Muistan hyvin muutaman vuoden takaisen
keskustelun siitä, kun pelättiin uuden tieliikennelain muuttavan poliisin puuttumiskynnystä ylinopeuksiin. Oltiin valmiita lähtemään barrikaadeille, kun enää ei saisikkaan ajaa "rajoitus + puuttumiskynnys 7km/h + mittauskompensaatio 3km/h + mittarivirhe 3km/h", eli teknisesti siis juuri toi 43 mittarinopeutta 30 alueella, saattaa olla vielä "ok" myös poliisin mielestä.
Tässä huomaa hyvin sen, että saavutettuihin etuihin puuttuminen on tosi kivuliasta. Autolla pitää saada ajaa kovaa, jos kuski itse tulkitsee alueen turvalliseksi ja suurin sallittu on nähdään olevan absoluuttinen minimi. Puuttumiskynnys pitäisi olla nimenomaan se 1km/h, koska mittauksissa otetaan kuitenkin aina se 3km/h mittauskompensaatio ja jokaisesta autosta löytyy jarrupoljin, jota voi käyttää ellei hoksannut ennakoida alemmalle rajoitusalueelle siirtymistä. Nykyään noi alkupään ylitykset on vieläpä niitä hallinnollisia maksuja, eli halvalla pääsee, jos on oikeasti kiire.