- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 25 390
Jos kommentoit tuota jono sumppu ohitus juttua mistä juttu lähti.Ei ongelma edelleenkään ole vasemman kaistan käyttäjät vaan ne pikkusieluiset kyttääjät siellä oikealla, jotka ei itse uskalla käyttää täysin vapaata vasuria. Dynaamisen ajon sankareilla ei ole minkäänmoista tekemistä asian kanssa, pelkkä kätevä tekosyy perustella miksi menee sopulilauman mukana. Vilkku päälle ja fiksusti ajavasta jonosta löytyy helpolla tila ilman kenenkään kärsimättä. Suurimmat heilunnat tulee siitä, kun pikkusieluinen jonottaja kaasuttaa välin kiinni ja jarruttaa sen jälkeen voimakkaasti.
e: Eikös se kuitenkin olisi kiva saada vetoketju-toimimaan myös Suomessa? Moni tuntuu keskittyvän ihan päinvastaiseen. Vasurin käyttökielto tuskin on järkevä ratkaisu.
Jos jonoa, autot yhdessä jonossa, kaksi kaistaa suuntaansa ja hetken päästä ne yhdistyy, niin se ohittaminen hidastaa , lisää pumppaus, lisää vaaratilanteita. energiankulutusta, heikompi läpäisykyky.
Hyviä vetoketju paikkoja on toki monia, esim paikkoja missä kahdelta kaistalta liikennettä jotka yhdistyy, Jossain toimii,e: Eikös se kuitenkin olisi kiva saada vetoketju-toimimaan myös Suomessa? Moni tuntuu keskittyvän ihan päinvastaiseen. Vasurin käyttökielto tuskin on järkevä ratkaisu.
Siinä samaa mieltä että harmittavan usein toimii huonosti, ja ns "dynaamiset" kuskit ei aina ole tilanentta parantamassa, vaan päinvastoin. Mutta tässäkin suurin ongelma toki liianpienet turvavälit, se pitää saada ensin kuntoon.
Uusi liikennemerkki onneksi tuli ja ehkä sillä saadaan edes vähän parannusta.
Viimeksi muokattu:
Molempien kaistojen aktiivinen käyttö parantaa tutkitusti turvallisuutta ja on tehokkaampaa. Se, että sä keksit jonkun kuvitteellisen "pätkän", jossa näin ei oli jonkun fiktiivisen "aktiivisuuden" varjolla, ei muuta todellisuutta.