Ajelin maanantaina nelostietä satasen alueella ja saavutin edellä ajavat kaksi autoa suurin piirtein samaan aikaan kun he olivat ohittamassa heidän edelleen ajavaa rekkaa. Koska olin saavuttanut heitä jo muutenkin, niin heidän vaihtaessaan oikealla kaistalle jäin minä sitten vasemmalle ohitusta varten (kyseisessä kohdassa kaksi kaistaa menosuuntaan). Ensimmäisen auton ohitin ihan odotetusti, mutta toisen kohdalla huomasin hetken ajettuani, että perhana se ajaakin noin samaa vauhtia, että vaihdetaan vaan perään, ei kilsa tai pari sinne tänne tunnissa tunnu missään. En kai vain ollut pidemmältä huomannut hänen ajavan sitä toista auto niin paljoa nopeampaa.
Kun sitten vaihdoin tuon toisen auton perään, niin vauhti hidastuikin huomattavasti. Noh, ajattelin että hän oli ottanut ohitustilanteessa vain vauhtia vähän enemmän ja nyt laski siihen omaan ajovauhtiinsa. Eipä siinä. Mutta kun lähdin ohittamaan, niin kas kummaa se vauhti kasvoikin taas mun kanssa samoihin?! Eli taisi jo aiemmassa vaiheessa kiihdyttää, kun huomasi että olin tulossa ohi.
Oikealla kaistalla oli sitten hitaampi auto edessä, joten tämä ihme veivaaminen loppui ja minä pääsin jatkamaan matkaani normaalisti. Hieman hämmentyneenä tosin.
Osaako joku selittää miks joku tekee tolleen? Vittuillakseen? Käy egon päälle että hänen mersunsa ohitetaan? En ymmärrä.