- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 8 694
Ei se lopu. Pelkästään kulutuksen takia ei viitsi ajaa reilua ylinopeutta.Huuuuu, ihan pelottaa. Elämä loppuu kun sinivuokko kirjoittaa lappusen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se lopu. Pelkästään kulutuksen takia ei viitsi ajaa reilua ylinopeutta.Huuuuu, ihan pelottaa. Elämä loppuu kun sinivuokko kirjoittaa lappusen.
Semmonen 60-80tkm tulee itse ajeltua vuodessa. Pakulla aina 10km/h yli rajoituksen. Henkilöautolla moottoritiellä aina se vajaa 20km/h yli gps nopeutta. Viimeksi sain sakon 19vuotta sitten ylinopeudesta.Tää on kyllä jotenkin tosi lapsellinen tapa suhtautua asioihin. Vaikka sua ei itteäs haittaa sakot siellä, sakot täällä, niin mikä tarve sulla on pilkata turhien rahareikien välttelyä?
Ei mullakaan vakkarissa ole koskaan liikennerajoitusten mukaista lukemaa, mutta emmä silti sitä kovin idioottimaisena touhuna pidä vaikka oliskin.Semmonen 60-80tkm tulee itse ajeltua vuodessa. Pakulla aina 10km/h yli rajoituksen. Henkilöautolla moottoritiellä aina se vajaa 20km/h yli gps nopeutta. Viimeksi sain sakon 19vuotta sitten ylinopeudesta.
Jos nyt se vajaa pari satkua tarvis maksaa, niin pitäisin ihan kohtuullisena kilometrejä kohden.
Olenko puhunut idioottimaisesta?Ei mullakaan vakkarissa ole koskaan liikennerajoitusten mukaista lukemaa, mutta emmä silti sitä kovin idioottimaisena touhuna pidä vaikka oliskin.
Aikaa ei voita kovinkaan paljoa, mutta säästää kuluissa. Miten tuosta saa väännettyä idioottimaista?
Elämä ei lopu, mutta kortti ja samalla työ voi loppua, kun tarpeeksi usein tai räikeästi on lakia rikkonut.Huuuuu, ihan pelottaa. Elämä loppuu kun sinivuokko kirjoittaa lappusen.
Et ole. Minä sekoilin, että kenelle vastaan.Olenko puhunut idioottimaisesta?
Viittasin tuohon sakot siellä sakot täällä. Jos itse en vähintään miljoonaan kilometriin ole saanut sakkoja käytännössä aina ylinopeutta ajamalla, niin pidän tuota sakkoja siellä sakkoja täällä hieman ylimitoitettuna. Toki jos vetää kokoajan 40km/h yli niin saattaa poliisejakin alkaa kiinnostamaan.
Juu, kannatan. Tosiaan itsekkin viimeksi tuomitun rikkeen tehnyt 19v sitten. Nuo jotka kokoajan saa sakkoja peltipoliisesta ja siirrettävistä kamera-autoista sietäisikin poistaa liikenteestä. Jos noita ei havainnoi, niin ei tarvitsisi ajaa muutenkaan.Kunhan itseajavat autot alkaa olla valtavirtaa niin rangaistukseksi voisi alkaa vain ottaa ajo-oikeus pysyvästi pois sarjarikkeellisiltä.
Tää on muuten hauskaa kun tuntuu että ne vaaratilanteiden aiheuttajat ja muut sompaajat liikenteessä on nimenomaan nämä hissukat jotka ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua.Juu, kannatan. Tosiaan itsekkin viimeksi tuomitun rikkeen tehnyt 19v sitten. Nuo jotka kokoajan saa sakkoja peltipoliisesta ja siirrettävistä kamera-autoista sietäisikin poistaa liikenteestä. Jos noita ei havainnoi, niin ei tarvitsisi ajaa muutenkaan.
Taas oli yksi ajanut peurakolarin, peura tuli pellolta tielle, eli täysi näkyvyys pitkältä. Mutta kun ei tarvi keskittyä mihinkään. Ja tuolla vauhti varmasti alle rajoituksen, kun on näitä jotka pelkää liikenteessä.
Tää on kyllä jotenkin tosi lapsellinen tapa suhtautua asioihin. Vaikka sua ei itteäs haittaa sakot siellä, sakot täällä, niin mikä tarve sulla on pilkata turhien rahareikien välttelyä?
