Microsoft Flight Simulator 2024

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxxi
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tässä mitään casual moodia että vois lapset joystickin kanssa lennellä ilmassa? Vai pitääkö opetella sen lentokoneen oikeaoppinen käyttö että sen saa edes ilmaan?

Voi valita lähteekö kentältä vai ilmasta. Eikä tuo kentältä lähtökään kovin vaikea ole. Meillä ainakin 7v pelailee tikulla. Koneeksi vaan jokin sopivan "hidas ja ketterä".
 
Onko tässä mitään casual moodia että vois lapset joystickin kanssa lennellä ilmassa? Vai pitääkö opetella sen lentokoneen oikeaoppinen käyttö että sen saa edes ilmaan?
Joo, paria nappia vaan niin on jo periaatteessa ilmassa. Moottorit täysille, jarru veke ja ilmaan!
 
Onko tässä mitään casual moodia että vois lapset joystickin kanssa lennellä ilmassa? Vai pitääkö opetella sen lentokoneen oikeaoppinen käyttö että sen saa edes ilmaan?
Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Jos starttaa ilmasta niin ei se ole kuin lentää. Jos starttaa kiitoradalta moottorit päällä ja koneena on joku simppeli pikkukone niin talla vain pohjaan ja tikkua taakse.

Vaikeusastetta/realismia voi säätää yleisesti tai yksittäisten ominaisuuksien tarkkuudella.
 
Toivottavasti. Tämä simu kun saadaan viilailtua kuntoon, niin tulee kyllä vietettyä paljon aikaa sen parissa. Tekemistä on aivan tolkuttomasti :love2:

VR-puoli kaipaa kyllä kovasti quad views -tukea: pyörii aika heikosti Pimax Crystal Lightilla vaikka RTX4090 alla. Muuten VR-tuki on todella lupaava ja VR:n ja normaalin välillä voi vaihtaa lennosta nappia painamalla, mikä on erinomainen ominaisuus. Snap turn pitäisi myös saada kävelyyn koneen ulkopuolella, nyt ei taida pystyä kääntymään muuten kuin fyysisesti.

Eikö openxr toimi tässä? Sillähän saa quad viewin pelistä riippumatta.
 
Onko tässä mitään casual moodia että vois lapset joystickin kanssa lennellä ilmassa? Vai pitääkö opetella sen lentokoneen oikeaoppinen käyttö että sen saa edes ilmaan?
Mulla on poika lennelly jostain kolmivuotiaasta asti. Kaikki helpotukset päälle, lähtö suoraan ilmasta ja helppolentoinen potkurikone alle, niin hyvin on lennelly.
 
Eilen lentelin New Yorkissa ja ajattelin juuri samaa; rakennukset näyttivät muovailuvahan ja oksennuksen sekoitukselta :btooth:
Testasin äskeittäin ja reititin FS2024 liikenteen (proxifier sovelluksen avulla) saksalaisen VPN:n kautta niin ekaa kertaa peli näytti edes jossain määrin 2020-tasoiselta graafisesti eikä FSX tai FS2002. En ole varma onko peliin tullut joku patchi tai jotain muuta korjattu vai oliko se ratkaisu sitten tuo VPN, mutta nyt sai ainakin pääosan asseteista lataamaan.

Ei edelleenkään vastaa tietenkään sitä että pelin assetit olisi täysin paikallisesti asennettu, mutta nyt tuo on jo pelikelvollinen.
 
Openxr toolkitillä pitäis auveta toi mahdollisuus. Porukka on saanut toimii ainakin taval crystalilla.
"Quad Views is something that only the game can implement. OpenXR Toolkit instead uses Variable Rate Shading, which can be injected even without cooperation from the game."

Ei ole ihan sama asia, plus että tuon toolkitin toteutus ei toimi oikein ainakaan 2020 versiossa kun silmien seuranta on päällä. Mutta jos se on korjattu 2024 versioon niin on tuosta toolkitin foveated renderingista (fixed tai eye tracking) jonkun verran hyötyä. Käytin sitä aiemmin kun se vielä toimi, mutta joku päivitys sen sitten rikkoi ja toolkitin kehittäjä heitti hanskat tiskiin ja sanoi että jaksa enää tehdä korjauksia kun ne hajoaa aina jokaisessa uudessa päivityksessä.
 
"Quad Views is something that only the game can implement. OpenXR Toolkit instead uses Variable Rate Shading, which can be injected even without cooperation from the game."

Ei ole ihan sama asia, plus että tuon toolkitin toteutus ei toimi oikein ainakaan 2020 versiossa kun silmien seuranta on päällä. Mutta jos se on korjattu 2024 versioon niin on tuosta toolkitin foveated renderingista (fixed tai eye tracking) jonkun verran hyötyä. Käytin sitä aiemmin kun se vielä toimi, mutta joku päivitys sen sitten rikkoi ja toolkitin kehittäjä heitti hanskat tiskiin ja sanoi että jaksa enää tehdä korjauksia kun ne hajoaa aina jokaisessa uudessa päivityksessä.

Vastailin tyypille jolla Crysta light eikä siinä ole silmien seurantaa, joten hänen kannattaneen kokeilla toolkitilla fixed fovead renderiä, kun toiveissa oli toi quad view tuki peliin.

Ittellä crystal ja sillä osassa pelejä käytän toolkittiä ja osassa ilman. Yleensä selviää nopeella kokeilulla kummin saa pyörii paremmin. Mut joo onhan se harmi että toolkitin kehitys loppu ja vaihtelee paljon miten toimii pelien kanssa.

Piimän betta-ajureilla saa myös auki eri fovead renderejä, mutta niilläkin tuntuu toimivuus vaihtelevan.
 
Viimeksi muokattu:



764iqdgffe3e1.png


24saseoffe3e1.png
 
Ai saakeli ku ekaa kertaa pääse kokeilee pitkän matkan tehtävää (lentoaika 4h) niin putos kone puoleen matkaan mereen kun ei saanut lisättyä löpöä ja oli pakko lähteä yrittämään sillä mitä sai. Pikkusen rikki toi Career kun ei muka saa edes lentäjä päättää ottaako täyden tankin vai ei :poop: Oikeessa elämässä jäis kone maahan jos ei lentäjän päätöksellä tulis lisää polttoainetta tankkeihin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 601
Viestejä
4 510 293
Jäsenet
74 441
Uusin jäsen
Antti Hongisto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom