Islannin yllä lentämässä, on niin pilvinen sää ettei voi maisemista nauttia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tuo CityGML-muotoinen data sopisi tähän käyttöön varmaan paljon paremmin kuin tuo "photogrammetriapuuro". Tekstuurit on oikeista julkisivuista ja geometriat on huomattavasti siistimpiä ja kevyempiä virtualcityMAP - 3D-Stadtmodelle im BrowserHyvää työtä! En itsekään voinut vastustaa kiusausta ja kokeilla tuon helsingin 3d kartan importtausta simuun, ekana tietty piti kokeilla miltä Tuomiokirkko näyttäisi omalla paikallaan. Ihan hyvin se onnistui, mutta uskon myös että noiden tekeminen isommalla mittakaavalla tulee rasittamaan peliä todella paljon. En tiedä olenko niin taitava blenderin kanssa että mitään julkaisukelpoista saisi aikaiseksi.
Joo, muistankin katselleeni tuota myös ja tutkineeni asiaa. Keskityin obj filuihin koska ne oli helpommin importattavissa blenderiin, mutta nyt tsekkasin nopealla googlauksella ja parit import addonit löytyy citygml tiedostomuodolle, ja ne saakin tuotua aika helposti blenderiin mutta ilman tekstuureita. Pitäisi keksiä tai löytää joku importteri jolla ne saisi blenderiin tekstuurien kera niin voisi päästä eteenpäin sillä formaatilla, sillä olen samaa mieltä että ensinnäkin ne näyttää siistimmiltä kun on vähemmän puurousongelmia modeleissa ja toisekseen yksinkertaiset laatikkorakennukset ovat kevyitä simulaattorille.Tuo CityGML-muotoinen data sopisi tähän käyttöön varmaan paljon paremmin kuin tuo "photogrammetriapuuro". Tekstuurit on oikeista julkisivuista ja geometriat on huomattavasti siistimpiä ja kevyempiä virtualcityMAP - 3D-Stadtmodelle im Browser
Teoreettinen maksimi, käytännössä kusetus. Mutta eipä tänne mitään muuta saa, niin pakko mennä sillä. Mutta kohta pääsee kokeilee odottiko 20h turhaan
EDIT: Ei siinä mennytkään ku 19h20min
Täytyy sanoo et Trondheim ei ihan vastannut odotuksia
Kuinkahan monta kenttää Suomesta puuttuu? Tässä viikon vanhassa lento-onnettomuusjutussa mainitaan Hallin lentoasema. Äsken kävin tarkastamassa mutta kenttää ei löytynyt listasta, sen sijaan lähdin vähän pohjoisempaa Mäntän kentältä ja suunnistin teitä pitkin Hallin kylään niin siellähän kentän grafiikat selvästi olivat. Kiitorata oli vähän möykkyinen kun se oli normaalia mastoa, mutta kiitoradan grafiikat löytyi.
Sama homma Rovaniemi-Sodankylän välillä olevalla varalaskupaikalla.
Kohta on tullut käytyä kaikki SDK-jutut läpi. Tällä kertaa tein uuden koneen alkua kokeiluna eli kaikkia osia ei animoitu ja mm. aerodynamiikka jne. on copypastea jostain pikkukoneesta pienin muokkauksin
Nummelassa tänään useampaan kertaan olin, joten se kyllä löytyy.https://lentopaikat.fi/ tuossa on aika kattava lista suomen kentistä. Kyllähän niitä puuttuu, Nummela taitaa edelleen puuttua, mutta Forssa ja tuo Halli oli jo FSX:ssä, on outoa että ne puuttuu. Toisaalta Mäntsälän pieni nurmistrippi on tullut, fsx:ssä sitä ei ollut =)
https://lentopaikat.fi/ tuossa on aika kattava lista suomen kentistä. Kyllähän niitä puuttuu, Nummela taitaa edelleen puuttua, mutta Forssa ja tuo Halli oli jo FSX:ssä, on outoa että ne puuttuu. Toisaalta Mäntsälän pieni nurmistrippi on tullut, fsx:ssä sitä ei ollut =)
Nummelassa tänään useampaan kertaan olin, joten se kyllä löytyy.
Ihan mielenkiinnosta, pystyykö p-factoria ym säätämään helposti koneisiin lisää? Mua vähän häiritsee kun tehokkaammat yksipotkuriset koneetkaan ei juuri poljinta kaipaa...
Ei ole tikku saapunut mutta oli pakko kokeilla näppiksellä ja hiirellä pelaamista..
Voi vit** oli ensimmäinen kommentti kun sain koneen ylös Porin kentältä. Hetken aikaa tuli pyörittyä (ja tiputtua) kaupungin päällä ja aivan myyty.
Pakko se on lähteä hakemaan joku halpis tikku jostain siksi aikaa että tikku saapuu. Ei tuon pelaamisesta tule mitään näppiksen kanssa,varsinkaan kun numpadi puuttuu kokonaan
Tori.fi löytyy ajoittain myös kamaa myynnissä, mutta nyt on myyjän markkinat. Ostin 100e t16000 joystickin ja kaasukahvan. Saisin siitä nyt ehkä 150e.
Mulla on tuo Airbus Stick todellakin voin suositella.Verkkiksestä ainakin löytyi tuota Thrustmasterin Airbus sidestickiä joka vaikuttaa oikein kivalta tässä. Saman sarjan throttle quadrant pitäisi ilmeisesti tulla myyntiin ensi kuussa, mutta hieman kyllä houkuttaisi myös tuo Honeycombin throttle, jos se nyt joskus saadaan hyllyyn asti. Cessnassa ja muissa vastaavissa jäi kyllä hieman kaipaamaan yokea, ehkäpä joutuu sellaisenkin hankkimaan kun tulee myyntiin.
En nyt löydä kohtaa, laittatko.
Missä kohtaa tuollainen ruksi löytyis?Todennäköisesti asetuksista on päällä että tietokone hoitaa lentämisen. Saat sen sieltä ylävalikosta pois päältä.
Missä kohtaa tuollainen ruksi löytyis?
Katson kuvan.
Aika karua dataa kyllä paikoin Suomen kartoilla, kun vertaa vaikka jenkkien korpialueisiin, joissa välillä tulee käytyä
Tuossa parempi finski. Samalta sivustolta löydät ne sceneryt ja kentät mitä sit itse haluat:Mitkäs on tällä hetkellä sellasia "must" addoneja peliin?
Entä toimiiko muilla vielä tuo Finskin liveries linkki, joka aiemmilta sivuilta löytyy...
Mitkäs on tällä hetkellä sellasia "must" addoneja peliin?
Entä toimiiko muilla vielä tuo Finskin liveries linkki, joka aiemmilta sivuilta löytyy...
Riippuu keneltä kysyy. Mulle Airbus-lisuri on must.Ei ole yhtään must have lisuria vielä.
Pientä ILS lähestymisen poikasta Zürichiin (LSZH) modatulla pikkubussilla (flybywiresim, flybywiresim/a32nx).
Tarkoitatko siis esim. autopilotin asetusarvojen (nopeus, korkeus jne) asettamista autopilotin paneelista? Ihan vain hiirellä menee nupin kohdalla ja rullalla pyörittää niin onnistuu.Mites tuon voi määritellä, että voi kursorilla siirrellä panelia ja muutella panelin arvoja vai oliko
se tehty vain kyseiselle koneelle?
Itsellä on käytössä jo edellämainittu open source projekti Airbus A32nx. Löytyy githubista asennusohjeineen. Projekti on vielä pahasti kesken, mutta jo nyt tuo hauskoja lisäyksiä vakiokoneeseen kuten inertial reference unittien (koneen laserhyrrät) alustamisen itse. Mielestäni myös autopilotin toimintaa on tweakattu vaikka ei se vieläkään täydellinen ole.Mitkäs on tällä hetkellä sellasia "must" addoneja peliin?
Siis mikä pätsi nyt on tullut?Mulla yli 12 tuntia simu ollu päällä, uusinta patchiä ladannut 39 gigaa eli alle puolet, kyllä on tukkosta.
Tuo 39 gigaa on se määrä mikä on pätsätty eikä noin paljon ole tietenkään ladannut, no eipä
haittaa, kun simulla voi koko ajan lentää.
Kumma, että koko ajan prossun käyttö on 80-90 % vaikka ihan vähän tulee dataa.
10.9 tuli uusin pätsi ja se mulla latautuu aina, kun simu on päällä.Siis mikä pätsi nyt on tullut?
Mun tietääkseni peliin on tullut yksi päivitys, joka oli itse installeriin 330megaa ja pelin sisällä 87kb.
10.9 tuli uusin pätsi