Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Luulen että kyse on nyt jostakin muusta, kuten bugista pelin sensoridatan tulkkauksessa: Microsoft Flight Simulator 2020 - Xbox Controller
Näppis-hiirikombolla ei ole kuitenkaan ongelmia ollut. Menee vähän yli hilseen tälläsellä aloittelijalla nyt tämä.


Saattaapi olla noin. Mut ei jaksanu oottaa:) ja vielä kokeilen toimiiko tuo irrallinen kaasukahva juna simulaattoreissa.
Nonii lainaus unohtu. Mut vastaus tuonne jo menneeseen
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tää on ihan satavarmasti ongelma tuossa sensoridatan tulkkauksessa, tai ehkä deadzonen puutteesta johtuva. Sen näkee kontrollien konffauskohdassa siinä kun ne aileron-palkit eivät ole keskellä ohjaimen ollessa tasaisella pinnalla, ja ne liikkuvat siinä ohjainta kevyesti ravistettaessakin, itse analogipadeihin koskematta :D
 
Täällä 5700xt 100% kokoajan ja 9900ks 25-30%

Tältä näytti nyt kun seisoin Pirkkalassa.
Näppärä keinopoistua pelistä: Laita Xbox ohjain päälle.
 

Liitteet

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    385,2 KB · Luettu: 162
FlightSimulator_bb6rMWpGEQ.png
FlightSimulator_j9e1UTAYpO.png

FlightSimulator_4Kkq9SCFm0.png

On tässä tullut hieman tehtyä noita vedenkorkeuksien korjauksia. On kyllä vallan mainio värkki tuo SDK tämmöiseen manuaali työhön, mutta toivottavasti saadaan jossain vaiheessa joku helppo tapa puskea suoraan sisään maanmittauslaitoksen korkeusdata (tai tieten optimi olisi että devit fiksaisi tän globaalisti :rolleyes:).Noiden väärällä korkeudella olevien järvien lisäksi muunmuassa rantaviiva data onpuutteellista ja melko monessa paikassa on lukuisia luotoja ja joskus jopa ihan saaria täysin kadoksissa. Onneksi tuo ilmakuva data on silti tuolla veden alla ja täten saaret saa vielä esiin SDKlla helposti.
 
Näillä defu koneilla on kyllä jotakin ongelmaa pituusvakavuuden kanssa, kun nokka poukkoilee kymmeniä asteita ees taas. Laitoin korkeusohjauksen herkkyydeksi -60, mikä ehkä hieman auttoi, mutta on edelleen erittäin herkkä pieneenkiin liikkeeseen.
Ei oikeen tuu mittarilentämisestä mitään. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Tämän pelin uskotaan aiheuttavan hurjan rautapäivitysrumban lähivuosina. :)

Olisi hienoa jos tuo olisi siinämielessä totta että peliohjaimia alkaisi tulvimaan järkevään hintaan yms, lentokepithän on viimevuosina olleet imo aika kalliita vastaaviin autopeliohjaimiin verrattuna. Tietysti myös VR saisi yleistyä ja näkyä myös. FS2020 saa kyllä aika paljon optimoida että siitä tulee VR-peli.
 
FlightSimulator_bb6rMWpGEQ.png
FlightSimulator_j9e1UTAYpO.png

FlightSimulator_4Kkq9SCFm0.png

On tässä tullut hieman tehtyä noita vedenkorkeuksien korjauksia. On kyllä vallan mainio värkki tuo SDK tämmöiseen manuaali työhön, mutta toivottavasti saadaan jossain vaiheessa joku helppo tapa puskea suoraan sisään maanmittauslaitoksen korkeusdata (tai tieten optimi olisi että devit fiksaisi tän globaalisti :rolleyes:).Noiden väärällä korkeudella olevien järvien lisäksi muunmuassa rantaviiva data onpuutteellista ja melko monessa paikassa on lukuisia luotoja ja joskus jopa ihan saaria täysin kadoksissa. Onneksi tuo ilmakuva data on silti tuolla veden alla ja täten saaret saa vielä esiin SDKlla helposti.
Kun jaksaisi opetella niin saisi kotikylän ja kotijärven maaston tasaiseksi :cry: Jos ja kun helikopterit tulevat niin pitää olla mestat kuosissa.
 
Taas näyttää tuulet olevan poissa pelistä.

Hieno pilvirintama Ruotsista Suomeen päin tultaessa.
 

Liitteet

  • tuuli.jpg
    tuuli.jpg
    41,8 KB · Luettu: 184
  • 20200822212517_1.jpg
    20200822212517_1.jpg
    314,1 KB · Luettu: 176
Viimeksi muokattu:
Näillä defu koneilla on kyllä jotakin ongelmaa pituusvakavuuden kanssa, kun nokka poukkoilee kymmeniä asteita ees taas. Laitoin korkeusohjauksen herkkyydeksi -60, mikä ehkä hieman auttoi, mutta on edelleen erittäin herkkä pieneenkiin liikkeeseen.
Ei oikeen tuu mittarilentämisestä mitään. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Joo, itsekin ihmetellyt miten tässä on niin vaikea saada kone trimmattua vaakalentoon. Tuntuu että pysyy aina vain pikku hetken aisoissa, kunnes taas lähtee keula vetämään ylös tai alas. Ehkä kyse on tuulen mallinnuksesta, tai ainakin huomasin että vuoristossa lentäessä tulee voimakkaita pystyvirtauksia jotka viskoo konetta. En tiedä onko oikeassa elämässä noin vaikeaa pitää kone vaakalennossa.
 
Kyllä tää on ihan satavarmasti ongelma tuossa sensoridatan tulkkauksessa, tai ehkä deadzonen puutteesta johtuva. Sen näkee kontrollien konffauskohdassa siinä kun ne aileron-palkit eivät ole keskellä ohjaimen ollessa tasaisella pinnalla, ja ne liikkuvat siinä ohjainta kevyesti ravistettaessakin, itse analogipadeihin koskematta :D
Kontrollien konffauskohdassa on siinä vasemmassa reunassa se sensitivity. Auttaako jos sieltä säädät herkkyyttä ja deadzonea?
 
Laitanpa nyt jakoon tämän malmin 27 lähestymisen maan tasoituksen niin pääsette kokeilemaan miltä näyttää omassa simussa. Ei ole täydellinen, sitä sitten joskus kun taitavimmilla modaajilla on työkalut koko suomen meshin luomiseksi. :tup: En viitsinyt tähän hätään ruveta selvittämään tuota driveä, niin uppasin sen megaan josta pitäisi sen olla kaikkien saatavilla. Voidaan se driveen laittaa myös jos siitä tulee sellainen keskeinen paikka näille."Kunnon" maisemalisureille kuitenkin pääpaikka olis fsnordicin tiedostokirjasto omasta mielestä.

Tässä vertailukuvaa mitä on tehty:

Ennen
KdRDVbv.png


Jälkeen
MYsK91Q.png


Latauslinkki: 13.2 KB file on MEGA

Zipin sisällä oleva kansio malmi27flatten tulee kokonaisuudessaan laittaa C:\Users\xxxx\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_xxxxxxx\LocalCache\Packages\Community\ kansioon ja sitten käynnistää simu, muuta ei tarvita. Jos sen haluaa poistaa käytöstä poistaa kansion tuolta Community kansiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä kyykyttää i5 3570, 970 4G ja 8G DDR3 aika huolella, kaikki low niin heittelee siellä 50-20fps välillä, ens viikolla pitäis tulla i7 3770 niin saa nähdä auttaako mitään tässä pelissä.
Onko 8G DDR3 liian vähän tälle pelille, tarkoitus ois päästä lähelle lukittua 30fps low/medium asetuksilla, vai tuleeko prossu vastaan.
 
Kyllä se 8 gigaa taitaa jäädä auttamatta ongelmaksi myös, ei sillä että nuo muutkaan speksit kyllä kovin herkkua tälle pelille ole. itsellä on noin 15-16 gigaa muistinkäyttö lennellessä.
 
Zipin sisällä oleva kansio malmi27flatten tulee kokonaisuudessaan laittaa C:\Users\xxxx\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_xxxxxxx\LocalCache\Packages\Community\ kansioon ja sitten käynnistää simu, muuta ei tarvita. Jos sen haluaa poistaa käytöstä poistaa kansion tuolta Community kansiosta.

This site can't be reached sanoo meikäläisellä?

EDIT: NVM, copypastella toimi... suora linkki kusee itellä jostain syystä
 
Sain säädettyä nenä-kameran, eli sen saman mikä x-planessa "forward with nothing". Ja sit näyttöjä voi undockata siihen päälle (kuva liitteenä). Tässä video, miltä näyttää ja ohjeet sit videon infossa:
 

Liitteet

  • undocked_display.jpg
    undocked_display.jpg
    895,2 KB · Luettu: 58
Tuo @gheeD mainitsema asennuskansio on todennäköisesti vain default sijainti jos asentaa Microsoftin omasta storesta / game passillä. Eli pitää soveltaa sitten joko Steamin asennuskansioihin tai itse asetettuun Windows sovellus sijaintiin.
 
Kyllähän tämä kyykyttää i5 3570, 970 4G ja 8G DDR3 aika huolella, kaikki low niin heittelee siellä 50-20fps välillä, ens viikolla pitäis tulla i7 3770 niin saa nähdä auttaako mitään tässä pelissä.
Onko 8G DDR3 liian vähän tälle pelille, tarkoitus ois päästä lähelle lukittua 30fps low/medium asetuksilla, vai tuleeko prossu vastaan.
Myös DDR3 muistikaista alkaa varmasti tulemaan vastaan
 
Myös DDR3 muistikaista alkaa varmasti tulemaan vastaan

Jep, itse olen tässä i5 4670k:lla 1333mhz ddr3:lla tapellu tän kanssa ja paras tulos on saatu kun nvidia control panelista rajoitin fps 30 ja suosiolla paskat graffat. pelin vsync rajoitin on paskaa. Tuolla saan siedettävän, no, en siedettävää mutta melkein siedettävän pyörimisen, mutta selkeästi joku tuolla perusdataväylässä on pullonkaula, väylä, muistit you name it. Ylikellotuksen hyöty on teoreettinen.... noh. uutta rautaa vaan hankittava.
 
Jees, itsellä vaan ei ole \appdata\local\packages\ kansion sisällä flightsimulle kansiota... tai sitten viski, mutta ei näy.
Itsellä community-kansio on x:\msfs\Community. Eli toisinsanoen se, mihin asensin simun silloin ku se launcheri ekaa kertaa kysyi. Nopeasti ajateltuna.

Aircraft - DR400-140B Dauphin — Microsoft Flight Simulator Addons Kokeilin heittää sinne jonkun muokkaaman Robinin. ja hienosti löytyi simusta.

edit: olikin jo neuvottu. Lisää lonkeroista..
 
Ainakin Cessnat vetää vasemmalle siinä vaiheessa kun alkaa kiihdyttämään.
Jaa tässä on jotain tällaista? Suurimmaksi osaksi lennelly turbopropeilla ja jostain syystä laskussa aina tuntuu vetävän vasemmalle varsinkin kun renkaat osuu maahan, saa kammeta vastaan ihan kunnolla ettei aja ulos kiitoradalta.
 
Jaa tässä on jotain tällaista? Suurimmaksi osaksi lennelly turbopropeilla ja jostain syystä laskussa aina tuntuu vetävän vasemmalle varsinkin kun renkaat osuu maahan, saa kammeta vastaan ihan kunnolla ettei aja ulos kiitoradalta.
TBM ainakin takeoff trimmi alue on merkitty selvästi oikealle kompensoimaan efektia. Ihan oikeista koneista periytyvä juttu, kun ei ole kahta moottoria kompensoimassa toistensa voimia.
 
Ei sen laskussa pitäisi noin voimakkaasti vaikuttaa kun sulla varmaan on tehot kuitenkin tyhjäkäynnillä? Pahimmillaan toi kiertovaikutus pitäisi olla suurella teholla, pienellä nopeudella ja suurella kohtauskulmalla.
 
TBM ainakin takeoff trimmi alue on merkitty selvästi oikealle kompensoimaan efektia. Ihan oikeista koneista periytyvä juttu, kun ei ole kahta moottoria kompensoimassa toistensa voimia.

Laskussa vaan ollaan idlellä eikä suuria voimia pitäisi syntyä potkurista. Suurin voima mikä pitäisi olla laskukiidossa on tuuli, eli koneen nokka pyrkii kohti tuulta.
 
Ei sen laskussa pitäisi noin voimakkaasti vaikuttaa kun sulla varmaan on tehot kuitenkin tyhjäkäynnillä? Pahimmillaan toi kiertovaikutus pitäisi olla suurella teholla, pienellä nopeudella ja suurella kohtauskulmalla.
Itse en ainakaan ole TBMllä tälläistä huomannut, kun tulee n. 80 knots vauhdilla alas kone tyhjäkäynnillä.
 
En ole tänään saanut Suomessa tuulia näkymään PFD:ssä. Aina näkyy vain tuo 3kt.
Kokeilin äsken Briteissä, niin näytti heti ihan eri lukemia.
 
Itse en ainakaan ole TBMllä tälläistä huomannut, kun tulee n. 80 knots vauhdilla alas kone tyhjäkäynnillä.
Varmaankin johtuen siitä, että potkurista aiheutuvia kiertopyrkimyksiä ei tähän kovin hyvin ole mallinnettu. Ja tosiaan jos oot laskussa tyhjäkäynnillä, niin ei se mihinkään kampea, ainakaan potkurin vaikutuksesta.
 
Vaikka itsellä on jo vanha mylly niin kyllä sieltä silti se kotikaupunki löytyi ja myös oma kämppä ja oli täysin tunnistettavissa vaikka kaikki oli low asetuksilla.
Onhan tämä aika huikeaa teknologiaa, kunnon nextgen tavaraa. Saa nähdä että mitä tapahtuu Xbox versioiden suhteen, jos saavat niillä pyörimään niin kyllä se silloin myös PC versiota auttaa.
 
Osaisiko joku neuvoa miten saisi bindattua cockpit freelokin niin että joku nappi ohjaimesta pohjassa + pov liikuttelisi sitä. Samaan tapaan kuin hiiren oikea pohjassa veivaa hiirtä menemään.
 
Sain säädettyä nenä-kameran, eli sen saman mikä x-planessa "forward with nothing". Ja sit näyttöjä voi undockata siihen päälle (kuva liitteenä). Tässä video, miltä näyttää ja ohjeet sit videon infossa:

Järjetöntä että tuollaista kuvakulmaa ei ole vakiona. Kunnon herkuttelua kun voi katsella maisemia ilman esteitä.
 
Kuvankaappaus microsoft store versiossa, dronekameralla + f12?

Mihin se tallentaa ne?
 
Kellään ideaa kun kaikki Options välilehdet on tyhjiä, ei pysty siis säätämään mitään asetuksia?

edit: Kolmannella käynnistyskerrralla optionsit tulivat näkyviin :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitosta vaan Finnairin skinistä tänne. Mukavampaa se tuolla on painella Helsinki Oulu väli. Toi on kyllä siistiä kun katsoo että okei, oikeasti Helsingistä Ouluun menny kone, mennään sama reitti ite.
62AC1A21-A721-465F-8DCF-97C69570B157.jpeg
C317A60F-3173-4C5E-8553-223BB4D54C83.jpeg
EC7D2BD6-8881-4765-84C3-5D4530EFB729.jpeg
300C5E04-5426-4DE4-954B-ED1D196645AD.jpeg
08ADD362-3B76-4D67-92CB-B1E193AA0648.jpeg

Miten tämä on menny täysin ohi, oliko tämä johonkin foorumipostaukseen linkitetty skini vai mistä tämän sai?
 
Onko kukaan edes vaivatunut yrittämään tätä 4k resoluutiolla? 10-20fps?
 
Kiitosta vaan Finnairin skinistä tänne. Mukavampaa se tuolla on painella Helsinki Oulu väli. Toi on kyllä siistiä kun katsoo että okei, oikeasti Helsingistä Ouluun menny kone, mennään sama reitti ite.

Niin tässä on ihan matkustamotkin mallinnettu koneisiin? Mielenkiintonen skenaario olisi että toinen lentää ja toinen vaikka vr kypärä päässä katselee maisemia matkustamon ikkunoista :hmm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 646
Viestejä
4 479 950
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom