• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
123
Tänään Ibizasta maailman ympäri -reissu jatku kohti Manner-Espanjaa, tässä Mallorcan saaren länsirannikolla sijaitsevaa vuoristoa, jossa Pantá de Gorg Blau -niminen tekojärvi. Mallorcan keskusta lässähti vähän, jotenkin aika juosten generoidun oloinen, kaikki rakennukset näytti aika perseeltä. Odotin enemmän (virhe).
65ae02ef0d562f275f5ee86df8e0a53f.jpg


Ennen Barcelonaan päin kieputeltiin vielä Ciutadella de Menorcan yli.
4a5e5be652fba72778d1d17ab5abccfc.jpg


Barcelona kyllä säväytti oikeasti: varsinkin siellä käyneenä kaikki kohdallaan mitä vaan voi olla. Etuvasemmalla Plaça d’Espanya, oikealla Montjuïcin kukkula, jonka rinteitä on 1800-luvun lopussa käytetty maanviljelyyn ja eläinten laiduntamiseen. Kuvan alaoikealla näkyy upea Palau Nacionalin kansallispalatsi.
dacdbfba9e98e124a90f5966bdc20d3a.jpg


La Ramblan kävelykatu näkyy kuvan oikeassa laidassa.
2382a8ed1ef25f18e7fa55a9dfafe688.jpg


Pieni pyrähdys seuraavaan kohteeseen, Sabadelliin. Tällä kertaa täytyi ihan tosissaan jarruttaa, mutta hienosti päästiin parkkiin jopa toiseksi viimesestä exitistä.
e97bf2714a51400b65245277af22e096.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
127
Ärsytääkö epämääräiset nyppylät kauniin Suomi-neidon maastossa? Tuntuuko epätarkalla MESHillä lentäminen vastenmieliseltä? Tulevien päivien aikana valmistuva MML datasta tehty korkeusmalli pelastaa päiväsi!

Ennen:
JKLTIE_ORG_1.png

Jälkeen:
JKLTIE_MOD_1.png


Ensialkuun saataville tulee Bing maps tason 12 malli, joka on resoluutioltaan 40 metriä per pikseli ja vastaa siten parasta pelissä tällä hetkellä (tutkituilta alueilta Suomesta) saatavaa dataa. Korkeusresoluutio 0.5 metriä. Paketin koko satoja megatavuja.
Maarajojen kohdalle tulevia korkeusvirheitä ei ensimmäisessä versiossa korjata -> On listalla lisätä blendaus alkuperäiseen korkeusmalliin.
Myöhemmin™ valmistuu korkeamman resoluution versioita.
Teknisesti mahdollista toteuttaa ainakin tasolle 15, eli 5 metriä per pikseli resoluutiolle, todennäköisesti korkeammallekin. Korkeusresoluutiossa senttimetriluokka saavutettavissa.
Onko noin korkeassa resoluutiossa mitään järkeä? Juuei, mutta kivahan se olisi.
Jollakin aikajänteellä julkaisen myös kaiken tiedon (ja koodin), jonka olen saanut kursittua kasaan siitä, miten korkeusdatan saa pilkottua ja pakattua pelin haluamaan muotoon ja mikä se muoto pohjimmiltaan on.
FSDeveloper.com -foorumille jotain aiheesta kirjoitinkin, mutta ei napannut tuulta alleen, siellä oleva informaatio on osittain virheellistä ja erityisesti vajavaista. (Päivittäisin tai poistaisin jos niiden foorumi toimisi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
7
Erittäin hyvä uutinen! :D FSdeveloper on kohta takaisin. Toimii jo tilapäisosoitteessa fsdeveloper.org kunnes varsinaisen domainin siirto uudelle palveluntarjoajalle lyö nimipalvelimissa läpi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 001

