- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 426
Ihan oma pyörä tuossa ja itse julkaisin itse ottamani kuvanPyrästä rekkari sumennettu autosta ei ? autoilia julkaissut kuvan ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan oma pyörä tuossa ja itse julkaisin itse ottamani kuvanPyrästä rekkari sumennettu autosta ei ? autoilia julkaissut kuvan ?
Oma rekkarin sumensit, mutta et auton, Menikö väärinpäin (auton olisi pitänyt sumentaa, omasi ihan ok jättää summentamatta) ?Ihan oma pyörä tuossa ja itse julkaisin itse ottamani kuvan
Hyvinkään Lidlin pihaan on maalattu sellaiset parkkiruudut että niissä on myös autojen "väli" merkitty. Eli normaalisti kun on autojen välissä vain yksi viiva niin tuolla on kaksi. Aivan hiton hyvä juttu ja estää kylkeen parkkeeraukset ja isomallakin autolla on tilaa.Näyttää kyllä ihan saatanan kapeilta noi ruudut. En ymmärrä, mutta ymmärrän suorituksen, jos siinä on ollut oikealla puolella auto, kun on parkkeerannut.
Kuski "selvästi" suojelee autoaan kolhuilta, taitava kuski ehkä saisi juuri ja juuri ruutuun sopimaan, eli suojasi tuolla oikean kylkensä ja motoristin viereen (ei kuvaajan mukaan kolhinut, tilaahan tossa kuskin oven avaamiselle on) pysäköidessään suojaa vasemman kyljen. Tavallaan ihan fiksusti pysäköity, noi viivavälit ovat "älyttömät", jättäen maksimi tilan muille pysäköijille. Moto-kuski tosta pääsee hyvin pois itseään/pyörää kolhimatta.Näyttää kyllä ihan saatanan kapeilta noi ruudut. En ymmärrä, mutta ymmärrän suorituksen, jos siinä on ollut oikealla puolella auto, kun on parkkeerannut.
Kuski "selvästi" suojelee autoaan kolhuilta, taitava kuski ehkä saisi juuri ja juuri ruutuun sopimaan, eli suojasi tuolla oikean kylkensä ja motoristin viereen (ei kuvaajan mukaan kolhinut, tilaahan tossa kuskin oven avaamiselle on) pysäköidessään suojaa vasemman kyljen. Tavallaan ihan fiksusti pysäköity, noi viivavälit ovat "älyttömät", jättäen maksimi tilan muille pysäköijille. Moto-kuski tosta pääsee hyvin pois itseään/pyörää kolhimatta.
Joo ainoa mikä tossa panee miettimään, että tilaa tossa kuvassa on paljon, mutta sehän voi olla kuvan ulkopuolella täynnä autoja.On kyllä tosi fiksusti pysäköity.
Niinpä, paikkojen määrä/tarve ja pysäköinnin kesto jää kuvassa arvailujen varaan. Yleensä laittaisin noi "itsekkäiden" piikkiin, mutta tässä ei pystynyt.Voihan tuo olla myös viimeisen ruuturivin syndrooma eli sen ainoan kohteen viereen kiinni. Silloin kyllä menee "mitä vittua nyt taas" osastolle tuo suoritus
Ei mikään velvoita sumentelemaan muiden rekkareita. Omansa tietenkin kannattaa sumentaa, jos ei kiinnosta mainostaa omaa henkilöllisyyttään keskustelupalstalla.Oma rekkarin sumensit, mutta et auton, Menikö väärinpäin (auton olisi pitänyt sumentaa, omasi ihan ok jättää summentamatta) ?
Itse kuvan tilanteesta, viivat näkyy aika selkesti, miksiköhän autoilia on sen juuri viivalle ajanut, vielä etuperin.
Onkohan ajaessa ollut yhtä tyhjää, jolloin vielä oudompaa, vai onko paikat laajemmin varattu.
Pari laitetta jo lähtenyt varkaiden matkaan niin ei kauheasti huvita enää jakaa omien värkkien rekkareita minnekään. Edellinen moottoripyörä lähti pihasta siihen malliin että oli varmasti jo vähän suunniteltu sitä keikkaa.Ei mikään velvoita sumentelemaan muiden rekkareita. Omansa tietenkin kannattaa sumentaa, jos ei kiinnosta mainostaa omaa henkilöllisyyttään keskustelupalstalla.
Selittäisitkö mikä yhteys rekkarin kuvan jakamisella on varkauksiin? Meinaat että joku albanialainen paroni lukee palstaa ja laittaa kivan pyörän nähtyään kätyrit asialle? Eiköhän kuka vaan voi liikenteessä rekkarin nähtyään selvittää omistajan tiedot ja sitä kautta. Sumentaminen on kyllä ihan järkevää jos ei halua että joku tulee parkkipaikalla juttelemaan yhdistettyään nimimerkin kulkupeliin tai ettei joku stalkkeri saa yhdistettyä fooruminickiä oikeaan nimeen.Pari laitetta jo lähtenyt varkaiden matkaan niin ei kauheasti huvita enää jakaa omien värkkien rekkareita minnekään. Edellinen moottoripyörä lähti pihasta siihen malliin että oli varmasti jo vähän suunniteltu sitä keikkaa.
No itse ainakin heti komean menopelin omistajan selvitettyäni luen tyypin muutkin viestit että saa tietoa milloin vehkeet on valvomatta ja missä. Sen jälkeen lähden ryöväilemään. Tai siis kaverin puolesta kerron.Selittäisitkö mikä yhteys rekkarin kuvan jakamisella on varkauksiin? Meinaat että joku albanialainen paroni lukee palstaa ja laittaa kivan pyörän nähtyään kätyrit asialle? Eiköhän kuka vaan voi liikenteessä rekkarin nähtyään selvittää omistajan tiedot ja sitä kautta. Sumentaminen on kyllä ihan järkevää jos ei halua että joku tulee parkkipaikalla juttelemaan yhdistettyään nimimerkin kulkupeliin tai ettei joku stalkkeri saa yhdistettyä fooruminickiä oikeaan nimeen.
Täyden mikkihiiri palkinnon arvoinen merceles benz pysäköinti. Taitaa oikea takapussi vuotaa, odottaa vakiohunuria paikalle.
Ei sentään ovella ollut lyönyt jälkiä pyörään mutta erittäin hieno suoritus noin muuten
Mistä tällainen ajatus? Samoin toimisin itsekin. Kyllä häirikön tiedot saavat näkyä, mutta omia ei viitsisi levitellä.Oma rekkarin sumensit, mutta et auton, Menikö väärinpäin (auton olisi pitänyt sumentaa, omasi ihan ok jättää summentamatta) ?
Kaikkea voi tehdä, mutta siitä saattaa joutua vastuuseen. Varsinkin, jos sen tekee niin, että mahdollisesti voidaan tulkita se toisen "mollaamiseksi". Googlekin poistaa rekkarit.Mistä tällainen ajatus? Samoin toimisin itsekin. Kyllä häirikön tiedot saavat näkyä, mutta omia ei viitsisi levitellä.
Kaikkea voi tehdä, mutta siitä saattaa joutua vastuuseen. Varsinkin, jos sen tekee niin, että mahdollisesti voidaan tulkita se toisen "mollaamiseksi". Googlekin poistaa rekkarit.
Tossa kuvassa paikka huomioiden ei häiriköstä välttämättä ollut edes kyse. Ja siihen jää vielä ulkopuoliselle pieni epäilyksen mahdollisuus, että kumpi siinä oli ensin.
Keskustelun kannalta rekkarit eivät anna mitään lisäarvoa, joten senkin puolesta molempien poisto olisi ollut minustakin parempi tapa, varsinkin kun niiden poisto oli hallussa.
Mitä väliä sillä on kumpi tuossa oli ensin, kun auto on pysäköity päin helvettiä viivojen päälle?Tossa kuvassa paikka huomioiden ei häiriköstä välttämättä ollut edes kyse. Ja siihen jää vielä ulkopuoliselle pieni epäilyksen mahdollisuus, että kumpi siinä oli ensin.
