Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Tää on kyllä jotenkin tosi lapsellinen tapa suhtautua asioihin. Vaikka sua ei itteäs haittaa sakot siellä, sakot täällä, niin mikä tarve sulla on pilkata turhien rahareikien välttelyä?
Semmonen 60-80tkm tulee itse ajeltua vuodessa. Pakulla aina 10km/h yli rajoituksen. Henkilöautolla moottoritiellä aina se vajaa 20km/h yli gps nopeutta. Viimeksi sain sakon 19vuotta sitten ylinopeudesta.

Jos nyt se vajaa pari satkua tarvis maksaa, niin pitäisin ihan kohtuullisena kilometrejä kohden.
 
Semmonen 60-80tkm tulee itse ajeltua vuodessa. Pakulla aina 10km/h yli rajoituksen. Henkilöautolla moottoritiellä aina se vajaa 20km/h yli gps nopeutta. Viimeksi sain sakon 19vuotta sitten ylinopeudesta.

Jos nyt se vajaa pari satkua tarvis maksaa, niin pitäisin ihan kohtuullisena kilometrejä kohden.
Ei mullakaan vakkarissa ole koskaan liikennerajoitusten mukaista lukemaa, mutta emmä silti sitä kovin idioottimaisena touhuna pidä vaikka oliskin.

Aikaa ei voita kovinkaan paljoa, mutta säästää kuluissa. Miten tuosta saa väännettyä idioottimaista?
 
Ei mullakaan vakkarissa ole koskaan liikennerajoitusten mukaista lukemaa, mutta emmä silti sitä kovin idioottimaisena touhuna pidä vaikka oliskin.

Aikaa ei voita kovinkaan paljoa, mutta säästää kuluissa. Miten tuosta saa väännettyä idioottimaista?
Olenko puhunut idioottimaisesta?

Viittasin tuohon sakot siellä sakot täällä. Jos itse en vähintään miljoonaan kilometriin ole saanut sakkoja käytännössä aina ylinopeutta ajamalla, niin pidän tuota sakkoja siellä sakkoja täällä hieman ylimitoitettuna. Toki jos vetää kokoajan 40km/h yli niin saattaa poliisejakin alkaa kiinnostamaan.
 
Kunhan itseajavat autot alkaa olla valtavirtaa niin rangaistukseksi voisi alkaa vain ottaa ajo-oikeus pysyvästi pois sarjarikkeellisiltä. ;)
 
Olenko puhunut idioottimaisesta?

Viittasin tuohon sakot siellä sakot täällä. Jos itse en vähintään miljoonaan kilometriin ole saanut sakkoja käytännössä aina ylinopeutta ajamalla, niin pidän tuota sakkoja siellä sakkoja täällä hieman ylimitoitettuna. Toki jos vetää kokoajan 40km/h yli niin saattaa poliisejakin alkaa kiinnostamaan.
Et ole. Minä sekoilin, että kenelle vastaan.

Mittarin mukaan yli rajoituksen ajamisesta ollaan aika pitkälti samoilla linjoilla.
 
Kunhan itseajavat autot alkaa olla valtavirtaa niin rangaistukseksi voisi alkaa vain ottaa ajo-oikeus pysyvästi pois sarjarikkeellisiltä. ;)
Juu, kannatan. Tosiaan itsekkin viimeksi tuomitun rikkeen tehnyt 19v sitten. Nuo jotka kokoajan saa sakkoja peltipoliisesta ja siirrettävistä kamera-autoista sietäisikin poistaa liikenteestä. Jos noita ei havainnoi, niin ei tarvitsisi ajaa muutenkaan.

Taas oli yksi ajanut peurakolarin, peura tuli pellolta tielle, eli täysi näkyvyys pitkältä. Mutta kun ei tarvi keskittyä mihinkään. Ja tuolla vauhti varmasti alle rajoituksen, kun on näitä jotka pelkää liikenteessä.
 
Juu, kannatan. Tosiaan itsekkin viimeksi tuomitun rikkeen tehnyt 19v sitten. Nuo jotka kokoajan saa sakkoja peltipoliisesta ja siirrettävistä kamera-autoista sietäisikin poistaa liikenteestä. Jos noita ei havainnoi, niin ei tarvitsisi ajaa muutenkaan.

