- Liittynyt
- 03.05.2018
- Viestejä
- 3 676
@Tommy Goldfish vuosittain. Jokainen kerta liikaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Jäikö nollat perästä, vai miksi moinen ärsyttää? Pari metriä on syytä jättää edelle pysähtyneeseen väliä ihan siksi, ettei mahdollinen peräänajo aiheuta välitöntä ketjukolaria. Toisekseen, 2 metrin välillä on mahdollista lähteä yhtä aikaa liikkeelle edessä olevan kanssa. Naurattaa seurata valoissa kiireisiä, jotka ajavat aivan kiinni edelliseen autoon, nytkyttelevät siinä autoaan kytkimellä edestakaisin malttamattomina ja sitten jäävät kymmenien metrien päähän kun on aika lähteä.Nää Tampereen mulukut, jotka jättää 2-3 metriä väliä liikennevaloissa varsinkin ensimmäisenä olevana.
Jäikö nollat perästä, vai miksi moinen ärsyttää? Pari metriä on syytä jättää edelle pysähtyneeseen väliä ihan siksi, ettei mahdollinen peräänajo aiheuta välitöntä ketjukolaria. Toisekseen, 2 metrin välillä on mahdollista lähteä yhtä aikaa liikkeelle edessä olevan kanssa. Naurattaa seurata valoissa kiireisiä, jotka ajavat aivan kiinni edelliseen autoon, nytkyttelevät siinä autoaan kytkimellä edestakaisin malttamattomina ja sitten jäävät kymmenien metrien päähän kun on aika lähteä.
Teiskontietä Alasjärveltä Taysille mennään kans yleensä 10-15kmh alle rajoitusten kesät talvet ja kummallakin kaistalla. Sitten se vasemmalla kaistalla liikennettä tukkinut tekee jonkun järjettömän kaistanvaihdon just ennen Lääkärinkatua, että pääsee kääntymään Taysille.
Akan ja rekan välistä ? Miten sinne jouduit ?Olipa kiva tänään ajaa akan perässä moottoritielle noin 30km/h rekan eteen. Ensin 50km/h, sitten 70km/h ja sitten akka päätti jarruttaa rampin loppuessa, mutta kuitenkin sitten käänsi rekkakuskin eteen. Onneksi rekan kuski jarrutti, mahduin itse puikkaamaan sitten heidän välistä vasemmalle kaistalle akasta edelle ja kiihdyttämään siihen reiluun sataseen. Näissä tilanteissa kiittää auton suorituskykyä, nelivetoa ja hyviä renkaita...
Mä ajan aina prätkällä tuollaisen raon jättäjän eteen, sitten alkaa yleensä sellainen show ja huutelu ikkunasta "ei noin saa tehdä"Nää Tampereen mulukut, jotka jättää 2-3 metriä väliä liikennevaloissa varsinkin ensimmäisenä olevana. Sekä nää saatanan vittu perseet, jotka valuttelee liikennevaloihin ruuhka-aikana.

Mä ajan aina prätkällä tuollaisen raon jättäjän eteen,
Parin metrin prätkällä parin metrin väliin, vai kuinka pitkiä nuo nyt on?Mä ajan aina prätkällä tuollaisen raon jättäjän eteen, sitten alkaa yleensä sellainen show ja huutelu ikkunasta "ei noin saa tehdä"![]()
Jos kuski jättää 3m rakoa pysäytys viivaan valoissa niin aika idiootti saa olla ja tasan käytän tilanteen hyödyksi että pääsen ekana lähtemään valoista.
Kesällä varmaan riittää pienempikin väli, vähän riippuen paikasta ja tilanteesta, niin ei se nyt tarkoita että jonkun pyräsankarin pitäisi sinne väliin tunkea, ei kuullosta kovin turvalliselta väliin tunkeavan osalta.
Tuskin tarvii ihmetellä jos muut vähän hämmästelee että mitä toi tekee, välin tukemisen lisäksi siinä jutunut muutakin söhlää.
Oletko ottanut huomioon sitä, että syynä saattaa olla esim. liikennevalojen sijoittelu siten, ettei niitä näe kunnolla jos ajaa ihan viivaan kiinni?Jos kuski jättää 3m rakoa pysäytys viivaan valoissa niin aika idiootti saa olla ja tasan käytän tilanteen hyödyksi että pääsen ekana lähtemään valoista.
