Kyllä, se on edelleenkin siihen pysähtynyt sen liikennetilanteen takia. Odottaminen ei ole sama kuin pysähtyminen. Pakollinen pysähtyminen ei pakota odottelemaan tietyn verran aikaa, vain ja ainoastaan että pysähdytään vauhdista ennen matkan jatkumista + ajojärjestys toki.
En pysty ottamaan kantaa laintulkintaan, mutta jos saavun risteykseen STOP merkin suunnalta, pysähdyn, siis pysähdyn kokonaan paikkaan mistä voin nähdä ristevän tien lain vaatimalla tavalla ja jatkan kun voin sen tehdä turvallisesti. Niin miksi toimisin väärin, tai jopa laittomasti, jos edellinen olisi ajanut joku toinen tolvana, joka olisi edelläni pysähtynyt johonkin toiseen kohtaan.
Tai jos olisi pyshätynyt risteykseen kilpikonen takia, räpläämään puheinta, matkustajien kyytiin ottamista varten, tai mistä syystä tahansa, jos paikka mistä STOP merkin määrylsen mukaan hyvä näkyvyys jne, niin pitäisikö lain mukaan ajaa kymmenen senttiä ja pysähty uudelleen ? Jos liianpitkällä , niin pitäskö jopa peruuttaa ??
Toki usein STOP merkit on paikoissa joissa näkyvyys huono, se hyvän näkyvyyden alue väli on pieni, siihen ei mahdo useampaa auto yhtäaikaa, mutta tälläisiä paikkoja on, ehkä jopa ilman viivaa, mutta sitten on paikkoja missä todella surkea näkyvyys jossa taasen tilanne voi synty niin että edellä oleva mopoauto pysähtyy mittansa verran liianpitkälle optimista.
Faktaa haluan ihan sen takia että jos poliisi lapun kirjoittaa, niin kannattaa suosilla hyväksyä.
Ja toinen, pitkää siinä merkillä kikkailla, nykästä ja jarruttaa, vai jatkaa vain turvallisesti eteenpäin. (tässä siis puhe siitä että oikeasti nähdään, ei jotain kyllä mäkin kerkiän)