Taas oli yksi ajanut peurakolarin, peura tuli pellolta tielle, eli täysi näkyvyys pitkältä. Mutta kun ei tarvi keskittyä mihinkään. Ja tuolla vauhti varmasti alle rajoituksen, kun on näitä jotka pelkää liikenteessä.
Tää on muuten hauskaa kun tuntuu että ne vaaratilanteiden aiheuttajat ja muut sompaajat liikenteessä on nimenomaan nämä hissukat jotka ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua.

Näistä pitäis varmaan aina soitella häkeen niin joutuis nopsaan ajokykytarkastukseen.
 
Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

- Vasenta kaistaa kun joku maanteiden ritari ajaa 10-20km/h alinopeutta ja paras yhtälöhän motaril syntyy et jää siihen rekan rinnalle körröttelee ja tukkii näin koko motarin omalla oveluudellaan. Näitäkin välil tulee liikentees vastaan. Bussikorttia itse suosittelisin monelle.

- Liikenneympyrässä ei osata laittaa sitä vilkkua päälle

- Liikennevaloissa jäädään uneksimaan ja haaveilemaan vaikka vihreet on palanut melkeen loppuun. Yksi mersu sankari HKI keskustassa odotti koko valot vaikka jengillä oli töötit pohjassa melko pitkään, väkisinki herää kysymys et mitä siellä ratin ja penkin välissä tapahtuu kun valot on vihreenä ja ulkoa kuuluu armoton tööttiparaati mut silti ollaan vaa ja kökötellään paikoillaan kaikessa rauhassa?

- Alinopeutta ajavat etanat joita on vaikea ohittaa kun vastaan tulee porukkaa koko ajan. Jos nopeusrajoitus on 80km/h, miksi siel pitää körötellä kuutta kymppiä ja tukkia koko liikenne?

- Kuskit jotka aiheuttaa oikeita vaaratilanteita, mm. bemari/audi/mersu mestarit jotka ohittelee oikeelta, ajaa 3 sentin turvaväleillä ja tekee sellasia tappo ohituksia et jos vastaantulija ei painais jarrua tai väistäis niin olis haudankaivajalla taas hommia
 
Tää on kyllä jotenkin tosi lapsellinen tapa suhtautua asioihin. Vaikka sua ei itteäs haittaa sakot siellä, sakot täällä, niin mikä tarve sulla on pilkata turhien rahareikien välttelyä?


Olen yksityisautoilun puolestapuhuja ja mielestäni Suomen politiikka liikenteen osalta on niin susihuonoa yliholhoamista että en vain osaa suhtautua näihin asioihin niiden vaativalla vakavuudella. Hyvä esimerkki vaikkapa juuri nämä 80 ja 60kmh rajoitukset motarilla ilman että niihin on mitään oikeata tarvetta.
 
Tää on muuten hauskaa kun tuntuu että ne vaaratilanteiden aiheuttajat ja muut sompaajat liikenteessä on nimenomaan nämä hissukat jotka ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua.

Näistä pitäis varmaan aina soitella häkeen niin joutuis nopsaan ajokykytarkastukseen.
Voin kuvitella sen päivystäjän ilmeen, kun päivän kymmenes soitto tulee missä joku ilmoittaa että näki jonkun ajavan alle nopeusrajoituksen :D
 
Voin kuvitella sen päivystäjän ilmeen, kun päivän kymmenes soitto tulee missä joku ilmoittaa että näki jonkun ajavan alle nopeusrajoituksen :D
"ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua."

Lukiko tuossa että pelkästään ajaa alinopeutta? Monesti esim humalainen kuski ajaa alinopeutta, ei oikein muista vilkkuja ja ajamisessa ei ole tolkkua.

Eikö silloin kannata soittaa häkeen?
 
"ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua."

Lukiko tuossa että pelkästään ajaa alinopeutta? Monesti esim humalainen kuski ajaa alinopeutta, ei oikein muista vilkkuja ja ajamisessa ei ole tolkkua.

Eikö silloin kannata soittaa häkeen?
Saiko vain tuota värisuorayhdistelmää kommentoida? "Tarpeettoman hitaasti vaaraa aiheuttaen" alkaa olla sellainen käsite jota voisi käyttää kun perustelee että miksi soitti, mutta alinopeus termi yleisesti ei tuonne yllä, kun sitä yleisesti käytetään jo vaikka mittarinopeutta ajavista.
 
