Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 359
Tuliko? Eikös tälle ole vasta yksi patch: 1.7.14.0?
On uusin. Eikä fs2020 lataile mitään päivityksiä taustalla käynnissä ollessaan. Lentämisen aikana lataa scenary kamaa ja sen lataus määrän näkee menusta, eikä liity päivityksiin millään muotoa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
Digital Foundry testaili "parhaat" asetukset pelille.

Digital Foundry sai vihdoin best settings videon julki:

Eikö noiden Digital Foundryn tyyppien pitänyt olla jotain super-hyviä tyyppejä ja puolueettomia tms.? Oon joskus katsonut niiden Red Dead Redemption videon mutta ei saatana minkälaista "sponsored content" kamaa tolla videolla on ja eivät edes kehtaa mainita sitä kuten pitäisi (ja kuten vaikka Io-tech tekee)
 
  • Tykkää
Reactions: aop
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 397
Eikö noiden Digital Foundryn tyyppien pitänyt olla jotain super-hyviä tyyppejä ja puolueettomia tms.? Oon joskus katsonut niiden Red Dead Redemption videon mutta ei saatana minkälaista "sponsored content" kamaa tolla videolla eivät edes kehtaa mainita sitä kuten pitäisi (ja kuten vaikka Io-tech tekee)
Tavallaan toi oli hyvin tehty mutta varmasti jakaa mielipiteitä. Videolla oli sponsori, joka integroitui videon sisältöön täydellisesti ilman mitään irrallista skeidaa. Emmä nyt noita puolueellisiksi sanoisi jonkun sponsoroidun koneen takia, joka ei edes liity videon varsinaiseen sisältöön mitenkään. On toi ihan yleisesti tunnettu fakta kuitenkin että Intel rokkaa peleissä edelleen kivikautisesta arkkitehtuurista huolimatta ja toi kone oli käytännössä parasta mitä kaupasta saa niin vaikea argumentoida mitään puolueellista testausta. Lisäksi Youtubessa ilmeisesti riittää toi description maininta sponsoroinnista ja noh kyllähän se videollakin tuli ilmi.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Itsellä ollut aikalailla samat "optimized" asetukset, mutta tuo resolution scalen erinomaisuus oli mennyt ohi (normaalisti olen välttänyt viimeiseen asti tuon tiputtamista). Tämän pienen lisäyksen ansiosta näyttäisi että viimeisetkin "liialliset" droppailut lähti ilman että ulkonäkö kärsi oikeastaan lainkaan. Isot peukut siis videolle täältä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 324
Videolla oli sponsori, joka integroitui videon sisältöön täydellisesti ilman mitään irrallista skeidaa.
Menee kyllä off-topicin puolelle sen verran niin tämä on minun viimeinen viesti tästä aiheesta, mutta ei niiden olisi sitä saatanan Originia tarvinnut tynkyttää joka väliin. Ja ei varmasti kukaan kiellä että Intelin parhaat prossut ovat parempia pelikäytössä edelleenkin, mut just ton Originin tunkeminen joka väliin oli ihan kauheata.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
23
Siis mikä pätsi nyt on tullut?
Mun tietääkseni peliin on tullut yksi päivitys, joka oli itse installeriin 330megaa ja pelin sisällä 87kb.
En minäkään löydä tietoa, että uusi pätsi olis tullut. Mulla fs2020 käyttää prossaa yli 90 %, vaikka en tee mitään simussa. Onko muillakin näin suuri käyttö, vai onko mulla simuun tullut jokin häikkä?
Tämä prossan suuri käyttö alkoi pari päivää sitten, enkä tiedä syytä, kone kuitenkin tehokas pelikone eli riittää hyvin fs2020:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
460
Itsellä ollut aikalailla samat "optimized" asetukset, mutta tuo resolution scalen erinomaisuus oli mennyt ohi (normaalisti olen välttänyt viimeiseen asti tuon tiputtamista). Tämän pienen lisäyksen ansiosta näyttäisi että viimeisetkin "liialliset" droppailut lähti ilman että ulkonäkö kärsi oikeastaan lainkaan. Isot peukut siis videolle täältä.
Sama homma täällä. Kaikissa paikoissa ei meinaa 2080s jaksaa 100% scalingilla, kun 3840x1200 reso käytössä. Pudotus 90%:iin ja uskalsi käydä piiskaamassa kaksitasoa ison omenan pilvenpiirtäjiä hipoen :D Kärjistettynä: Paikoin noin 50% ero fps-lukemissa, kun pudottaa sen 100 -> 90%, mutta grafiikka ei siltikään kärsi samassa suhteessa. Vaikka joku mainitsi jossain vaiheessa että 30fps riittää tälle, niin kyllä oma perstuntuma on vaan se, että +60fps on huomattavasti miellyttävämpi myös tässä pelissä.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 245
Itsekin laitoin scalingit 90% ja on hyvä. Samalla testasin, että Terrain level of detail voi olla 150% ja objects level of detail 200% eikä vaikutusta juurikaan fps:ään. Ja pilvet high, koska ero ultraan on aika pieni, mutta fps:ssä näkyy.

