Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Itellä toi normi x52 ollu pari kuukautta ja ekaa takuu uutta odotellaan. Jostain syystä kuulemma kaikki mennyt ja voi hetken toimitus kestää :hmm:
 
Ilmeisesti suorituskykyä on saatu parannettua merkittävästi. Julkaisuversion testaaja totesi YouTubessa: "Final build has much better performance!". Ihan lupaavaa, sillä jo preview-version suorituskyky vaikutti hyvältä.
 
Ilmeisesti suorituskykyä on saatu parannettua merkittävästi. Julkaisuversion testaaja totesi YouTubessa: "Final build has much better performance!". Ihan lupaavaa, sillä jo preview-version suorituskyky vaikutti hyvältä.
Silti muutamia viestejä sitten linkitettiin 2080ti:llä pelaavaa kun isossa kaupungissa 20fps.
 
Saitekin tikuissa kannattaa vaan huomioida että sen jälkeen kun Mad Catz osti firman, niin laatu on laskenut huomattavasti. Mulla oli aiemmin X-55 joka kävi takuuvaihdossa 3 kertaa ja jokaisessa oli eri vika. Thrustmasterilla ei ole tällä hetkellä samanlaisia ongelmia ja myös rattien puolella laatu on huomattavasti parempaa kuin esim Fanatecillä.

Logitech osti sittemmin koko puljun. En tiedä onko vaikuttanut miten laatuun mutta vissiin ainakin ajurituki päättyi noilta Saitekin legacy malleilta eli tarjotaan Saitekin tuottamia ajureita jotka toistaiseksi kyllä toimivat mutta päivityksiä ei ole näillä näkymin tiedossa muille kuin Logitechin nimissä julkaistuille malleille (X-56 ja X-52).
 
Pitäiskö laittaa (tai onko jo olemassa?) discord kanava tätä peliä varten niin voi porukka pelata yhdessä online jos haluja löytyy?
 
Mites, voiko tätä pelata XBox ohjaimella mitenkään? Kiinostaisi kovasti, FS2004:sta tuli jauhettua aikanaan paljon, silloin oli toki jonkulainen joikkari alla.
 
Iotechin discordissa on kanava jo. Taitaa olla kaikille simuille, mutta ei haittane.

Laitoin nyt uuden kanavan pystyyn niin ei tarvii sotkea muuta menoa ja saadaan pidettyä keskustelu pelkästään tässä simussa.

 
Logitech osti sittemmin koko puljun. En tiedä onko vaikuttanut miten laatuun mutta vissiin ainakin ajurituki päättyi noilta Saitekin legacy malleilta eli tarjotaan Saitekin tuottamia ajureita jotka toistaiseksi kyllä toimivat mutta päivityksiä ei ole näillä näkymin tiedossa muille kuin Logitechin nimissä julkaistuille malleille (X-56 ja X-52).

Mulla on suht tuore X52 pro ja on kyllä auttamatta hintaansa nähden paska. Kaikki kaasukahvan potikat on sekä mekaaniselta toteutukseltaan, että potikoiden laadun puolesta, no, paskaa. Potikoiden input stutteroi ja hyppii aivan pirusti. Avasin kaasukahvan, putsasin potikat ja iskin liukastetta niin parani jonkun verran, mutta ei tosiaan korjaantunut. Tämä on ilmeisesti ns. ominaisuus kyseisessä mallissa, niin en jaksa edes takuulla arpoa uutta kun sama ongelma ilmeisesti niissä kaikissa on. Toki iski myös turhautuminen kun on saanut takuuvaihtaa 2xThrustmasterin rattia, 3xlogitechin kajareita ja MSI:n gamepadin viimeisen vuoden aikana. Ei voi käyttää esim. slideria zoomiin, kun kuva menee sitten edestakas ja laatta lentää. Propellin ja mixturen saa juuri ja juuri niin että voi käyttää. Suoraan sanoen vituttaa koko ostos eikä tuota pasketta kehtaa edes myydä kenellekään. Meni kyllä Hotas Warthog ostoslistalle vaikka x52 pro on vain pari kuukautta vanha. Honeycombia sielu halajaa, mutta kun pitää lentää koptereita ja IL2 sturmovikkia myös.
 
Mulla on suht tuore X52 pro ja on kyllä auttamatta hintaansa nähden paska. Kaikki kaasukahvan potikat on sekä mekaaniselta toteutukseltaan, että potikoiden laadun puolesta, no, paskaa. Potikoiden input stutteroi ja hyppii aivan pirusti. Avasin kaasukahvan, putsasin potikat ja iskin liukastetta niin parani jonkun verran, mutta ei tosiaan korjaantunut. Tämä on ilmeisesti ns. ominaisuus kyseisessä mallissa, niin en jaksa edes takuulla arpoa uutta kun sama ongelma ilmeisesti niissä kaikissa on. Toki iski myös turhautuminen kun on saanut takuuvaihtaa 2xThrustmasterin rattia, 3xlogitechin kajareita ja MSI:n gamepadin viimeisen vuoden aikana. Ei voi käyttää esim. slideria zoomiin, kun kuva menee sitten edestakas ja laatta lentää. Propellin ja mixturen saa juuri ja juuri niin että voi käyttää. Suoraan sanoen vituttaa koko ostos eikä tuota pasketta kehtaa edes myydä kenellekään. Meni kyllä Hotas Warthog ostoslistalle vaikka x52 pro on vain pari kuukautta vanha. Honeycombia sielu halajaa, mutta kun pitää lentää koptereita ja IL2 sturmovikkia myös.

Honeycombia voin kyllä suositella. Itsellä ensimmäinen "kunnon" ohjain ja tyytyväinen olen ollut ja tuntuu olevan kaikki muutkin jotka on kyseisen tuotteen ostaneet. Ennakkotilauksess myös Honeycomb Bravo joka pitäisi tulla joskus lokakuussa. Laatu on aivan mahtava ja tuntuma lentämiseen on aivan uudella tasolla verrattuna perinteiseen joystickkiin. Yokoa en ole testannut ja se kai on paras mitä rahalla saa mutta 1000€ pelkkään ohjaimeen on aivan liikaa.
 


Q&A -lähetys kehittäjien kanssa.

00:00 Intro 11:05 How did Asobo embrace flying 14:46 What level of accuracy should we expect from flight models? 20:15 Pre-download? 21:27 Career mode/missions? 22:26 Replay functionality? 24:45 Trees 28:44 Water-masking 35:00 Future of Helicopters? 42:05 Hand-crafted Airports 45:05 Freeware modding? 49:45 Autopilot Bugs 53:35 Weather updates? 56:03 Will doors open? 57:00 Xbox release date?

- Helicopters coming
- Season coming
- Replay coming
- SDK accessible for everyone
- Liveries coming, licensing in process
- QNA every month
- No release date for Xbox


Pakko nostaa hattua siitä, kuinka suuressa keskiössä simuyhteisö on kehityksessä. Jo pelkästään se, että järkkäävät näitä Q&A-sessioita on hienoa. Mutta vastauksista paistaa jatkuvasti se, että haluavat kehittää sitä, mitä yhteisö haluaa. Priorisoivat asioita, joita käyttäjät toivovat. Toi on todellista asiakaspalvelua. Haluan ehkä ostaa Premium-version ihan vain tuon asenteen takia :D
 
Mulla on suht tuore X52 pro ja on kyllä auttamatta hintaansa nähden paska. Kaikki kaasukahvan potikat on sekä mekaaniselta toteutukseltaan, että potikoiden laadun puolesta, no, paskaa. Potikoiden input stutteroi ja hyppii aivan pirusti. Avasin kaasukahvan, putsasin potikat ja iskin liukastetta niin parani jonkun verran, mutta ei tosiaan korjaantunut. Tämä on ilmeisesti ns. ominaisuus kyseisessä mallissa, niin en jaksa edes takuulla arpoa uutta kun sama ongelma ilmeisesti niissä kaikissa on. Toki iski myös turhautuminen kun on saanut takuuvaihtaa 2xThrustmasterin rattia, 3xlogitechin kajareita ja MSI:n gamepadin viimeisen vuoden aikana. Ei voi käyttää esim. slideria zoomiin, kun kuva menee sitten edestakas ja laatta lentää. Propellin ja mixturen saa juuri ja juuri niin että voi käyttää. Suoraan sanoen vituttaa koko ostos eikä tuota pasketta kehtaa edes myydä kenellekään. Meni kyllä Hotas Warthog ostoslistalle vaikka x52 pro on vain pari kuukautta vanha. Honeycombia sielu halajaa, mutta kun pitää lentää koptereita ja IL2 sturmovikkia myös.

Jooh näissä joystickeissa tuntuu olevan vähän jännä markkina. Warthogistakin liikkuu yhtä sun toista laatuongelmathreadia vaikka onkin hintaluokaltaan ja laadultaan eri tasolla. Tuntuu että jos haluaa laatua ja luotettavuutta niin pitää just ostaa "pikkupuljujen" vehkeitä.
 
Jooh näissä joystickeissa tuntuu olevan vähän jännä markkina. Warthogistakin liikkuu yhtä sun toista laatuongelmathreadia vaikka onkin hintaluokaltaan ja laadultaan eri tasolla. Tuntuu että jos haluaa laatua ja luotettavuutta niin pitää just ostaa "pikkupuljujen" vehkeitä.

Tai sitten esim Virpililtä kunnon tikut.. ;)

 
Mulla on suht tuore X52 pro ja on kyllä auttamatta hintaansa nähden paska. Kaikki kaasukahvan potikat on sekä mekaaniselta toteutukseltaan, että potikoiden laadun puolesta, no, paskaa. Potikoiden input stutteroi ja hyppii aivan pirusti. Avasin kaasukahvan, putsasin potikat ja iskin liukastetta niin parani jonkun verran, mutta ei tosiaan korjaantunut. Tämä on ilmeisesti ns. ominaisuus kyseisessä mallissa, niin en jaksa edes takuulla arpoa uutta kun sama ongelma ilmeisesti niissä kaikissa on. Toki iski myös turhautuminen kun on saanut takuuvaihtaa 2xThrustmasterin rattia, 3xlogitechin kajareita ja MSI:n gamepadin viimeisen vuoden aikana. Ei voi käyttää esim. slideria zoomiin, kun kuva menee sitten edestakas ja laatta lentää. Propellin ja mixturen saa juuri ja juuri niin että voi käyttää. Suoraan sanoen vituttaa koko ostos eikä tuota pasketta kehtaa edes myydä kenellekään. Meni kyllä Hotas Warthog ostoslistalle vaikka x52 pro on vain pari kuukautta vanha. Honeycombia sielu halajaa, mutta kun pitää lentää koptereita ja IL2 sturmovikkia myös.
Itellä just perusmallin x52. Samaa throttlen noise ongelmaa. Logitech tosin lupas laittaa uutta tulemaan ja vanhan saa kuulemma poistaa serriin.
 
Itellä just perusmallin x52. Samaa throttlen noise ongelmaa. Logitech tosin lupas laittaa uutta tulemaan ja vanhan saa kuulemma poistaa serriin.

Sori offtopic, mutta miten vanha ohjain sulla oli? Mietin että jos tarvii kaupan kautta kierrättää niin ei kyllä nyt jaksa.. Logitechillä toimi kyllä joskus hienosti kun pari vuotta vanhasta G25:stä meni pakkivaihde, oli upouusi G27 parin päivän päästä kotiovella. :)
 
Sori offtopic, mutta miten vanha ohjain sulla oli? Mietin että jos tarvii kaupan kautta kierrättää niin ei kyllä nyt jaksa.. Logitechillä toimi kyllä joskus hienosti kun pari vuotta vanhasta G25:stä meni pakkivaihde, oli upouusi G27 parin päivän päästä kotiovella. :)
Itellä on vasta oisko kuukauden vai kaks vanha toi.
 
Tai sitten esim Virpililtä kunnon tikut.. ;)


MSFS2020:lle voisi toimia hyvin Honeycombin kamat:


Noiden Yokea on kehuttu paljon hintaisekseen ($250). Seuraavaksi julkaistaan vivut ja ensi vuonna polkimet. Varmaan se $750 yhteensä, joten alkaa tulla simuilulle hintaa :D
 
MSFS2020:lle voisi toimia hyvin Honeycombin kamat:


Noiden Yokea on kehuttu paljon hintaisekseen ($250). Seuraavaksi julkaistaan vivut ja ensi vuonna polkimet. Varmaan se $750 yhteensä, joten alkaa tulla simuilulle hintaa :D
Itse en henkisesti kykene yokella lentämään lentokonetta, jossa on tikkuohjaus.
 
Oikeassa lentokoneessa on mielestäni nimenomaan tikkuohjaus! t16000m ja saitek/logitech mikälie throttle quadrant ja pedaalit on olleet itselle erittäin versatiili combo. Pienkoneita lentäessä t16000 vasemmalle kädelle (peukkutuki on lentänyt pois) ja throttle oikealle ja tietysti myös polkimet, sittenkun otetaan Spitfire alle niin vaihdetaan tikku oikealle kädelle ja throttle vasemmalle puolelle. Itse otan tän homman suht vakavasti ja olen lentänyt reilun 10v aikana vajaan 3000 tuntia simuja, enkä vieläkään edes kaipaa parempia ohjaimia. Sotasimut sitä periaatteessa tarvitsee mutta niitä en ota niin vakavasti ja varsinkin ww1 ja ww2 menee noilla ihan mainiosti. Oikeata konetta ohjatessa on huomannut, että se vasemmankäden harjaannuttaminen on oikeasti hyödyllinen taito. Ihan vaan, jos aikoo simua käyttää lentolupakirja mielessä. Itseltä se lupa vielä puuttuu mutta pitkänajan tavoitteena on edelleen :D Vasemmankäden taitoa toki oppii yokella.
 
Oikeassa lentokoneessa on mielestäni nimenomaan tikkuohjaus!

Minkä sitten määritteletkin "oikeaksi lentokoneeksi", mutta Airbuseissa tikku, muutoin taitaa siviilipuolella olla yoket yleisempiä: Boeingeissa Yoke, Bombardiereissa yoke, Embraereissa toke, Cessnoissa yoke, TBM:eissä yoke, Beechcrafteissä yoke jne. Kaikki nuo ovat oikeiden koneiden merkkejä.

Jos toinen pitäisi valita, niin siviilisimuissa yokelle on ehdottomasti enemmän käyttöä, mutta vaatinee polkimet kaveriksi.
 
Minkä sitten määritteletkin "oikeaksi lentokoneeksi", mutta Airbuseissa tikku, muutoin taitaa siviilipuolella olla yoket yleisempiä: Boeingeissa Yoke, Bombardiereissa yoke, Embraereissa toke, Cessnoissa yoke, TBM:eissä yoke, Beechcrafteissä yoke jne. Kaikki nuo ovat oikeiden koneiden merkkejä.

Jos toinen pitäisi valita, niin siviilisimuissa yokelle on ehdottomasti enemmän käyttöä, mutta vaatinee polkimet kaveriksi.

Mun määritelmässä oikea lentokone on esim AS202 Bravo, Aeromacchi SF-260, Saab Safir, mutta ei tästä sen enempää :D
EDIT: Paitsi myös arvostan kaikkia purjekoneita älyttömästi. Mielestäni se on todellisinta ilmailua, ja harmittaa etten ole sitä vielä itse oikeasti testannut. Niissä on aina tikku
 
Mun määritelmässä oikea lentokone on esim AS202 Bravo, Aeromacchi SF-260, Saab Safir, mutta ei tästä sen enempää :D
EDIT: Paitsi myös arvostan kaikkia purjekoneita älyttömästi. Mielestäni se on todellisinta ilmailua, ja harmittaa etten ole sitä vielä itse oikeasti testannut. Niissä on aina tikku

Okei. Eli korvataan sana "oikea" sanalla "lempi-", niin menee paremmin :D
 
Oikeassa lentokoneessa on mielestäni nimenomaan tikkuohjaus! t16000m ja saitek/logitech mikälie throttle quadrant ja pedaalit on olleet itselle erittäin versatiili combo. Pienkoneita lentäessä t16000 vasemmalle kädelle (peukkutuki on lentänyt pois) ja throttle oikealle ja tietysti myös polkimet, sittenkun otetaan Spitfire alle niin vaihdetaan tikku oikealle kädelle ja throttle vasemmalle puolelle. Itse otan tän homman suht vakavasti ja olen lentänyt reilun 10v aikana vajaan 3000 tuntia simuja, enkä vieläkään edes kaipaa parempia ohjaimia. Sotasimut sitä periaatteessa tarvitsee mutta niitä en ota niin vakavasti ja varsinkin ww1 ja ww2 menee noilla ihan mainiosti. Oikeata konetta ohjatessa on huomannut, että se vasemmankäden harjaannuttaminen on oikeasti hyödyllinen taito. Ihan vaan, jos aikoo simua käyttää lentolupakirja mielessä. Itseltä se lupa vielä puuttuu mutta pitkänajan tavoitteena on edelleen :D Vasemmankäden taitoa toki oppii yokella.

OT jatkuu, mutta asiaaki tullee kyllä. Pursikonneet on kyllä hienoja joo, kerran päässy kyytiin, mutta nuoruus meni C150/152 ja Piper Cherokee (ovatten niitä oikeita konneita :) ) linjalla että yoke olis hakusessa ja nyt tässä kohta pari tuntia kattonu revikoita, kait se tuo Honeycombin yoke pittää tilata ja sille sitte kaveriksi joku throttlejuttu. Tuo Saitekin throttle ei vakuuta ja toisaalta Honeycombin 250 euron hinta vähän ahistaa, olisko tuohon jollaki jotain ideaa.

Ja toisena, hyvät pedalit haluais kans, varvasjarruilla toki, vieläkö nuo CH pro pedalit on hyvät, tuo Saitekin pedaliversio näyttää jotenki niin lelulta, vai olenko väärässä?

Kummasti on simuilusta innostunu tässä vanhaki ko noita striimejä kattellu, sopivasti lomaa vielä jäljellä niin pääsee testaileen. Kieli pitkällä oottelee. Jännä nähä joko EFAA on ees sinnepäin näkönen.

Edit: HOTAS löytyy, mutta siviilihommiin tuo yoke haluttas laittaa, ja ne pedalit myös.
 
Hieno fiilistelyvideo simujen historiasta, pitkälle on tultu ensimmäisestä. Oma ensikokemus on FS2004:sta, jota tuli aikanaan hakattua melkoinen määrä ja siitä saatu kipinä on johtanut muutamiinkin lupakirjoihin ja kelpuutuksiin tosielämässä.
Joten kannattaa varoa, 70 euron panostus uuteen simuun saattaa pahimmallaan aiheuttaa pohjattoman kaivon viimeisillekin rahoille :lol:
 
Ikinä mitään lentosimuja pelanneena on ohjainten hankinta edessä. Vaihtoehtoja on käytännössä kolme:
T16000m HOTAS
TM Airbus keppi + throttle
TM Warthog HOTAS

Yoke idean hylkäsin kun samalla ohjaimella olis tarkoitus lennellä muitakin kuin siviilikoneita, Elitea ja SW Squadronsia ehkä. Vaikka toi Honeycombin yoke pätevältä vaikuttaakin.
Warthog nyt kiinnostais eniten hinnastaan huolimatta. Huomioitava on että Warthogin ja T16000m kaasuja on käytettävä vasemmalla kädellä, airbusin systeemillä kätisyys olis vaihdettavissa. Eikä sillä niin väliä paitsi realismin kannalta, ymmärtääkseni lähes kaikissa siviilikoneissa on kaasu oikealla ja vasemmalla kädellä ohjataan? Warthogin tikku ei myöskään käänny paikallaan kuten noi kaksi muuta, joten polkimet olis tarpeelliset. T3PA Pro polkimet löytyis, mitenkä peräsimen ohjaus niillä suijuis?
 
Itse arvon Warthogin ja X56:n välillä ja olen kyllä melkein päätymässä X56:een. Warthogissa ei vain napit näytäis riittävän. Toisaalta airbussin ois vaan törkeän siisti, mutta nappeja aivan olemattomasti ja onko edes twistiä.
 
Itse arvon Warthogin ja X56:n välillä ja olen kyllä melkein päätymässä X56:een. Warthogissa ei vain napit näytäis riittävän. Toisaalta airbussin ois vaan törkeän siisti, mutta nappeja aivan olemattomasti ja onko edes twistiä.
Eikös siinä airbussissa ole twisti jonka saa myös lukittua pois käytöstä, jos löytyy polkimet.
 
Itse arvon Warthogin ja X56:n välillä ja olen kyllä melkein päätymässä X56:een. Warthogissa ei vain napit näytäis riittävän. Toisaalta airbussin ois vaan törkeän siisti, mutta nappeja aivan olemattomasti ja onko edes twistiä.

Mulla ei ole tuosta X56:sta kokemusta, mutta X55:sta ja X56:sta en ole kuullut kovin hyvää niiltä keillä sellainen on ollut, varsinkaan hintaansa nähden. Kaverilla esim oli X55 ja hänenkin mielestä T16000:kin pesi tikun tarkkuudessa ja smoothiudessa X55:n satanolla joka ei kai hirveästi tuosta X56:sta eroa. Tutki ainakin kunnolla asiaa!
 
Miksi tuota alinta ei ole Thrustmasterin sivuillakaan, vaikka myyvät telinettä sille minkä esittelyvideossa ja kuvassakin näkyy?

Kaasu+nuo ja se teline ja erikseen warthogin tikku. Sit olis hyvä kombo. Mutta en löydä noita mistään, enkä edes nimeä. Kokonaisuutena nuo on Thrustmasterin TCA, eli Thrustmaster Civil Aviation. Mutta jännä kun ei voi ees suoraan valmistajalta ennakkotilata..
2A6B5345-4F2A-417B-9050-1389655A9D14.jpeg


Edit: ei ku niin, koska nyt peräsin on mulla kaasussa sormilla keinukytkimessä, pakko olla twisti jatkossa, joten Warthog ei ole edes vaihtoehto. Mitä ihmettä sitä sit ostaa tikuksi..
 
Hieno fiilistelyvideo simujen historiasta, pitkälle on tultu ensimmäisestä. Oma ensikokemus on FS2004:sta, jota tuli aikanaan hakattua melkoinen määrä ja siitä saatu kipinä on johtanut muutamiinkin lupakirjoihin ja kelpuutuksiin tosielämässä.
Joten kannattaa varoa, 70 euron panostus uuteen simuun saattaa pahimmallaan aiheuttaa pohjattoman kaivon viimeisillekin rahoille :lol:

70 euron? Mulla pölähti puolivahingossa 120 e o_OIkinä ole laittanut peleihin tuollaisia rahoja.
 
Miksi tuota alinta ei ole Thrustmasterin sivuillakaan, vaikka myyvät telinettä sille minkä esittelyvideossa ja kuvassakin näkyy?

Kaasu+nuo ja se teline ja erikseen warthogin tikku. Sit olis hyvä kombo. Mutta en löydä noita mistään, enkä edes nimeä. Kokonaisuutena nuo on Thrustmasterin TCA, eli Thrustmaster Civil Aviation. Mutta jännä kun ei voi ees suoraan valmistajalta ennakkotilata..
2A6B5345-4F2A-417B-9050-1389655A9D14.jpeg


Edit: ei ku niin, koska nyt peräsin on mulla kaasussa sormilla keinukytkimessä, pakko olla twisti jatkossa, joten Warthog ei ole edes vaihtoehto. Mitä ihmettä sitä sit ostaa tikuksi..
Itsekin olen yrittänyt löytää tietoja tuosta alimmasta, mutta ei tosiaan löydy muuta kuin mikä siinä esittelyvideossa. Ilmeisesti julkaistaan joskus tulevaisuudessa. Olis kyllä kova, jos sais laipat, laskutelineet ja ilmajarrun siihen kaasukahvan kylkeen.
 
Mulla ei ole tuosta X56:sta kokemusta, mutta X55:sta ja X56:sta en ole kuullut kovin hyvää niiltä keillä sellainen on ollut, varsinkaan hintaansa nähden. Kaverilla esim oli X55 ja hänenkin mielestä T16000:kin pesi tikun tarkkuudessa ja smoothiudessa X55:n satanolla joka ei kai hirveästi tuosta X56:sta eroa. Tutki ainakin kunnolla asiaa!
Itsellä oli X55 ja omasta mielestä T16000 on myös parempi. Iso ongelma X55/X56:n kanssa on täysin pieleen mitoitettu joystick, jos et omista todella suurta kämmentä, niin ei ole kovin mukava käyttää.
 
Ikinä mitään lentosimuja pelanneena on ohjainten hankinta edessä. Vaihtoehtoja on käytännössä kolme:
T16000m HOTAS
TM Airbus keppi + throttle
TM Warthog HOTAS

Yoke idean hylkäsin kun samalla ohjaimella olis tarkoitus lennellä muitakin kuin siviilikoneita, Elitea ja SW Squadronsia ehkä. Vaikka toi Honeycombin yoke pätevältä vaikuttaakin.
Warthog nyt kiinnostais eniten hinnastaan huolimatta. Huomioitava on että Warthogin ja T16000m kaasuja on käytettävä vasemmalla kädellä, airbusin systeemillä kätisyys olis vaihdettavissa. Eikä sillä niin väliä paitsi realismin kannalta, ymmärtääkseni lähes kaikissa siviilikoneissa on kaasu oikealla ja vasemmalla kädellä ohjataan? Warthogin tikku ei myöskään käänny paikallaan kuten noi kaksi muuta, joten polkimet olis tarpeelliset. T3PA Pro polkimet löytyis, mitenkä peräsimen ohjaus niillä suijuis?

GamerMuscle teki juuri videon tosta ajopolkimien käytöstä lentopolkimina. Tarvitsee muutaman lisäohjelman mutta näyttäisi toimivan ihan jees. Toki joutuu myös pistään ratin kiinni koneeseen ellei T3PA:n kanssa hommaa sitä lisävarusteena saatavaa T.RJ12 USB adapteria jolloin saa polkimet yksinään kiinni koneeseen.

 
Viimeksi muokattu:
Fanatecin pedaalit saa usbilla koneeseen. Taitaa olla kaikki tikut loppu flaitsimun takia vähän joka paikassa.
 
Pahoittelen, jos toistan jotain mikä on juuri käyty läpi.

Mutta, jos joku ei tiedä, niin lentokonepolkimissa ne polkimet liukuvat lattiaa pitkin toisin kuin auton polkimissa. Ja ainakin Diamondissa myös toinen poljin tulee taaksepäin kun toista liu'uttaa. Tämä kääntää sivuperäsintä ja eturengasta. Isommissa koneissa on erillinen rulla renkaalle.

Ja ne polkimet on lisäksi kaksitoimiset, eli siellä on varvasjarrut per poljin, eli vasen ja oikea erikseen. Tällöin poljin taittuu alaspäin kuten autosimupolkimissa. Niilläkin voi ohjata konetta jarruttamalla.

Eli autosimupolkimet on vähän siinä ja siinä, jos on tikku peräsintoiminnolla. Yoken kanssa tietty sitten autopolkimet on jo huomattavasti tyhjää parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ei taida olla mitään muita transatlantic tai transpacific koneita kuin nuo matkustajalentokoneet?

Toivottavasti jossain vaiheessa lisäisivät noiden kevyiden suihkukoneiden ja matkustajakoneiden väliin vähän isompia jettejä kuten vaikka Bombardierin tai Gulfstreamin koneita.
 
Tässä ei taida olla mitään muita transatlantic tai transpacific koneita kuin nuo matkustajalentokoneet?

Toivottavasti jossain vaiheessa lisäisivät noiden kevyiden suihkukoneiden ja matkustajakoneiden väliin vähän isompia jettejä kuten vaikka Bombardierin tai Gulfstreamin koneita.
Cessna Citation longitude?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 742
Viestejä
4 510 691
Jäsenet
74 485
Uusin jäsen
Varatus
Back
Ylös Bottom