Minun ohjenuorani on liikenteen joustavuus ja mahdollisimman vähän haittaa omasta toiminnasta muille.
Turvallisuus, turvallisuus, joustavuus, muiden huomioiminen jne.
mutta silloinkin voi jo kysellä, että onko papalla asiallista olla korttia, jos ei edes nopeusrajoituksen mukaan pysty toimimaan.
Olisi aika hiljaista väylillä jos otettaisiin kortti kuskeilta jotka ei pysty nopeusrajoitusten mukaan toimimaan.
Mutta itse aiheeseen, jos satasen tie, niin ärsyttäähän ne jotka ajelee 80 rajoituksen mukaan.
Jos vielä sattuu oleen kyse siitä että ajoneuvo, tilanne ym. mahdolistaa vaikka sen satasen ajon, mutta jonkun syyn takia tavoittelee noin kahdeksaa kymppiä, mutta vetää senkin niukaksi, vaikka ero on pieni verrattuna raskaaseen liikenteeseen, niin varmaan nostaa vähän ärsytystä, jos paripiirua nopeampaa kulkeva rekkaliikenne tekee jonkin possujunan.
Bussipysäkki väistely, se kuullostaa vähän kaukaa haeteltu, en sano etteikö tilanteita missä paikallaan, mutta ratkaisulistalla paljon asioita ennen sitä.
Kai ole tietoinen että siellä pientareella ei saa ajaa? Se on jännä kun omaa selvästi laissa kiellettyä toimintaa voidaan perustella kohteliaisuudella ja toisaalta ihan laillista toimintaa suorittavalta vaaditaan toimenpiteitä vain siksi että se ärsyttää itseä.
Tämä on ymmärtääkseni elänyt sitten puumerien, ja jossain vaiheessa muuttu niin että sopetettu että se ei aina ole kiellettyä, eli pientareen avulla voi helpottaa ohistusta, ja en varma mutta saattaa olla että tänäpäivänäkin asia käydään läpi.
Toit tärkeät pointit esile, siellä liikkuvien turvallisuutta ei saa vaarantaa, eikä tietenkään omaa turvallisuutta, varsinkin raskaalla liikenteellä voi olla vaarallista väistää pientareelle.
Jopa ihan oikeasti mulkkuja juttuja tekeviin voi suhtautua niin että se vaikuttaa mahdollisimman vähän omaan mielialaan ja yleiseen turvallisuuteen.
Toit hyviä pointteja.
Jos alkaa liikenteessä ärsyyntyy, niin muutosta voi tosiaan hakea itsestään.
Mainitsit muiden ohittamisen helpottamisen, en tiedä onko asenteen muuttunut, mutta mutuna tuntuu että enään ei kiitetä, vielä hiljan jos joku auttoita toista liikenteessä, niin jonkinlainen kiittos kuittu irtosi lähesä aina, jos rekkakuski näytti että tilaa on, niin ohittaja kiitti. -> kaikilla parempi mieli, ja rekka kuski motivoitu auttamaan seuraavaa.
Tänäpäivänä pahimillaan keskari kilpailee kiitosten kanssa määrässä.
Mites tuota mietit, että henkilöauto kuskit piiloutuu isomman taakse piiloon, jopa niin piiloon että edellä oleva kuljettaja joutuu arvaileen muista tekijöistä onko siellä takana joku vai ei.