edit. Jos on täällä innokkaita "Helsinki Landmarks" projektiin, niin tänne vaan sit: https://fsdesigners.fi/newsite/maisemat/4-helsinki-landmarks-yhteistyoeprojekti

FISD:n forumissa ollaan toistaiseksi vielä omalla nimellä (toive).
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Itsekin laitoin scalingit 90% ja on hyvä. Samalla testasin, että Terrain level of detail voi olla 150% ja objects level of detail 200% eikä vaikutusta juurikaan fps:ään. Ja pilvet high, koska ero ultraan on aika pieni, mutta fps:ssä näkyy.
Mä oon ilmeisesti ainut joka huomaa pilvissä todella isonkin eron. High:lla menee aivan kamalaksi, pakko pitää ultralla.

Mut noilla videon ohjeilla itellä pyörii huonommin kuin ennen.
Mulla on ultra preset josta tiputtanut objects levelin sataan kun en huomaa niissä eroa sit taas. Sit puut ja puskat ja vesi High.
Varjoja laskin todella pieneksi, koska ilmassa ollessa niissä ei näkynyt mitään eroa, mutta vaikutti aivan hulluna fps:ään.

Samoin 4K downskaalattuna 70% näyttää selvästi paremmalta, kuin 1440p ja fps parempi kuin 1440p/100%
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Itellä ollu tuo T.16000M nyt jonkin aikaa... ...kaasukahvan liike on muuten sulava mutta keskikohdassa tuntuu pieni pykälä mikä on vähän turha.
Sori pieni offtopic. Mitä olen tuosta TWCS kahvasta lukenut ja katsellut, niin siinä ei pitäisi olla kaasun nollakohtaa ilmaisevaa pykälää. Itse kaippaisin moista vaikkapa Eliteen. Onko tuossa pykälä vaiko ei, eli onko vain joidenkin kahvojen "ominaisuus"?

Pelkkä tikku Gigantissa 13.9. saakka ilmaisilla posteilla 55€ (OVH 80€).

EDIT: ilmeisesti ostettu liikaa, koska ei löydy haulla tai pysty laittamaan ostoskoriin.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
23
Minulla numeronäppäimet näyttävät näkymiä koneesta, onko mulla jokin kamera-asetus tullut päälle,
kaipaan numeroita koneen ohjaamiseen pitch up down jne. Osaisko joku neuvoa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Mä oon ilmeisesti ainut joka huomaa pilvissä todella isonkin eron. High:lla menee aivan kamalaksi, pakko pitää ultralla.

Mut noilla videon ohjeilla itellä pyörii huonommin kuin ennen.
Mulla on ultra preset josta tiputtanut objects levelin sataan kun en huomaa niissä eroa sit taas. Sit puut ja puskat ja vesi High.
Varjoja laskin todella pieneksi, koska ilmassa ollessa niissä ei näkynyt mitään eroa, mutta vaikutti aivan hulluna fps:ään.