Ei sentään ovella ollut lyönyt jälkiä pyörään mutta erittäin hieno suoritus noin muuten
Hyvinkään Lidlin pihaan on maalattu sellaiset parkkiruudut että niissä on myös autojen "väli" merkitty. Eli normaalisti kun on autojen välissä vain yksi viiva niin tuolla on kaksi. Aivan hiton hyvä juttu ja estää kylkeen parkkeeraukset ja isomallakin autolla on tilaa.
Tuolla aiemmin oli jo kommenttini asiasta, noi viivat ovat tossa päin per***tä. Tuohon ei vaan mahdu kahta autoa rinnan, ellei niistä poistu takaluukun kautta sekä kummatkin kuskit todella hyviä. Noin ahtaassa on aivan turhaa "uhrata" koko ruutu Motolle, jos tilasta on puute.Mitä väliä sillä on kumpi tuossa oli ensin, kun auto on pysäköity päin helvettiä viivojen päälle?
Oma trafista klikkaa sen tietojenluovutuksen päälle, niin ei nää kun possut enää auton/ pyörän tietoja rekkarin perusteella.Pari laitetta jo lähtenyt varkaiden matkaan niin ei kauheasti huvita enää jakaa omien värkkien rekkareita minnekään. Edellinen moottoripyörä lähti pihasta siihen malliin että oli varmasti jo vähän suunniteltu sitä keikkaa.
Ei sentään ovella ollut lyönyt jälkiä pyörään mutta erittäin hieno suoritus noin muuten
Pari laitetta jo lähtenyt varkaiden matkaan niin ei kauheasti huvita enää jakaa omien värkkien rekkareita minnekään. Edellinen moottoripyörä lähti pihasta siihen malliin että oli varmasti jo vähän suunniteltu sitä keikkaa.
SAAKO REKKARIN JULKAISTAIhan oma pyörä tuossa ja itse julkaisin itse ottamani kuvan
Joskus vuonna nakki mä heitin pikkuveljen töihin Pomarkkuun (vt 23 varrella Porista). Oltiin liikkeellä Mk4 Escortilla ja oli helkkarin pimeä syksyinen aamu, kun lähdin ajamaan takaisin Poriin. Pitkät päällä ajelin tyytyväisenä kunnes vastaan tulee auto ja pitää pudottaa lyhyille. Yllätys oli ikävä kun lyhyet eivät toimineetkaan, vaan valot putosivat suoraan parkeille ja käytännössähän tämä tarkoitti sitä, ettet nähnyt yhtään mitään muuta kuin ne vastaantulijan valot.Sitten päätti hajota molemmat lyhkästen polttimot samalla hetkellä.
On ollut tuo jo aika pitkään käytössäOma trafista klikkaa sen tietojenluovutuksen päälle, niin ei nää kun possut enää auton/ pyörän tietoja rekkarin perusteella.
Pysähdyn punaisiin kevyenliikenteen valoihin ja autoille palaa tietty vihree ja yks auto pysähtyy silti antamaan mulle tietä. Ja muutenkin viime aikoina näkyny paljon ajajia joilla kaistaa vaihtaessa ratti ja vilkku kääntyy samaa aikaan.
Omia tietoja voi ja saa julkaista, jos omat tiedot sivoaa pois, niin vaikeahan siinä on perustella miksi sitten julkaisee muiden.Mistä tällainen ajatus? Samoin toimisin itsekin. Kyllä häirikön tiedot saavat näkyä, mutta omia ei viitsisi levitellä.
En teidä nykyään, mutta aiemmin viivojen päälle pysäköinti ei ollut ns oikein, mutta ei siitä edes pysäköintiverhemaksua saanut ja joissain ohjeissa jopa neuvottu niin tekemään joissain tilanteissa. (no siinä kai vaihtelua oliko maksullissa paikoissa yhdellä vain käytettyjen ruutujen määrällä maksua, enkä tarkotia että kuvan tapaus taipuisi mihinkään ohjeeseen, lähinnä kai viitattu reilu tila kulke autoon, mutta ei tukkia muiden menoa, eli jos olisi ennen motoristia pysäköinyt)Mitä väliä sillä on kumpi tuossa oli ensin, kun auto on pysäköity päin helvettiä viivojen päälle?
Toisaalta manuaalivaihteistojen osuus laskee vuosi vuodelta, heistähän monella on tapana laittaa vapaalle valoissa, ja sitten vasta kun vaihtuu vihreäksi aletaan hakemaan kytkintä ja ykkösvaihdetta.Valoista lähteminen taitaa vaan tulevaisuudessa hidastua kun enemmän alkaa olemaan ihmisillä adaptiivisia vakkareita, useampi kun lähtee vasta sitten liikkeelle kun edellä meninä on ehtinyt yhtä kauas kuin säädetty etäisyys, esim Toyotat.
Toisaalta manuaalivaihteistojen osuus laskee vuosi vuodelta, heistähän monella on tapana laittaa vapaalle valoissa, ja sitten vasta kun vaihtuu vihreäksi aletaan hakemaan kytkintä ja ykkösvaihdetta.
Tarkoitin että manuaalivaihteisten autojen osuus liikenteessä laskee. Autokanta kuitenkin sen verran vanha että vaikka ei myytäisi ainuttakaan manuaalivaihteista autoa enää uutena niin pikku hiljaa niiden osuus laskisi silti.Manuaalivaihteiden osuus ei ole vain laskemassa vain on käytännössä uusissa autoissa jo romahtanut, koska uusista autoista hyvin suuri osa on jo hybrideitä. En tiedä yhtään hybridiautoa, joka pystyy liikumaan kumman tahansa moottorin voimalla, ja sisältäisi manuaalivaihteiston, manuaalivaihteistoa löytyy ainoastaan joistain "kevythybrdeistä" joissa polttomoottorin tarvii olla kuitenkin käynnissä auton liikkuessa.
Auton hallintalaittessa manuaalivaihdekeppi on kovaa vauhtia kokemassa saman kohtalon kuin ryyppynappi.
Itse en kuitenkaan automaatista pidä, mielelläni hyppään sitten joskus manuaalista suoraan vaihteettomaan (pelkästään sähköinen voimansiirto).
Yksi, kaksi ja monta ?Toisaalta manuaalivaihteistojen osuus laskee vuosi vuodelta, heistähän monella on tapana laittaa vapaalle valoissa, ja sitten vasta kun vaihtuu vihreäksi aletaan hakemaan kytkintä ja ykkösvaihdetta.
Ongelma on kyllä mielestäni ennakoinnin puute. Useimmiten kyllä pystyy liikennettä seuraamalla ennakoimaan milloin on valo vaihtumassa vihreäksi. Ja näin pitääkin tehdä jos on ensimmäisenä jonossa eikä jalassa riitä voima sen kytkimen alhaalla pitämiseen.Yksi, kaksi ja monta ?
Jos valojenkierto on pitkä (seuraava vihreä), niin ihan ymmärettävää, ongelmana pidän sitä valojen ajoitusta, eli jos se punavihreä olisi pidempi, niin se ensimmäinenkin saisi ottaa rennommin ja startit onnistuisi paremmin, vihreiden alussa.
Jos siellä jonossa on, niin silloin on aikaa paremmin pelata vaihteilla.
Automaatit yleistyneet ja niitä käytettynakin jo pitkään tarjolla, tosin voihan sitä pitää ongelmana, jos joutuu manuaalin rattiin, jolla sitten kokenut ajatuksissaan mokaileen ensimmäisissä valoissa.
Ongelma on kyllä mielestäni ennakoinnin puute. Useimmiten kyllä pystyy liikennettä seuraamalla ennakoimaan milloin on valo vaihtumassa vihreäksi. Ja näin pitääkin tehdä jos on ensimmäisenä jonossa eikä jalassa riitä voima sen kytkimen alhaalla pitämiseen.
Yritin hahmottaa paljonko on monta, enemmän kuin kaksi. ei mitään vakavaa.En tiedä mitä tuo sinun kysymys tarkoittaa.