Voin kuvitella sen päivystäjän ilmeen, kun päivän kymmenes soitto tulee missä joku ilmoittaa että näki jonkun ajavan alle nopeusrajoituksenTää on muuten hauskaa kun tuntuu että ne vaaratilanteiden aiheuttajat ja muut sompaajat liikenteessä on nimenomaan nämä hissukat jotka ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua.
Näistä pitäis varmaan aina soitella häkeen niin joutuis nopsaan ajokykytarkastukseen.
"ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua."Voin kuvitella sen päivystäjän ilmeen, kun päivän kymmenes soitto tulee missä joku ilmoittaa että näki jonkun ajavan alle nopeusrajoituksen
Saiko vain tuota värisuorayhdistelmää kommentoida? "Tarpeettoman hitaasti vaaraa aiheuttaen" alkaa olla sellainen käsite jota voisi käyttää kun perustelee että miksi soitti, mutta alinopeus termi yleisesti ei tuonne yllä, kun sitä yleisesti käytetään jo vaikka mittarinopeutta ajavista."ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua."
Lukiko tuossa että pelkästään ajaa alinopeutta? Monesti esim humalainen kuski ajaa alinopeutta, ei oikein muista vilkkuja ja ajamisessa ei ole tolkkua.
Eikö silloin kannata soittaa häkeen?
"ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua." Eikö tuo nyt vähän kerro näin.?Saiko vain tuota värisuorayhdistelmää kommentoida? "Tarpeettoman hitaasti vaaraa aiheuttaen" alkaa olla sellainen käsite jota voisi käyttää kun perustelee että miksi soitti, mutta alinopeus termi yleisesti ei tuonne yllä, kun sitä yleisesti käytetään jo vaikka mittarinopeutta ajavista.
Kyllä mä nyt lähinnä meinasin näitä tapauksia kun vauhti seilaa (se nyt ei tosiaan ole mikään syy soittaa mihinkään),vilkkua ei löydy kaistaa vaihtaessa, ajetaan kahen kaistan päällä päällekkäin, väistetään kolmion takaa/vasemmalta tulijoita, ajetaan ympyrään jonkun eteen kun ei tajuta sen olevan liikenneympyrä. Kyllä näitä syitä riittää. Ja sitten tietenkin se vanha legendaarinen eli motarin rampissa kerätään se huikeat 50kmh ja liitytään rekan eteen sillä vauhdilla. Ei näitä tapauksia enää juopostakaan meinaa erottaa.Voin kuvitella sen päivystäjän ilmeen, kun päivän kymmenes soitto tulee missä joku ilmoittaa että näki jonkun ajavan alle nopeusrajoituksen
Siinä vaiheessa mieluiten itsekin kuljen matkustajana ja otan vaikka kaljaa jos siltä tuntuu. Mitä sitä nyt ajo-oikeuttaan riskeeraamaan. 2060-lukua odotellessa.Kunhan itseajavat autot alkaa olla valtavirtaa niin rangaistukseksi voisi alkaa vain ottaa ajo-oikeus pysyvästi pois sarjarikkeellisiltä.
Mitä nopeammin perillä, sitä vähemmän ehtii polttoainetta kulumaan, vai miten se meni?Ei se lopu. Pelkästään kulutuksen takia ei viitsi ajaa reilua ylinopeutta.
Kannattaa muistaa että liikenteessä mennään heikoimpien ehdoilla, ei niiden ketkä luulevat olevansa huippukuljettajia. Keli ja ruuhka noihin rajoituksen laskemisiin on syynä.Olen yksityisautoilun puolestapuhuja ja mielestäni Suomen politiikka liikenteen osalta on niin susihuonoa yliholhoamista että en vain osaa suhtautua näihin asioihin niiden vaativalla vakavuudella. Hyvä esimerkki vaikkapa juuri nämä 80 ja 60kmh rajoitukset motarilla ilman että niihin on mitään oikeata tarvetta.
Tuplanopeudella on puolet vähemmän aikaa joutua onnettomuuteen.Mitä nopeammin perillä, sitä vähemmän ehtii polttoainetta kulumaan, vai miten se meni?
Nopeusrajoituksia ei tarvittaisi jos kuljettajille olisi käsitys siitä turvallisesta nopeudesta, myös niissä tuntemattomissa paikoissa + noudattaisivat sitä + ja se nopeus olisi suurinpiirtein yhtenevä kuljettajien välillä.Olen yksityisautoilun puolestapuhuja ja mielestäni Suomen politiikka liikenteen osalta on niin susihuonoa yliholhoamista että en vain osaa suhtautua näihin asioihin niiden vaativalla vakavuudella. Hyvä esimerkki vaikkapa juuri nämä 80 ja 60kmh rajoitukset motarilla ilman että niihin on mitään oikeata tarvetta.
