Mistä sinä tiedät paljonko siellä on kelattu vauhtia ja millä matkalla, kun sitä emme näe? Mistä sinä myöskään tiedät onko auto lastattu tai optimoitu? Videon perusteella en
nyt kyllä näe yhtään mitään, katso vaikka itse.
Oli siis parempi vaihtoehto ohittaa pientareen kautta ja jarrutella vielä edessä kuin laskea eteen, kun kerran ei tarvinut tai kannattanut edes harkita, molemman kaistan liikenne myös alle rajoituksen. Molemmissa varmaan löytyi vikaa, mutta minä kommentoin siihen mihin näen. Suurimman ongelman tuossa mahdollisti todennäköisesti kasko, ilman sitä se joustaminenkin toimii monesti paljon paremmin ja molemmin puolin.
Veljellä oli kerran tilanne missä motoristi olisi kuollut, jos olisi itse kaistaa vaihtanut. Jos siellä näkyi ensin piste peilissä ja seuraavaksi vilahti prätkä ohi ja hävisi heti näkyvistä. Ymmärrät varmaan mitä ajan takaa, kun osa porukasta saa aina syylliseksi pelkästään sen kääntyjän, vaikka vauhtia olisi reilusti yli 200km/h ja lähes mahdotonta nähdä ohittajaa. Minä nyt kirjoitin korostetun yksipuolisesti tilanteesta, kun se näyttää ainakin joillakin olevan tapana löytää aina vain yksi syyllinen.
Jotenkin tuntuu, että nykyisin opitaan jo koulussa, että miten olla mahdollisimman mulkku, kun siihen ei kukaan enää puutu. Asenneongelmat vielä tuohon päälle niin ei siitä hyvää ainakaan liikenteessä seuraa.