Jos kuski jättää 3m rakoa pysäytys viivaan valoissa niin aika idiootti saa olla ja tasan käytän tilanteen hyödyksi että pääsen ekana lähtemään valoista.
Monet valot on tuollaisia huonosti sijoitettuja. Mulla kun pituutta on parin metrin verran niin autoillessa penkki on taaempana ja pää hipoo lähempänä katonrajaa kuin jollain pätkemmällä kanssa autoilijalla. Tarkoittaen sitä, että en näe mitä siellä lasin yläreunassa tapahtuu ellen vääntäydy ratin viereen sykkyrälle kurkkimaan. Toisinaan vaan on helpompaa seurata suojatienvaloja kuin sitä omaa valotolppaa, tai sitten jättää väliä pysäytysviivaan että näkee valot kunnolla.Oletko ottanut huomioon sitä, että syynä saattaa olla esim. liikennevalojen sijoittelu siten, ettei niitä näe kunnolla jos ajaa ihan viivaan kiinni?
Juu tai sopivasti että tulee katto, a-pilari tai molemmat blokkimaan näkyvyyden molempiin valoihin. Kiva kuikuilla sieltä sinne ja tänne että näkee. Tosin kyllä silti vedän auton aina viivalle koska silmukat maassa+ei tarvitse kirota kun kaistoille ei mahdu takana tai jotain muuta vastaavaa.Monet valot on tuollaisia huonosti sijoitettuja. Mulla kun pituutta on parin metrin verran niin autoillessa penkki on taaempana ja pää hipoo lähempänä katonrajaa kuin jollain pätkemmällä kanssa autoilijalla. Tarkoittaen sitä, että en näe mitä siellä lasin yläreunassa tapahtuu ellen vääntäydy ratin viereen sykkyrälle kurkkimaan. Välillä on helpompaa seurata suojatien valoja ja kuin sitä omaa valotolppaa.
Etenkin tämä. (Pahoillani, kun en ole heitä tajunnut seurata valoisalla), mutta miten sinä ajelet ilman valoja pimeällä? Etkö sinä oikeasti tajua, että autossasi ei ole valot päällä? Siis kun et näe muuta valoa, kuin ne harvat katulamput?
Kaupunkialueella etenkin varsin helppo vetää pimeänä. Pitkätkin huomaa käytännössä vasta kun huomaa liikennemerkkien heijastukset. Tämä siis matrix ledeillä varustetussa 2021 autossa jossa oikeasti pimeällä on oikeasti hyvät valot (ainakin parhaat mitä itsellä on ollut).Uudehkoissa (>2012) autoissa on tyypillisesti niin huonot lähivalot (ilman pesureita), ettei niitä oikeasti huomaa lähes täysin valaistulla tiellä muun liikenteen seassa. Tämä yhdistettynä trendiin jossa kaikki autot ovat valkoisia, harmaita, ruskeita tai jotain sieltä väliltä, on persiistä.
Onko tosiaan näin? Lain mukaanhan suuritehoiset valot omaavissa autossa pitää olla ajovalonpesurit. Halogeenit omaavassa romussani niitä ei ole, mutta xenonien kanssa olevassa romussa kyllä ovat ja tuon halogeenit omaavan auton xenon versiossakin ne ovat.Uudehkoissa (>2012) autoissa on tyypillisesti niin huonot lähivalot (ilman pesureita), ettei niitä oikeasti huomaa lähes täysin valaistulla tiellä muun liikenteen seassa. Tämä yhdistettynä trendiin jossa kaikki autot ovat valkoisia, harmaita, ruskeita tai jotain sieltä väliltä, on persiistä.
Jos ei vartavasten katso niin ihan mahdollista ettei huomaa, joissain automalleissa ei ole ns silmiinpistävää helppoa.Ei millään pahalla, mutta aika huono näkö saa olla jos ei huomaa onko muissa/omassa autossa ajovalot päällä vai ei. Suosittelen käymään optikolla tarkistuttamassa näön, aivan näin rehellisesti.
Onko tosiaan näin? Lain mukaanhan suuritehoiset valot omaavissa autossa pitää olla ajovalonpesurit.
Ei millään pahalla, mutta aika huono näkö saa olla jos ei huomaa onko muissa/omassa autossa ajovalot päällä vai ei.
Syksyllä ei huomaa yhtään, jos on kosteeta, vaikka olisikin hämärää, valoisalla ei myöskään huomaa. Tuskin se optikko kuitenkaan minun valoja tulee tarkastamaan, että näkisin paremmin. Ei oikein pitkiäkään kehtaisi kaupungissa käyttää normaalin liikenteen seassa. Tietysti vastaan tulee niitä autoja, joissa valot on kirkkaammat kuin normaalit pitkät.Ei millään pahalla, mutta aika huono näkö saa olla jos ei huomaa onko muissa/omassa autossa ajovalot päällä vai ei. Suosittelen käymään optikolla tarkistuttamassa näön, aivan näin rehellisesti.
Tottakai. Mutta jos valoja ei ns tarvitse vaan valoa on tarpeeksi, ei niitä huomioi ja keskittyy ihan vaan ajamaan. Jos taas olisi tilanne ettei näkyvyyttä olisi niin valoihin kiinnittäisi ihan eritavalla huomiota.Ettekö te ihan oikeasti katso niitä omien ajovalojen kuvioita koskaan? Mahdollisuuksiahan on jatkuvasti. Parkkipaikalla aitaa/seinää vasten, liikennevaloissa seistessä näkyy heijastus edessä olevan auton kontissa jne jne.
Viittasin enemmän tuohon @Cortonki viestiin, mutta sama se. Näkeehän kuvion päivälläkin kun vain osaa katsoa.Tottakai.
Jos näkee niin ajaa liian lähellä muita. Omalla kohdalla on täysin sama tietyissä olosuhteissa onko valot päällä vai ei, kun itse en niistä hyödy, mutta muut sentään huomaa paremmin minut.Viittasin enemmän tuohon @Cortonki viestiin, mutta sama se. Näkeehän kuvion päivälläkin kun vain osaa katsoa.
Vai onko kyse nyt enemmän siitä, että luotetaan auton ilmoittavan esim. palaneista polttimoista, eikä siis enää itse tarkkailla ajopelin kuntoa siten kuin vielä 10-20 vuotta sitten oli tapana?
Täytyy olla surkeat valot jos ei jo hieman hämärässä huomaa etteivät ne ole päällä.Pienitehoisilla 25 W xenoneilla pesureita ei vaadita, mutta eipä niitä juuri näy perus-halogeenivaloissakaan.
Kehä 1 on niin hyvin valaistu ettei sitä välttämättä huomaa hiljaisinakaan aikoina, saati sitten työmatkaruuhkassa. En tiedä miten optikolla käynti auttaisi hämäränäköön, ehkä noiden valottomien pitäisi kuitenkin lopettaa luurin näpräily ajossa ja opetella autonsa hallintalaitteet ja toiminnot?
Tuota tuli aina harrastettua kesällä DatsunillaVoin kyllä yhtyä siihen, että autolla missä on esim keskitason halogeenit valojen puuttumista on hyvin haastavaa huomata normaalisti valaistulla kadulla. Olisiko kerran pari käynyt itselle niin että valot jäivät pois ja vasta vilkuttelusta tajusin kun oli joku auto lainassa missä ei ollut automaattisia valoja joihin on tottunut. (Eli aina päällä olevia jotka sammuu kun auto sammuu)
Ööm... en mä käsittääkseni sanonut, että sitä kuviota pitäisi kesken ajon tarkkailla, vaan silloin kun ollaan sopivassa kohtaa seisahduksissa.Jos näkee niin ajaa liian lähellä muita.
Oletko ottanut huomioon sitä, että syynä saattaa olla esim. liikennevalojen sijoittelu siten, ettei niitä näe kunnolla jos ajaa ihan viivaan kiinni?
En minä ainakaan kehtaa huvikseen olla etukenossa, että näkee liikennevalot, kun kaikki valot ei ole risteyksen toisella puolella. Lähinnä kiinnostaa, että miten sillä omalla istumisella liikennevaloissa vaarantaa muiden hengen, jos koitetaan parantaa omaa näkyvyyttä?Tietääkseni ihmisillä on niska ja sillä pystyy päätä kääntämään ja liikuttelemaan eri suuntiin. Myös sitä omaa ruhoaan voi siinä istuimessa liikutella. Jos on niin vitun tyhmä ihminen ettei em. asioita osaa tehdä nähdäkseen liikennevalot, niin kannattaa siinä tapauksessa viedä kortti suosiolla takaisin piipaamiehille. Sillä tälläinen henkilö ei ole kykenevä liikkumaan liikenteessä vaarantamatta muiden liikkujien henkeä ja terveyttä.
Kun puhutaan noista välien jättämisestä kaupungeissa, niin kyllä sillä alkaa olemaan vaikutusta. 5 autoa jättää edessä olevaan 3m väliä, niin yllättäen alkaa viemään sitä tilaa. Täyttä paskapuhetta, että kyseessä on mistään turvallisesta välimatkasta edessä olevaan. Juurikin tälläisiä idioottimaisia tekosyitä, joita nämä liikenteessä olevat vatipäät selittelevät itselleen, kun eivät pysty myöntämään, että ovat vaan paskoja kuskeja.
Vaikutat juuri sellaiselta kaverilta, jonka mielestä Karjala on ainut oikea olut ja muut paskaa, kaikki muut on idiootteja ja jokaisesta pienestäkin virheestä liikenteessä pitäisi käydä palauttamassa ajokortti. Hengitys käy raskaasti suun kautta. En tietenkään sano, että olisit tällainen, vaikutat vain. Näitä näkee jokaisessa Iltalehden kommenttiosiossa runsaasti.Tietääkseni ihmisillä on niska ja sillä pystyy päätä kääntämään ja liikuttelemaan eri suuntiin. Myös sitä omaa ruhoaan voi siinä istuimessa liikutella. Jos on niin vitun tyhmä ihminen ettei em. asioita osaa tehdä nähdäkseen liikennevalot, niin kannattaa siinä tapauksessa viedä kortti suosiolla takaisin piipaamiehille. Sillä tälläinen henkilö ei ole kykenevä liikkumaan liikenteessä vaarantamatta muiden liikkujien henkeä ja terveyttä.
Kun puhutaan noista välien jättämisestä kaupungeissa, niin kyllä sillä alkaa olemaan vaikutusta. 5 autoa jättää edessä olevaan 3m väliä, niin yllättäen alkaa viemään sitä tilaa. Täyttä paskapuhetta, että kyseessä on mistään turvallisesta välimatkasta edessä olevaan. Juurikin tälläisiä idioottimaisia tekosyitä, joita nämä liikenteessä olevat vatipäät selittelevät itselleen, kun eivät pysty myöntämään, että ovat vaan paskoja kuskeja.
En minä ainakaan kehtaa huvikseen olla etukenossa, että näkee liikennevalot, kun kaikki valot ei ole risteyksen toisella puolella. Lähinnä kiinnostaa, että miten sillä omalla istumisella liikennevaloissa vaarantaa muiden hengen, jos koitetaan parantaa omaa näkyvyyttä?
Ennemmin siellä on vaaraksi henkilö, joka höyryää milloin mistäkin ja käy mittaamassa jokaisen auton välin rullamitalla ohimennen, jokaista kyllä vituttaa joskus ja omakohtaisesti se on muiden överiksi vedetty tarpeeton himmailu ilman syytä.
Vaikutat juuri sellaiselta kaverilta, jonka mielestä Karjala on ainut oikea olut ja muut paskaa, kaikki muut on idiootteja ja jokaisesta pienestäkin virheestä liikenteessä pitäisi käydä palauttamassa ajokortti. Hengitys käy raskaasti suun kautta. En tietenkään sano, että olisit tällainen, vaikutat vain. Näitä näkee jokaisessa Iltalehden kommenttiosiossa runsaasti.
Jos et ymmärrä, että kaikkia ei kiinnosta siinä etukenossa tähystää niska vääränä ylöspäin pienen matkan takia, jolla ei ole kenenkään kohdalla mitään merkitystä. Ajattelisit joskus toistenkin niskaa tai hyvinvointia oman napasi katsomisen sijaan. Mitä sanoisit, että kummasta asennosta lähtee nopeammin liikkeelle, jos verrataan normaaliin asentoon ja itselle sopivaan etäisyyteen?Et tietenkään kehtaa. Ei ole mikään yllätys. Ajattelisit joskus muitakin etkä vain sitä omaa napaasi tuijottaisi, niin ehkä tajuaisit.
Tämän ketjun otsikko on jo sellainen että se kerää tänne porukkaa joilla ei pää kestä liikenteessä. Toisinsanoen oletettavasti tämän ketjun kommentoijat ovat keskimääräistä heikompia kuskeja ja kyllä sen kommenteista näkee.Jos parin metrin väli valoissa saa veren noin kiehumaan, kannattaisi varmaan palauttaa ajokortti ja matkalla hakea verenpainelääkkeet.
