Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käytännössä siis kaikki pakukuskit ja erityisesti raskaanliikenteen kuskit on siis paskoja vai mitä tästä voidaan päätellä?Mikäs se tutkimus olikaan, jonka mukaan hyvä kuljettaja katsoo taustapeiliin keskimäärin 8 sekunnin välein.![]()
Siitä voi päätellä sen, että taustapeili on tärkeä tekijä ympärillä olevien tapahtumien seurannassa.Käytännössä siis kaikki pakukuskit ja erityisesti raskaanliikenteen kuskit on siis paskoja vai mitä tästä voidaan päätellä?
Mitä se lumi takalasissa haittaa? En ikinä putsaa takalaseja, en edes sivuista. Miksi pitäisi, etusivulasit ja tuulilasi kyllä on kokonaan puhtaat ja katolta otan suurimmat lumet pois.
Aika vahvoja tunteita näyttää herättävän tuo lumien putsaus auton päältä, varsinkin kun kyseessä ei ole mikään makukysymys vaan tuohon on poliisillakin sanomista. Ja se sentin kerros pakkaslunta kyllä lähtee sieltä nopeasti kun vähän kiihdyttää, mutta kuten todettu niin monesti lunta on katolla 10-20 senttiä ja tuulilasissa postikortin kokoinen aukko josta sitten ajellaan niin kauan että auto on sula. Se katolla oleva lumipatjahan ei siellä ikuisesti pysy, vaan humpsahtaa herkästi oman tuulilasin peitoksi vaikkapa suojatien edessä jarruttaessa, tai se voi tippua auton taakse ja aiheuttaa vaaratilanteen jos takana ajava tekee väistöliikkeen. Sitten on vielä tämä ääriesimerkki josta on ylempänä suht dramaattinen videokin.
Voi luoja. Etkö vieläkään ymmärtänyt. Kuinka rautalangasta pitää vääntää, että se penaalin tylsinkin ymmärtää. Mulle on ihan sama missä kukakin ajaa. Se, että ajaa urissa ja mussuttaa urista on se pointti ja se ristiriita. Jos mussuttaa teiden urista niin mussuttaja itse voisi ajaa jossain muualla kuin siellä urassa. Jokaisella on päätäntävalta missä ajaa. Mutta jos päättää ajaa urissa niin mun mielestä se poistaa oikeuden valittaa.Kyllä se nastarenkas siinä urassa paljon enemmän tien pintaa kuluttaa, kuin kitkarenkas, vaikka sillä nastarenkaalla voisi kitkarenkasta paremmin ajaa urasta sivussa jäisellä polanteella (en toki itse ajaisi kuivasta urasta sivusta ihan jo rengasmelun ja lumi&jään epätasaisuuden vuoksi, vaikka autossa olisi edellisen omistajan jäljiltä nastarenkaat). Huono on logiikkasi, jossa nastarenkaalla saa siis ajaa ihan hyvällä omatunnolla kuivassa urassa koska kitkarenkaillakin siinä ajetaan, vaikka ensiksi mainittu kuluttaa sitä paljasta asfalttia merkittävästi enemmän.
Tämän tapainen piittaamattomuus liikenteessä, erityisesti kaupunkialueella:
![]()
Ulkoministeri Pekka Haavisto törttöili autollaan – poliisitutkinta kohuvideosta!
Seiskan vuodenvaiheessa netissä julkaisema video ulkoministerin liikennekäyttäytymisestä on johtanut esitutkintaan.www.seiska.fi
Miksi ei koskisi? Ainakaan liikennemerkissä ei näy lisäkilpeä, joka voisi sallia pysähtymisen osalle autoista.Ja vaikka tuossa onkin pysähtymiskielto, niin se ei käsittääkseni koske valtioneuvoston virka-autoja. Eiköhän Pekka siis tähän kategoriaan ainakin jollain tasolla kuulu. Perinteinen kusenkeltainen lööppi.
Miksi ei koskisi? Ainakaan liikennemerkissä ei näy lisäkilpeä, joka voisi sallia pysähtymisen osalle autoista.
Voi luoja. Etkö vieläkään ymmärtänyt. Kuinka rautalangasta pitää vääntää, että se penaalin tylsinkin ymmärtää. Mulle on ihan sama missä kukakin ajaa. Se, että ajaa urissa ja mussuttaa urista on se pointti ja se ristiriita. Jos mussuttaa teiden urista niin mussuttaja itse voisi ajaa jossain muualla kuin siellä urassa. Jokaisella on päätäntävalta missä ajaa. Mutta jos päättää ajaa urissa niin mun mielestä se poistaa oikeuden valittaa.
Ja vaikka se nastarengas ajaisikin siinä uran sivussa tekemässä uutta polkua niin mitä kohta tapahtuukaan??? Siellä on kohta kitka sankari samassa linjassa ja taas alkaa se sama ulina. Että näin.
Vähän ärsyttää kun kitkailijat luulevat olevansa parempia ihmisiä.
Tämän tapainen piittaamattomuus liikenteessä, erityisesti kaupunkialueella:
![]()
Ulkoministeri Pekka Haavisto törttöili autollaan – poliisitutkinta kohuvideosta!
Seiskan vuodenvaiheessa netissä julkaisema video ulkoministerin liikennekäyttäytymisestä on johtanut esitutkintaan.www.seiska.fi
Pilkunviilausta. Ihan riittävästi hidasti, jotta se voidaan laskea pysähtymiseksi. Ei löydy sellaista poliisia, joka tuollaisesta sakottaisi, kun taas Haavisto ajoi läpi edes kunnolla hidastamatta.Ja tähän heti perinteinen: kuvaaja itsekkään ei pysähtynyt suojatien kohdalla, josta valitti ettei pekka pysähtynyt, vaan hidasti. Saisivat molemmat viedä korttinsa laitokselle.
Hidastamista ei lasketa pysähtymiseksi, ilman että pysähtyy. Esim ajokokeessa tuo olisi suora hylsy joka kerta.Pilkunviilausta. Ihan riittävästi hidasti, jotta se voidaan laskea pysähtymiseksi.
Tiedän, mutta viilaat silti pilkkua. Normaalissa elämässä tuo riittää sekä turvallisuuden näkökulmasta, että viranomaisen silmissä. Auto käy kuitenkin pysähdyksissä, vaikka ei sekunteja siinä paikallaan olekaan.Hidastamista ei lasketa pysähtymiseksi, ilman että pysähtyy. Esim ajokokeessa tuo olisi suora hylsy joka kerta.
Tämä on se kumma osuus argumentoinnissa. Ei se käy pysähdyksissä jos se kokoajan pysyy liikkeessä, vaikka reilusti hidastaakin. Ja se viilaus tulee siitä kun tämä ei-pysähtyjä jakaa videon missä valittaa siitä ettei kuvattavakaan pysähdy.Auto käy kuitenkin pysähdyksissä
Veikkaan että se pysähtyy siinä kaikkien muiden, paitsi sinun mielestä.Tämä on se kumma osuus argumentoinnissa. Ei se käy pysähdyksissä jos se kokoajan pysyy liikkeessä, vaikka reilusti hidastaakin. Ja se viilaus tulee siitä kun tämä ei-pysähtyjä jakaa videon missä valittaa siitä ettei kuvattavakaan pysähdy.
Videosta ei selviä pysähtyykö vauhti täydellisesti muutaman millisekunnin ajaksi, vai eteneekö auto hitaimmillaan silti pari senttiä/h, mutta ei sillä ole mielestäni mitään merkitystä. Sanoin jo alkuun, että "pysähtyi riittävästi" ja ettei tuosta sakotettaisi. Autokouluvaatimukset sitten erikseen.Tämä on se kumma osuus argumentoinnissa. Ei se käy pysähdyksissä jos se kokoajan pysyy liikkeessä, vaikka reilusti hidastaakin. Ja se viilaus tulee siitä kun tämä ei-pysähtyjä jakaa videon missä valittaa siitä ettei kuvattavakaan pysähdy.
Mitäs vastasit?Hohhoijaa jollekin oli mennyt ohittaminen ihon alle ja tuli itkemään. Mitään varsinaista syytä ei ollut kun että hänen vauhtinsa oli riittävä 50-60 maantiellä
Ladattavalla hybridillä ajaessa välillä ärsyttää latauspaikoille pysäköidyt polttomoottoriautot ja lataukseen kytkemättömät sähköistetyt autot. No eilen näin jo jotain uutta; polttoainepumpulle pysäköidyn sähköauton![]()
Vajaan viikon ajelin sähköautolla ja sinä aikana törmäsi myös ärsyttävään ilmiöön, missä PHEV-kuskit tukki pikalatureita. (Useimmiten Outlandereita)
Eipä juuri missään muussa plugarissa ole pikalatausta, niin toki ne on Outlandereita. Outlanderien ongelmasta pääsee, kun ei yritä olla menossa Lidlin ilmaisille latureille, ei ne maksullisista pikalatureista lataa.
Tämä sankari jostain käsittämättömästi syystä tukki Lohjan ABC:n 150 kW:n laturin, onneksi vieressä oli pari 50 kW:n laturia. Mutta joo kyllä Lidlien pihoissa näitä autossa istuvia tuli nähtyä enemmänkin. Useimmiten Tesloja ja aiemmin mainittuja Outlandereitä.
Siitä 150kW laturista saa ilmeisesti myös 62kW Chademolla. Outlander tosin ottaa vaan 20kW, voi tulla hieman kalliiksi 50c minuuttihinnallaNo siitä päästään varmaan lukemaan paikallislehdestä yleisöosastolta, että ihan ryöstöhintaista tuo sähköautoilu, vaihdan takaisin diisseliin.
... tosin eihän se nyt edes päässyt siis lataamaankaan siitä, vain tukkimaan. Outlanderissa ei ole CCS:ää.
Kuulostaa kyllä ihan vitun uuvuttavalta toi koko sähkövehkeillä kikkailu. Auto pumpulle ja kahvasta mehua tankkiin ja matka jatkuu.
Voihan sitä bensaakin jerrykannusta tankata, jos se on tavoite. Onnistuu vaikka pitäisi lähteä vartin päästä taas ajoon yllättäen kun tankki oli tyhjä, ja onnistuu vaikka olisi sähköt katki.Eipähän tarvitse kotipihasta lähtiessä ikinä todeta, että pitääkin mennä huoltoaseman kautta.
Kannattaa sitä polttoainetta vähän kotona olla. En mä ruohonleikkurillakaan voi ajaa huoltoasemalle, autolla taas ajan sellaisten ohi sopivasti tämän tästä. On hienoa kun joka päivä ei tarvitse täydentää toimintasädettä, eikä säästösyistä jättää tankkia 80% käyttöasteelle jos auto jää lepoon.Kuulostaa kyllä ihan vitun uuvuttavalta toi koko pumpulla ravaaminen. Meinaatsä että tarttis oikein ajaa johonkin että saa menovettä? Ja vielä odottaa siinä vieressä samalla kun pumppaa? Kovin kivikautista. Piuha kiinni kotona/kaupassa/missälie sattuu olemaan ja siinä se.
Voihan sitä bensaakin jerrykannusta tankata, jos se on tavoite. Onnistuu vaikka pitäisi lähteä vartin päästä taas ajoon yllättäen kun tankki oli tyhjä, ja onnistuu vaikka olisi sähköt katki.
Kannattaa sitä polttoainetta vähän kotona olla. En mä ruohonleikkurillakaan voi ajaa huoltoasemalle, autolla taas ajan sellaisten ohi sopivasti tämän tästä. On hienoa kun joka päivä ei tarvitse täydentää toimintasädettä, eikä säästösyistä jättää tankkia 80% käyttöasteelle jos auto jää lepoon.
Minäkin tykkään täyssähköauton konseptista ja ajaisin mielelläni sellaisella ellei se olisi rikkaiden huvi, eli kohta ajankin, mutta ei mustaa pidä yrittää puhua valkoiseksi.
Kyllä täällä ainakin nelostie on usein paljaana urien kohdalta ja joskus laajemminkin. Pienemmistä teistä en tiiä.vertaa siihen kuin ajat kunnon talvisella tiellä esimerkiksi Lapissa, jossa paljaasta asfaltista ei ole tietoakaan
Näinhän se on. Silti niillä pelkillä kitkoilla pääsisi risteyksestä liikkeelle ja lähtöpaikat ovat tietyillä keleillä peilijäässä nastakuskeista huolimatta.Kitkat hioo valoista lähtöpaikat peilijääksi ja nastat karheuttaa pinnan uudestaan.![]()
Se nyt vaan on niin että bensaa/dieseliä pitää olla varastossa ja sitä on totuttu käyttämään, sähkö ei voi toimia samassa tarkoituksessa vaikka sitä tulee Suomessa huomattavasti useampaan pisteeseen kuin mitään polttoainetta.En nyt näe miten akun latausrajan muuttaminen puhelinsovelluksesta tai autosta on vaikeampaa kuin pumpulla käynti tai jerrykannusta nesteen kaataminen. Sanoisin että sormen liikuttaminen puhelimen tai auton ruudulla on jopa helpompaa.![]()
Niin, edellä tarkoitus oli vain vähän rauhoitella sellaista ajatusta, että sähköautoilu olisi jotenkin helppoa ja vaivatonta verrattuna polttoaineen tankkaamiseen. Ei mitään muuta.Se nyt vaan on niin että bensaa/dieseliä pitää olla varastossa ja sitä on totuttu käyttämään, sähkö ei voi toimia samassa tarkoituksessa vaikka sitä tulee Suomessa huomattavasti useampaan pisteeseen kuin mitään polttoainetta.
Edit. Piti lisätä se hymiö
Tästä saankin sopivan aasinsillan takaisin tarkemmin ketjun aiheeseen. Ei minua yleensä niin häiritse, mutta onhan se tyhmää ja mahdollisesti ärsyttävää roikottaa raajojaan ulkona autosta. Voi olla myös vierasesineiden lentämisen takia huono idea. Käytännössä modernin auton ilmastointikompressorin energiantarve on niin pieni, että kuviteltu säästö varmaankin kumoutuu sillä, että autoon aiheuttaa valtavan lisäilmanvastuksen ajamalla ikkunat auki tai katto alhaalla. Avoautoilun kuuluu olla armotonta dekadenssia, jossa ei paljon säästellä.edes kesäkelissä luu ulkona
Tästä saankin sopivan aasinsillan takaisin tarkemmin ketjun aiheeseen. Ei minua yleensä niin häiritse, mutta onhan se tyhmää ja mahdollisesti ärsyttävää roikottaa raajojaan ulkona autosta. Voi olla myös vierasesineiden lentämisen takia huono idea. Käytännössä modernin auton ilmastointikompressorin energiantarve on niin pieni, että kuviteltu säästö varmaankin kumoutuu sillä, että autoon aiheuttaa valtavan lisäilmanvastuksen ajamalla ikkunat auki tai katto alhaalla. Avoautoilun kuuluu olla armotonta dekadenssia, jossa ei paljon säästellä.
Tämä aihe on toki ollut Mythbustersissa, mutta se on korkeintaan lähes populaaritiedettä ja aivottomasta amerikkalaisesta näkökulmasta. Sitä ei siis kannata edes mainita. Oli vieläpä muistaakseni niin epäviihdyttävä jakso(tai jaksot jos sitä on revisioitu) kuin mahdollista. Kuin verottajan yhtenäistämisohjetta lukisi.
Taas kerran, just sayin'. Ei se toimintamatka pitene ikkunoita avaamalla.Joo...
Ei kai niissä latureissa tartte odotella, kunhan vaan kehtaa suorittaa. Viimeksi tänään sai hieraista silmiä, kun kaupan parkkipaikalle kurvasi Model 3, kuski pisti auton asiakkaille tarkoitettuun ilmaiseen laturiin ja kiskoi monot jalkaan ja sukset kainaloon. Lähti käppäilemään ladun suuntaan. Mikäpä siinä sitten.