Saiko vain tuota värisuorayhdistelmää kommentoida? "Tarpeettoman hitaasti vaaraa aiheuttaen" alkaa olla sellainen käsite jota voisi käyttää kun perustelee että miksi soitti, mutta alinopeus termi yleisesti ei tuonne yllä, kun sitä yleisesti käytetään jo vaikka mittarinopeutta ajavista.
"ajelee alinopeutta joka paikassa, vilkkua ei löydy eikä ajamisessa ole mitään tolkkua." Eikö tuo nyt vähän kerro näin.?

Sinähän olit soittamassa sinne häkeen siitä, että joku ajaa alinopeutta, vaikka toinen kirjoitti kokonaisvaltaisesta päin vittua ajosta.
 
Voin kuvitella sen päivystäjän ilmeen, kun päivän kymmenes soitto tulee missä joku ilmoittaa että näki jonkun ajavan alle nopeusrajoituksen :D
Kyllä mä nyt lähinnä meinasin näitä tapauksia kun vauhti seilaa (se nyt ei tosiaan ole mikään syy soittaa mihinkään),vilkkua ei löydy kaistaa vaihtaessa, ajetaan kahen kaistan päällä päällekkäin, väistetään kolmion takaa/vasemmalta tulijoita, ajetaan ympyrään jonkun eteen kun ei tajuta sen olevan liikenneympyrä. Kyllä näitä syitä riittää. Ja sitten tietenkin se vanha legendaarinen eli motarin rampissa kerätään se huikeat 50kmh ja liitytään rekan eteen sillä vauhdilla. Ei näitä tapauksia enää juopostakaan meinaa erottaa.

Täällä hämeenlinnassakin kun ajelee taajaman ulkopuolella nelinumeroisia teitä talvella niin lähes poikkeuksetta vastaan tulee sankareita jotka ajaa keskellä tietä (niin keskellä että ohi ei pääse) 60/70kmh alueella 40-50kmh. Ei tämmösillä kuulu olla ajokorttia jos normaali kansalainen näissä olosuhteissa ajaa kuitenkin osaa ajaa omalla kaistalla ja suurinpiirtein tikkarivauhtia. Ja samoja sankareita löytyy kyllä kesälläkin.
 
Kunhan itseajavat autot alkaa olla valtavirtaa niin rangaistukseksi voisi alkaa vain ottaa ajo-oikeus pysyvästi pois sarjarikkeellisiltä. ;)
Siinä vaiheessa mieluiten itsekin kuljen matkustajana ja otan vaikka kaljaa jos siltä tuntuu. Mitä sitä nyt ajo-oikeuttaan riskeeraamaan. 2060-lukua odotellessa.
 
Olen yksityisautoilun puolestapuhuja ja mielestäni Suomen politiikka liikenteen osalta on niin susihuonoa yliholhoamista että en vain osaa suhtautua näihin asioihin niiden vaativalla vakavuudella. Hyvä esimerkki vaikkapa juuri nämä 80 ja 60kmh rajoitukset motarilla ilman että niihin on mitään oikeata tarvetta.
Kannattaa muistaa että liikenteessä mennään heikoimpien ehdoilla, ei niiden ketkä luulevat olevansa huippukuljettajia. Keli ja ruuhka noihin rajoituksen laskemisiin on syynä.
 
Olen yksityisautoilun puolestapuhuja ja mielestäni Suomen politiikka liikenteen osalta on niin susihuonoa yliholhoamista että en vain osaa suhtautua näihin asioihin niiden vaativalla vakavuudella. Hyvä esimerkki vaikkapa juuri nämä 80 ja 60kmh rajoitukset motarilla ilman että niihin on mitään oikeata tarvetta.
Nopeusrajoituksia ei tarvittaisi jos kuljettajille olisi käsitys siitä turvallisesta nopeudesta, myös niissä tuntemattomissa paikoissa + noudattaisivat sitä + ja se nopeus olisi suurinpiirtein yhtenevä kuljettajien välillä.

Koska siellä ratintakaa ei voi luoda edes sitä oikeaa kuvaa mistä voisi arvioida, niin ajatus mahdoton, saati että kuljettat pystyisi sen arvioimaan.

Tämä ketjukin on hyvä esimerkki, vaikka merkein kerrottu riskipaikkaan korkein sallittu, niin silti osa kuljettajista arvioi sopivan 20-30 kymppää suuremmaksi ja ei se vielä mitään, niin jopa lähtevät toteuttaan sitä omaa arvioita.


