Minä en lähde edes vahingossa provoamaan agressiivista kuskia ”kouluttamalla” vaan hoidan sen muuten kuten kirjoitin.
Olen hyvässä uskossa että suurin osa tiellä liikkujista ei ole agressiivisia. ja olen varma että kaikki kontissa olijat eivät ole agressiivisiä.
Fiksumpi tosin ei edes moisiin joudu kuin äärimmäisen harvoin.
Jos meinaa liikenteessä olla usein silloin kuin siellä muita , niin voi sitä joku vaikka kontiii tulla, ainakin tässä ketjussa on useita tarinoita sellaisista. Jos ajatuksesi oli poistua tieltä heti kun takaa näkyy ajovalot, tai lähteä karkuun , niin no
Kaikkien mokien äiti on olettaa muiden mokailevan, kun itse on se perussyy.
On hyvä miettiä tekikö itse virheen ja voisiko,korjata, tai tehdä paremmin. Mutta on liikenteessä hyvä olla sen verran itseluottamusta ettei nyt aina itseään syytä.
Ihan oikeasti on sellaisia kuljettajia jotka joskus ajattelemattomuuttaan ajavat toisen kontissa, toki heitäkin joille se on tapa, mutta ei jälkimmäisenkään kontiin liimantuminen ole edelläajavan vika.
Ontoki sellaisiakin jotka viestivät kontiin liimantumalla, siinä voi ajatella että edellä ajava jotekin tilanteen syntyy vaikuttanut, mutta on siin pitkä matka siihen että se olisi edelläajavan vika.
Edelläajava voi tehdä virheen, jonka seurauksena joku tulee kontiin, esim ajaa peräpiemenä, lumipöllyssä, tai jotain, mutta kun perässä tulia havaitsee, niin ei se konttiin jää.
Jos valot unohtuneet, niin yksi soittaa poliisin, toinen poistuu tieltä, joku ehkä vilauttaa valoja. samuttaa-sytyttää, vilauttaa pitkiä,sumareita, kananttaa kyllä kaikkensa yrittää. Onhan se ihan oikeesti noloa jos luuleen sen ola päänaukomista. (Edit tässä siis ajatus että perässätulia viestii edellä olevalle pimeistä taka valoista, ei sillä, pätee toki toisinkin päin, poislukien ne pitkät
, jos takaa tulee auto ilman ajovaloja.
Siis mitä siellä kujettajakoulutuksessa Espoossa opetetaan.