Eri kirjoittajilla taitaa olla keskenään ihan eri tilanteet ja ajoneuvot mielessä.Ööm... en mä käsittääkseni sanonut, että sitä kuviota pitäisi kesken ajon tarkkailla, vaan silloin kun ollaan sopivassa kohtaa seisahduksissa.
Tämän ketjun otsikko on jo sellainen että se kerää tänne porukkaa joilla ei pää kestä liikenteessä. Toisinsanoen oletettavasti tämän ketjun kommentoijat ovat keskimääräistä heikompia kuskeja ja kyllä sen kommenteista näkee.
Vähän sama kuin olisi ketju "mikä harmittaa kassajonoissa" ja siellä porukka huutelisi miten kaikkien muiden kassalle jonottajien pitäisi tilata ruokansa ja jos eivät sitä tajua niin ne voi hyvällä omallatunnolla ohittaa. Ja ne vasta paskoja tyyppejä ovat jotka ostavat jotain parsakaalia(avensis kuskit), tyrkkään heti nurin jos näen sellaisen jonossa!![]()
Mulle tulee lähinnä noista nitpickaajista mieleen että autoilu on maailman tärkein asia ja liikenteessä ollaan koko ajan ylivirittyneessä tilassa ja päljyillään muiden tekemiä virheitä ja "virheitä" silmä kovana. Sitten saadaan orgasmi kun huomataan joku virhe jonkun ajamisessa. Sitten on mukava suu vaahdossa postailla foorumille miten saatanan paskoja muut kuskit ovat. Samat ihmiset todennäköisesti on näitä "STOP AUTOILIJOIDEN KURITUS", sähköautobingokuponkien täyttäjiä ja Convoy 2022 spedejä.
) sellaiselle tasolle, että mihinkään ei jakseta keskittyä kahta sekuntia pidempään, omaa järkeä ei voida käyttää mihinkään, toisia ei osata ottaa ollenkaan huomioon ( liittyy järjenkäyttöön ) ja ainut mikä kiinnostaa on puhelimen jatkuva veivaaminen.Jotkut meistä eivät käytä autojaan harjapesuissa, eivät nojaile autoihinsa, laske mitään maalipinnalle tms. Halutaan pitää auto oikeasti fiininä. Juu on kovavahat pinnassa mutta moni lumiharja on todella karkea jotta saadaan tarpeeksi vahvaksi paksun painavan lumen pois saamiseksi ja se kyllä jättää kivoja jälkiä.
Mitä työkseni isoa autoa ajan, niin jätän sen auton just siihen kohtaan, jossa näen normaalista asennosta omat liikennevaloni.Tietääkseni ihmisillä on niska ja sillä pystyy päätä kääntämään ja liikuttelemaan eri suuntiin. Myös sitä omaa ruhoaan voi siinä istuimessa liikutella. Jos on niin vitun tyhmä ihminen ettei em. asioita osaa tehdä nähdäkseen liikennevalot, niin kannattaa siinä tapauksessa viedä kortti suosiolla takaisin piipaamiehille. Sillä tälläinen henkilö ei ole kykenevä liikkumaan liikenteessä vaarantamatta muiden liikkujien henkeä ja terveyttä.
Yhtä lailla liikenne kärsii liikennevirtaa nopeammin ajavista.

Tähän on aika looginen selitys. Auto ei ole oma niin ei kiinnosta mitä muut kanssakulkijat menosta ajattelee tai jos jotain kolhua tulee.Paljon aiemmin kirjoitin havainnosta että ärsyttävimmät kanssa-autoilijat näyttäisi olevan useasti keltatakkisia pakettiautokuskeja... Tänään ajoin ison merkkikorjaamon ohi jonka pihalla oli oikomiseen menossa olevia raatoja. Autot kahdessa rivissä ja toinen rivi pelkkiä valkeita pakuja, niissä suurimmassa osassa joku "raksa ja asennus" tarrat. Jokainen paku oli koko keula läjässä.
Muistetaan se kelin mukainen turvaväli ja ei räplätä puhelinta ajaessa.![]()
Havaintoni tukee tätä, se toinen rivistö henkilöautoja oli enin osa perään tai kylkeen ajettuja. Tilastoa tosin häiritsee se että ne todella mällätyt kuten ympäriajetut viedään romutettavaksi.Tähän on aika looginen selitys. Auto ei ole oma niin ei kiinnosta mitä muut kanssakulkijat menosta ajattelee tai jos jotain kolhua tulee.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.