Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
491
Ehdin postaukseni jälkeen jo häipyä kelin "alta" pois, mutta kun palasin myöhemmin, niin kyllä siellä vieläkin populaa paljon oli. Luoja kiitos, ettei tässä ole vaurioita muista koneista... seurasin vartin muiden nousuja ja laskuja tuolla. Eräskin koitti saada jotain 747:aa ilmaan parinsadan metrin kiihdytyksestä - merihän siinä kutsui :D
 

Liitteet

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
606
Löysikö Boxi perille? Miten asennus suju? Nyt siis edelleen hankkimatta, kun porukan kokemukset asennuksesta ihan mitä sattuu. Päällimäinen kysymys lienee, että kai tuo ilman levyjä toimii? En ajatellu levyasemaa koneeseen jättää asennuksen jälkeen.
Jostain syystä tilaus oli käsittelyssä 3pv joten menee ensi viikolle...
Toivon mukaan ilman levyä voi pelata ja itse asiassa toivon mukaan levyjä ei tarvitse ollenkaan vaan voit ladata pelin storesta suoraan koodilla tjsp :hmm:
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
603
Niitä .DDS voi muokata ihan suoraan. Jos UV-mapattujen tekstuurien muokkailu ei ole tuttua, niin sitten niiden tekstuurien muokkaus voi tuntua alussa vaikealle ja oikeiden kohtien päättely menee ihan kokeiluna
Hmm... sain toimimaan kun maalasin valmiin liveryn päälle, ei hajuakaan miten ne conffi tiedostot pitäisi täyttää että saisi oikeasti lisättyä ylimääräisen maalauksen.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 263
Mä en saa edelleenkään tehtyä tunnareita fsnordic forumille, siellä mietitään jo, mikä olisi hyvä paikka pienille fixeille ja scenery jaoille. Ehdottaisin google drive kansiota, johon halukkaat saa upload oikeudet ja kaikki linkin saaneet saa latausoikeudet. Sinne voisi täältä porukka tehdä fixejä myös, kunhan on .pdf tiedosto, missä kerrotaan mikä fixi on ja kuvankaappaus ja asennusohjeet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Mä en saa edelleenkään tehtyä tunnareita fsnordic forumille, siellä mietitään jo, mikä olisi hyvä paikka pienille fixeille ja scenery jaoille. Ehdottaisin google drive kansiota, johon halukkaat saa upload oikeudet ja kaikki linkin saaneet saa latausoikeudet. Sinne voisi täältä porukka tehdä fixejä myös, kunhan on .pdf tiedosto, missä kerrotaan mikä fixi on ja kuvankaappaus ja asennusohjeet.
Se voisi olla hyvä. Olikos drivissa millaisia latausrajoituksia? Ainakin zibomodia ladatessa piti jotenki kikkailla.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 263
15GT taitaa olla perustunnuksen maksimi, mutta joku jolla on enemmän voisi sen yhteisöllisen drive-kansion sit tehdä. Mulla ois työpaikan kautta rajattomalla tilalla oleva drive, mutta sinne ei saa kyllä ulkopuoliset upattua mitään. Tuota vartenhan voisi tehdä jopa ihan oman gmail-sähköpostin ja sitä kautta se 15gb tila käyttöön. Sit joku vaan hallinnoi sitä emailia ja lisäilee devaajien gmail-tunnuksia sinne uploadaajiksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Nämä kyllä pitäisi saada jotenkin kerättyä yhteen paikkaan, oli sitten kyse iotechista tai fsnordicista, olisi hyvä saada suomikamat samaan paikkaan. Palvelisi kaikkia. Ja varsinkin nyt, kun sdk:sta tulee enemmän käytettävä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
Jahas, näköjään tuo pause bugittaa välillä, koitin ottaa ulkopuolelta kuvaa koneesta pause päällä, niin yhtäkkiä järjestelmä alkoi huutaa stallia, otin pausen pois niin lentonopeus olikin yhtäkkiä 20 solmua ja kone lähti suoraan syöksyyn kohti maata. Pitänee reportata tuokin eteenpäin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jahas, näköjään tuo pause bugittaa välillä, koitin ottaa ulkopuolelta kuvaa koneesta pause päällä, niin yhtäkkiä järjestelmä alkoi huutaa stallia, otin pausen pois niin lentonopeus olikin yhtäkkiä 20 solmua ja kone lähti suoraan syöksyyn kohti maata. Pitänee reportata tuokin eteenpäin.
Niin siis kone kyllä pysähtyy, mutta kaikki muu säilyy ns. live tilassa
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Niin siis kone kyllä pysähtyy, mutta kaikki muu säilyy ns. live tilassa
Ja tuo on aivan typerää, kun lennät 50% kaasulla vartin ilman ongelmia, live pause päälle ja kohta tulee musta ruutu ja kone rasittunut ylinopeudesta. Ei se ihan noin kuuluis toimia. Voit ottaa uusiksi ja sama kohta ja toimii täysin ongelmitta.


Mut mitäs voin tehdä, kun dev modessa mulla kursori on väärässä paikassa. Joudun kaiken painaa 4-5cm sivulle. Tai jos otan videota, kursori näkyy väärässä paikassa.
Pelissä itsessään mun ruudulla kaikki ok poislukien dev mode.
Nyt en saa ees tehtyä mitään kun dev modessa klikkasin jotain. Aukes uus ikkuna mis on ok ja cancel, mutta hiirtä en sinne päälle saa osumaan.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 263
Tässä yritin etsiä tietoa mahdollista iPad instrumentti vaihtoehdoista. Airmanager on yksi (25e) joka päivittyy lähiaikoina yhteensopivaksi. Tässä taas täysin ilmainen vaihtoehto, jossa garminin ruudut undockataan ja raahataan 2.näyttöön. Sieltä toisesta näytöstä ruudut kaapataan verkon yli iPadiin (client koneella ja streamer ipadilla):


ja niitä 2.näyttöjä voi sellaisinaankin käyttää instrumenttien näyttöön. Mietin, että jos tilaisi Kiinasta pari 8 tuumaista HDMI yhteensopivaa 720p näyttöä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Mites se normi pause toimii, kun active pausessa pyörii noi kaikki? Foorumilla oli juttua, että kannattaa se bindata. En ole itse kokeillut.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Tässä taas täysin ilmainen vaihtoehto, jossa garminin ruudut undockataan ja raahataan 2.näyttöön. Sieltä toisesta näytöstä ruudut kaapataan verkon yli iPadiin (client koneella ja streamer ipadilla):

ja niitä 2.näyttöjä voi sellaisinaankin käyttää instrumenttien näyttöön. Mietin, että jos tilaisi Kiinasta pari 8 tuumaista HDMI yhteensopivaa 720p näyttöä.
Mä oon tänään testaillut sellaista kuin spacedesk. Itse toinen ruutu toimii upeasti ipdadissä ja iPhonessa, mutta kun vien edes kartan sinne ruudulle popuppina, niin pelissä tippuu Suomen pikku kentälläkin fps 45:stä 25:een.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
134
Ostin pelin Steamista. Peli ei lähde latautumaan lainkaan Steamin latauksissa. Pysyy vaan jonossa. Muutkaan päivitystä vaativat pelit eivät käynnisty.

1598085159446.png


Kun yrittää käynnistää toista peliä tulee tämmönen virheilmoitus


1598085416838.png
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
12
Mut mitäs voin tehdä, kun dev modessa mulla kursori on väärässä paikassa. Joudun kaiken painaa 4-5cm sivulle. Tai jos otan videota, kursori näkyy väärässä paikassa.
Pelissä itsessään mun ruudulla kaikki ok poislukien dev mode.
Nyt en saa ees tehtyä mitään kun dev modessa klikkasin jotain. Aukes uus ikkuna mis on ok ja cancel, mutta hiirtä en sinne päälle saa osumaan.
Kokeileppa korjautuuko 100 skaalauksella ja videota kaapatessa laita peliin sama reso, kuin kaapattava video + skaalaukset 100
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Kokeileppa korjautuuko 100 skaalauksella ja videota kaapatessa laita peliin sama reso, kuin kaapattava video + skaalaukset 100
Ei ole vaikutusta laisinkaan. :/
Pelailen kyllä muitakin pelejä 4k:na ja kaappaan 1080:llä, eikä ongelmia ole ollut. Tässäkin tosiaan omalla ruudulla hiiri on pelissä oikein, mutta dev modessa ei enää olekaan. Se on isompi ongelma, koska ei dev modea voi käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 407
Ostin pelin Steamista. Peli ei lähde latautumaan lainkaan Steamin latauksissa. Pysyy vaan jonossa. Muutkaan päivitystä vaativat pelit eivät käynnisty.



Kun yrittää käynnistää toista peliä tulee tämmönen virheilmoitus


Mitä jos lainat sitä ylöspäin nuolta oikealla joka nostaa latauksen prioriteettiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 407
Kaikki toimi Steamissa hienosti ennen kuin ostin tämän pelin. Tämän pelin asennus estää kaikki Steamin lataukset.
Lähtisin sit ihan steamin nollaamalla tai uudelleen käynnistyksellä. Viimeistään luulis pelaavan jos asennat steamin uusiks ja poistat sen tiedostot välissä.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 263
Mä oon tänään testaillut sellaista kuin spacedesk. Itse toinen ruutu toimii upeasti ipdadissä ja iPhonessa, mutta kun vien edes kartan sinne ruudulle popuppina, niin pelissä tippuu Suomen pikku kentälläkin fps 45:stä 25:een.
Johtuiskohan siitä että fs2020 ei tue vielä multimonitoria ja tuo garmin ikkunan undockkaaminen toiseen näyttöön rasittaa vielä peliä.

Kyllähän noita verkon yli dataa ottavia ipad/android äppejä varmaan tulee kuukauden sisään, hinnat toki voi olla kovat.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
12
Ei ole vaikutusta laisinkaan. :/
Pelailen kyllä muitakin pelejä 4k:na ja kaappaan 1080:llä, eikä ongelmia ole ollut. Tässäkin tosiaan omalla ruudulla hiiri on pelissä oikein, mutta dev modessa ei enää olekaan. Se on isompi ongelma, koska ei dev modea voi käyttää.
OK, mystiseltä kuulostaa tuo dev mode. Sen vuoksi ehdotin tuota, kun mulla oli joskus muinoin samanlaista kursori ongelmaa joissain harvoissa peleissä videota kaapatessa / striimatessa. Muistaakseni noissa tapauksissa piti laittaa windowsin + pelin reso samaksi kuin kaapattava video ja sillä sai kursorin oikeaan kohtaan myös kaapatuissa videoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
379
Ja tuo on aivan typerää, kun lennät 50% kaasulla vartin ilman ongelmia, live pause päälle ja kohta tulee musta ruutu ja kone rasittunut ylinopeudesta. Ei se ihan noin kuuluis toimia. Voit ottaa uusiksi ja sama kohta ja toimii täysin ongelmitta.


Mut mitäs voin tehdä, kun dev modessa mulla kursori on väärässä paikassa. Joudun kaiken painaa 4-5cm sivulle. Tai jos otan videota, kursori näkyy väärässä paikassa.
Pelissä itsessään mun ruudulla kaikki ok poislukien dev mode.
Nyt en saa ees tehtyä mitään kun dev modessa klikkasin jotain. Aukes uus ikkuna mis on ok ja cancel, mutta hiirtä en sinne päälle saa osumaan.
Mulla sama ongelma tuossa dev modessa ja kokeillut kyl kaikkea muttei auta.
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
91
Komiata keliä tänään Suomessa. On kyllä upea tuo live weather, aamupäivällä oli melko aurinkoista mutta iltapäivän mittaan alkoi horisontti tummua ja tummat pilvet täyttää taivasta. Itä-Suomessa tässä lentelen, Immolan kentän ladosta löytyi mopocessnan tilalle Citation. :lol: Valaistus on hienoa katseltavaa tässä simussa.

20200822115006_1.jpg


20200822131657_1.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Komiata keliä tänään Suomessa. On kyllä upea tuo live weather, aamupäivällä oli melko aurinkoista mutta iltapäivän mittaan alkoi horisontti tummua ja tummat pilvet täyttää taivasta. Itä-Suomessa tässä lentelen, Immolan kentän ladosta löytyi mopocessnan tilalle Citation. :lol: Valaistus on hienoa katseltavaa tässä simussa.



Toimiko tuulet?
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 263
Noniin yhteisöllinen drive tunnus tehty (15gb), tein osoitteen alle fs2020suomimod@gmail.com ja itse drive löytyy täältä: Flight Simulator 2020 (Suomi) – Google Drive Laittaakaa yksärinä tai sähköpostilla teidän gmail osoitteita, jos haluatte tuonne päästä uploadamaan omia tuotoksia. Tehkää sinne sit oikeiden teemakansioiden (Mesh, Scenery) alle uudet kansiot omalla otsikollanne ja liittäkää pelitiedostojen lisäksi vähän jotain "faq" tyylistä .txt tiedostoa, miten esim asennus hoituu ja mitä siitä on karkeasti otettuna tehty. Joku PDF teksteineen ja kuvineen olisi suotavaa myös.

@gheeD voisitko kääntää tän myös tuonne fsnordicin puolelle, olen yrittänyt 10 vuotta tehdä sinne tunnuksia onnistumatta siinä. Olen kyllä FSNordicin discordissa. Jos tila loppuu kesken, hankitaan sitten yhteisöllisesti sitä lisää googlelta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 393
Onko tässä muuten mitään pelin sisäistä chattia? Paljon näkyy muita koneita lentämässä, mutta miten saisi yhteyden? Erityisesti tekstimuotoinen chatti kiinnostaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 465
Noniin yhteisöllinen drive tunnus tehty (15gb), tein osoitteen alle fs2020suomimod@gmail.com ja itse drive löytyy täältä: Flight Simulator 2020 (Suomi) – Google Drive Laittaakaa yksärinä tai sähköpostilla teidän gmail osoitteita, jos haluatte tuonne päästä uploadamaan omia tuotoksia. Tehkää sinne sit oikeiden teemakansioiden (Mesh, Scenery) alle uudet kansiot omalla otsikollanne ja liittäkää pelitiedostojen lisäksi vähän jotain "faq" tyylistä .txt tiedostoa, miten esim asennus hoituu ja mitä siitä on karkeasti otettuna tehty. Joku PDF teksteineen ja kuvineen olisi suotavaa myös.

@gheeD voisitko kääntää tän myös tuonne fsnordicin puolelle, olen yrittänyt 10 vuotta tehdä sinne tunnuksia onnistumatta siinä. Olen kyllä FSNordicin discordissa. Jos tila loppuu kesken, hankitaan sitten yhteisöllisesti sitä lisää googlelta.
Ihan mielenkiinnosta miksei vain käytä esim. Microsoft Flight Simulator Addons

Drivessä on myös jotain yleisiä latausrajoituksia kun porukka alkaa lataamaan tililtä enemmän. Tosin en nyt tiedä tuleeko se raja tämmöisellä "niche" porukalla vastaan.

Ilmeisesti driven rajat ovat:
Limit Per hour Per day
Download via web client 750 MB 1250 MB
Upload via web client 300 MB 500 MB
Lähde: Google drive limit number of download
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 263
Ihan mielenkiinnosta miksei vain käytä esim. Microsoft Flight Simulator Addons

Drivessä on myös jotain yleisiä latausrajoituksia kun porukka alkaa lataamaan tililtä enemmän. Tosin en nyt tiedä tuleeko se raja tämmöisellä "niche" porukalla vastaan.

Ilmeisesti driven rajat ovat:
Limit Per hour Per day
Download via web client 750 MB 1250 MB
Upload via web client 300 MB 500 MB
Lähde: Google drive limit number of download
Mä oon upannut yhden 5gt tiedostonkin kerran. Ei tullut rajat vastaan. Voihan tuota kokeilla. Kaikki ei välttämättä jaksa eri foorumeilla olla. Fsnordicin puolesta eivät kaikki täällä ole ja fsnordicin puolelle tunnuksen luominen ei onnistu.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Miten tuo reitin estimated aika toimii? Tuntuu olevan aina hirveän aliarvioitu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Miten tuo reitin estimated aika toimii? Tuntuu olevan aina hirveän aliarvioitu.
Tarkoitatko niitä tutorialtehtäviä? Kokeile niin, että pidät korkeuden vakiona. Jostain syystä se kohde on aina jossain korkealla, joten jos tähtäät taivaisiin, hidastuu matkantekoa. (En itse kokeillut, mutta tulipahan mieleen kun noita tein.)
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
603
Münchenissä kulkee motari taxiway:n yli:rofl:
1598098007603.png

Edit: Kokeilin ilmoittaa Zendeskiin mutta ei hyväksy sähköpostiosoitetta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 465
Mä oon upannut yhden 5gt tiedostonkin kerran. Ei tullut rajat vastaan. Voihan tuota kokeilla. Kaikki ei välttämättä jaksa eri foorumeilla olla. Fsnordicin puolesta eivät kaikki täällä ole ja fsnordicin puolelle tunnuksen luominen ei onnistu.
Menee vähän off-topic mutta yksittäisellä käyttäjällä ei ole mitään merkitystä eli yksin tonne voi viedä melkein mitä tahansa. En huomannut että linkattu postaus oli jo noin iäkäs eli noi on varmaan vanhentuneet rajat. Siellä on kuitenkin edelleen semmoiset käytön yleisyyteen liittyvät rajoitukset, joiden tarkkoja parametreja Google ei ilmeisesti nykyään paljasta. Ilmenee siis kun liian moni käyttäjä yrittää ladata jotain tiedostoa. Tullut vaan parissa vähän vastavassa projektissa vastaan mutten tiedä riittääkö MSFS/Suomi-volyymit tohon.

Sieltä tulee siis tämmöinen error:
Sorry, you can't view or download this file at this time.
Too many users have viewed or downloaded this file recently. Please try accessing the file again later. If the file you are trying to access is particularly large or is shared with many people, it may take up to 24 hours to be able to view or download the file. If you still can't access a file after 24 hours, contact your domain administrator.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Komiata keliä tänään Suomessa. On kyllä upea tuo live weather, aamupäivällä oli melko aurinkoista mutta iltapäivän mittaan alkoi horisontti tummua ja tummat pilvet täyttää taivasta. Itä-Suomessa tässä lentelen, Immolan kentän ladosta löytyi mopocessnan tilalle Citation. :lol: Valaistus on hienoa katseltavaa tässä simussa.



Ei täällä vaan. Turku-Salo-Kirkkonummi-Hanko oli koko aamunakin tätä. Tosin oli siistiä mennä tuolla C182:lla kun siinä kameran saa läpi ohjaamosta ja vähän kuin Go pro olisi kiinni.
C8FCDEF6-AB11-4E59-8DE9-9A872B92C272.jpeg
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
eikö Gitti tms olis nykyaikaisempi vaihtoehto noiden tiedostojen jakeluun. Kestäis versiot kuosissa ihan luontojaan... Vai onko ne allergisia isoille ja/tai binääritiedostoille?
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 263
Menee vähän off-topic mutta yksittäisellä käyttäjällä ei ole mitään merkitystä eli yksin tonne voi viedä melkein mitä tahansa. En huomannut että linkattu postaus oli jo noin iäkäs eli noi on varmaan vanhentuneet rajat. Siellä on kuitenkin edelleen semmoiset käytön yleisyyteen liittyvät rajoitukset, joiden tarkkoja parametreja Google ei ilmeisesti nykyään paljasta. Ilmenee siis kun liian moni käyttäjä yrittää ladata jotain tiedostoa. Tullut vaan parissa vähän vastavassa projektissa vastaan mutten tiedä riittääkö MSFS/Suomi-volyymit tohon.

Sieltä tulee siis tämmöinen error:
Sorry, you can't view or download this file at this time.
Too many users have viewed or downloaded this file recently. Please try accessing the file again later. If the file you are trying to access is particularly large or is shared with many people, it may take up to 24 hours to be able to view or download the file. If you still can't access a file after 24 hours, contact your domain administrator.
Ok, voipihan se sit olla vähän huono. Mutta joskus 5v sitten mulla oli 100gt drive 3 dollarilla kuussa, niin sillon muistaakseen mainostivat et rajoituksia vähemmän. Dropboxin kaa mulla on ollut tuo jako-ongelma ennenkin.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 263
eikö Gitti tms olis nykyaikaisempi vaihtoehto noiden tiedostojen jakeluun. Kestäis versiot kuosissa ihan luontojaan... Vai onko ne allergisia isoille ja/tai binääritiedostoille?
Hyvä jos ois toimiva ratkaisu. Voidaan kyl kokeilla mitä vaan jos löytyy joku joka laittaa aluille. Itsellä vain kokemusta drivestä työn puolesta tiedoston lataamisen ja jakamisen suhteen.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
603
oikeasti motari menee alta.
Juu, kotikenttä ja tuttu paikka niin piti käydä tsekkaamassa miten autogen on tuon osannut tehdä. Kyllä kaipaisi modaajan kosketusta kun terminaalit yms on aika rujon näköiset.

Edit: Nyt alkanut tuo live-traffic vähän häiritsemään, radio huutaa kokoajan ja hankala saada omia viestejä läpi.
 
Liittynyt
21.12.2018
Viestejä
80
Onko missään foorumia pelin säädöistä? Vai täytyykö koluta tää koko 44 sivua? Ohjaimeen joutuu joka napin ohjelmoimaan ja kone venkoilee aivan luonnottomasti ku vähän tikkuun hipasee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 779
Viestejä
4 297 483
Jäsenet
71 699
Uusin jäsen
Arksi

Hinta.fi

Ylös Bottom