevä osapuoli odottaa saavansa tietä pysähtymällä pyörän päällä ollessaan ja laskiessa jalan maahan. Olenko ymmärtänyt väärin ja jos kyllä niin mitä mahdettiin tarkoittaa. Ja kuka tässä on tulistunut?
Siinä viestissä meinattiin, että ärsyttää, kun autoilija pysähtyy antamaan tietä vaikkei tarvitsisi ja sitten sekoittuu kaikkien rytmi.

Itse esim fillarilla tulin väistämisvelvollisena suojatielle/pyörätienjatkeelle poikittain ajoradan yli tai oikeammin lähestyin sitä jatketta ja lähestyvä ajoneuvo, joka sattui olemaan poliisin maija päättikin hidastaa, vaikka mäkin hidastin jotta auto normivauhdilla ehtisi alta pois ja mun oma matka jatkuis sit vaan pienellä hidastuksella. Noh kytät hidasti ja mä hidastin lisää kunnes molemmat pysähdyttiin siihen ja kun ne ei menneet niin ainoa järkevä vaihtoehto oli itselläni sit vaan jalkautua ja taluttaa yli niin toivottavasti älysivät, että tilaa annetaan jalankulkijalle mutta pyöräilijälle ei, jos väistämissäännöt erikseen ei niin käske. Kiva siinä sit kavuta takas fillarin selkään ja alkaa kiihdyttelemään, kun vauhdin pudotus itellä jostain 25 -> 15 olis riittänyt jos kytät ois osanneet väistämissäännöt ja ajaneet vaan.
 
No niinhän se kyllä käytännössä menee hän turhan usein. Suojatiellä väistetään pyöriä, muttei jalankulkijoita.

Jeps. Eniten ärsyttää juuri ne autoilijat jotka pysähtyvät selkeästi suojatien vieressä odottavan pyöräilijän eteen ja viittelöivät että mene vaan.

Jos taas näkee että suojatietä lähestyy sivulta täysiä paahtava itsemurhakandidaatti niin melkeinpä itsekin sitä on pakko hiljentää ja jopa pysähtyä. Kuitenkaan täs nyt halua lähteä ketään tappamaan tai vammauttamaan vaikka kuinka väärässä onkaan.


Viesti mitä lainasin antoi itselle kuvan että pyöräilevä osapuoli odottaa saavansa tietä pysähtymällä pyörän päällä ollessaan ja laskiessa jalan maahan. Olenko ymmärtänyt väärin ja jos kyllä niin mitä mahdettiin tarkoittaa. Ja kuka tässä on tulistunut?

Ihan selkeähän tuo @Thug 'in viesti on. Haluaa että pyöräillessä ei autot pysähtyisi antamaan tietä suojatien eteen kun eivät ole väistämisvelvollisia. Vitsailee että pitää varmaan mennä maahan makaamaan koska pelkkä jalka maassa ei riitä osoittamaan että pysähtyy ja antaa autolle tietä.
 
Jeps. Eniten ärsyttää juuri ne autoilijat jotka pysähtyvät selkeästi suojatien vieressä odottavan pyöräilijän eteen ja viittelöivät että mene vaan.

Jos taas näkee että suojatietä lähestyy sivulta täysiä paahtava itsemurhakandidaatti niin melkeinpä itsekin sitä on pakko hiljentää ja jopa pysähtyä. Kuitenkaan täs nyt halua lähteä ketään tappamaan tai vammauttamaan vaikka kuinka väärässä onkaan.




Ihan selkeähän tuo @Thug 'in viesti on. Haluaa että pyöräillessä ei autot pysähtyisi antamaan tietä suojatien eteen kun eivät ole väistämisvelvollisia. Vitsailee että pitää varmaan mennä maahan makaamaan koska pelkkä jalka maassa ei riitä osoittamaan että pysähtyy ja antaa autolle tietä.
Niin tottunut nillitykseen etteivät autoilijat pysähdy että aivot käänsivät tuon toisinpäin. Aivan oikein. Itse joutunut joskus odottamaan varmaan 15-25s ennen kun autoilija on sitten väistänyt kun en ole noussut satulasta vaan viittonut kuskia menemään.
 
Tänään väistin polkupyörää risteyksessä jossa itse käännyin oikealle. Valo-ohjattu risteys ja kevlillä vihreä, samoin minulla.
Polkupyörä tuli minun tulevasta menosuunnasta ja kääntyi omasta tuloss suunnastaan oikealle, eli suojatielle, 90-asteen käännöksellä.
Elettäkään ei tehnyt etukäteen, näyttääksen mihin suuntaan jatkaa - paitsi että EI hidastanut merkittävästi. Helppo oli arvata, että tätä on syytä varoa, ajaa alle muuten. Ei erillistä pyörätienjatketta tässä.
Väistinkö turhaan?
 
Pääkaupunkiseudulla osa porukasta vetelee jo nastarenkailla :rofl::rofl::rofl: Mitä helvettiä, siellä on 11c lämmintä ja syksy.

Kehällä taas oli kameratolppa jarrumiehiä. Miksi se nopeus pitää kameran kohdalla pudottaa n.60km/h, 80-alueella en ymmärrä. Itsellä vakkarilla 85km/h lasissa ja suurimman osan kehästä voisi ajaa tällä tasaisesti, mutta sitten on tää jarruporukka.
 
Pääkaupunkiseudulla osa porukasta vetelee jo nastarenkailla :rofl::rofl::rofl: Mitä helvettiä, siellä on 11c lämmintä ja syksy.

Kehällä taas oli kameratolppa jarrumiehiä. Miksi se nopeus pitää kameran kohdalla pudottaa n.60km/h, 80-alueella en ymmärrä. Itsellä vakkarilla 85km/h lasissa ja suurimman osan kehästä voisi ajaa tällä tasaisesti, mutta sitten on tää jarruporukka.
Säikähtivät tuota yhtä kylmää päivää ja pelkäävät isoja jonoja renkaanvaihtoon ja huhuja siitä ettei renkaita riittäisi kaikille. Nauratti toki kun näki ensimmäiset uudet nastarenkaat Helsingissä jonkin perus japsin alla jo noin kuukausi sitten (tiesi uusiksi koska tarrat vielä renkaissa).
 
Pääkaupunkiseudulla osa porukasta vetelee jo nastarenkailla :rofl::rofl::rofl: Mitä helvettiä, siellä on 11c lämmintä ja syksy.

Kehällä taas oli kameratolppa jarrumiehiä. Miksi se nopeus pitää kameran kohdalla pudottaa n.60km/h, 80-alueella en ymmärrä. Itsellä vakkarilla 85km/h lasissa ja suurimman osan kehästä voisi ajaa tällä tasaisesti, mutta sitten on tää jarruporukka.

Autolla kuin autolla voi ajaa sen kympin yli huoletta. Mittarit näyttää järjestään reilusti liikaa ja kun -3km/h varmuusvähennys eikä sakkojakaan ropise vasta kuin +7km/h ylityksellä niin eipä huolta.

Saabilla jos vakkarilla ajo 90km/h niin saatto kamera välähtää mutta ei tullut postia tai sitten huomautus jostain +2km/h ylityksestä.
 
Tänään väistin polkupyörää risteyksessä jossa itse käännyin oikealle. Valo-ohjattu risteys ja kevlillä vihreä, samoin minulla.
Polkupyörä tuli minun tulevasta menosuunnasta ja kääntyi omasta tuloss suunnastaan oikealle, eli suojatielle, 90-asteen käännöksellä.
Elettäkään ei tehnyt etukäteen, näyttääksen mihin suuntaan jatkaa - paitsi että EI hidastanut merkittävästi. Helppo oli arvata, että tätä on syytä varoa, ajaa alle muuten. Ei erillistä pyörätienjatketta tässä.
Väistinkö turhaan?
Et väistänyt turhaan vaan olet tuossa väistämisvelvollinen. Oikealle kääntyessä pitää havainnoida ja ennakoida takaoikealta, suoraan oikealta ja vastaantulevat suojatielle menevät kevyen liikenteen väylän käyttäjät.

Tuolla, että onko jokin suojatie merkattu pyörätienjatkeeksi ei kannata vaivata enempää päätä liikenteessä vaan mennä normaalien väistämissääntöjen mukaan.
 
Pääkaupunkiseudulla osa porukasta vetelee jo nastarenkailla :rofl::rofl::rofl: Mitä helvettiä, siellä on 11c lämmintä ja syksy.
Olen tässä käymässä pääkaupunkiseudulla. Ajelin tänne viime viikolla Lapista, useita erittäin aikaisia liikkeellelähtöjä reissun aikana, ja palaan ensi viikon lopulla pohjoiseen. Jep, vaihdoin nastat alle ennen tätä parin viikon rupeamaa. Muista että vastaavassa tilanteessa olevia on varmasti muitakin, joille olosuhteet ns. pakottivat jo vaihtamaan nuo ropisevat saatanat alle.
 
Pääkaupunkiseudulla osa porukasta vetelee jo nastarenkailla :rofl::rofl::rofl: Mitä helvettiä, siellä on 11c lämmintä ja syksy.

Kehällä taas oli kameratolppa jarrumiehiä. Miksi se nopeus pitää kameran kohdalla pudottaa n.60km/h, 80-alueella en ymmärrä. Itsellä vakkarilla 85km/h lasissa ja suurimman osan kehästä voisi ajaa tällä tasaisesti, mutta sitten on tää jarruporukka.

Joo, minäkin vaihdoin toiseen autoon maanantaina koska ensi viikolla kuusamoon...
 
Auton pyörä tarkoittaa rengas+vanne yhdistelmää.
Mutta ei ilmeisesti venttiileitä.

Pointtina se, että eiköhän tuon turhan viisastelun voisi jättää kokonaan pois.
Vakiintuneen termistön mukaan ihmiset vaihtaa autoihin syksyllä talvirenkaat, vaikka useimmat vaihtaa kokonaisuuden, joka sisältää renkaan lisäksi mm. vanteen.
 
Olen tässä käymässä pääkaupunkiseudulla. Ajelin tänne viime viikolla Lapista, useita erittäin aikaisia liikkeellelähtöjä reissun aikana, ja palaan ensi viikon lopulla pohjoiseen. Jep, vaihdoin nastat alle ennen tätä parin viikon rupeamaa. Muista että vastaavassa tilanteessa olevia on varmasti muitakin, joille olosuhteet ns. pakottivat jo vaihtamaan nuo ropisevat saatanat alle.

Joo toki näitä poikkeuksia on mutta se määrä kuinka monella nastat on jo alla pisti hymyilyttämään. Itse ajelen ekoihin lumikeleihin asti kesärenkailla ja sitten vaihtuu nastoihin. Lumella hyväkuntoinen kesärengas pitää ihan ok jos nopeusrajoitusten mukaan ajelee.

E: nastathan auttaa vain jos tie on jäässä.
 
Menee taas kategoriaan "ei ärsytä, mutta hämmentää": sadekeli ja vetisissä urissa ajaminen.

Eikö kiinnosta, vai eivätkö tajua sitä, että hieman uran sivussa olisi paitsi mukavempaa ja turvallisempaa, myös taloudellisempaa (renkaiden, polttoaineen sekä puhdistuksen kannalta) ajaa?
 
Näiden kusipäiden seuraava aste on tasakaasukuljettajat joiden nopeus tämän lisäksi muuttuu maastonmuotojen ja vallitsevien tuuliolosuhteiden mukaan.

Kerro nyt toki ilman vakkaria ajavalle kuinka se nopeus pidetään tasaisena koko ajon ajan kun auto hyytyy ylämäkiin? Pitäisi ajaa ylinopeutta niihin ylämäkiin ettei vauhti rommaisi ylämäessä. Osta uusi auto on ainoa keino minusta.
 
Kerro nyt toki ilman vakkaria ajavalle kuinka se nopeus pidetään tasaisena koko ajon ajan kun auto hyytyy ylämäkiin? Pitäisi ajaa ylinopeutta niihin ylämäkiin ettei vauhti rommaisi ylämäessä. Osta uusi auto on ainoa keino minusta.


Pienempi vaihde kenties. Pitää olla aikas mopo auto tai helvetin jyrkkä ylämäki että vauhti putoaa selvästi jos kuljettaja yhtään osaa sovittaa nopeutensa nopeusrajoituksen mukaan kaasua/vaihteita käyttämällä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom