Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin ryzen 3800x + 1080ti toimii. Minusta paremmin pyörii kuin X-Plane, kun msfs näyttää nätimmältä alhaisemmilla asetuksilla. Joskus tulee outoja pimennyksiä yllättäen, jotka saattavat kestää pari sekuntia. Ei samalla tavalla kuin x-planessa kun käänti päätä, vaan yllättäen vaikka ei tekisi mitään. En tiedä lataileeko jotakin, peli on SSD-levyllä.Kuinkas suorituskyky VR tilassa? Ei pääse vielä itse testaamaan.
Toimiiko VR myös pelin Game Pass Ultimate -versiossa vai pitääkö olla steamista ostettu? Muistaakseni esim Dirt rally 2.0 game pass versio ei tukenut VR:ää.
Onhan sulla Windowsin oletus kommunikaatiolaite oikein?Onko muilla ongelmia uusimman päivityksen jälkeen äänissä? ATC:n äänet eivät kuulu enää, teksti kyllä tulee. Edes omat vastaukset eivät kuulu. Kävin aamulla Malmilla cessnalla ja vaikutti toimivan, nyt ei ollut modeja päällä cessnan osalta. Voi olla että pelin pelaamiset jäävät joululomalla väliin, kun DCS:n puolella on free to play päällä. Ei siis johdu siitä että MSFS olisi huono. Minusta Helsinki (landmark lisäosalla) on hienompi kuin X-Planen Helsinki Metropolitan VFR area ja VR:kin näyttää hyvältä kun asetukset saa kuntoon. Suurin vika vain tuo kuvan meneminen mustaksi joksikin aikaa välillä, onneksi pikkukoneilla ei haittaa kun on rauhallista touhua
Pitäisi olla. Koneen varoitusäänet kuten 500 jalan varoitus kuuluvat.Onhan sulla Windowsin oletus kommunikaatiolaite oikein?
Paha olo jo pelkästä ajatuksesta. 80-90 fps aika pakollinen että säilyy olot hyvänä VR-lentelyssä. Ja ilman asw:tä.Jotain videota kattelin, sanoi että noin 30fps on se mihin pitää VR tilassa pyrkiä, sitten motion smoothing saa pelin varsin sulavaksi.
Tarkemmin kun ajattelen niin toki eri asia kun lentää nätisti eikä mitään ilmasotaaToki henkkoht tuo pahaolo. Muttei tässä sellaista tule vaikka pyöri jopa alle 30 välilä. Ja itselläni aiemmin lentosimuista on tullut jos vähänkin sivulle katsoo. Kai se on vauhti tai sen puute ettei tuel ..??
Se on fakta ettei tässä saa yli 80 kuin karsimalla detaljit minimiin ja lentämällä korkealla.
Käytännössä ei ole mitään merkitystä. Molemmissa tapauksessa ladataan vain noin 1gigan installer. Kaikki päivitykset, lataukset jne tapahtuu siellä pelin sisällä.Peli on lähiaikoina hankintalistalla, Microsoftin kaupassa tuo Premium Deluxe versio näköjään Game Pass hintaan 96e,
Osta Microsoft Flight Simulator: Premium Deluxe – Microsoft Store fi-FI
Oletteko hankkineet pelin tuon kautta vai Steamin? Kumpi on ollut fiksumpi vai onko mitään merkitystä?
Käytännössä ei ole mitään merkitystä. Molemmissa tapauksessa ladataan vain noin 1gigan installer. Kaikki päivitykset, lataukset jne tapahtuu siellä pelin sisällä.
Sieltä mistä halvemmalla saa.
Tuossa mielessä ei ole juurikaan eroa. Steam tosin saattaa hallita tuon installerin päivityksen hieman paremmin. MS Storella paha tapa häröillä kaiken maailman error xyz ongelmiin noiden sovellusten päivitysten kanssa. Toinen MS Storen raivostuttava ominaisuus on tuo tapa asentaa sovellukset WindowsApps folderiin, joka on pilotettu ja suojattu käyttäjältä melko vahvasti (vaikka olisi admin). Meinasi hermot mennä kun piti saada poistettua vanhalla kovolla ollut asennus koneen formatin jälkeen ja joutui tappelemaan folderin käyttäjäoikeuksien kanssa tovin että sai poistettua kansion. Ajattelin näistä syistä ite vaihtaa Game Passin loppuessa Steamiin.
MS Storen peleillä on myös raivostuttava tapa vähän väliä ladata koko peli uudestaan. Ainakin Gamepassin pelejä on saanut toisinaan ladata muutaman gigan päivityksen sijaan koko pelin. Forzat taitavat olla ainoita pelejä joiden kanssa ei ole ollut ongelmaa, kaikkien muiden kanssa on saanut tapella milloin mistäkin.
Hmm, olen ollut GP:n asiakas varmaan vuoden+, eikä kertaakaan ole koko peliä tarvinnut ladata uudestaan. Gears Tacticsin kohdalla päivitys on hetkeksi jäätynyt ja on saanut hakata Retry-nappia, mutta muutoin ei mitään ongelmia. Ei myöskään MSFS:n kohdalla.
Sama show oli julkaisussa.Tämä installation manager -softa tuntuu toimivan aika epämääräisesti. Äsken simusta oli jo latautunut melkein 80 gigaa, mutta palattuani aamukahvin keitosta progress bar on taas tippunut 58 gigaan. Ja nyt kun laskeskelin, niin itse asiassa pelin olisi pitänyt ehtiä latautua yön aikana (n. 10 tuntia) kokonaan, eli ilmeisesti installation manager on ladannut samoja tiedostoja uudelleen jo useampaankin kertaan.
Olen tähän mennessä lähnnä päivittänyt peliä. Päivitykset kestävät hirvittävän kauan ja pääsääntöisesti epäonnistuvat. Ehkä joskus tulevaisuudessa ehtii pelaamaankin?
Mulla alkoi kaatuilu siitä edellisestä pikku hotfixistä. Se paheni viime viikolla ja lentämään ei pystynyt. Asensin koko pelin uusiksi, ei auttanut. Sit tuli päivitys joka korjasi asian, kunnes taas tänään alkuu täysin random kaatuilu. 95% kerroista kun lähtee kentältä nousuun ja on ehtinyt lentämään 1-3min. 4% kentällä kun yrittää käynnistää peliä. Ja 1% toimii koko lennon..
Mä tein tässä välissä myös vaihdon 5700xt->6800xt, mutta ongelma alkoi jo 5700xt aikana.Samaa alkanut ilmenemään täällä, mutta en nyt tiedä johtuuko itselläni uudesta näytönohjaimesta vai pelistä. Sen verran vähän vielä ehtinyt pelaamaan eri pelejä, että ei tietoa kumpi aiheuttaa kaatumisen. 4 lentoa takana ja niistä 2 on kaatunut kesken, muissa peleissä ei vielä samaa havaintoa.
Vanhan 5700XT:n kanssa ei ollut mitään ongelmia missään vaiheessa...
Näitä gpu:n ylikellottamisia olen ihmetellyt vuosia. Ymmärrän että "3D korttien" alkuaikoina niitä kelloteltiin mutta nykyään en tajua kun ero joka saavutetaan on muutamia prosentteja sen kustannuksella että pelit on herkkiä kaatumaan.Sen huomannut ettei simu siedä GPU:n ylikellottamista, MSI Afterburnerilla vaikka kevyesti kellottaa ja on vakaaksi testattu niin MSFS2020 kaatuu kun ohjaamoon istahtaa.
Noi automaattikellotukset yksistään saattaa tuoda just sen ratkaisevan eron, että saatko pelattua esim 4K resolla 1440 sijasta, kun muutoin jää seilaamaan ikävästi esim 50-55 väliin ja pikku buustilla jaksaakin 57-60. Manuaalisesti erot isompia. Ja noi automaattikellotukset on niin olemattomia että _mikään_ peli ei siihen reagoi...mutta kun on kyse asobosta, niin varmaan lätkäisty joka kortin defu arvot sisään et kaataa pelin jos ei ole ne sisässä...Näitä gpu:n ylikellottamisia olen ihmetellyt vuosia. Ymmärrän että "3D korttien" alkuaikoina niitä kelloteltiin mutta nykyään en tajua kun ero joka saavutetaan on muutamia prosentteja sen kustannuksella että pelit on herkkiä kaatumaan.
Täällä tilattu elokuuussa ja ei ole vielä näkynyt. Onkohan tätä lisäosaa noille kaasukahvoille tulossa myyntiin Suomeen? TCA Quadrant Add-On Airbus EditionTäällä on odoteltu tuota thrustmastersin Airbus kaasukahvoja verkkokaupasta jo syyskuusta alkaen eikä edelleenkään tietoa koska saatavilla. Millään ei huvittaisi perua tilaustakaan.
Tuota lisäosaa en ole Suomi valikoimissa nähnyt. Ainoastaan tikun ja kaasukahvat. Huonolta näyttää myös esim. Ebayn puolella. Verkkokauppa ei vahvista edes mitään arvioitua toimitus päivämäärää..Täällä tilattu elokuuussa ja ei ole vielä näkynyt. Onkohan tätä lisäosaa noille kaasukahvoille tulossa myyntiin Suomeen? TCA Quadrant Add-On Airbus Edition
Täällä tilattu elokuuussa ja ei ole vielä näkynyt. Onkohan tätä lisäosaa noille kaasukahvoille tulossa myyntiin Suomeen? TCA Quadrant Add-On Airbus Edition
Hei, voitteko selventää minulle tyhmälle, kuinka VR-lasien kanssa käytetään peliohjaimia? Käsikopelollako niiden nappeja pitää etsiä? Näppikselläkin on joitakin yleisiä komentoja, ainakin minulla. Jos on lasit päässä, niin eihän sieltä näe läpi, vai näkeekö?
P.S. Verkkokaupan outletin hyllyssä Helsingissä oli eilen illalla Thrustmaster Airbus -setti.
Käsikopelolla ja muistilla. Jos ei ole kiire niin voi kirjata silmiin alta. Kunnon hotas niin löytää napit helposti näkemättä, itselläni warthog DCS:n takia, msfs:ssä voi tehdä hiirellä melkein kaiken.Hei, voitteko selventää minulle tyhmälle, kuinka VR-lasien kanssa käytetään peliohjaimia? Käsikopelollako niiden nappeja pitää etsiä? Näppikselläkin on joitakin yleisiä komentoja, ainakin minulla. Jos on lasit päässä, niin eihän sieltä näe läpi, vai näkeekö?
P.S. Verkkokaupan outletin hyllyssä Helsingissä oli eilen illalla Thrustmaster Airbus -setti.
Jeps, VR-lasit päässä näppiksen käyttö on lähes mahdotonta jos käsiä pitää siirrellä joystickin/hotaksen välillä. Se on paljon hankalampaa mitä luulisi.Hei, voitteko selventää minulle tyhmälle, kuinka VR-lasien kanssa käytetään peliohjaimia? Käsikopelollako niiden nappeja pitää etsiä? Näppikselläkin on joitakin yleisiä komentoja, ainakin minulla. Jos on lasit päässä, niin eihän sieltä näe läpi, vai näkeekö?
Jaa, joko se pittää vihdoin alkaa silittään ostohousuja...Tuli lenneltyä VR:llä ja puuh. Oculus CV1 ja vaikka monitori on 4k hdr niin eipähän tarttee enää monitorilla lennellä, senverran vaikuttavaa tuo vr on.
Ei kyllä voi ihan varauksetta suositella tätä peliä varten hommaamaan VR laseja. Peli on äärimmäisen huonosti optimoitu tällä hetkellä, ruudunpäivitys nykii ja paukkuu vaikka olisi markkinoiden parasta rautaa koneessa. VR:ssä kun sulavuus on erittäin tärkeä juttu jo senkin takia ettei tule pahoinvointia. Motion reprojectionkaan ei pelasta, koska frametimet on äärimmäisen epätasaiset ja lisäksi se aiheuttaa näkyviä artifakteja kuvaan, mm. potkuriin. X-plane 11 ja Aerofly 2 kuulemma pyörivät paljon paremmin, mutta itsellä ei niistä kokemusta. Kannattaa siis olla muitakin pelejä mielessä varuilta jos lasit hommaa.Okei, selkisi VR-näkyvyys, kiitos.
Lentelen yleensä Cessnalla ja minulla on ikivanha CH Yoke +polkimet. Täysin hotas se ei ole, kuten ei kone oikeastikaan. Mietin parhaillaan tuon setin päivitystä nykyaikaan, kaikenlaisia lisäpaneeleja ja tietty VR-laseja.
Parasta mitä olen tietokoneella ikinä tehnyt.Tuli lenneltyä VR:llä ja puuh. Oculus CV1 ja vaikka monitori on 4k hdr niin eipähän tarttee enää monitorilla lennellä, senverran vaikuttavaa tuo vr on.