Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko tässä pelissä vanhoja "hankalasti" lennettäviä koneita ostettavissa? Nykyaikaiset koneet tuntuvat olevan niin viimeisen päälle hyvin suunniteltuja että nousut, laskut, ja kaikki sujuu helposti pienellä harjoittelulla. Parin päivän harjoittelun jälkeen huviksi jää kauniiden maisemien katselu ja suunnistus, itse lentäminen hoituu kuin itsestään.
Tuli mieleen kun tykästyin DCS:n toisen maailmansodan aikaiseen Bf-109:een ja sen lentäminen on mukavan työlästä. Esim. tehokkaan moottorin takia nousussa kone puoltaa rankasti ja sen kanssa saa tapella ihan tosissaan ettei vedä ympäri. Ilman tutoriaalin neuvoja en olisi pääsyt koskaan ilmaan.
Jotkut ovat sanoneet että tällä nousu on vaikeaa, mutta muuten helppo lennettävä https://www.carenado.com/sitecarenado/product/wymf5-msfs2020Oliko tässä pelissä vanhoja "hankalasti" lennettäviä koneita ostettavissa? Nykyaikaiset koneet tuntuvat olevan niin viimeisen päälle hyvin suunniteltuja että nousut, laskut, ja kaikki sujuu helposti pienellä harjoittelulla. Parin päivän harjoittelun jälkeen huviksi jää kauniiden maisemien katselu ja suunnistus, itse lentäminen hoituu kuin itsestään.
Tuli mieleen kun tykästyin DCS:n toisen maailmansodan aikaiseen Bf-109:een ja sen lentäminen on mukavan työlästä. Esim. tehokkaan moottorin takia nousussa kone puoltaa rankasti ja sen kanssa saa tapella ihan tosissaan ettei vedä ympäri. Ilman tutoriaalin neuvoja en olisi pääsyt koskaan ilmaan.
Oliko tässä pelissä vanhoja "hankalasti" lennettäviä koneita ostettavissa? Nykyaikaiset koneet tuntuvat olevan niin viimeisen päälle hyvin suunniteltuja että nousut, laskut, ja kaikki sujuu helposti pienellä harjoittelulla. Parin päivän harjoittelun jälkeen huviksi jää kauniiden maisemien katselu ja suunnistus, itse lentäminen hoituu kuin itsestään.
kun palataan maailman kiertämisen jälkeen
Onko sulla joku legikartta, josta seuraat jo lennettyä matkaa? Postaa välillä tänne.
Laita mieluummin sinne steamin omaan FS kansioon josta community kansio pitäisi myös löytyä. Ei mihinkään windowsin järjestelmä kansioihin.Olen koittanut asentaa liverieitä MFS2020:n, mutta ei millään asennu?
Onkohan kellään parempaa tietoa, vai onkohan mulla vanhentuneita modeja?
Steam versio kyseessä, ja koitin tuollaiseen: appdata- roaming- microsoft flight simulator- packages- community.
Minulla sama homma, x570 lankku. Ostin siihen PCIe liitäntäisen usb3 kortin ja sillä rupesi toimimaan ihan kuten pitää. Simua en ole vielä testannut.Minäkin kaipaan FSX:n vintage-koneita, kuten DC-3 ja Beaver. Jotenkin niissä on aina ollut paras fiilis. Ehkä lisäkoneina löytyisi, en ole tutkinut. Samoin navigoinnissa vanhat menetelmät ovat minulle "niitä oikeita", GPS lähentelee huijausta. Tosin nykyaikaisella jetillä ajaessa kuluu asiaan
No, hommasin Reverb G2 virtuaaliheadsetin, mutta eipä se ikävä kyllä toimi minun koneella ollenkaan (tunnettu yhteensopivuusongelma tiettyjen AMD-emojen kanssa).
Minullakin on X570-A Pro ja tarkoitus hankkia Reverb G2 heti kun niitä saa kaupasta. Minkä PCIe kortin hankit itsellesi? Foorumeilla annettiin ymmärtää, että vika ei vältämättä korjaannu kaikilla X570 emoilla/USB3 korteilla.
En ole käyttänyt, mutta tuota kehuttiin syksyllä hyväksi tuohon hintaluokkaan.Olisikohan tuossa aloittelevalle hyvä pienen budjetin ohjain kyseiseen peliin? Thrustmaster T.16000M FCS HOTAS tikku, jota ei näytä nyt saavan mistään järkevään hintaan.
Minullakin on X570-A Pro ja tarkoitus hankkia Reverb G2 heti kun niitä saa kaupasta. Minkä PCIe kortin hankit itsellesi? Foorumeilla annettiin ymmärtää, että vika ei vältämättä korjaannu kaikilla X570 emoilla/USB3 korteilla.
Olisikohan tuossa aloittelevalle hyvä pienen budjetin ohjain kyseiseen peliin? Thrustmaster T.16000M FCS HOTAS tikku, jota ei näytä nyt saavan mistään järkevään hintaan.
Taitaa riittää pelkkä tikku näin alkuun?Hyvä se on, itsellä käytössä ollut n. Vuoden
Itellä on Asus Prime X570-P ja G2 eikä mikään porteista toiminut, onneksi tiesin ongelmasta ja tilasin ennakkoon Jimmsiltä tämän SilverStone USB 3.0 -lisäkortti, toimii täydellisesti. Kuulemma kannattaa välttää kortteja joissa Asmedia kontrolleri, niinpä tilasin halvimman ei-Asmedia niin näyttää toimivan. Liekö tuossa perää sitten.
VR:llä on helpompaa, varsinkin laskut. C172 on hyvä aloituskone.Game Passia pari kuukautta vielä jäljellä niin piti pistää MSFS asennukseen.
Enpä ollut kuullut että VR-tuki on lisätty peliin vuoden vaihteessa, sen puuttuminen ollut suurin syy miksi ei peliä ole tullut asenneltua aikaisemmin vaikka tuossa on useampikin ilotikku/HOTAS hankittuna. Senpä takia VR-asetuksien löytyminen asetuksista oli todella iloinen yllätys.
Pitää kuitenkin ensin opetella lentämään normaalisti ennen kuin alkaa VR:llä räpeltämään.
Tässä kohtaa alkoi jo hälytyskellot soimaan opettavainen kokemusLähtiessä lämpötila +4 ja vettä sataa.
Ei kannata odottaa ihmeitä uuden näyttiksen kanssa. Tuntuu pyörivän huonosti vaikka sulla olisi maailman tehokkain supertietokone.Tässä kohtaa alkoi jo hälytyskellot soimaan opettavainen kokemus
Nappasin xbox game pass:in 3kk eurolla niin oli pakko pistää simulaattori lataukseen ja täältä foorumilta ostin Logitechin Extreme 3D Pro-joystickin. Peli tulee pyörimään niin kusisesti amd rx 570 + 5600x-kombolla mutta ei millään malta odottaa 3080:sen saapumista.
Youtube benchmarkit samalla setillä paitsi prossu amd 3600 tarjosi yö lontoota low/medium-asetuksilla 15fps eli jos edes kolmeenkymmeneen pääsis uudella näyttikselläEi kannata odottaa ihmeitä uuden näyttiksen kanssa. Tuntuu pyörivän huonosti vaikka sulla olisi maailman tehokkain supertietokone.
Tohtiiko edes kysyä paljon makso?On tää suomi yhteisö kyllä aivan mieletön. Discordin puolelta löyty kaveri joka teki tän. Toi fiilis ton lentelyn kanssa on nyt ihan mieletön. Vieläpä customoi ton mun special tarpeisiin. Mutta nyt löytyy kaasu, prop, mixture, flaps, gear ja cowl flapsit. ja mikä parasta. Palvelu oli ku Jimmsissä, lapsille karkkia.
[/ATTACH]
Ns. Perusversio ois ollu 150e. Mä maksoin hieman enemmän kun rakensi kiinnityksen täysin mua varten uusiksi, lisäili alas sivuille noi vivut cowl flapseille ja tulosteli noita koneen tunnuksia jne siihen.Tohtiiko edes kysyä paljon makso?
Juuri sillä nimenomaan on tehty. Tunnistuu sen vuoksi just winukassa normi ”joustickina”. Toimii siis myös suoraan simussa. Itse käytän spad next nimistä ohjelmaa, joten ei oo peliin bindattu mitään. Saan jokaiselle koneelle oman profiilin. Parissa koneessa vaan cowl flapsit, joten voin muissa käyttää niissä samoissa vaikka water rudderia jne. Jolloin kun vaihdan simussa konetta, koko mun kokoonpano vaihtuu suoraan toiselle koneelle sopivaksi.aika HC lentelyä !
onko tietoa onko tuo jollain arduinolla/arduinoilla tehty ?
Huomasitko tarkastaa grafiikka-asetukset pelin VR:n puolelta? Mulla oli oletuksena render scaling jossain 70% kohdalla ja silloin koko kuva tuntui "tärisevän" ja kuva oli epätarkka. Laitoin sen 100% ja pahoinvointi katosi, enkä huomannut edes mitään suorituskyky muutoksia. Maatekstuurit mulla on silti VR:n puolella aivan surkeat, vaikka olen niitä säätänyt ylöspäin niin mikään ei muutu.Ei kyllä edes medium/low asetuksilla VR pyörinyt kovinkaan järkevästi, karsea päänsärky stutteroinneista.
Pitää kokeilla vielä OpenXR (motion reprojection yms.) asetuksien kanssa kikkailua että auttaako se yhtään. Muuten kyllä siirryn takaisin 49" 4K töllöllä/näytöllä pelailuun.
Kannattaa laittaa developer mode päälle ja sieltä fps-mittari, niin näkee onko kiinni prossusta vai näyttiksestä. Asetuksia säätämällä voi saada sitten nuo tasapainoon ja stutterit pois. Minulla on 60%+TAA. VR on vaan itselle niin ehdoton että valitsen sen, vaikka track-IR:llä saisi 4K:n ja paremmat grafiikka-asetukset. Tuo on mielipidekysymys kummasta tykkää.Ei kyllä edes medium/low asetuksilla VR pyörinyt kovinkaan järkevästi, karsea päänsärky stutteroinneista.
Pitää kokeilla vielä OpenXR (motion reprojection yms.) asetuksien kanssa kikkailua että auttaako se yhtään. Muuten kyllä siirryn takaisin 49" 4K töllöllä/näytöllä pelailuun.
Esimerkiksi puut särisevät jos ei laita TAA ainakin jos render scaling on pienempi.Huomasitko tarkastaa grafiikka-asetukset pelin VR:n puolelta? Mulla oli oletuksena render scaling jossain 70% kohdalla ja silloin koko kuva tuntui "tärisevän" ja kuva oli epätarkka. Laitoin sen 100% ja pahoinvointi katosi, enkä huomannut edes mitään suorituskyky muutoksia. Maatekstuurit mulla on silti VR:n puolella aivan surkeat, vaikka olen niitä säätänyt ylöspäin niin mikään ei muutu.
Ei vvaikuta pahalta. Kuvan perusteella tuossa on myös trimmi, olenko oikeassa? Kustomoituvuus tuo lisäarvoa.Ns. Perusversio ois ollu 150e. Mä maksoin hieman enemmän kun rakensi kiinnityksen täysin mua varten uusiksi, lisäili alas sivuille noi vivut cowl flapseille ja tulosteli noita koneen tunnuksia jne siihen.
Juu trimmi on myös toki.Ei vvaikuta pahalta. Kuvan perusteella tuossa on myös trimmi, olenko oikeassa? Kustomoituvuus tuo lisäarvoa.
...
Huomenna heräilyn jälkeen tankataan lentokone ja tehdään lähtöä kohti Burkina Fasoa ja Beniniä! Palautetta vaan tulemaan, tekeekö mieli pestä silmät tehopesuaineella vai kelpaako näitä kyyläillä!?