Samoin 4K downskaalattuna 70% näyttää selvästi paremmalta, kuin 1440p ja fps parempi kuin 1440p/100%
Ei tehnyt kyllä täälläkään mitään positiivista nuo ohjeet. Pelin itse määrittämät käytännössä parhaat tähän asti eli kaikki high ja 100% skaalaus. 1080P pelailen.
 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
123
Tänään jatkettiin matkaa Ilulissatista eteenpäin, vielä on paljon maailman kolkkia nähtävänä. Grönlannin mallinnus tässä simulaattorissa on jäänyt suurimmalta osin kyllä todella surkeaksi.

Käväisin kyyläämässä aamuhämärää ennen treeneihin lähtöä. Kahvikupponen ja luonnonrauha simussa lauantaiaamuna.. Ei krapulasta tietoakaan, mikä parempaa. :kahvi:
b5c17a55cfd93e49f243de2f968f381b.jpg


Päätin kipasta Nuukin kautta, tämän läntin 16 000+ asukkaan pääkaupunkissa, joka hostaa jopa maratonin ja lumiveistelyfestivaalia. Ilmesesti myös oman kotikaupungin ystävyyskaupunki. Näytti kyllä sellaselta että tuolla asuminen vois koitua nopeasti tylsäks: kalastelua kummempaa tekemistä ei taida olla?
568a93ea65f3c78dc5e0bb604fd1127c.jpg


Grönlanti on tosiaan mallintunut hyvin surkeasti, satelliittikuvat matalaresoluutioisia, maastonpinnat mitä sattuu, bugeja ja tilingiä sun muuta joka paikassa. Tuli mieleen eräs muuan simulaattori vuodelta 2006. Eiköhän tämä Grönlanti ole nähty, oikeassa elämässä ehdottomasti omalle "bucket listille".
a5c3a4bfa9e79caa5b061e3b6b1f7f1b.jpg


Loppulaskussa Kulusukin finaalissa, reissun yks upeimpia näkymiä. Todella aroa, koskematonta, luonnonvoimaista... Varsin vaikuttavaa tunnin tiling-shown jälkeen.
2c70169df863e8a6e1c5e22d627185e8.jpg


En tiiä miten hyvin talot sun muut on mallintunu ja generoitunu, mutta kyllä tässä näkymässä sielu lepäis ihan oikeastikkin.... :smoke:
27923380e8eea46b3eb079ce6776633f.jpg
 

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
Peli alkanut kaatua työpöydälle, ennen päivityksiä ei tehnyt moista. Any tips? Intel/Nvidia kone.
 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
123
Täällä signaturen koneella paineltiin noin 2,5 tuntia putkeen ilman ongelmia. :hmm:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Täällä signaturen koneella paineltiin noin 2,5 tuntia putkeen ilman ongelmia. :hmm:
Mulla siis ongelmat liittyy ensimmäiseen käynnistykseen.
Ensin menee päävalikkoon, mutta maapallosta kaatuu työpöydälle. Seuraavat käynnistykset kaatuu press any key kohdassa, sit muutama maapallossa.
Sen jälkeen peli lähtee toimimaan. Voin pelata koko päivän ilman ongelmia, tai voin käynnistää pelin monta kertaa uusiksi ilman ongelmia.

Mutta jos buuttaan koneen, tai steamin, alkaa ongelmat alusta. Ja alkoi samalla kun päivitys tuli.
 

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
Mulla siis ongelmat liittyy ensimmäiseen käynnistykseen.
Ensin menee päävalikkoon, mutta maapallosta kaatuu työpöydälle. Seuraavat käynnistykset kaatuu press any key kohdassa, sit muutama maapallossa.
Sen jälkeen peli lähtee toimimaan. Voin pelata koko päivän ilman ongelmia, tai voin käynnistää pelin monta kertaa uusiksi ilman ongelmia.

Mutta jos buuttaan koneen, tai steamin, alkaa ongelmat alusta. Ja alkoi samalla kun päivitys tuli.
Oma peli kaatunut aina arrival kentän lähellä. Korpeaa jos on pari tuntia lentänyt kohteeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Onko muilla ongelmaa lentotuntien kanssa? Tikku saapui tänään ja kävin ensin lentelemässä ja vähän grafiikka-asetuksia säätämässä eikä ollut mitään ongelmaa.

Sitten ajattelin aloittaa ”lentotunnit”. Ensimmäisessä katsellaan ympärille ja sitten ei mitään... vaikka mitä tekisi niin siihen loppuu.

Toinen tunti, tutkitaan mittareista mikä on hyvä matkavauhti yms. No ei tule seuraavaa tehtävää joten lennellään pelkästään.

Eikö nämä tutoriaalit oikein toimi?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Kuulostaa kyllä niin pelin bugilta kun vaan voi olla, että ainoa vaihtoehto taitaa olla odotella päivitystä...
Ongelma löytyi tänään kun käynnistelin aamulla taas peliä ”hetken” (8.30-11.45)...
Löysin uutisen missä mainittiin osalla afterburnerin aiheuttavan ongelmia. Olin asentanut WRC9 takia sen samaan aikaan kun päivitin simun, koska en saanut muilla softilla siinä näkymään fps:ää. Noh, afterburner kiinni ja peli lähti heti toimimaan. Muistin että sen takia aikanaan sen poistinkin kun oli jonkun muun kanssa samaa ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 397
Onko muilla ongelmaa lentotuntien kanssa? Tikku saapui tänään ja kävin ensin lentelemässä ja vähän grafiikka-asetuksia säätämässä eikä ollut mitään ongelmaa.

Sitten ajattelin aloittaa ”lentotunnit”. Ensimmäisessä katsellaan ympärille ja sitten ei mitään... vaikka mitä tekisi niin siihen loppuu.

Toinen tunti, tutkitaan mittareista mikä on hyvä matkavauhti yms. No ei tule seuraavaa tehtävää joten lennellään pelkästään.

Eikö nämä tutoriaalit oikein toimi?
Niissä on jotain bugeja joo. Ainakin ekan osalta on ollut sitä ettei se ohjeista oikein jolloin pitää arvata mitä pitäisi tehdä (se ympärilleen katselu tms). Kyllä ne kuitenkin ilmeisesti läpi saa kun vähän tarvittaessa googlailee mitä pitää tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
Onko muilla ongelmaa lentotuntien kanssa? Tikku saapui tänään ja kävin ensin lentelemässä ja vähän grafiikka-asetuksia säätämässä eikä ollut mitään ongelmaa.

Sitten ajattelin aloittaa ”lentotunnit”. Ensimmäisessä katsellaan ympärille ja sitten ei mitään... vaikka mitä tekisi niin siihen loppuu.

Toinen tunti, tutkitaan mittareista mikä on hyvä matkavauhti yms. No ei tule seuraavaa tehtävää joten lennellään pelkästään.

Eikö nämä tutoriaalit oikein toimi?
Lentelin ekaa tutoriaalia ohjaimella ja kävi sama että mitään ei tapahtunut, painelin vaan näppäimistössä nappeja kun mietein että mitä tapahtuu mistäkin niin silloin tuli se seuraava tehtävä yhtäkkiä ruutuun. Tuossa on joku bugi mistä monet onkin valitellut.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 881
Onko muilla ongelmaa lentotuntien kanssa? Tikku saapui tänään ja kävin ensin lentelemässä ja vähän grafiikka-asetuksia säätämässä eikä ollut mitään ongelmaa.

Sitten ajattelin aloittaa ”lentotunnit”. Ensimmäisessä katsellaan ympärille ja sitten ei mitään... vaikka mitä tekisi niin siihen loppuu.