Hämeenlinna on nykään iso kunta, johon kuuluu "maalaiskuntia" läheltä ja vähän kauempaakin, joissa "savi" teitä yleisrajoituksella.Täällä hämeenlinnassakin kun ajelee taajaman ulkopuolella nelinumeroisia teitä talvella niin lähes poikkeuksetta vastaan tulee sankareita jotka ajaa keskellä tietä (niin keskellä että ohi ei pääse) 60/70kmh alueella 40-50kmh. Ei tämmösillä kuulu olla ajokorttia jos normaali kansalainen näissä olosuhteissa ajaa kuitenkin osaa ajaa omalla kaistalla ja suurinpiirtein tikkarivauhtia. Ja samoja sankareita löytyy kyllä kesälläkin.
Kannattaa muistaa että liikenteessä mennään heikoimpien ehdoilla, ei niiden ketkä luulevat olevansa huippukuljettajia. Keli ja ruuhka noihin rajoituksen laskemisiin on syynä.
Ylinopeuksista ollaan varsin eri mieltä mutta tässä asiassa täysin samaa mieltä. Tuo kuljettajien skaala ja osaamistaso pistää ihmettelemään miten monella on setelinippu inssiajoon lähtiessä papereiden välissä...Näinhän se tällä hetkellä juuri onkin, mutta vaatimustaso on selvästi aivan liian matala sillä liikenteessä sallitaan näköjään olevan niin tolkuttoman arkoja kuskeja että sen 0.01% takia kaikki kärsivät.
Eiköhön ne pahimmatkin taparikolliset osaa sen inssin suorittaa ilman setelitukkoa.Ylinopeuksista ollaan varsin eri mieltä mutta tässä asiassa täysin samaa mieltä. Tuo kuljettajien skaala ja osaamistaso pistää ihmettelemään miten monella on setelinippu inssiajoon lähtiessä papereiden välissä...
Juu mutta miten piru pääset inssin läpi jos et pysy kaistalla, menee valehtelematta useita minuuttia liittyä liikenteeseen sivukadulta, nopeudet kymmeniä kilometrejä alle rajoituksen jo 60kmh alueilla jne jne. Ei tuosta pitäisi voida korttia saada, ei niin millään.Eiköhön ne pahimmatkin taparikolliset osaa sen inssin suorittaa ilman setelitukkoa.
Sitten ne jotka ei osaa kerrasta, niin käyttää ne setelit uusinta yrityksiin, tässä joukossa niitäkin joilla on haasteita, mutta ymmärrystä mm. riskeistä.
Kyllä sä pääset kun vaan yrität. Inssiajojahan saa tehä vaikka 100kpl, maksaa toki muttei estä kortinsaantia.Juu mutta miten piru pääset inssin läpi jos et pysy kaistalla, menee valehtelematta useita minuuttia liittyä liikenteeseen sivukadulta, nopeudet kymmeniä kilometrejä alle rajoituksen jo 60kmh alueilla jne jne. Ei tuosta pitäisi voida korttia saada, ei niin millään.
(yleistäen) Eiköhän ne ole sen kokeenajon pysyneet kaistalla.Juu mutta miten piru pääset inssin läpi jos et pysy kaistalla, menee valehtelematta useita minuuttia liittyä liikenteeseen sivukadulta, nopeudet kymmeniä kilometrejä alle rajoituksen jo 60kmh alueilla jne jne. Ei tuosta pitäisi voida korttia saada, ei niin millään.
Yhtä lailla liikenne kärsii liikennevirtaa nopeammin ajavista.Näinhän se tällä hetkellä juuri onkin, mutta vaatimustaso on selvästi aivan liian matala sillä liikenteessä sallitaan näköjään olevan niin tolkuttoman arkoja kuskeja että sen 0.01% takia kaikki kärsivät.
Paljon sen ohjelman kuskeja huonompiakin tapauksia menee kuljettajantutkinnosta läpi. Joillakin se läpäisty inssi voi olla parhaiten onnistunut ajosuoritus koko uralla, sen jälkeen kun ammattilaisen sijaan vieressä istuukin naapurin pena, jolla on vahvoja mielipiteitä liikenneasioista, niin vähätkin taidot unohtuu.Suomen surkein kuski, vai mikä se ohjelma olikaan kun takavuosina pyöri telkkarissa? Jos siitä oli edes puoletkin totta, niin vähän kyllä hirvittää kanssakulkijoiden taso pahimmillaan.
