Ajamalla nopeusrajoituksen mukaan keräät jonoa,
Joskus voi syntyä, joillain pätkillä missä vilkasta liikennettä ja yleinen tapa ajaa ylinopeutta niin ylinopeutta ajavat saavuttavat rajoitustenmukaan ajavan ja ehkä muodostuu jonoa. Sellaisella pätkällä voi synytä jonoa myös ylinopeutta ajavan perään.
Rajoitusten mukaan voi myös joillain pätkillä ajella ilman sen kummoisempaa jononkeräämistä.
tästä voi päätellä että muiden mielestä ajat hitaasti koska eihän muuten jonoa syntyisi.
Voi tai voi olla ettei.
Se että jonoa ei tarkoita automaattisesti että jonen ensimmäinen ajaisi muiden mielestä hitaasti. Eikö se tarkoita että jono olisi ensimmäisen "syy".
Se on toki totta että hitaat ajoneuvot keräävät herkemmin jonoa, traktori vilkkaalla kaksikaistaisella kantatiellä kerää nopeasti jonon peräänsä.
Pakkaa sekoittaa vielä se että joillain on niin kova kilpailuvietti että takavalot(* nähdessään ehkä jopa kiihdyttää, sen sijaan että hiljentäisivät/sovittaisivat vauhtia edelläajavaan.
Kaikkia ei kiinnosta se tasan rajoitusta ajaminen mutta jokaisella on siihen oikeus.
Oikeus, vai velvollisuus.
Jonossa ajaminen on osalla kuskeista haastavaa kyvyt ei riitä ja voivat siitä jopa stressaantua.
Jos kaikki ajaisi rajoitusten mukaan, niin jonoja ehkä syntyisi vähemmän, vähemmän ohitusarvetta, mutta vaikka kaikki ajaisi rajoitusten mukaan niin se ei estäisi jonojen syntymistä.
tästä voi päätellä että muiden mielestä ajat hitaasti koska eihän muuten jonoa syntyisi.
Jos saavutat edelläolevan, ohitat kerran, toisenkin, niin tuolla lokiikkalla ajat muiden mielestä lujaa. Jos lisäksi ajat ylinopeutta niin siinä muutakin.
Se ei ole mikään mitätön ongelma että joillakki pätkillä on syntynyt tapa missä painostetaan kanssa kuljettajaa ajamaan ylinopeutta, (ja muita viheitä) keskinopeudet ylittää rajoitukset kasvavissa määrin. Josta taasen tulee painetta puuttua nopeuksiin tavalla tai toisella. Valvonta, ei aina riittä, tarvitaan rakenteellisia muutoksia millä pyritään hillitsemään vauhteja.
Silti liikenne on sujuvimmillaan juuri tuossa sakotusrajan alapuolella kun suurin osa mieltää sen sopivimmaksi nopeudeksi.
Osa kuljettajista ei välitä mistään muusta kuin rangaistuksista, jos nopeus eroja halutaan tasoittaa niin yksi konsti on laksea puuttumiskynnystä. Osalla pätkiä se ei auta, jos ei ola sitä aitoa kiinnijäämisen riskiä, eli valvontaa.