moukula
Team Linux
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 879
Kyse oli siitä että jos kesällä joudut sivuluisuun, niin sinulla on vauhtia vähintään se satanen. Jos et ole koskaan leikkinyt ja pelleillyt auton kanssa, niin se on täysin uusi tilanne eikä sinulla ole siinä hetkessä aikaa reagoida ja opetella. Talvella voit kokeilla auton käytöstä ääritilanteissa hitaassa vauhdissa, ja niitä tilanteita saattaa tulla vahingossakin jo jossain 50km/h vauhdissa, jolloin on paljon enempi aikaa reagoida ja tehdä korjausliikkeitä. Sitten kun niitä on talviaikaan saatu hakattua selkärankaan, niin on jotain tsäänssejä selvitä myös siitä kesäkelin lipsahduksesta.
Toki myös se pätee, että talvella kaikki liikeradat ovat loivempia. Eli jos menetät auton hallinnan satasen vauhdista, niin se todennäköisemmin liukuu suoraan eteenpäin vaikkakin sitten kylki edellä. Kesällä se saattaa "pompata" ja ruveta pyörimään minkä tahansa akselin ympäri ja kimmota ojaan.
Toki myös se pätee, että talvella kaikki liikeradat ovat loivempia. Eli jos menetät auton hallinnan satasen vauhdista, niin se todennäköisemmin liukuu suoraan eteenpäin vaikkakin sitten kylki edellä. Kesällä se saattaa "pompata" ja ruveta pyörimään minkä tahansa akselin ympäri ja kimmota ojaan.
Viimeksi muokattu:
.