Se kun lähdetään liikenteeseen pelkäämään. Ajellaan jokaisella rajoitusalueella 10km/h alle sallitun.
Mun mummo ajaa vanhal toyota corollal tuol ihmisten ilmoil ja se sano et hyvä ettei joudu inssii käymään uudestaan koska hän ei tiedä yhtään liikennemerkkiä.Paljon sen ohjelman kuskeja huonompiakin tapauksia menee kuljettajantutkinnosta läpi. Joillakin se läpäisty inssi voi olla parhaiten onnistunut ajosuoritus koko uralla, sen jälkeen kun ammattilaisen sijaan vieressä istuukin naapurin pena, jolla on vahvoja mielipiteitä liikenneasioista, niin vähätkin taidot unohtuu.
No se on nimenomaan rajoitus, eli suurin sallittu nopeus, ei "tätä vauhtia on pakko ajaa oli tilanne/keli mikä tahansa" nopeus.Joskus hetken jouduin seuraamaan tällaista tapausta joka Hämeenlinnanväylällä ajoi satasen alueella 80, ja kun 80-alue alkoi, tiputti vauhdin kuuteenkymppiin. Taisi olla sellainen normaali etelän talvikeli, eli tie oli märkä ja satoi hieman räntää.
Ainoa selitys minkä tuolle hidastelulle keksin, oli että siellä on kuskilla joku omassa päässä keksitty nyrkkisääntö jonka mukaan turvallinen nopeus on rajoitus -20km/h.
Harva tuolla pitää turvaväliä. Siihen nähden yllättävän vähän on kolareita.Noi perseessä roikkujat on muutenkin mielenkiintoinen ilmiö. Tänään joku Hyundai-kuski roikku kehä I:llä perässä ja näytti kuikuilevan vasemmalta puolelta, että mikä siellä mättää. No normaali iltapäivän kehäliikenne siellä vain. En tiedä ärsyttikö sitä etten itse roikkunut seuraavan perässä kiinni, mutta myöhemmin kun vaihdoin kaistaa niin hirveellä kiihdytyksellä ja jarrutuksella seuraavan perään roikkumaan.
Se on kyllä tottaHarva tuolla pitää turvaväliä. Siihen nähden yllättävän vähän on kolareita.
No se on nimenomaan rajoitus, eli suurin sallittu nopeus, ei "tätä vauhtia on pakko ajaa oli tilanne/keli mikä tahansa" nopeus.
Liikennemerkkiohjeessa on tarkat määritteet siitä, millä perusteilla jossain kohtaa rajoitus laskee tai nousee. Ajoneuvon hallintaan liittyviä kohtia on toki myös mutta se on vain pikku osa määritelmästä turvallinen nopeus.Toki. Mutta epäilen ettei se turvallinen nopeus ole riippuvainen siitä rajoituksesta. Vai meneekö se ajoneuvon hallinta hankalammaksi heti kun keskellä suoraa tippuu rajoitus?
Välillä näitä taunoja näkee myös pimeällä. Edessä palaa ledituikut, jotka ei valaise yhtään mitään, mutta silti ei tajuta.. Joidenkin olisi vain parempi matkustaa ainoastaan julkisilla..
Tämähän oli tällaiselle amatöörikuskille erinomainen vinkki, otan samantien käyttöön. Kiitos!Tarvitaan vain Tuulilasin puolelta pyyhkijän sulasta tms kiinteästä merkki jota katsoa kohti piennarta, sitten sivupeilistä katsoa milloin on kaistan oikeassa reunassa
Toimii myös kanttarin viereen pysäköidessä ja keulan läheisyyttä seinästä arvioinnissa.Tämähän oli tällaiselle amatöörikuskille erinomainen vinkki, otan samantien käyttöön. Kiitos!
Kiitos jatkovinkistä.Toimii myös kanttarin viereen pysäköidessä ja keulan läheisyyttä seinästä arvioinnissa.
Siellä olisi heti persereikien kokoontumisajot ja ketju täynnä ohjeita miten kannattaa kulkea bussilla jos ei osaa painaa kaasua jne.Kiitos jatkovinkistä.
Täällä pitäisi olla jonkinlainen ketju, johon te kokeneet kuskit voisitte heitellä kaikki autoilussa, auton käytössä ja auton hoidossa kerääntyneet neuvot ja tiedonjyväset. Autokoulussa kun ei perusteita enempää oppinut.