Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jotenkin toi "Soumi Layout" ei hirveästi tuo uskottavuutta näppäinhattujen kohdalla.Itsellenikin tulivat nuo viime viikolla ja ovat kyllä oikein miellyttävät naputella. Ja halukkaille tiedoksi, että noita hattuja saa muuten nyt täältäkin jos jäi droppi saamatta: PBT Double-shot Keycaps Soumi Layout - Exotic
Eikös tuo ero johdu pitkälti noista pudding keycapseistä?Jimmsiltä tuli Ducky Mecha Mini CherryMX Silvereillä ja muuten todella laadukkaan tuntunen näppäimistö mutta tuntuu että oma RGB on paljon himmeämpi kuin videoissa jota katoin ennen ostoa? Kaikki kehui kuinka kirkas RGB näissä on mutta vanhassa HyperX:ssä on paljon kirkkaampi.
Nuo pudding keycapit korostaa sitä aika paljon mutta normi capeilläkin ero on aika suuri... Ei mua muuten häiritse tää Duckyn kirkkaus mutta mietin vaan että onko tässä jotain vialla.Eikös tuo ero johdu pitkälti noista pudding keycapseistä?
RMA:ta kehiin ja odottamaan mitä myyntiliike vastaavaan että onko tässä jotain vialla.
Jos en väärin muista duckyssa smd ledit pcbssä ja hyperx taas ledi duoraan hatun allaNuo pudding keycapit korostaa sitä aika paljon mutta normi capeilläkin ero on aika suuri... Ei mua muuten häiritse tää Duckyn kirkkaus mutta mietin vaan että onko tässä jotain vialla.
Otat myyjään yhteyttä että lähettää puuttuvan palasen.Onko kenelläkään Jyväskylän lähipiirissä ylimäärästä cherry mx stabilizerin plateen kiinni menevää muovipalikkaa (eli se ei liikkuva osa) tai osaako kukaan osoittaa mistä kyseistä osaa voisin hommata? Omasta tilauksesta uupui yks tämmönen.
Olin jo myyjään yhteydessä, mutta osasen saamiseen menee taas varmaa 3 viikkoa ja olen jo osia odottanut kohta pari kuukautta..Otat myyjään yhteyttä että lähettää puuttuvan palasen.
Onks kellään kokemuksia noihin Geek Gk61X tai Womier K87 näppiksiin? Molemmat hot swappable.
Gk61x houkuttais sen split spacebarin takia mutta sitten K87 houkuttaa noi näppäimet. Funktio näppäimet etc
Keygemissä taitaa olla ihan järkevällä hinnalla postien kera.Ensimmäistä customia rakentelemassa. Mitä lubea suosittelette stabeille ja kytkimille? Kytkiminä Drop Holy Panda ja stabeiksi olen ajatellut Durockin ruuvattavia.
Mistä Durockit halvimmalla, kun ovat ainoat puuttuvat osat luben lisäksi?
Ensimmäistä customia rakentelemassa. Mitä lubea suosittelette stabeille ja kytkimille? Kytkiminä Drop Holy Panda ja stabeiksi olen ajatellut Durockin ruuvattavia.
Mistä Durockit halvimmalla, kun ovat ainoat puuttuvat osat luben lisäksi?
Kytkimiin olen käyttänyt tuota jo mainittua Tribosys 3204:sta, ja stabeille löytyy Motonetistä hyvä vaihtoehto, Abu Reel Grease kelarasva | Motonet OyEnsimmäistä customia rakentelemassa. Mitä lubea suosittelette stabeille ja kytkimille?
Tyylikkäät näppäinhatut, nyt vaan pitää sit muistaa mitkä oli niitä fn näppäimiä eri toimintoihin.Vähän erilainen kustomointi, Dropin DOMIKEY ABS DOUBLESHOT SA ORANGE DOLCH SET -näppäinhatut HyperX Alloy FPS RGB mäppöimistöön:
DOMIKEY ABS Doubleshot SA Orange Dolch Set | Mechanical Keyboards | Keycaps | ABS Keycaps | Drop
Drop exclusive price and reviews: DOMIKEY ABS Doubleshot SA Orange Dolch Set | 1.6K+ Sold | On uniforms, costumes, and TV shows, orange and black make a...drop.com
Mulla on Das Keyboardin perusmalli, johon tilasin Kiinasta suomi Mac-näppäimet. Tuossa on toki numeronäppäimistö mukana. Pointtina kuitenkin, että mikä tahansa käy, jos ostaa hatut erikseen.Minkälaisia mekaanisia näppiksiä palstan mac-käyttäjät koneittensa kanssa käyttävät? Kiinnostelisi mekaaninen tkl-näppis macin näppäimistölayoutilla. Onko moisia?
Viime Black Fridayna tuli tilattua Vortex race3 RGB näppäimistö. Mukana oli macin näppäinhatut. Ei ole TKL kokoinen mutta lähes vastaava.Minkälaisia mekaanisia näppiksiä palstan mac-käyttäjät koneittensa kanssa käyttävät? Kiinnostelisi mekaaninen tkl-näppis macin näppäimistölayoutilla. Onko moisia?
Näyttää näppis olevan nyt 180 e hujakoilla, mihin hintaan sai black fridayna?Viime Black Fridayna tuli tilattua Vortex race3 RGB näppäimistö. Mukana oli macin näppäinhatut. Ei ole TKL kokoinen mutta lähes vastaava.
Noin 110€ posteineen. En välttämättä nykyiseen hintaan ostaisi. Ylärivillä ESC ja delete on isommat ja jos haluaa näppäinhatut vaihtaa niin niitä on hankalampi löytää oikean kokoisina.Näyttää näppis olevan nyt 180 e hujakoilla, mihin hintaan sai black fridayna?
Keychron K2 tuli myös vastaan ja hinta näytti olevan ihan siedettävä, tästä kokemuksia kellään?
Mikähän mättää XD87 layoutissa kun tuo Z ja shiftin välissä oleva näppäin antaa: ' merkin. Muuten kaikki toimii ok, tuossa layout mitä käytin:
Keyboard Layout Editor
www.keyboard-layout-editor.com
Joo, mutta sillä ei toimi ledit kunnolla.XD87:lle saa myös qmk firmwaren QMK Configurator ja sille tuo toivottu <>| nappi löytyy nimellä KC_NUBS
Tuokin tuli huomattua kun oman vuosi taaksepäin kasasi, mutta joku fixi siihen pitäisi jo olla koodin puolesta Fix inverted backlight for XD87 by sigprof · Pull Request #8612 · qmk/qmk_firmwareJoo, mutta sillä ei toimi ledit kunnolla.
Morjens!
Elämän toinen mekaaninen näppäimistö olisi hakusessa nykyisen G512 SE:n tilalle. Nykyinen pelittää muuten erinomaisesti, mutta lisääntyneet etäkokoukset eivät ole unelmaskenaario näille sinisille kytkimille, lisäksi kaipaisin enemmän tilaa hiirelle.
Koska käyttö suurimmaksi osaksi kirjoittamista, lisäksi satunnaista ohjelmointia ja pelaamista, hakusessa olisi erityisesti 65% näppis nuolinäppäimineen, mutta myös TKL voisi toimia, jos se kasvattaa varteenotettavien vaihtoehtojen määrää huomattavasti. Ruskeat kytkimet varmaankin soveltuisivat tähän käyttöön, plussaa olisi taustavalon lisäksi jos erilaisia keycapeja olisi tarvittaessa järkevästi saatavilla. Langattomuus olisi kiva lisä, muttei ehdottomuus. Nordic layout olisi tavoitteena.
Eli, bang for buck meiningillä liikenteessä. Tähän asti miettinyt:
- Keychron K6
- Ducky One 2 SF
- Havit KB496L
- Drevo Calibur V2
Koska haen kuitenkin pidemmälle aikavälille näppistä, onko kannattavaa hypätä halvemmista tuohon Duckyn hintaluokkaan? Onko muita vaihtoehtoja näillä spekseillä, joita en vain olisi sattunut huomaamaan? Halvemmissa huolestuttaa ABS-capit, tosin jos jostain sattuisi nordic-layoutin PBT:itä löytämään voisi niitä vaihdella myöhemmin.
Jimmsiltä saa K6 gateron sinisillä. Mulla on K6 punaisilla, en tykkää mistään tuntopisteellisestä näppiksestä, edes ruskeista. Painallus on aavistuksen kevyempi kuin cherryllä, mutta siihen tottui nopeasti. Näppäimet tosiaan ABS, mikä ei minua itseäni haittaa. Käytän kaikissa näppäimistöissä vaimennusrenkaita. Akunkesto erinomainen, meillä on kone käytössä päivällä ja itse käytän töiden jälkeen, ja lataan tällä hetkellä noin 2 viikon välein. En pelaa pelejä näppiksellä, joten siihen en osaa sanoa juuta tai jaata, mutta viivettä en ole havainnut muutoin kuin näppiksen käynnistyessä virransäästötilasta (muutama sekunti). Nyt halpis-kiinalainen BT4.0 dongle käytössä, ei suurempia ongelmia. Jos G915TKL ei olisi niin jäätävän kallis, olisin ostanut sen paremman donglen toivossa.- Keychron K6
Jimmsiltä saa K6 gateron sinisillä. Mulla on K6 punaisilla, en tykkää mistään tuntopisteellisestä näppiksestä, edes ruskeista. Painallus on aavistuksen kevyempi kuin cherryllä, mutta siihen tottui nopeasti. Näppäimet tosiaan ABS, mikä ei minua itseäni haittaa. Käytän kaikissa näppäimistöissä vaimennusrenkaita. Akunkesto erinomainen, meillä on kone käytössä päivällä ja itse käytän töiden jälkeen, ja lataan tällä hetkellä noin 2 viikon välein. En pelaa pelejä näppiksellä, joten siihen en osaa sanoa juuta tai jaata, mutta viivettä en ole havainnut muutoin kuin näppiksen käynnistyessä virransäästötilasta (muutama sekunti). Nyt halpis-kiinalainen BT4.0 dongle käytössä, ei suurempia ongelmia. Jos G915TKL ei olisi niin jäätävän kallis, olisin ostanut sen paremman donglen toivossa.
Tämä lienee varmasti yksilöllinen ergonomiakysymys, mihin vaikuttaa näppiksen korkeuden lisäksi myös istuma-asento ja mahdolliset kyynärtuet (peli)tuolissa. Koska kirjoitan yleensä ranteet ilmassa (á la pianistin soittoasento) kyynärpäät tuettuna ja tuoli nostettuna tätä asentoa varten soveltuvaan korkeuteen, en koe näppäimistön korkeutta mitenkään ongelmallisena. Ja tosiaan, en pelaa näppäimistöllä, ohjaimet ovat sitä varten (ja hiiri).Mites, oletko huomannut K6 kanssa korkeuden olevan ongelma?
Corsairissa alarivi ei ole standardi saattaa olla vaikeaa löytää siihen iso capsejäTehnyt jo jonkin aikaa mieli hankkia mekaaninen TKL näppäimistö, jossa olisi jonkinlainen nuppi jolla voi säätää äänenvoimakkuutta. Tällä hetkellä vaihtoehtoiksi on löytynyt Corsairin K63 ja Steelseriesin Apex 7 TKL. Onko noista kellään jotain mainittavaa? K63 on jonkin verran halvempi, mutta ainakin omaan silmään sen verran ruma, että uudet hatut varmaan tekisi mieli hankkia.