Vituttaa ihmiset, joilta puuttuu pelisilmä liikenteessä - kohtaan saman tilanteen jokaikinen päivä taloni edessä.
Kuninkaankartanonkatu 10, 20810 Turku
www.google.com
Linkin takana oleva paikka, eli tulen itse pohjoisesta Kuninkaankartanonkatua pitkin ja heti Stålarminkadun risteyksen jälkeen käännyn vasuriin Mestarinkadulle. Joudun tietysti tässä kohtaa väistämään kaikkia etelästä tulevia, ennenkuin pääsen kääntymään. Odotellessani takana tulevat autot kykynevät kyllä ajamaan oikealta ohitseni kiikun kaakun, mutta tämäkin edellyttää, että ajan melkein jo osittain vastaantulevien kaistalle oikealle tilaa jättääkseni. Silloinkin isommat ajoneuvot joutuvat hieman koukkaamaan/odottamaan käännöstäni.
Mutta itse ongelma: ruuhka aikaan etelästä tuleville palaa tässä kohtaa Stålarminkadun riesteyksessä punainen, jolloin "säästäväiset moottorijarruttajat" aloittavat punaisiin jarruttelut jo suurinpiirtein Kupittaankadun kohdilta, aiheuttaen sen, että minä en todellakaan pääse kääntämään heidän matelua odotellessani, yksi auto kerrallaan. Tunnen suurinpiirtein takanani tulevien vihat niskoissani, vaikka todellisuudessa ne kusipäät löytyy aivan muualta. Pitäisi jumalauta olla sen verran pelisilmää, että joko ajaa valoihin asti kunnollista vauhtia, tai sitten jarruttelee ennen mestarinkatua, jotta minä + mahd. pari muutakin kääntyjää kerkeää kääntymään sutjakkaasti. Jarrutus ennen mestarinkatua ei myöskään hidasta heitä, koska onhan heillä joka tapauksessa edessään punainen valo, joten se on aivan sama pysähtyä 6 metriä aikaisemmin, päästää pohjoisesta tulevat kääntymään Mestarinkadulle ja sitten jatkaa matkaa, jahka valot on vaihtuneet vihreiksi.
Mutta ei, ihmiset ovat suurimmaksi osaksi itsekkäitä idiootteja, joita ei vain kiinnosta. Tämä sama kuvio oikeastaan toistuu myös aamuisin, kun en puolestaan pääse kääntymään Mestarinkadulta pohjoiseen Kuninkaankartanonkadulle - punaisiin jonottelevat tukkivat koko paskan ja vihreiden vaihtuessa takaa tulee jo lisää autoja. Vauhdikkaalla kiihdytyksellä asia on toki yleensä ratkennut, mutta kuitenkin.