No nyt alkaa olemaan aika paksua soopaa.Lisää tuo kuvailemasi kohta klipistä tähän koska itse näen tillanteen toisin, epäilen että puhutaan jostain muusta kuin samasta videosta?
Aivan päivänselvä virhe kahdelta osapuolelta. Toinen ryntää motarille liian hiljaisella vauhdilla vaihtaen pari kaistaa vasemmalle, toinen ajaa 130km/h yrittäen (tarpeettomasti) sovittaa oman vauhtinsa tähän ja vielä varmuuden vuoksi valitsee saman kaistan vaikka voisi mennä ohi oikealta?
Helppohan se on analysoida näitä videoita ja miettiä miten olisi parhaiten tilanteesta selvitty, kun ne on katsonut suurennuslasin kanssa 10 otteeseen freimi kerrallaan. Usein vaan tuntuu unohtuvan, että sitä samaa mahdollisuutta ei ole ratissa itse tilanteessa. Reaktioaikoihin menee helposti sekunti. Ennen kaistanvaihto pitää tarkistaa peilit ja kuollut kulma.
Aloin vaihtamaan kaistaa, koska mun eteen liittyi motarilla auto about 50km/h mua hitaammalla vauhdilla. Lähdin ohittamaan, en antamaan tilaa liittyjille. Valkoinen auto lähtee liittymään ennen kuin minä vaihdan kaistaa. Mistä mä olisin tähän kaistaanvaihtoon ryhtyessä tiennyt, että tämä liittyjä hyppääkin suoraan vasemmalle kaistalle?
En edes töötäännyt tai mennyt puskuriin hiillostamaan, joten aika vääristynyt käsitys liikenteestä saa olla, että tästä tilanteesta leipoo musta kouluttajaa ja syyllistä. Tai että edes kysyy miksen vaan jatkanut suoraan oikealta ohi. 10 metriä edessä olevan takanako se päätös vaihtaa kaistaa vasta tehdään, siihen asti odotellaan josko se edessä oleva vaikka itse lähtisikin siitä pois?
Ja huom, video on kuvattu kesärajoituksien aikaan
Viimeksi muokattu: