Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Silti muutamia viestejä sitten linkitettiin 2080ti:llä pelaavaa kun isossa kaupungissa 20fps.Ilmeisesti suorituskykyä on saatu parannettua merkittävästi. Julkaisuversion testaaja totesi YouTubessa: "Final build has much better performance!". Ihan lupaavaa, sillä jo preview-version suorituskyky vaikutti hyvältä.
Bugeja ja ilmeisesti 787. Yhdelläkään potkurikoneella mulla ei ainakaan ole ollut noin alhainen fps isoissakaan kaupungeissa. 9900k, 2080ti,32GB. 2k ja maksimiasetukset.Silti muutamia viestejä sitten linkitettiin 2080ti:llä pelaavaa kun isossa kaupungissa 20fps.
Onko tuossa RTX-tukea? Kunpa saisivat jossain vaiheessa ohjaamon varjot laskettua kunnon raytracingilla. Nyt noi sahalaitaiset palikkavarjot hiukan heikentävät immersiota.
Kehittäjät on tietääkseni sanonut, että tulee myöhemmin.Ei ole rtx.
Saitekin tikuissa kannattaa vaan huomioida että sen jälkeen kun Mad Catz osti firman, niin laatu on laskenut huomattavasti. Mulla oli aiemmin X-55 joka kävi takuuvaihdossa 3 kertaa ja jokaisessa oli eri vika. Thrustmasterilla ei ole tällä hetkellä samanlaisia ongelmia ja myös rattien puolella laatu on huomattavasti parempaa kuin esim Fanatecillä.
Microsoft on tietääkseni sanonut, että tulee myöhemmin.
Itse en ole kyllä rekisteröinyt ilmoitusta että tulisi myöhemmin.Tämä olisi kyllä perusteltua. Muutaman efektin saisi saman tien ns. täydelliseksi ja vaikutus suorituskykyyn olisi luultavasti aika pieni uudella raudalla.
Tässä jonkinlainen lähde: r/nvidia - RTX Features coming to Microsoft Flight Simulator (2020) -- According to IGN Video.Itse en ole kyllä rekisteröinyt ilmoitusta että tulisi myöhemmin.
Iotechin discordissa on kanava jo. Taitaa olla kaikille simuille, mutta ei haittane.Pitäiskö laittaa (tai onko jo olemassa?) discord kanava tätä peliä varten niin voi porukka pelata yhdessä online jos haluja löytyy?
Iotechin discordissa on kanava jo. Taitaa olla kaikille simuille, mutta ei haittane.
Logitech osti sittemmin koko puljun. En tiedä onko vaikuttanut miten laatuun mutta vissiin ainakin ajurituki päättyi noilta Saitekin legacy malleilta eli tarjotaan Saitekin tuottamia ajureita jotka toistaiseksi kyllä toimivat mutta päivityksiä ei ole näillä näkymin tiedossa muille kuin Logitechin nimissä julkaistuille malleille (X-56 ja X-52).
Mulla on suht tuore X52 pro ja on kyllä auttamatta hintaansa nähden paska. Kaikki kaasukahvan potikat on sekä mekaaniselta toteutukseltaan, että potikoiden laadun puolesta, no, paskaa. Potikoiden input stutteroi ja hyppii aivan pirusti. Avasin kaasukahvan, putsasin potikat ja iskin liukastetta niin parani jonkun verran, mutta ei tosiaan korjaantunut. Tämä on ilmeisesti ns. ominaisuus kyseisessä mallissa, niin en jaksa edes takuulla arpoa uutta kun sama ongelma ilmeisesti niissä kaikissa on. Toki iski myös turhautuminen kun on saanut takuuvaihtaa 2xThrustmasterin rattia, 3xlogitechin kajareita ja MSI:n gamepadin viimeisen vuoden aikana. Ei voi käyttää esim. slideria zoomiin, kun kuva menee sitten edestakas ja laatta lentää. Propellin ja mixturen saa juuri ja juuri niin että voi käyttää. Suoraan sanoen vituttaa koko ostos eikä tuota pasketta kehtaa edes myydä kenellekään. Meni kyllä Hotas Warthog ostoslistalle vaikka x52 pro on vain pari kuukautta vanha. Honeycombia sielu halajaa, mutta kun pitää lentää koptereita ja IL2 sturmovikkia myös.
Q&A -lähetys kehittäjien kanssa.
00:00 Intro 11:05 How did Asobo embrace flying 14:46 What level of accuracy should we expect from flight models? 20:15 Pre-download? 21:27 Career mode/missions? 22:26 Replay functionality? 24:45 Trees 28:44 Water-masking 35:00 Future of Helicopters? 42:05 Hand-crafted Airports 45:05 Freeware modding? 49:45 Autopilot Bugs 53:35 Weather updates? 56:03 Will doors open? 57:00 Xbox release date?
- Helicopters coming
- Season coming
- Replay coming
- SDK accessible for everyone
- Liveries coming, licensing in process
- QNA every month
- No release date for Xbox
Mulla on suht tuore X52 pro ja on kyllä auttamatta hintaansa nähden paska. Kaikki kaasukahvan potikat on sekä mekaaniselta toteutukseltaan, että potikoiden laadun puolesta, no, paskaa. Potikoiden input stutteroi ja hyppii aivan pirusti. Avasin kaasukahvan, putsasin potikat ja iskin liukastetta niin parani jonkun verran, mutta ei tosiaan korjaantunut. Tämä on ilmeisesti ns. ominaisuus kyseisessä mallissa, niin en jaksa edes takuulla arpoa uutta kun sama ongelma ilmeisesti niissä kaikissa on. Toki iski myös turhautuminen kun on saanut takuuvaihtaa 2xThrustmasterin rattia, 3xlogitechin kajareita ja MSI:n gamepadin viimeisen vuoden aikana. Ei voi käyttää esim. slideria zoomiin, kun kuva menee sitten edestakas ja laatta lentää. Propellin ja mixturen saa juuri ja juuri niin että voi käyttää. Suoraan sanoen vituttaa koko ostos eikä tuota pasketta kehtaa edes myydä kenellekään. Meni kyllä Hotas Warthog ostoslistalle vaikka x52 pro on vain pari kuukautta vanha. Honeycombia sielu halajaa, mutta kun pitää lentää koptereita ja IL2 sturmovikkia myös.
Jooh näissä joystickeissa tuntuu olevan vähän jännä markkina. Warthogistakin liikkuu yhtä sun toista laatuongelmathreadia vaikka onkin hintaluokaltaan ja laadultaan eri tasolla. Tuntuu että jos haluaa laatua ja luotettavuutta niin pitää just ostaa "pikkupuljujen" vehkeitä.
Jep, tai VKB.Tai sitten esim Virpililtä kunnon tikut..
Itellä just perusmallin x52. Samaa throttlen noise ongelmaa. Logitech tosin lupas laittaa uutta tulemaan ja vanhan saa kuulemma poistaa serriin.Mulla on suht tuore X52 pro ja on kyllä auttamatta hintaansa nähden paska. Kaikki kaasukahvan potikat on sekä mekaaniselta toteutukseltaan, että potikoiden laadun puolesta, no, paskaa. Potikoiden input stutteroi ja hyppii aivan pirusti. Avasin kaasukahvan, putsasin potikat ja iskin liukastetta niin parani jonkun verran, mutta ei tosiaan korjaantunut. Tämä on ilmeisesti ns. ominaisuus kyseisessä mallissa, niin en jaksa edes takuulla arpoa uutta kun sama ongelma ilmeisesti niissä kaikissa on. Toki iski myös turhautuminen kun on saanut takuuvaihtaa 2xThrustmasterin rattia, 3xlogitechin kajareita ja MSI:n gamepadin viimeisen vuoden aikana. Ei voi käyttää esim. slideria zoomiin, kun kuva menee sitten edestakas ja laatta lentää. Propellin ja mixturen saa juuri ja juuri niin että voi käyttää. Suoraan sanoen vituttaa koko ostos eikä tuota pasketta kehtaa edes myydä kenellekään. Meni kyllä Hotas Warthog ostoslistalle vaikka x52 pro on vain pari kuukautta vanha. Honeycombia sielu halajaa, mutta kun pitää lentää koptereita ja IL2 sturmovikkia myös.
Itellä just perusmallin x52. Samaa throttlen noise ongelmaa. Logitech tosin lupas laittaa uutta tulemaan ja vanhan saa kuulemma poistaa serriin.
Itellä on vasta oisko kuukauden vai kaks vanha toi.Sori offtopic, mutta miten vanha ohjain sulla oli? Mietin että jos tarvii kaupan kautta kierrättää niin ei kyllä nyt jaksa.. Logitechillä toimi kyllä joskus hienosti kun pari vuotta vanhasta G25:stä meni pakkivaihde, oli upouusi G27 parin päivän päästä kotiovella.
Vissiin NDA:t loppui kokonaan kun yksi sun toinen streameri pelaamassa:
Tai sitten esim Virpililtä kunnon tikut..
Itse en henkisesti kykene yokella lentämään lentokonetta, jossa on tikkuohjaus.MSFS2020:lle voisi toimia hyvin Honeycombin kamat:
Honeycomb Aeronautical - Aviate Navigate Simulate
Honeycomb Aeronautical, world class flight sim products, made for simmers, flight students and real world pilots. Full Compatibility. Locations: USA, Europe, Asia.flyhoneycomb.com
Noiden Yokea on kehuttu paljon hintaisekseen ($250). Seuraavaksi julkaistaan vivut ja ensi vuonna polkimet. Varmaan se $750 yhteensä, joten alkaa tulla simuilulle hintaa
Itse en henkisesti kykene yokella lentämään lentokonetta, jossa on tikkuohjaus.
Toisinpäin se kyllä onnistuu. Itsellä on polkimet ja tikku. Oli myös viikon verran honeycomb yoke, mutta ei vaan istunut omiin käsiin, vaikka tuotteena hyvä onkin.Entä toisinpäin? Tai miten polkimet vs. pyörivä tikku?
Oikeassa lentokoneessa on mielestäni nimenomaan tikkuohjaus!
Minkä sitten määritteletkin "oikeaksi lentokoneeksi", mutta Airbuseissa tikku, muutoin taitaa siviilipuolella olla yoket yleisempiä: Boeingeissa Yoke, Bombardiereissa yoke, Embraereissa toke, Cessnoissa yoke, TBM:eissä yoke, Beechcrafteissä yoke jne. Kaikki nuo ovat oikeiden koneiden merkkejä.
Jos toinen pitäisi valita, niin siviilisimuissa yokelle on ehdottomasti enemmän käyttöä, mutta vaatinee polkimet kaveriksi.
Mun määritelmässä oikea lentokone on esim AS202 Bravo, Aeromacchi SF-260, Saab Safir, mutta ei tästä sen enempää
EDIT: Paitsi myös arvostan kaikkia purjekoneita älyttömästi. Mielestäni se on todellisinta ilmailua, ja harmittaa etten ole sitä vielä itse oikeasti testannut. Niissä on aina tikku
Oikeassa lentokoneessa on mielestäni nimenomaan tikkuohjaus! t16000m ja saitek/logitech mikälie throttle quadrant ja pedaalit on olleet itselle erittäin versatiili combo. Pienkoneita lentäessä t16000 vasemmalle kädelle (peukkutuki on lentänyt pois) ja throttle oikealle ja tietysti myös polkimet, sittenkun otetaan Spitfire alle niin vaihdetaan tikku oikealle kädelle ja throttle vasemmalle puolelle. Itse otan tän homman suht vakavasti ja olen lentänyt reilun 10v aikana vajaan 3000 tuntia simuja, enkä vieläkään edes kaipaa parempia ohjaimia. Sotasimut sitä periaatteessa tarvitsee mutta niitä en ota niin vakavasti ja varsinkin ww1 ja ww2 menee noilla ihan mainiosti. Oikeata konetta ohjatessa on huomannut, että se vasemmankäden harjaannuttaminen on oikeasti hyödyllinen taito. Ihan vaan, jos aikoo simua käyttää lentolupakirja mielessä. Itseltä se lupa vielä puuttuu mutta pitkänajan tavoitteena on edelleen Vasemmankäden taitoa toki oppii yokella.
Eikös siinä airbussissa ole twisti jonka saa myös lukittua pois käytöstä, jos löytyy polkimet.Itse arvon Warthogin ja X56:n välillä ja olen kyllä melkein päätymässä X56:een. Warthogissa ei vain napit näytäis riittävän. Toisaalta airbussin ois vaan törkeän siisti, mutta nappeja aivan olemattomasti ja onko edes twistiä.
Itse arvon Warthogin ja X56:n välillä ja olen kyllä melkein päätymässä X56:een. Warthogissa ei vain napit näytäis riittävän. Toisaalta airbussin ois vaan törkeän siisti, mutta nappeja aivan olemattomasti ja onko edes twistiä.
Hieno fiilistelyvideo simujen historiasta, pitkälle on tultu ensimmäisestä. Oma ensikokemus on FS2004:sta, jota tuli aikanaan hakattua melkoinen määrä ja siitä saatu kipinä on johtanut muutamiinkin lupakirjoihin ja kelpuutuksiin tosielämässä.
Joten kannattaa varoa, 70 euron panostus uuteen simuun saattaa pahimmallaan aiheuttaa pohjattoman kaivon viimeisillekin rahoille
Itsekin olen yrittänyt löytää tietoja tuosta alimmasta, mutta ei tosiaan löydy muuta kuin mikä siinä esittelyvideossa. Ilmeisesti julkaistaan joskus tulevaisuudessa. Olis kyllä kova, jos sais laipat, laskutelineet ja ilmajarrun siihen kaasukahvan kylkeen.Miksi tuota alinta ei ole Thrustmasterin sivuillakaan, vaikka myyvät telinettä sille minkä esittelyvideossa ja kuvassakin näkyy?
Kaasu+nuo ja se teline ja erikseen warthogin tikku. Sit olis hyvä kombo. Mutta en löydä noita mistään, enkä edes nimeä. Kokonaisuutena nuo on Thrustmasterin TCA, eli Thrustmaster Civil Aviation. Mutta jännä kun ei voi ees suoraan valmistajalta ennakkotilata..
Edit: ei ku niin, koska nyt peräsin on mulla kaasussa sormilla keinukytkimessä, pakko olla twisti jatkossa, joten Warthog ei ole edes vaihtoehto. Mitä ihmettä sitä sit ostaa tikuksi..
Itsellä oli X55 ja omasta mielestä T16000 on myös parempi. Iso ongelma X55/X56:n kanssa on täysin pieleen mitoitettu joystick, jos et omista todella suurta kämmentä, niin ei ole kovin mukava käyttää.Mulla ei ole tuosta X56:sta kokemusta, mutta X55:sta ja X56:sta en ole kuullut kovin hyvää niiltä keillä sellainen on ollut, varsinkaan hintaansa nähden. Kaverilla esim oli X55 ja hänenkin mielestä T16000:kin pesi tikun tarkkuudessa ja smoothiudessa X55:n satanolla joka ei kai hirveästi tuosta X56:sta eroa. Tutki ainakin kunnolla asiaa!
Ikinä mitään lentosimuja pelanneena on ohjainten hankinta edessä. Vaihtoehtoja on käytännössä kolme:
T16000m HOTAS
TM Airbus keppi + throttle
TM Warthog HOTAS
Yoke idean hylkäsin kun samalla ohjaimella olis tarkoitus lennellä muitakin kuin siviilikoneita, Elitea ja SW Squadronsia ehkä. Vaikka toi Honeycombin yoke pätevältä vaikuttaakin.
Warthog nyt kiinnostais eniten hinnastaan huolimatta. Huomioitava on että Warthogin ja T16000m kaasuja on käytettävä vasemmalla kädellä, airbusin systeemillä kätisyys olis vaihdettavissa. Eikä sillä niin väliä paitsi realismin kannalta, ymmärtääkseni lähes kaikissa siviilikoneissa on kaasu oikealla ja vasemmalla kädellä ohjataan? Warthogin tikku ei myöskään käänny paikallaan kuten noi kaksi muuta, joten polkimet olis tarpeelliset. T3PA Pro polkimet löytyis, mitenkä peräsimen ohjaus niillä suijuis?
Cessna Citation longitude?Tässä ei taida olla mitään muita transatlantic tai transpacific koneita kuin nuo matkustajalentokoneet?
Toivottavasti jossain vaiheessa lisäisivät noiden kevyiden suihkukoneiden ja matkustajakoneiden väliin vähän isompia jettejä kuten vaikka Bombardierin tai Gulfstreamin koneita.