Nyt on pakko avautua jonnekin, kun sattui oudoin tapaus tähän asti liikenteessä. Ajeltiin kaverin kanssa yöllä ympäriinsä ja yhtäkkiä perään tuli auto ja vilkutti aggressiivisesti pitkiä ja vilkkuja ja seurasi todella pitkään ja lujaa. Lopulta kyllästyin ja pysäytin ja kysyin mitä asiaa. Sanoi, että olin tullut lujaa kolmion takaa yhdessä risteyksessä parin metrin päästä ja kertoi rekkarinkin, että varmasti oma autoni kyseessä. Vaikka väitin vastaan, niin kivenkovaan selitti, että näin tein.
Noh, faktoja:
- Ajoin kyseisen risteyksen kohdalla etuajo-oikeutettua tietä ja kolmiot risteyksissä muilla. Vauhtia oli noin 40 km/h ja väitti että kaahasin ainakin satasta.
- 20 vuotta asuin tuolla alueella ja osaan ulkoa kaikki tiet
- Pimeää ja ei missään katuvaloja päällä, eli toisen auton valot varmasti huomaisi selvästi etenkin, jos se todella on parin metrin päässä
- Kaveri kyydissä, joka on myös aina aktiivinen, eli risteyksissä myös kääntelee päätä ja ei huomannut koko autoa, kunnes se yhtäkkiä ilmestyi perään myöhemmin
- Olin ajanut kyseisestä risteyksestä noin 20 minuuttia aiemmin ja käynyt välillä muualla, miksei autoa ilmestynyt aiemmin?
Siis mitä helvettiä. Ajoin vielä pariin kertaan tismalleen saman reitin ja varmistin, etteivät liikennejärjestelyt ole muuttuneet. Joko tuo kaveri ei tajunnut, että kolmio oli hänellä, se oli todella aineissa tai sitten yritti vain kusettaa ja pelotella ihmisiä ja siinä kyllä onnistui. Mielellään kyllä selvittäisin, jos itse olen mokannut, mutta kun en vain keksi miten. Koko reitillä oli kaksi kolmiota itselläni ja niistä ajoin hiljaa, eikä yhtäkään autoa näkynyt.
Kuva vielä tapauksesta. Itse ajoin nuolen mukaan ja kolmiot näkyvät kuvassa. Sanoi, että olin kääntynyt eteen, mutta muistan, kun vielä pysähdyin tuossa suojatien eteen päästämään koiranulkoiluttajan. Kojelautakamera oli tietenkin pois päältä, mutta jätin kaiken varalta sen nauhoittamaan nyt auton ollessa parkissa, jos kaivaa rekkarin perusteella osoitteen.