Kyllä voi olla. Edessä näkyi toisen auton takavalot, toki mielestäni ihan noin pitkää väliä ei tuossa autossa saa laitettua.
Tosiaan, tuolla videolla mäen päällä olevan auton takavalot mielestäni paistaa jopa sen verran kirkkaasti, että taitaa olla jarrutus menossa.
Jos video olisi hieman pidempi olisi nähnyt, kuinka meikäläinen joutuu tekemään hätäväistön tämän seniilin hybrid-kuskin takia. Jatkossa näköjään täytyy jättää väistäminen tekemättä ja antaa vaan rysähtää perään, kun rupeaa Brake-chekailemaan. Suomalaiset on kyllä liikenteessä yhtä huonointa kansaa tunnustamaan omat virheensä, jopa ranskalaiset osaa katsoa liikenteessä paremmin peliin.
Herää vaan väkisin kysymys, miksi miksi tämän sankarin pitää vaihtaa kaistaa niin lyhyeen väliin, vaikka tilaa oli vaikka muille jakaa...
Päivän selvää on, minkä toki itsekin tiedät enkä muuta väitäkkään, vaikka kärjekkäästi kirjoititkin, että kenenkään perään ei tule rysäyttää tahallisesti, vaikka edessä oleva tekisi mitä. Siltä varalta että tämä ei olisi jollekin lukijalle päivänselvää, niin tahallinen kolari ei ole hyväksyttävää ainakaan seuraavista syistä: pienessäkin vauhdissa tehty peräänajo voi tuottaa pahimmassa tapauksessa jopa halvaannuttavan niskan retkahdusvamman (whiplash), siellä voi olla myös muita kärsijöitä kuin vain tötöilevä kuski (kuten lapsia), ja lisäksi tuo olisi myös laitonta.
Täytyy vaan hyväksyä, että liikenteessä nyt vaan on kaikenlaista suhaaja, ja niihin joutuu enemmän ja vähemmän varautumaan. Jos tuota videota katsoo ja lukee kertomuksesi, niin ellei tuo Volvo tehnyt täydellistä vauhdin pysäyttävää lukkojarrutusta edessäsi, niin ilmoittamasi hätäväistö voi johtua siitä, ettet itse alkanut jarruttamaan ajoissa turvavälin säilyttäen, joka taas sitten alleviivaa sitä että liikenteessä nyt vaan täytyy ottaa huomioon mahdolliset tötöilijät (jos ei muuta, niin oman turvallisuuden vuoksi; joku hätäväistökin voi olla riskialtista monesta muustakin syystä mutta ainakin siitä, että nopeassa tilanteessa ei välttämättä esimerkiksi kaksikaistatiellä ehdi katsoa, tai muista, kuolleessa kulmassa vierellä olevaa autoa --> oikea-aikaisen jarruttamisen laiminlyönti & valuttaminen lähelle edessä olevan "tötöilijän" puskuria voi johtaa sitten siihen hätäväistöön, joka pahimmassa tapauksessa johtaa siis kolarointiin viereisellä kaistalla olevan auton (syytön) kanssa, vaikka ennakoivalla ajolla koko tilanne oltaisiin estetty).