- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 19 391
Varmaan totta, mutta aina ei mene hyvin.Kaikissa autoissa riittää tehot kiihdyttämään normaaleissa moottoritien rampeissa moottoritien vauhtiin, 100-120km/h. Eri asia on jollei kuljettaja uskalla kuolemanpelkoisena kierrättää autonsa moottoria esimerkiksi yli 3500rpm tai ei uskalla painaa kaasua enempää kuin mitä painaa lähiöissä / kotipihalla / kaupoilla käydessään.
Rampilla voi olla matalarajoitus, jyrkkä mutka, lisäksi voi olla huono näkyvyys, rampilla ei voi ennakoida.
Lyhyet kiihdystyskaista ei helpota. Huonolla kelillä loppu voi olla todella huono.
Mutta ongelma syntyy yleensä niistä umpisurkeista turvaväleistä ja vaaranpaikat "nopeista" liikkeistä.
Nopeusrajoituksista vielä, joku kertoi että rampinrajoitus on voimassa siihen saakka kun motarilla tulee rajoitusmerkki, no kaise yleisrajoitus sentäs tulee voimaan kun kaistaa vaihtaa. Mutta jos kuskina pitää valita ylinopeuslappu vai liikennevirtaan sovitettu nopeus, kaistanvaihdon ajaksi, niin valitsen jälkimmäisen.
Ja arveluttavaa se jääräpäisesti väistämättäoleminenkin silloin kun rampiltatulijalla on ongelmia, motarilla saa ohittaa, joten ei siihenkään voi vedota jääräpäisyydestä. Tämä siis silloin jos ongelmia, normaalisti riittää ne kunnon turvavälit, tasainen rajoitustenmukainen nopeus.
Se totta että joillain kuskeilla on ongelmia kiihdytellä, liittyvät sokkona kauan ennen kiihdytyskaistan päättymistä riittävällä ajokelilläkin. Mutta monessapaikkaa nuo harvinaisia verrattuna niihin määriin missä rampilta tullaa jonossa, useampi auto tunkee samaan väliin, osa dynaamisista koukkii nopeilla liikkeilla sulkuviivan kautta parin kaista yli keskimmäiselle kaistalle.Vuodenajasta riippumatta näkee näitä 60 ajavia rampilla vaikka olisi suorakin ramppi. Sitten kun aikovat liittyä niin kiihdyttävät 100 tai ainakin lähelle. Usein näkee näillä vaarallisia liittymisiä myös. Siinä joutuu sitten itsekin ongelmiin ellei ole huomannut hidastelijaa ajoissa ja jättänyt tarkoituksella extrapitkää väliä.
Viimeksi muokattu: