Tullut muuton takia ajeltua nyt normaalia enemmän motarilla ja tullut sellainen fiilis, että siellä ajaa keskimääräistä enemmän typeriä/todella itsekkäitä kuskeja. Tullut vastaan vaikka mitä:
1) Ikuisuusohittajat. Hinataan sitä yhtä ohitusta parin kilometrin tuntinopeuserolla ohitettavaan kilometrikaupalla eikä yhtään piitata siitä, että takana on ohituskaistalla ziljoonan auton jono. (todennäköinen syy tähän on vakionopeussäätimen typerä/laiska käyttö)
2) Perseessäroikkujat. Sitten kun joutuu tällaisen ikuisuusohittajan taakse (ja pitää siihen kuitenkin jossain määrin järkevän turvavälin), niin oman taustapelin täyttää jonkun audin tai bemarin nokkamaski. Mitä nämä perseessäroikkujat oikein kuvittelevat tällä saavuttavansa?
3) Oikealta ohittajat ja väliin tunkijat. Siinä ikuisuusohittajan takana jonossa kun on joku auto välissä, niin toki joku lähtee sitten ohittamaan koko jonoa oikealta ja alkaa tuuppaamaan siihen väliin.
4) Ihmiset, jotka löytävät autostaan kaasupolkimen vasta ohituksen jälkeen. Itse ohitus kestää ikuisuuden, mutta sitten kun ohituksen jälkeen yrittää itse mennä siitä ikuisuusohittajasta ohi, että ei joutuisi seuraavan ohituksen tullen taas hinaamaan sen ikuisuusohittajan takana, siitä autosta löytyykin se kaasupoljin ja saa kiihdyttää reiluun ylinopeuteen, että siitä pääsee nopeasti ohi.
5) Ihmiset jotka on täysin kykenemättömiä arviomaan muiden nopeutta ja sovittamaan omaa ajoaan siihen.
Jos takaa tulee nopeampi auto ja edessä on hitaampia autoja, pyrin itse aina ajoittamaan esim. omat ohitukset siten, että kaikkien autojen tarvii muuttaa nopeuttaan mahdollisimman vähän. Eli jos esim. takaa kaukaa lähestyy auto hiukan minua nopeampaa vauhtia, mutta edessä tulee rekan perä nopeasti vastaan, ohitan rekan ennen kuin takanatuleva saavuttaa minut ja mahdollisesti hiukan painan kaasua jotta ehdin kunnolla ohi ja takanatulija ei joudu hidastamaan. Jos taas takana tuleva on selvästi nopeampi ja/tai lähellä, ja rekkaan on vielä matkaa, hidastan ehkä hiukan että se pääsee minusta ohi ennen kuin minun tarvii alkaa ohittamaan rekkaa.
Ja vastaavasti, jos lähestyn kahta minua hitaampaa autoa, niin arvioin, tarviiko keskimmäisen auton ohittaa etummainen auto ennen kuin saavutan nämä, ja jos tarvii, hidastan ehkä inasen, että se pääsee ohi ennen minua, ja jos ei, painan inasen kaasua että varmasti ehdin itse ensin.
No, sitten välillä kuitenkin tulee vastaan näitä tapauksia, että kun itse keskimmäisenä autona alan hidastamaan inasen että takanatuleva pääsee minusta ohi ennen sitä ohitettavaa rekkaa, niin sitten se takanatulevakin hidastaa inasen (mutta ei tarpeeksi, että mahtuisin kunnolla sen eteen), ja pussitun pahasti, tai kun edessä on minua hitaampi auto ja siitä kauempana edessä joku rekka, ja kiihdytän jotta ehdin keskimmäisestä autosta ohi ennen kuin sen tarvii ohittaa ekana menevää rekkaa, se keskimmäinen auto alkaakin myös painaa kaasua ja vaihtaa kaistaa siihen eteeni (mutta ei paina kuitenkaan kaasua tarpeeksi, vaan minäkin joudun hidastamaan)