Sanoisin, että kuvan pystysikalan pysäköintitapaa vasta onkin vaikea perustella, ja hyvätapaista se ei etenkään ole. Noin pysäköivä on yksiselitteisesti tyhmä moukka, tekee sen sitten kiusallaan, äärimmäisestä tyhmyydestä tai päihtymyksen takia.Omia tietoja voi ja saa julkaista, jos omat tiedot sivoaa pois, niin vaikeahan siinä on perustella miksi sitten julkaisee muiden.
Vaikka julkaisisi omia tietoja, niin ei se tarkoita että silloinkaan pitäisi julkaista muiden, eli jos ei varma niin hyhvätapaista siivota.
Tuntuu että nyt vänkäät vänkäämisen vuoksi.Joissain tutuissa valoristeyksissä voi valo-ohjelma olla ennustettava ja ainakin joissa kohdin silloin pystyy ennakoimaan.
Esim jos se ohjelma on tuttu ja viivalta näkee sellaisen valon josta pystyy arpomaan.
Osassa sitten ohjelmat vaihtelee, ja huonosti edes näkee niitä valoja joista voisi ennustaa omia valoja. Ja jos niitä muita valoja yrittää kyttäillä, niin omiakin valoja pitäisi kyetä seuraan, jos tuleekin jotain yllättävää.
Siis kaipaisin jotain mistä voisi paremmin ja varmemmin ennakoida, jossain vakio paikoissa voi olla jokin suojatienvalo mistä voi ennustaa varsin tarkkaan oman ajoreitin punaisen ja vihreän, jossain voi arpoa jostain pienestä valon heijastuksesta, ja siltikin vaurot voi vetää ihan arpaa.
Jos se punakeltainen tulisi ajoissa, niin ei tarivisi arvailla, pärjäisi veiraallakkin reitillä.
Yritin hahmottaa paljonko on monta, enemmän kuin kaksi. ei mitään vakavaa.
Puuttumattaa yksittäistapaukseen.Sanoisin, että kuvan pystysikalan pysäköintitapaa vasta onkin vaikea perustella, ja hyvätapaista se ei etenkään ole. Noin pysäköivä on yksiselitteisesti tyhmä moukka, tekee sen sitten kiusallaan, äärimmäisestä tyhmyydestä tai päihtymyksen takia.
Lapsellisena kuvittelien että omaa yksityisyyttä arvostavat varsinkin arvoistaisi myös muiden yksityisyyttä eikä he olisi etunenänässämuiden henkilötietoja julkaisemassa.Oman ajoneuvon tunnisteet pääsääntöisesti peitän julkaistessani kuvia, koska arvostan yksityisyyttäni korkealle. Eri yhteyksissä pyrin ylläpitämään eri asteista anonymiteettia tai pseudonymiteettia. En ole mikään Facebook-ihminen.
Esimerkki siitä miten paljon eroja eri risteyksissä.Jos olet seissyt puoli minuuttia punaisissa valoissa ja huomaat että risteävä liikenne on jo pysähtynyt, niin aika todennäköistä on että kohta valo vaihtuu vihreäksi, oli sitten tuttu risteys tai ei.
Moision ramppi alkaa tiukasta mutkasta ylämäkeen ilman näkyvyyttä motarille ja se on lyhyt. Pikkukipot ei pääse rajoitukseen asti edes ralliajolinjoilla(60km/h siihen pikkumutkaan suoraan liikenneympyrästä).^Jos risteyksessä on valot jalankulkijoille, on oman vihreän syttyminen suht helppo ennustaa jalankulkijoiden valon vaihtumisesta punaiseksi.
Kävin tänään Turussa kääntymässä. Ysitiellä Moision kohdalla joku pikkukippo oli liittymässä motarille ja melkein vaihtoi kaistaa mun kylkeeni. Soitti vielä torvea kun en tehnyt rouvalle tilaa
On se kumma ettei rampilla saada sitä vauhtia poljettua kunnolla, olisi liittyminenkin paljon helpompaa.
Olen mä siitä rampista ajanut useasti, eikä mulle oo tuottanut ongelmia polkea edes pakua suurinpiirtein siihen vauhtiin, että motarille voi liittyä ongelmitta.Moision ramppi alkaa tiukasta mutkasta ylämäkeen ilman näkyvyyttä motarille ja se on lyhyt. Pikkukipot ei pääse rajoitukseen asti edes ralliajolinjoilla(60km/h siihen pikkumutkaan suoraan liikenneympyrästä).
Ihan uteliaisuudesta: Mikä tekee letkan ohittamisesta holtitonta? Miksi ei saisi mennä ohi? Kokemuksen perusteella se ohituskaistan odottelu ei nimittäin auta, kun siellä on sitten muitakin junnaamassa.- Ne holtittomasti ohittelevat. Jos kilometrin näet eteenpäin mäen päältä ja näet että se on pelkkää autoletkaa, niin älä lähde ohittelemaan autoja. Ohituskaista on tulossa ennen kuin pääset puikkimalla letkan ohi.
Kaikki letkan ohitukset eivät ole holtittomia, mutta monet ovat.Ihan uteliaisuudesta: Mikä tekee letkan ohittamisesta holtitonta? Miksi ei saisi mennä ohi? Kokemuksen perusteella se ohituskaistan odottelu ei nimittäin auta, kun siellä on sitten muitakin junnaamassa.
Meikäläisellä syy ohitukseen on yksinkertaisesti se, että olen saanut edellä menevän kiinni. Ei ajansäästö, kuten täällä(kin) monet tuntuvat kuvittelevan.
Oma trafista klikkaa sen tietojenluovutuksen päälle, niin ei nää kun possut enää auton/ pyörän tietoja rekkarin perusteella.
Letkasta pääsee helposti ohi, jos se ei ole täynnä idiootteja jotka ajaa toistensa perseissä kiinni tehden ohittamisesta mielenkiintoista, kun pitää änkeä pieniin väleihin. Turvavälit kuuluu jonoihinkin ja saisivat kylmästi sakottaa noista.Kaikki letkan ohitukset eivät ole holtittomia, mutta monet ovat.
Saavutettu hyöty on melko pieni kun joudut kyttäämään vastaantulijoiden välistä ohituspaikkoja lukuisia kertoja peräkkäin ja usein letkat ovat turhan tiiviisti pakkautuneita jo lähtöjään jolloin omalle kaistalle palaaminen on hiukan riskialtista sekin.
Mutta niinhän ne sanovat että letkan muodostumisen syy on aina se letkan toinen auto, joka ei ohita ensimmäistä eikä jätä turvaväliä johon ohittaja mahtuisi. Ja sitten homma eskaloituu kun niitä tulee lisää.
Sitten kun se ohituskaista tulee niin se letkan tukko usein ohitetaan porukalla ja välitkin pääsevät väljemmiksi kun nopeammat saavat vauhtinsa takaisin. Tällöin ei sen takaa tulevan holtittomimman ohittelijan tarvitse ohittaa koko letkaa, vain se viimeiseksi jäävä tukko, olettaen että muut tukin takana olleet hyväksikäyttävät tilannetta.
Ehkä tää ottaa mua päähän keskivertoa enemmän kun itse omalla nuhapumpulla harvemmin ohitan ellei ole todella hyvä paikka tai ohituskaista ja sen lisäksi itse jätän turvavälin edellä ajavaan. Moneen kertaan joku takaa tuleva päästelee mun ohi koska edessä on tyhjä paikka. Siinä se hinaa sitten seuraavat puoli tuntia mun edessä kun ei letkan alkupäätä pääse ohittamaan.
Joo, nimenomaan noista tuollaisista letkoista puhun kun tarkoitan holtittomia ohituksia.Letkasta pääsee helposti ohi, jos se ei ole täynnä idiootteja jotka ajaa toistensa perseissä kiinni tehden ohittamisesta mielenkiintoista, kun pitää änkeä pieniin väleihin. Turvavälit kuuluu jonoihinkin ja saisivat kylmästi sakottaa noista.