Täällä hämeenlinnassakin kun ajelee taajaman ulkopuolella nelinumeroisia teitä talvella niin lähes poikkeuksetta vastaan tulee sankareita jotka ajaa keskellä tietä (niin keskellä että ohi ei pääse) 60/70kmh alueella 40-50kmh. Ei tämmösillä kuulu olla ajokorttia jos normaali kansalainen näissä olosuhteissa ajaa kuitenkin osaa ajaa omalla kaistalla ja suurinpiirtein tikkarivauhtia. Ja samoja sankareita löytyy kyllä kesälläkin.
Hämeenlinna on nykään iso kunta, johon kuuluu "maalaiskuntia" läheltä ja vähän kauempaakin, joissa "savi" teitä yleisrajoituksella.

Rivienvälistä kuullostaa siltä että ne "40-50km/h" ajavat osaavat sovittaa nopeuden tilanteen mukaan.

Ylläolevaa en nähnyt sellaiseksi tilannetteeksi missä parinkilometrin suora maapientareelle asti paljas kuiva asfalttitie keskiviivalla,ei häikäisyä, ei risteyksiä 80 alue ja joku köröttelee neljää kymppiä keskiviivan päällä.
 
Kannattaa muistaa että liikenteessä mennään heikoimpien ehdoilla, ei niiden ketkä luulevat olevansa huippukuljettajia. Keli ja ruuhka noihin rajoituksen laskemisiin on syynä.

Näinhän se tällä hetkellä juuri onkin, mutta vaatimustaso on selvästi aivan liian matala sillä liikenteessä sallitaan näköjään olevan niin tolkuttoman arkoja kuskeja että sen 0.01% takia kaikki kärsivät.
 
Näinhän se tällä hetkellä juuri onkin, mutta vaatimustaso on selvästi aivan liian matala sillä liikenteessä sallitaan näköjään olevan niin tolkuttoman arkoja kuskeja että sen 0.01% takia kaikki kärsivät.
Ylinopeuksista ollaan varsin eri mieltä mutta tässä asiassa täysin samaa mieltä. Tuo kuljettajien skaala ja osaamistaso pistää ihmettelemään miten monella on setelinippu inssiajoon lähtiessä papereiden välissä...
 
Ylinopeuksista ollaan varsin eri mieltä mutta tässä asiassa täysin samaa mieltä. Tuo kuljettajien skaala ja osaamistaso pistää ihmettelemään miten monella on setelinippu inssiajoon lähtiessä papereiden välissä...
Eiköhön ne pahimmatkin taparikolliset osaa sen inssin suorittaa ilman setelitukkoa.
Sitten ne jotka ei osaa kerrasta, niin käyttää ne setelit uusinta yrityksiin, tässä joukossa niitäkin joilla on haasteita, mutta ymmärrystä mm. riskeistä.
 
Eiköhön ne pahimmatkin taparikolliset osaa sen inssin suorittaa ilman setelitukkoa.
Sitten ne jotka ei osaa kerrasta, niin käyttää ne setelit uusinta yrityksiin, tässä joukossa niitäkin joilla on haasteita, mutta ymmärrystä mm. riskeistä.
Juu mutta miten piru pääset inssin läpi jos et pysy kaistalla, menee valehtelematta useita minuuttia liittyä liikenteeseen sivukadulta, nopeudet kymmeniä kilometrejä alle rajoituksen jo 60kmh alueilla jne jne. Ei tuosta pitäisi voida korttia saada, ei niin millään.
 
Suomen surkein kuski, vai mikä se ohjelma olikaan kun takavuosina pyöri telkkarissa? Jos siitä oli edes puoletkin totta, niin vähän kyllä hirvittää kanssakulkijoiden taso pahimmillaan.
 
Juu mutta miten piru pääset inssin läpi jos et pysy kaistalla, menee valehtelematta useita minuuttia liittyä liikenteeseen sivukadulta, nopeudet kymmeniä kilometrejä alle rajoituksen jo 60kmh alueilla jne jne. Ei tuosta pitäisi voida korttia saada, ei niin millään.
Kyllä sä pääset kun vaan yrität. Inssiajojahan saa tehä vaikka 100kpl, maksaa toki muttei estä kortinsaantia.

Kävin aikanaan ajokoulua niin oli yksi oppilas joka oli kymmenisen kertaa reputtanut inssin, ajo stoppia päin yms. Opettajakin sitä päivitteli ja sanoi, että niin kyllähän se sen kortin ennemmin tai myöhemmin saa mutta se ei silti osaa ajaa yhtään sen paremmin.
 
Juu mutta miten piru pääset inssin läpi jos et pysy kaistalla, menee valehtelematta useita minuuttia liittyä liikenteeseen sivukadulta, nopeudet kymmeniä kilometrejä alle rajoituksen jo 60kmh alueilla jne jne. Ei tuosta pitäisi voida korttia saada, ei niin millään.
(yleistäen) Eiköhän ne ole sen kokeenajon pysyneet kaistalla.

Jos oikeasti joku niin kykenemätön on rahatukolla kokeen suorittanut, niin onkohan edes ajatettu. Mutta jos on tiedossa kokeiden suorittaja joka päästää oikeasti läpi kykenemättömiä, niin siitä kai kannattaa ilmoitella.

Kyllä ne tapasählääjä oli sitten ylinopeutta, kontissa luuhaajia, vilkkua käyttämättömät, keskikaistan päällä ajavat, mutkissa oikovat, viivan ylittäjät, eteen koukkivat jne. Niin yleensä ovat sen "inssin" suorittaneet hyväksytysti.

Jos kyse ns nuoresta kuskista, niin se sitä kokemusta ei ole ja ejoneuvo voi olla eri kuin opetuksessa ja inssissä, vauhtia toki liikaa jos sillä vauhdilla kaistalla pysy, mutta tärkeimmän oppinut, ettei aja tikkarinoeputta.
 
Suurin osa ei osaa ajaa omalla kaistalla jos ei ole keskiviiva kertomassa. Katelkaa nyt talvella noita muodostuneita uria. Ei niitä olisi noin yli kaistojen jos suurin osa olisi ajamisesta tai edes sinnepäin kiinnostunut. Vastaantulijalla sitten väistövaraa ojan suuntaan nolla m, kun renkaat menee jo hiekan puolella olevalla uralla.
 
Suomen surkein kuski, vai mikä se ohjelma olikaan kun takavuosina pyöri telkkarissa? Jos siitä oli edes puoletkin totta, niin vähän kyllä hirvittää kanssakulkijoiden taso pahimmillaan.
Paljon sen ohjelman kuskeja huonompiakin tapauksia menee kuljettajantutkinnosta läpi. Joillakin se läpäisty inssi voi olla parhaiten onnistunut ajosuoritus koko uralla, sen jälkeen kun ammattilaisen sijaan vieressä istuukin naapurin pena, jolla on vahvoja mielipiteitä liikenneasioista, niin vähätkin taidot unohtuu.
 
Se kun lähdetään liikenteeseen pelkäämään. Ajellaan jokaisella rajoitusalueella 10km/h alle sallitun.

Joskus hetken jouduin seuraamaan tällaista tapausta joka Hämeenlinnanväylällä ajoi satasen alueella 80, ja kun 80-alue alkoi, tiputti vauhdin kuuteenkymppiin. Taisi olla sellainen normaali etelän talvikeli, eli tie oli märkä ja satoi hieman räntää.

Ainoa selitys minkä tuolle hidastelulle keksin, oli että siellä on kuskilla joku omassa päässä keksitty nyrkkisääntö jonka mukaan turvallinen nopeus on rajoitus -20km/h.
 
Paljon sen ohjelman kuskeja huonompiakin tapauksia menee kuljettajantutkinnosta läpi. Joillakin se läpäisty inssi voi olla parhaiten onnistunut ajosuoritus koko uralla, sen jälkeen kun ammattilaisen sijaan vieressä istuukin naapurin pena, jolla on vahvoja mielipiteitä liikenneasioista, niin vähätkin taidot unohtuu.
Mun mummo ajaa vanhal toyota corollal tuol ihmisten ilmoil ja se sano et hyvä ettei joudu inssii käymään uudestaan koska hän ei tiedä yhtään liikennemerkkiä.
Mieti. Liikentees ajaa ihmisiä joille ne rautatolppiin kiikutetut taulut on täysiä mysteerejä.
Noh, vanha sanonta: "tuurillahan ne laivatkin seilaa"..
 
Joskus hetken jouduin seuraamaan tällaista tapausta joka Hämeenlinnanväylällä ajoi satasen alueella 80, ja kun 80-alue alkoi, tiputti vauhdin kuuteenkymppiin. Taisi olla sellainen normaali etelän talvikeli, eli tie oli märkä ja satoi hieman räntää.

Ainoa selitys minkä tuolle hidastelulle keksin, oli että siellä on kuskilla joku omassa päässä keksitty nyrkkisääntö jonka mukaan turvallinen nopeus on rajoitus -20km/h.
No se on nimenomaan rajoitus, eli suurin sallittu nopeus, ei "tätä vauhtia on pakko ajaa oli tilanne/keli mikä tahansa" nopeus.
 
Tänään oli taas kummajainen taustapeilissä. Mersu nylkytti ihan pyllyssä kiinni pari kilometriä, kelin edellyttämistä turvaväleistä välittämättä, aina Helsingin Itäväylälle asti ja siinä täydellä tenholla ohi kun vihdoin pääsi.

Sitten otti vauhdilla etäisyyttä noin 100 metriä. Ja jatkoi matkaansa täsmälleen samaa vauhtia minun kanssa.

Että mikäköhän tässä oli taustalla?
 
Noi perseessä roikkujat on muutenkin mielenkiintoinen ilmiö. Tänään joku Hyundai-kuski roikku kehä I:llä perässä ja näytti kuikuilevan vasemmalta puolelta, että mikä siellä mättää. No normaali iltapäivän kehäliikenne siellä vain. En tiedä ärsyttikö sitä etten itse roikkunut seuraavan perässä kiinni, mutta myöhemmin kun vaihdoin kaistaa niin hirveellä kiihdytyksellä ja jarrutuksella seuraavan perään roikkumaan.
 
Noi perseessä roikkujat on muutenkin mielenkiintoinen ilmiö. Tänään joku Hyundai-kuski roikku kehä I:llä perässä ja näytti kuikuilevan vasemmalta puolelta, että mikä siellä mättää. No normaali iltapäivän kehäliikenne siellä vain. En tiedä ärsyttikö sitä etten itse roikkunut seuraavan perässä kiinni, mutta myöhemmin kun vaihdoin kaistaa niin hirveellä kiihdytyksellä ja jarrutuksella seuraavan perään roikkumaan.
Harva tuolla pitää turvaväliä. Siihen nähden yllättävän vähän on kolareita.
 
Taas tuolla yksi Toyota Yaris paineli tyytyväisenä perä pimeänä tunti sitten. Lunta tulee ja hämärä niin en ihmettele jos tuonkin konttiin joku täräyttää kun auto erottui ehkä kymmenen metrin päästä.
 
No se on nimenomaan rajoitus, eli suurin sallittu nopeus, ei "tätä vauhtia on pakko ajaa oli tilanne/keli mikä tahansa" nopeus.

Toki. Mutta epäilen ettei se turvallinen nopeus ole riippuvainen siitä rajoituksesta. Vai meneekö se ajoneuvon hallinta hankalammaksi heti kun keskellä suoraa tippuu rajoitus?
 
Toki. Mutta epäilen ettei se turvallinen nopeus ole riippuvainen siitä rajoituksesta. Vai meneekö se ajoneuvon hallinta hankalammaksi heti kun keskellä suoraa tippuu rajoitus?
Liikennemerkkiohjeessa on tarkat määritteet siitä, millä perusteilla jossain kohtaa rajoitus laskee tai nousee. Ajoneuvon hallintaan liittyviä kohtia on toki myös mutta se on vain pikku osa määritelmästä turvallinen nopeus.

Kyseisistä ohjeista mitään tietämättömät aika usein esittävät ihan tosissaan väitteitä että joku taho laskee siellä rajoitusta ilman syytä ihan vittuillakseen.
 
Tästä on varmaan jo tänne avauduttu moneen kertaan, mutta sanon silti. Tänäänkin lumituiskussa aivan liian monessa autossa oli perä pimeänä. Miten niin moni on totaalisen pihalla autonsa valojen toiminnasta? Ilmeisesti ajatellaan, että kun ne valot on syttyneet automaattisesti siitä 90-luvun Carinasta lähtien niin tottakai ne palaa 0-asennossa myös tässä uudessa autossa. Tai sitten ei vaan osata ajatella. Ollenkaan.

Joskus jaksoin vielä vilkutella valoja näille sankareille, mutta olen todennut sen turhaksi. Näkee vaan kun jauhopää alkaa pyöriä kabiinissa, että mikäs nyt vilkkuu, mutta mitään ei tapahdu. Välillä näitä taunoja näkee myös pimeällä. Edessä palaa ledituikut, jotka ei valaise yhtään mitään, mutta silti ei tajuta.. Joidenkin olisi vain parempi matkustaa ainoastaan julkisilla..
 
Välillä näitä taunoja näkee myös pimeällä. Edessä palaa ledituikut, jotka ei valaise yhtään mitään, mutta silti ei tajuta.. Joidenkin olisi vain parempi matkustaa ainoastaan julkisilla..

Etenkin tämä. (Pahoillani, kun en ole heitä tajunnut seurata valoisalla), mutta miten sinä ajelet ilman valoja pimeällä? Etkö sinä oikeasti tajua, että autossasi ei ole valot päällä? Siis kun et näe muuta valoa, kuin ne harvat katulamput?
 
Lunta kun tulee vähänkään niin ihmisillä ovat kaistat aivan hukassa. Eilen lauantaina meinasi ajaa audikuski kylkeen kun olin itse ajamassa tulliväylää pitkin keskustaan päin. Otin oikean kaistan hyvissä ajoin nahkatehtaankadun jälkeen ja lähdin ohittamaan kun se audi ei kulkenut 50km/h alueella yli 45km/h mittariin. Tietenkin kohdalla sitten ajaudutaan kylkeä kohti. Jouduin huudattamaan torvea aika kauan, ennenkuin tämä ameeba älysi edes katsoa oikealle, minulta kun alkoi tila loppumaan kesken, eikä huvittanut hypätä jarrulle tilanteessa, missä toisen puolen renkailla on enemmän pitoa kuin toisen puolen renkailla ja vieressä auto noin 30cm päässä omasta. Mitä lie touhusi. Ikkunat olivat aivan jäässä kyseisessä autossa ainakin. Lopulta sitten painoi jarrua, vaikka olisi pitänyt vain ohjata se auto sinne omalle kaistallensa, eikä onneksi osunut.

Kyseisessä paikassa tosin monella menee kaistat sekaisin johtuen siitä miten tie kaartuu ja lumen alta ei näe kaistamerkintöjä. Silti vastaantulevien ajolinjan pitäisi kertoa jotain. Jos ei sekään, niin ehkä se vieressä olevan auton pitäisi jotain kertoa?
 
Suurelta osin noi tilaa hahmotusongelmaiset ei osaa katsoa missä tien oikea reuna menee - vaikka olisi tiet sulana. Ei ole hajuakaan katsoa sitä tietoa talteen hyvällä kelillä. Se kun on kovin helppo homma. Tarvitaan vain Tuulilasin puolelta pyyhkijän sulasta tms kiinteästä merkki jota katsoa kohti piennarta, sitten sivupeilistä katsoa milloin on kaistan oikeassa reunassa. Ja toimii aina.
Tosin eipä nämä osaa vasentakaan reunaa katsoa. Eilen yksi rinkelinenäinen ajeli tasan keskellä tietä kun kaistat eivät näkyneet. Vastaantulevan kohdalla älytön arpominen wttä mitäs nyt pitäisi tehdä. @Manakuski
 
Tarvitaan vain Tuulilasin puolelta pyyhkijän sulasta tms kiinteästä merkki jota katsoa kohti piennarta, sitten sivupeilistä katsoa milloin on kaistan oikeassa reunassa
Tämähän oli tällaiselle amatöörikuskille erinomainen vinkki, otan samantien käyttöön. Kiitos!
 
Toimii myös kanttarin viereen pysäköidessä ja keulan läheisyyttä seinästä arvioinnissa.
Kiitos jatkovinkistä.

Täällä pitäisi olla jonkinlainen ketju, johon te kokeneet kuskit voisitte heitellä kaikki autoilussa, auton käytössä ja auton hoidossa kerääntyneet neuvot ja tiedonjyväset. Autokoulussa kun ei perusteita enempää oppinut.
 
Kiitos jatkovinkistä.

Täällä pitäisi olla jonkinlainen ketju, johon te kokeneet kuskit voisitte heitellä kaikki autoilussa, auton käytössä ja auton hoidossa kerääntyneet neuvot ja tiedonjyväset. Autokoulussa kun ei perusteita enempää oppinut.
Siellä olisi heti persereikien kokoontumisajot ja ketju täynnä ohjeita miten kannattaa kulkea bussilla jos ei osaa painaa kaasua jne.

Missä autokoulussa kävit?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom