Jotkut meistä eivät käytä autojaan harjapesuissa, eivät nojaile autoihinsa, laske mitään maalipinnalle tms. Halutaan pitää auto oikeasti fiininä. Juu on kovavahat pinnassa mutta moni lumiharja on todella karkea jotta saadaan tarpeeksi vahvaksi paksun painavan lumen pois saamiseksi ja se kyllä jättää kivoja jälkiä.
Näitä yksilöitä on, joko se maalipinta on surkea ja pienikin harjan jälki sattuu sydämmeen, tai sitten todella vahva jälkimmäinne, jolloin ajatuskin jo sattuu.
Mutta ainakin osa heistä kyllä osaa sen auton putsata ajokelpoiseksi, nykyään on niitä lehtipuhaltimiakin.
Eli ääni myös sille että jos näytä kuskin joka ei putsaa autoa, niin näytön kuskin joka ei välitä autostaan pätkääkään.
Niin, mitäpä ne katon lumet kuskia itseään haittaisi. Takana tulevan päällehän ne päätyvät.
Näistä lumijutuista jäi sellainen olo että en aivan pysty kuvitteleen että mikä se tilanne oikeasti.
Aikamoinen pitkään kiertynyt lumikasa siellä pitää olla että siitä nyt oikea ongema tulee, totta että jos sopivalla konepellille/keulalle, sopi ison kasan jättää niin saattaa se läsähtää näkökenttään ikävästi.
Tuota takantulevien niskaan tulemista en ihan tajannut, perus höttä leviää, ja jos jokin paketti auto, rekka jossa pitkän ajan jäälöntit, niin ehkä jossain tilanteessa, mutta että henkilöautosta.
Useammin pöllähtelee niitä ajonaikana kiertyneitä lumia jotka jossain sillan railossa tai muussa töyssyssä pöllähtää.
Toki kannatta sen auton putsaamista ajokuntoon, mutta en nyt ihan tiedä mitä kukin kuvailee.
Olin paikassa jossa ei pääse ohi. Meidän puolen ohituskaista päättynyt ja meillä siis yksi kaista käytössä ja toisella puolella vastaavasti ohituskaista (jos ymmärrätte millaista kohtaa tarkoitan). Mielestäni reilu alinopeus on aika iso turvallisuusriski. On se jännä juttu että valtaosa autoilijoista kykenisi ajamaan sitä 100km/h mutta jotkut ei. Ja joo, aika usein nämä hitaat ovat juurikin joku eläkeläispari jollain Yariksen kokoisella kipolla.
Alinopeus ei kuullosta turvallisuus riskiltä, varsinkin kun kuvaillit sen nopeuden sellaiseksi että ajeltiin 80km/h rajoituksen mukaan, satasen tiellä. (ei motari)
Ja kun tunnettua että satasen tarlvirajoitukset on kaksi kaistaisilla teillä harvinaisia, varsinkin etelässä. niin tuo mieleen keskisuomi ja siitä ylöspäin, jossa taasen on ollut talviset ajokelit. Joten jollekkin kuski+ajoneuvo yhdistelmälle voinut olla ihan se maksimi ja nostan hattu kuskille joka ajaa turvallisuus ensin, eikä sitä riskeeraten lähes korkeinta sallittua.