Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
Islannin yllä lentämässä, on niin pilvinen sää ettei voi maisemista nauttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
885
Hyvää työtä! En itsekään voinut vastustaa kiusausta ja kokeilla tuon helsingin 3d kartan importtausta simuun, ekana tietty piti kokeilla miltä Tuomiokirkko näyttäisi omalla paikallaan. Ihan hyvin se onnistui, mutta uskon myös että noiden tekeminen isommalla mittakaavalla tulee rasittamaan peliä todella paljon. En tiedä olenko niin taitava blenderin kanssa että mitään julkaisukelpoista saisi aikaiseksi.
Tuo CityGML-muotoinen data sopisi tähän käyttöön varmaan paljon paremmin kuin tuo "photogrammetriapuuro". Tekstuurit on oikeista julkisivuista ja geometriat on huomattavasti siistimpiä ja kevyempiä virtualcityMAP - 3D-Stadtmodelle im Browser
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
51
Tuo CityGML-muotoinen data sopisi tähän käyttöön varmaan paljon paremmin kuin tuo "photogrammetriapuuro". Tekstuurit on oikeista julkisivuista ja geometriat on huomattavasti siistimpiä ja kevyempiä virtualcityMAP - 3D-Stadtmodelle im Browser
Joo, muistankin katselleeni tuota myös ja tutkineeni asiaa. Keskityin obj filuihin koska ne oli helpommin importattavissa blenderiin, mutta nyt tsekkasin nopealla googlauksella ja parit import addonit löytyy citygml tiedostomuodolle, ja ne saakin tuotua aika helposti blenderiin mutta ilman tekstuureita. Pitäisi keksiä tai löytää joku importteri jolla ne saisi blenderiin tekstuurien kera niin voisi päästä eteenpäin sillä formaatilla, sillä olen samaa mieltä että ensinnäkin ne näyttää siistimmiltä kun on vähemmän puurousongelmia modeleissa ja toisekseen yksinkertaiset laatikkorakennukset ovat kevyitä simulaattorille.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 247
Saako niitä tekstuureja käytettyä, jos importtaa esim Helsingin 3d matskusta esim. koko sen objektin ja sit exporttaa sen blenderissä niin eikö silloin se tee ne tekstuurit omaan kansioon (mfs pluginilla). Saisko niitä tekstuureja käytettyä uudelleen sen vaiheen jälkeen uuden 3d mallin kanssa?

Mä tein eilen kokeilun, missä laitoin ortho-laatikon simuun (blenderin plane) malli, mutta ihan kauheen näköistä tuollaisella laatikolla/tile:lla: https://serving.photos.photobox.com...400d162d5818e31a6ddc8ac3c2406fc3c1b77a351.jpg ja Malmi: https://serving.photos.photobox.com...38e6fe354f2a40ea9a4fd897e493be878a2e8faf5.jpg

Ihan hukkaan heitettyä aikaa? Kokeilen seuraavaksi ortho-kuvaa, jossa leikkaan alueen blenderissä sopivaksi, esim puistoalue. Katsotaan illalla sit, onko paljon parempi kuin pelin oma ortho. Täältä löytyy muuten pirun hyvät viralliset Helsingin kaupungin ortho-kuvat: OpenLayers map preview
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Teoreettinen maksimi, käytännössä kusetus. Mutta eipä tänne mitään muuta saa, niin pakko mennä sillä. Mutta kohta pääsee kokeilee odottiko 20h turhaan:srofl:

EDIT: Ei siinä mennytkään ku 19h20min :rofl2:
Ei tästä varmaan enää hyötyä ole mutta tämä auttoi itsellä:
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 755
Kuinkahan monta kenttää Suomesta puuttuu? Tässä viikon vanhassa lento-onnettomuusjutussa mainitaan Hallin lentoasema. Äsken kävin tarkastamassa mutta kenttää ei löytynyt listasta, sen sijaan lähdin vähän pohjoisempaa Mäntän kentältä ja suunnistin teitä pitkin Hallin kylään niin siellähän kentän grafiikat selvästi olivat. Kiitorata oli vähän möykkyinen kun se oli normaalia mastoa, mutta kiitoradan grafiikat löytyi.

Sama homma Rovaniemi-Sodankylän välillä olevalla varalaskupaikalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 755
Malagakin tuntui puuttuvan, ihan oli vaan maastoon piirrettynä kenttä. Varmaan noita tulee lisää ajan kanssa, kun tuskin ne noita generoi automaattisesti?
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Kuinkahan monta kenttää Suomesta puuttuu? Tässä viikon vanhassa lento-onnettomuusjutussa mainitaan Hallin lentoasema. Äsken kävin tarkastamassa mutta kenttää ei löytynyt listasta, sen sijaan lähdin vähän pohjoisempaa Mäntän kentältä ja suunnistin teitä pitkin Hallin kylään niin siellähän kentän grafiikat selvästi olivat. Kiitorata oli vähän möykkyinen kun se oli normaalia mastoa, mutta kiitoradan grafiikat löytyi.

Sama homma Rovaniemi-Sodankylän välillä olevalla varalaskupaikalla.
https://lentopaikat.fi/ tuossa on aika kattava lista suomen kentistä. Kyllähän niitä puuttuu, Nummela taitaa edelleen puuttua, mutta Forssa ja tuo Halli oli jo FSX:ssä, on outoa että ne puuttuu. Toisaalta Mäntsälän pieni nurmistrippi on tullut, fsx:ssä sitä ei ollut =)
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Kohta on tullut käytyä kaikki SDK-jutut läpi. Tällä kertaa tein uuden koneen alkua kokeiluna eli kaikkia osia ei animoitu ja mm. aerodynamiikka jne. on copypastea jostain pikkukoneesta pienin muokkauksin

 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Kohta on tullut käytyä kaikki SDK-jutut läpi. Tällä kertaa tein uuden koneen alkua kokeiluna eli kaikkia osia ei animoitu ja mm. aerodynamiikka jne. on copypastea jostain pikkukoneesta pienin muokkauksin

Ihan mielenkiinnosta, pystyykö p-factoria ym säätämään helposti koneisiin lisää? Mua vähän häiritsee kun tehokkaammat yksipotkuriset koneetkaan ei juuri poljinta kaipaa...
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Nummelassa tänään useampaan kertaan olin, joten se kyllä löytyy.
Totta niin on, ja oli. Muistan nyt, että nummelassa kasvoi puita rullausteillä FSX:ssä (tai ainakin finlandx:llä).
Sekoitin tuon Nurmijärven kenttään (EFNS), sitä ei fsx:ssä ollut, en nyt ole varma onko uudessa kun tuntuu menevän Nummelat ja Nurmijärvet sekaisin
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Ihan mielenkiinnosta, pystyykö p-factoria ym säätämään helposti koneisiin lisää? Mua vähän häiritsee kun tehokkaammat yksipotkuriset koneetkaan ei juuri poljinta kaipaa...
En osaa sanoa, kun tuolla on toista sataa muutettavaa arvoa, joista maallikko ei tiedä mitään ja osa on lyhennytty tai nimetty koodaajan maun mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Ei ole tikku saapunut mutta oli pakko kokeilla näppiksellä ja hiirellä pelaamista..

Voi vit** oli ensimmäinen kommentti kun sain koneen ylös Porin kentältä. Hetken aikaa tuli pyörittyä (ja tiputtua) kaupungin päällä ja aivan myyty.

Pakko se on lähteä hakemaan joku halpis tikku jostain siksi aikaa että tikku saapuu. Ei tuon pelaamisesta tule mitään näppiksen kanssa,varsinkaan kun numpadi puuttuu kokonaan
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 898
Ei ole tikku saapunut mutta oli pakko kokeilla näppiksellä ja hiirellä pelaamista..

Voi vit** oli ensimmäinen kommentti kun sain koneen ylös Porin kentältä. Hetken aikaa tuli pyörittyä (ja tiputtua) kaupungin päällä ja aivan myyty.

Pakko se on lähteä hakemaan joku halpis tikku jostain siksi aikaa että tikku saapuu. Ei tuon pelaamisesta tule mitään näppiksen kanssa,varsinkaan kun numpadi puuttuu kokonaan
Ite kävin ensi hätään gigantista hakemassa sen thrustmasterin 22e tikun. Nyt, kun tuo t16000 on käytössä kaasun kanssa niin on kyllä huomattava ero.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 247
Tori.fi löytyy ajoittain myös kamaa myynnissä, mutta nyt on myyjän markkinat. Ostin 100e t16000 joystickin ja kaasukahvan. Saisin siitä nyt ehkä 150e.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
77
Verkkiksestä ainakin löytyi tuota Thrustmasterin Airbus sidestickiä joka vaikuttaa oikein kivalta tässä. Saman sarjan throttle quadrant pitäisi ilmeisesti tulla myyntiin ensi kuussa, mutta hieman kyllä houkuttaisi myös tuo Honeycombin throttle, jos se nyt joskus saadaan hyllyyn asti. Cessnassa ja muissa vastaavissa jäi kyllä hieman kaipaamaan yokea, ehkäpä joutuu sellaisenkin hankkimaan kun tulee myyntiin.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
101
Minulla on Thrustmaster Hotas 4 ja se on kyllä hinta-laatusuhteeltaan erinomainen. Polkimet olisivat toki kivat, mutta kyllä tuollakin pärjää hyvin.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 755
On kyllä surkea tilanne kaikkien vähänkään parempien joystickien suhteen. Heti ensimmäisen illan jälkeen yritin ostaa jotain "kunnon" tikkua mutta joka paikasta kaikki vähänkään paremmat loppu. Olen lennellyt tällä vanhalla Logitech 3D Force (ei Extreme) Prolla eikä ole kehumista, mutta on tämä 100 kertaa parempi kuin gamepadi tai näppis. Suosittelen itsekin jotain parin kympin korvikejoystickia vaikka testiksi tai siksi aikaa että saa paremman. Minä huomasin tämän tikun myötä että tarvitsen ainakin 2 potikkaa jotta voin säätää trim:it pyörittämällä

Kiinasta tilattu hotas on ollut maanantaista asti Suomen tullissa ja elättelen toivoa että pääsisin vihdoin perjantaina lentelemään sen kanssa. Tilasin toisenki mutta se ei ole vielä edes Suomessa.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
23
Minä lentelin muutaman lennon ja sitten muuttui, aina kun aloitan lennon painamalla FLY NOW, niin kone lähtee liikkeelle ja nousee korkeuteen 2760 ja nopeus on aina 239, ihan kuin kone olis controllerin käsissä tai, että autopilotti päällä. Lähtee itsekseen rullaamaan ja nuosee em. korkeuteen, ei auta vaikka vaihtais konetta tai lähtökenttää. Onko mitään ajatusta mikä tuossa on jäänyt päälle tai miten tuon korjais?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
490
Todennäköisesti asetuksista on päällä että tietokone hoitaa lentämisen. Saat sen sieltä ylävalikosta pois päältä.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
385
Verkkiksestä ainakin löytyi tuota Thrustmasterin Airbus sidestickiä joka vaikuttaa oikein kivalta tässä. Saman sarjan throttle quadrant pitäisi ilmeisesti tulla myyntiin ensi kuussa, mutta hieman kyllä houkuttaisi myös tuo Honeycombin throttle, jos se nyt joskus saadaan hyllyyn asti. Cessnassa ja muissa vastaavissa jäi kyllä hieman kaipaamaan yokea, ehkäpä joutuu sellaisenkin hankkimaan kun tulee myyntiin.
Mulla on tuo Airbus Stick todellakin voin suositella. :)
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
23
Mulla simu avoinna koneella alapalkissa, cpu lähes täysillä, kai uutta updatea päivittää.
Ps. Kiitos control aircaraft tiedosta, alkoi toimimaan niin kuin pitää.
 

Radium

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
514
Aika karua dataa kyllä paikoin Suomen kartoilla, kun vertaa vaikka jenkkien korpialueisiin, joissa välillä tulee käytyä :hmm:

 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 755
Aika karua dataa kyllä paikoin Suomen kartoilla, kun vertaa vaikka jenkkien korpialueisiin, joissa välillä tulee käytyä :hmm:

Kyllä, iso pettymys. Ihan sama missäpäin lappia lentelee niin maaston muodot on miten sattuu. Aivan sama minne katsoo niin aina näkyy niitä bugikumpuja. Järvien surkeus häiritsee myös.

Onneksi näyttävät olevan selviä bugeja niin ehkä ne joskus korjaantuvat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
497
Mitkäs on tällä hetkellä sellasia "must" addoneja peliin?
Entä toimiiko muilla vielä tuo Finskin liveries linkki, joka aiemmilta sivuilta löytyy...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 474
Mitkäs on tällä hetkellä sellasia "must" addoneja peliin?
Entä toimiiko muilla vielä tuo Finskin liveries linkki, joka aiemmilta sivuilta löytyy...
Tuossa parempi finski. Samalta sivustolta löydät ne sceneryt ja kentät mitä sit itse haluat:

Jos suomi kiinnostaa niin täältä:
 

JosseTheRedman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
244
Joko on tullut joku ohje miten noita liveryitä saa asennettua lisää ilman, että korvaa edellisen? Tähän asti olen ainoastaan noilla megapackeilla saanut useamman A320 liveryn asennettua, enkä osaa lisätä megapackiin uusia (tai poistaa ylimääräisiä).
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
33
Mites tuon voi määritellä, että voi kursorilla siirrellä panelia ja muutella panelin arvoja vai oliko
se tehty vain kyseiselle koneelle?
Tarkoitatko siis esim. autopilotin asetusarvojen (nopeus, korkeus jne) asettamista autopilotin paneelista? Ihan vain hiirellä menee nupin kohdalla ja rullalla pyörittää niin onnistuu.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
33
Mitkäs on tällä hetkellä sellasia "must" addoneja peliin?
Entä toimiiko muilla vielä tuo Finskin liveries linkki, joka aiemmilta sivuilta löytyy...
Itsellä on käytössä jo edellämainittu open source projekti Airbus A32nx. Löytyy githubista asennusohjeineen. Projekti on vielä pahasti kesken, mutta jo nyt tuo hauskoja lisäyksiä vakiokoneeseen kuten inertial reference unittien (koneen laserhyrrät) alustamisen itse. Mielestäni myös autopilotin toimintaa on tweakattu vaikka ei se vieläkään täydellinen ole.

Otin myös itse käyttöön muutama sivu sitten linkatun performance modin, joka nosti ainakin itselläni fps:ssää about 10-15 lasiohjaamossa.

e: Onko kenelläkään muuten tietoa millä aikataululla shared cockpit ominaisuutta olisi tulossa peliin? Onko ollut missään puhetta developereiden tai kolmannen osapuolen toimijoiden taholta?
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
23
Mulla yli 12 tuntia simu ollu päällä, uusinta patchiä ladannut 39 gigaa eli alle puolet, kyllä on tukkosta.
Tuo 39 gigaa on se määrä mikä on pätsätty eikä noin paljon ole tietenkään ladannut, no eipä
haittaa, kun simulla voi koko ajan lentää.
Kumma, että koko ajan prossun käyttö on 80-90 % vaikka ihan vähän tulee dataa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 755
Modeista ja lisureista tuli mieleen että tykkään lennellä vain koneilla joissa ei ole GPS:ää. Nyt sellainen kone näyttäis olevan Cessna 152 ja se on aivan pirun hidas. Onkohan DLC:ssä odotettavissa jotain vastaavaa mutta vaikka puolet nopeampaa? Tai mikä kone voisi olla sellainen? Aloitin tämän harrastuksen vasta tänä kesänä joten kaikki on vielä uutta.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 474
Mulla yli 12 tuntia simu ollu päällä, uusinta patchiä ladannut 39 gigaa eli alle puolet, kyllä on tukkosta.
Tuo 39 gigaa on se määrä mikä on pätsätty eikä noin paljon ole tietenkään ladannut, no eipä
haittaa, kun simulla voi koko ajan lentää.
Kumma, että koko ajan prossun käyttö on 80-90 % vaikka ihan vähän tulee dataa.
Siis mikä pätsi nyt on tullut?
Mun tietääkseni peliin on tullut yksi päivitys, joka oli itse installeriin 330megaa ja pelin sisällä 87kb.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
23
Siis mikä pätsi nyt on tullut?
Mun tietääkseni peliin on tullut yksi päivitys, joka oli itse installeriin 330megaa ja pelin sisällä 87kb.
10.9 tuli uusin pätsi ja se mulla latautuu aina, kun simu on päällä.
Saattaa olla isokin, kun näin ruuhkautuu. Tuota ei ehkä huomaa, taustalla latautuu.
Tehtävienhallinta - sovellutushistoria kertoo tilanteen.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
12

"Patch #2 – Final testing on Patch #2 is almost complete and pending any last minute blocking issues, we expect to release the patch within the next 10 days."

Eli kymmenen päivän sisällä ilmestyy toinen patch.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 547
Viestejä
4 214 565
Jäsenet
71 080
Uusin jäsen
Gunjack

Hinta.fi

Ylös Bottom