Tuli tuosta aiemmin mainitusta Audikuskista mieleen viime talven Audikuski, joka luuli, että sillä uudella A4-Quattrolla voi oulunlahdentieltä kääntyä noin 60km/h lasissa kainuuntien kiihdytyskaistalle johtavaan mutkaan, vaikka vasta on tuoretta lunta tullut noin 10 senttiä jään päälle. Kyllä minua nauratti kun se Audi puskikin suoraan ja jarruvalot vilkkuivat vaan kun ESC yritti epätoivoisesti pelastaa raukkaa liian kovalta tilannenopeudelta. Itse tulin bemarilla perässä sopivalla vauhdilla mutkaan ja eihän se Audi siitä mihinkään päässyt vaan edelleen olin perässä, kun ensin otin vauhdit pois ja jätin reilusti väliä mutkaan ajettaessa. Sitten yritettiin vouhottaa kiihdyttämällä kaasu pohjassa kuinka "mulla on neliveto nyt se bemari jää" vaan eipä jäänytkään xDrive. Toki jätin kiihdytyskaistan jälkeen turvavälin, ei noista tiedä mitä tekevät.
Oli muuten Audi todella lähellä katukivetystä. Ei kuitenkaan osunut mihinkään, mutta huomasin kyllä, että kyseisellä kuljettajalla ei ollut mitään hajua autonsa käyttäytymisestä, saatikka renkaidensa todellisesta pidosta. Kuvitteli selvästi, että kun hällä on Quattro niin hän voi ajaa kelillä kuin kelillä yhtä lujaa...
Oli muuten Audi todella lähellä katukivetystä. Ei kuitenkaan osunut mihinkään, mutta huomasin kyllä, että kyseisellä kuljettajalla ei ollut mitään hajua autonsa käyttäytymisestä, saatikka renkaidensa todellisesta pidosta. Kuvitteli selvästi, että kun hällä on Quattro niin hän voi ajaa kelillä kuin kelillä yhtä lujaa...