Näemmä viime viikolla on ilmestynyt Aerolite 103 payware Nemethiltä. Nuo tekevät myöhemmin helikoptereita tähän. Lensin tuolla jonkun verran x-planen puolella, en tiedä tuleeko ostettua tähän.
1606122133984.png
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
91
Miten ton päivityksen saa ladattua? Mä laitoin sen jo eilen latautumaan ja on ollut yön yli latautumassa, vasta 4gb tullut 9bg paketista... Alkaa harmittamaan nämä päivitykset kun aina menee 1-2 vuorokautta että saa päivitykset ladattua. Vai pitääkö tähän vain tottua. Ennen vanhaan XP11 kanssa oli mahdollista pelata samana iltana kun halusi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Miten ton päivityksen saa ladattua? Mä laitoin sen jo eilen latautumaan ja on ollut yön yli latautumassa, vasta 4gb tullut 9bg paketista... Alkaa harmittamaan nämä päivitykset kun aina menee 1-2 vuorokautta että saa päivitykset ladattua. Vai pitääkö tähän vain tottua. Ennen vanhaan XP11 kanssa oli mahdollista pelata samana iltana kun halusi.
Jos jumittaa, niin sulkee vaan ja käynnistää uudelleen. Ja toistaa jos tekee saman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Miten ton päivityksen saa ladattua? Mä laitoin sen jo eilen latautumaan ja on ollut yön yli latautumassa, vasta 4gb tullut 9bg paketista... Alkaa harmittamaan nämä päivitykset kun aina menee 1-2 vuorokautta että saa päivitykset ladattua. Vai pitääkö tähän vain tottua. Ennen vanhaan XP11 kanssa oli mahdollista pelata samana iltana kun halusi.
Itellä ihan samaa.
Jos jumittaa, niin sulkee vaan ja käynnistää uudelleen. Ja toistaa jos tekee saman.
Itellä tuo vaan tulee ihan käsittämättömän hitaasti eikä ole jumissa missään yhdessä kohtaa. Paska launcheri mutta minkäs teet.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Onko teillä VPN päällä? Itsellä lataa käsittämättömän hitaasti VPN:n kanssa, mutta pois päältä tulee täyttä kaistaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Täällä tuli kaikki päivitykset tuutin täydeltä taas (Game Pass -versio, 75M liittymä). Eli sekä se päivitys kun käynnistää MSFS:n sekä se USA-sisältö joka ladataan Marketplacesta.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
meniköhä tuo lataus joteki pökkii vai peli rikki.. tuli se steamini pätsi asentui ok. menin peliin että lataa loput. no eipäs ladannu vaan peli käynnisty 1.11.6.0 versiona. latasin sitte usa kilkkeet ja muut päivitykset. peli kiinni ja nukkumaan nyt yritän niin menee tohon 1/58 ja jää siihen.. pisteet vaan vilkkuu tossa fspatch perässä. sama jos sammuttaa pelin ja käynnistää uusiksi.
1606320266530.png
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
meniköhä tuo lataus joteki pökkii vai peli rikki.. tuli se steamini pätsi asentui ok. menin peliin että lataa loput. no eipäs ladannu vaan peli käynnisty 1.11.6.0 versiona. latasin sitte usa kilkkeet ja muut päivitykset. peli kiinni ja nukkumaan nyt yritän niin menee tohon 1/58 ja jää siihen.. pisteet vaan vilkkuu tossa fspatch perässä. sama jos sammuttaa pelin ja käynnistää uusiksi.
Samoin meni itselläkin. Kyllä se siitä lopulta sen kuitenkin latasi.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
228
Miten tuo launcher on niin paska edelleen? Julkaisussa aivan legendaariset ongelmat. Viimeksi päivityksen yhteydessä piti käydä jotain rekisteriä puukottamassa että sen ylipäätään sai asentumaan. Nyt sitten meni ok, mutta aivan tarpeettoman raskas tuo on silti (gpu loadia? miksi?). Joka kerta saa pelätä että tämä launcher onnistuu jotain rikkomaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Steam versio näyttää nyt ainakin vihdoin lataavan tuon oman installerin kautta täydellä kaistalla 100 megasella netillä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
jännä kyllä kun saa "lypsää" tota päivitystä. aikasemmin meni se 1/58 johonki ekana 500Mb sitten seisahtu, peli kiinni uusiksi, taas meni joku 400Mb, sulki. sitten menikin jo 12 pakettia ja pari gigaa ja lataus tippui taas nollaan. peli kiinni ja käyntiin taas lata 10Mbits/s 1/47.
laitoin tuonkin disableen aikasemmin jo "netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled"
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Nyt toimii täälläkin eka kertaa normivauhtia wifillä (joskin täyty ottaa vpn pois päältä). Aiemmin sain täysiä vain jos netti oli johdolla kiinni ja se taas aiheutti ongelmia tässä taloudessa. Muutoin veteli naurettavia nopeuksia ja katkeili yhteys ainakin pari kertaa per päivitys.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Tämä on muuten aika tyhmä ominaisuus siinä mielessä että miksei nuo päivityksen viralliset lisäykset voi tulla automaattisesti kanssa, ilman että tarvii tuon kautta latailla erikseen.
Idea lienee siinä, että sieltä tulee 3rd party koneet jne myös ja toisaalta voit poistaa ne koneet/kentät mitkä haluat. Eli jos lennät pelkkää bussia Suomessa. Voit poistaa kaiken muun.
 

minapamina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 136
Verkkokauppaan tuli noudettavaksi vihdoin parin kuukauden odottelun jälkeen Airbus tikku + kaasukahva. Launchissa testasin näppäimistöllä, ja pelikokemus oli aika heikko. Kai se pitää mennä nuo hakemaan, ja jos ei peli miellytä, roippeen palautukseen. Ennen julkaisua oli aika hype päällä, mutta kun tikku myöhästy useaan otteeseen, fiilis tällä hetkellä vähän mmeh. Onko suorituskyky ja muutenkin peli saanut fixejä launchista, silloin ainakin oli monien huulilla huono suorituskyky ja väkisin ulos puskettu peli?
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
313
Verkkokauppaan tuli noudettavaksi vihdoin parin kuukauden odottelun jälkeen Airbus tikku + kaasukahva. Launchissa testasin näppäimistöllä, ja pelikokemus oli aika heikko. Kai se pitää mennä nuo hakemaan, ja jos ei peli miellytä, roippeen palautukseen. Ennen julkaisua oli aika hype päällä, mutta kun tikku myöhästy useaan otteeseen, fiilis tällä hetkellä vähän mmeh. Onko suorituskyky ja muutenkin peli saanut fixejä launchista, silloin ainakin oli monien huulilla huono suorituskyky ja väkisin ulos puskettu peli?
Mä tilasin verkkokaupasta Airbus tikun ja kaasukahvan elokuussa ja tilaus vielä odottaa tuotteita.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Itse just peruin vk:sta tekemäni tilauksen kun katsoin, että toimitusarvio tieto oli kokonaan poistunut. Tilaus myös tehty elokuun puolella.
Nyt tilasin sit Dustinin kautta siellä hinta toimitettuna vajaa 20 euroa halvempi...mutta milloin paketti tulee on eri asia.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Saa nähdä tosiaan miten pyörii VR. Pitää toivoa että nyt ajoittainen pätkiminen on vain prossusta kiinni ja näyttis jaksaisi vielä enemmän... Voisikohan lentosimuissa käyttää sellaista kikkaa että ohjaamosta lennettäessä ohjaamo piirretään kahteen kertaan ja maasto vain kerran tietylle etäisyydelle? Sellaisen luulisi rasittavan paljon vähemmän ja ei välttämättä edes huomaisi.

Ps. Mulla on myynnissä hotas-setti, linkki tuossa alapuolella. Itse tilaamalla aliexpressistä hintaa tulee tuo 100€ kun mukaan laskee postituksen, tullin ja 2 kk odotuksen.
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
91
Onks nuo Viking ja Silja jostain lisäosasta, ei varmaan defaulttina sentään ole? Pitäiskin käydä ihmettelemässä laivoja tässä pelissä.

Hyvältä näyttää laivakuvat, voisi hyvin olla jostain laivasimulaattorista. :thumbsup:


Edit: tässä pelissä on sen verran hieno maailma, että toivottavasti Microsoft keksisi tehdä sen ympärille muitakin pelejä, esim laivasimulaattori
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Onks nuo Viking ja Silja jostain lisäosasta, ei varmaan defaulttina sentään ole? Pitäiskin käydä ihmettelemässä laivoja tässä pelissä.

Hyvältä näyttää laivakuvat, voisi hyvin olla jostain laivasimulaattorista. :thumbsup:


Edit: tässä pelissä on sen verran hieno maailma, että toivottavasti Microsoft keksisi tehdä sen ympärille muitakin pelejä, esim laivasimulaattori
Juu on ihan erillinen modi.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Kyllä alkaa menemään pikkuhiljaa hermot tän lataus prosessin takia.. onko kellään muulla ollut tätä ongelmaa että kun asentaa tätä peliä niin lataus vaan jossain kohtaa pysähtyy ja jää ikuisiksi ajoiksi vaan latamaan jotain tiedostoa uudestaan ja uudestaan eikä mitään tapahtu. Oon ettiny netistä niin aika monet kokenut tätä ongelmaa ja olen tehnyt kaikki ratkaisut mitä oon osannut eikä se saamerin peli vaan lataannu kokonaan.. Kyllä on tehty pc pelaaminen vaikeaksi juuri tämän pelin takia päivitin koneen yms mutta sitten itse peli ei suostu lataantumaan jeejee
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Samantien ku jumittaa ni peli kiinni vaan ja uusiks päälle. Lataa taas jonkun matkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Kyllä alkaa menemään pikkuhiljaa hermot tän lataus prosessin takia.. onko kellään muulla ollut tätä ongelmaa että kun asentaa tätä peliä niin lataus vaan jossain kohtaa pysähtyy ja jää ikuisiksi ajoiksi vaan latamaan jotain tiedostoa uudestaan ja uudestaan eikä mitään tapahtu. Oon ettiny netistä niin aika monet kokenut tätä ongelmaa ja olen tehnyt kaikki ratkaisut mitä oon osannut eikä se saamerin peli vaan lataannu kokonaan.. Kyllä on tehty pc pelaaminen vaikeaksi juuri tämän pelin takia päivitin koneen yms mutta sitten itse peli ei suostu lataantumaan jeejee
Kai oot tehny zendesk tiketin, että tietävät ongelmasta? Ilmeisesti ei kauheen moni oo tehnyt, kun ei launcher ongelmat tunnu enää olevan pinnalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Kyllä alkaa menemään pikkuhiljaa hermot tän lataus prosessin takia.. onko kellään muulla ollut tätä ongelmaa että kun asentaa tätä peliä niin lataus vaan jossain kohtaa pysähtyy ja jää ikuisiksi ajoiksi vaan latamaan jotain tiedostoa uudestaan ja uudestaan eikä mitään tapahtu. Oon ettiny netistä niin aika monet kokenut tätä ongelmaa ja olen tehnyt kaikki ratkaisut mitä oon osannut eikä se saamerin peli vaan lataannu kokonaan.. Kyllä on tehty pc pelaaminen vaikeaksi juuri tämän pelin takia päivitin koneen yms mutta sitten itse peli ei suostu lataantumaan jeejee
Näissä voisi kertoa, millä alustalla pelaa, jos se yhtään antaisi lisäosviittaa. Täällä asentuu ja päivittyy ihan normaalisti. Game Pass -versio.
 

Sampsa Kopteeni

Team R&T
Köyhä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
1606417194531.png


Tollasia olis Helsingin Verkkokaupassa noudettavissa. Varasin nuo jo joskus alkukesästä, mutta lentosimuilufiiliksiä ei ole vähään aikaan ollut joten laita viestiä, jos kiinnostaa käydä hakemassa pois jompikumpi.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
sain kun sainkin pelin asennettua ja hieman pelattuakin mutta nyt kun uudestaan yritin ja uudestaan niin se herjaa internet connection lost vaikka netti toimii ihan hyvin.. tietääkö kukaan tähän ratkasua
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Se pätkii vähän väliä mutta ei vaikuta mitenkään. ”Ominaisuus”.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Tammikuussa tulossa isoa päivitystä ja Xbox-version (TBA) julkaisu lähenee:





 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
123
Maailman ympäri -reissu jatku tänään Sabadellistä kohti Portugalia, stopattiin San Sebastianiin.

Lennon alku vedettiin kokonaan IFR:llä, sen verran pilvilauttaa oli Itä-Espanjassa. Tässä koukattiin El Pratin lentokentän yli Barcelonassa.
48c9af1bf933604ff9413b47598854c7.jpg


Reittipisteeltä REBUL kaarto DCT LESU. Mukavat maisemat kyllä, glögi kädessä. Oikealla ylhäällä näkyvän laakson kohdalla vaihdettiin VFR:än.
a920e5fcc1c1b62f773dd82f57793754.jpg


Ajettiin tyynessä, mutta pilvisessä säässä läpilasku Andorran La Seu D'Urgell -kentälle.
f5ae7bcb7b393ac139bbe89768737cfa.jpg


Pyreneiden vuoristo tarjos ihan mukavia näkymiä vaikka suurin osa vuorenhuipuista oli aika hienosti hioutunut pyöreäksi generoinnissa... :think:
5eee2df30521dc92986744144e0e3386.jpg


Alaoikealla näkyvä Plage d'Hendaye -niminen ranta kuuluu Ranskalle. Lahden vasemmalla puolella näkyy Hendayen kaupunki, jossa noin 14 000 asukasta. Itse San Sebastian on oikealla vuoren takana, jota täytyy kyyläillä ennen matkan jatkumista kohti Luoteis-Espanjaa ja Portugalia. Eikös täälläpäin ole Espanjan parhaimpia biitsihuudeja? :smoke:
7ba7d43d7a446d808b236a9f1ab0267f.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
girma

Hinta.fi

Ylös Bottom