Kaikki kolmehan tuossa urpoili, kuvaaja ajaa alinopeutta ja mistä sä tiesit että postnord on menossa oikealle? Oliko vilkku päällä? Mersu melkein kaiteeseen ja pakun kylkeen kun hermostui edessä hitaammin ajavasta ja paku ei näytä vilkkua.
Toisin sanoen jonon eka (kuvaaja) painaa kaasua enemmän ja pitää katseen etusektorilla, kaistalla tilaa edessä ei mitään syytä ajaa alinopeutta.
Mä en tästä enempää ala vääntämään, videosta näkee selvästi että kaikkia kolmea tuohonkin urpoiluun tarvittiin...
Videon postaaja kirjoitti postauksen yhteydessä
, ajonopeus oli maltillinen, koska jo kaukaa näki, että Postnordin auto tulee vauhdilla ja on menossa oikealle, joten turha kiihdyttää sen eteen,
En nyt ymmärrä miten tuon saa väännetty kuvaavan syyksi. Jos mennään sillä tarinalla mitä kerrottu.
Kuvaaja näkyy ylinopeutta ajavan pakun, ei polje sen eteen, vaan antaa nopeamman mennä ensin, tämäkin ketju väärällä niin postauksia missä valiteltu sitä kun kiilattua ylinopeutta ajavan eteen. Jos olisi sen nopeudn polkaissut kehdeksaan kymppiin, niin video perusteella ei välttämättä olisi eteen kerinnyt, ilman että olisi kiilannut. Ilmaisesti pakun kuskin kaistan vaihdosta ei voinut olla varma, mutta piti mahdollisena.
Kuvaajaa syytettiin alinopeudesta, kuvaaja ajoi rajoitusten mukaan, kiihdytty 80 merkillä, oli GPS nopeudenkin mukaan 70 vauhdissa mistä mahdollisuus sovitella nopeutta muuhun liikennevirtaa, ja siis huomaa että kertoi asemoivansa itseään nopeamman pakun taakse.
Videosta ei selviä oliko pakun takana tyhjää vai ei, mutta pakun ohitettua ainakin lähti kiihdyttään.
Pakukuski teki virheitä, ilmeisesti reilua ylinopeutta, vilkun käyttämättömyys. Mersukuskilla voi olla kyse tahallisesta, tai sitten oli muissa mailmoissa, kumpikin toki vaarallista. Mersukuskilla ei ollut vilkkua lainkaan.
Mersun kuskin ratkaisu erikoista myös sen takia että kuvaajan takana olisi voinut aivan hyvin voinut olla, satojametrejä tilaa ottaa turvaväliä ja oma kaista rauhallisesti.
==============
Video yksi esimerkki, yksivirhe, ei kummoista vaaratilannetta, mutta nyt kaksi kuskia (paku ja MB) teki virheen, niin lähelle ettei kollissut.
Minun aikanani autokoulussa opetettiin, että kiihdytyskaista tulisi käyttää loppuun. En tiedä onko tämä tieliikennelaissa, vai oliko joka opettajan yleinen "viisaus". Kun kaistan käyttää loppuun, niin ei kaistapäämersut tule ohi.
En tiedä opettajasi ajatusta, mutta tulee mieleen että sillä tarkoitetaan koko kaista on käytettävissä. Ei ole pakko heti viivan katkettua vaihtaa muiden eteen.
Jos tuolla taktiikalla estät mersun kiilamiseen, niin vastineeksi saa munuaiset toiselle puolelle.
Liikenteessä on myös sellaisia sankareita jotka vaihtava kaistaa jo valkoisella viivalla ja kiihdyttävät sitten sen edellä menneen "rinnalle". Toki noissakin kuskeja jotka huomaavaisia.
Eli käyttää kiihdytyskaistan hyväksi, mutta ei jää sinne, jos se paikka on aiemmin vapaa. Ja välttää siltä yllätykseltä että se kiihdytyskaista muuttuu erkanemiskaistaksi...