Toinen tunti, tutkitaan mittareista mikä on hyvä matkavauhti yms. No ei tule seuraavaa tehtävää joten lennellään pelkästään.

Eikö nämä tutoriaalit oikein toimi?
Ekassa lentotunnissa piti yhdessä vaiheessa painella näppiksen nuolinäppäimiä kameraa ohjatakseen - sen ohje ei tullut itselläkään näkyviin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Ekassa lentotunnissa piti yhdessä vaiheessa painella näppiksen nuolinäppäimiä kameraa ohjatakseen - sen ohje ei tullut itselläkään näkyviin.
Katselinkin YouTubesta videot missä näkyi nappulat mutta ei auttanut silti...

Kokeillaan illalla taas uudestaan jos nyt toimisi.
 
Liittynyt
21.12.2018
Viestejä
80
Onkohan tuo versio uusin vai joituuko taas delee koko pelin et päivittyy?
Edit.
Alun xbox kirjautuminen kuitenkin näyttää onnistuvan mut pelissä ei online toiminnot toimi.
 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
123
Grönlanti jäi taakse ja siirryttiin Islantiin välitankille. Tästä matka jatkuu Skotlantiin, josta Irlannin kautta Iso-Britanniaan jne.

Lähtiessä oli niin tuhnua että aika lailla heti nousun jälkeen painettiin pilvessä ihan 30 000 jalkaan asti. Cloud surfing tuo kyllä edelleen "wow"-reaktion tän simun kanssa...
ed556a8824d55ba35da740ba0210ac40.jpg


c4477b2675c8f33626e073a4dcedd488.jpg


Reykjavik oli Grönlannin tuppukyliin verrattuna ihan mukavan eläväisen näköinen mesta, tää on myös yks elämän unelmakohteista.
34d11e521ee4982a997c25f507b4dce2.jpg


4960808f812b52152fbe15bbd22da828.jpg


Tunnin maisemien chekkailun ja ympäristön ihastelun jälkeen ajettiin finaaliin Reykjavikin kentälle. Keflavikiä kannattaa todistetusti välttää... Pysäköitiin islantilaisen kuoman viereen.
1116f4a8fa28a7ae6c9d5e42c5e9e175.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 724
tää on myös yks elämän unelmakohteista

OT: Ei voi kuin suositella. Aivan käsittämättömän upea paikka, ja kun poikkeaa Golden Circle -reitiltä, saa useissa upeissa kohteissa olla lähes omassa rauhassa mykistävän luonnon kanssa. Ei kannata kuolla, ennen kuin on Islannissa käynyt!
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427


Vaikuttas Intelin prossut olevat tässä(kin) aika paljon AMD:tä edellä. Rupinen 9600K:kin vetää melko hyvät tulokset pöytään.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 039


Vaikuttas Intelin prossut olevat tässä(kin) aika paljon AMD:tä edellä. Rupinen 9600K:kin vetää melko hyvät tulokset pöytään.
Vaikuttaa siltä. Näytönohjaintwn puolella 2k:ssa on vielä prossu pullonkaulana 2080ti:n jälkeen, mutta 4k kaikki herkut päällä 3080 voittaa kirkkaasti.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Uutta päivitystä jaossa: steamissa installerin päivitys 328megaa, en tiedä paljonko pelin sisällä latailee.
Edit: vajaa 16gigan pätsi pelin sisällä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 724
Nyt on tuhti lista korjauksia! TBM 930:een olisin toivonut fiksiä sisävalaistukseen, mutta ehkä jossain vaiheessa. Olisikohan jo nyt mahis säätää VOR2:n radiaalia kun VOR1 on aktiivisena?

PS. Pelissä lataa 11,5 GB.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
  • New option available to control cockpit screen update frequency.
Täähän vaikuttaa hyvältä. Auttaakohan FPS:ssään? Itse en ehdi muutamaan päivään kokeileen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 581
Viestejä
4 205 023
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom